מישהו מוכן להסביר לי?!?!?

מצב
הנושא נעול.

XUZ ME

New member
מישהו מוכן להסביר לי?!?!?

מישהו מוכן להסביר לי?!?!?
האם תחנות: בוסתן הגליל, חצרות יוסף, שבי ציון ועין שרה, פועלות. והאם עוצרות בהן רכבות בקו ת"א-נהריה או סתם רכבות משא. (אם עוצרות בהן רכבות נוסעים למה תחנות אלו אינן מופיעות בלוח הזמנים של רכבת ישראל.)
 

Carl Freeborne

New member
לא עוצרות בהן רכבות...

מישהו מוכן להסביר לי?!?!?
האם תחנות: בוסתן הגליל, חצרות יוסף, שבי ציון ועין שרה, פועלות. והאם עוצרות בהן רכבות בקו ת"א-נהריה או סתם רכבות משא. (אם עוצרות בהן רכבות נוסעים למה תחנות אלו אינן מופיעות בלוח הזמנים של רכבת ישראל.)
לא עוצרות בהן רכבות...
וחלקן אני חושב בכלל תחנות בתכנון (שלוש מלבד חצרות יסף) מאיפה לקחת אותן, ממפת התכנון של רכבת ישראל?
 

איליה.

New member
תשובה מלאה

מישהו מוכן להסביר לי?!?!?
האם תחנות: בוסתן הגליל, חצרות יוסף, שבי ציון ועין שרה, פועלות. והאם עוצרות בהן רכבות בקו ת"א-נהריה או סתם רכבות משא. (אם עוצרות בהן רכבות נוסעים למה תחנות אלו אינן מופיעות בלוח הזמנים של רכבת ישראל.)
תשובה מלאה
קודם כל התשובה היא לא. רכבות נוסעים לא עוצרות בהן, ולדעתי גם לא רכבות משא. לפי הסדר, מהדרום לצפון: בוסתן הגליל - שימשה כתחנת נוסעים עד 1997, עצרו בה 2 רכבות ביום בכל כיוון. חצרות יסף - שימשה כתחנת נוסעים עד 2001 או 2002, עצרה בה כל רכבת שניה לנהריה. כנראה שהתחנה בוטלה עקב פירוק אתר הקרוונים. שבי ציון - שימשה כתחנת נוסעים עד 1997, עצרו בה 2 רכבות ביום בכל כיוון. עין שרה - התחנה בתכנון.
 
תוספות

תשובה מלאה
קודם כל התשובה היא לא. רכבות נוסעים לא עוצרות בהן, ולדעתי גם לא רכבות משא. לפי הסדר, מהדרום לצפון: בוסתן הגליל - שימשה כתחנת נוסעים עד 1997, עצרו בה 2 רכבות ביום בכל כיוון. חצרות יסף - שימשה כתחנת נוסעים עד 2001 או 2002, עצרה בה כל רכבת שניה לנהריה. כנראה שהתחנה בוטלה עקב פירוק אתר הקרוונים. שבי ציון - שימשה כתחנת נוסעים עד 1997, עצרו בה 2 רכבות ביום בכל כיוון. עין שרה - התחנה בתכנון.
תוספות
שלוש התחנות הראשונות שמזכיר איליה בתשובתו אינן תחנות של ממש אלא מה שמכונה באנגלית halts, כלומר 'עצירות' (לא זו של מערכת העיכול) - האקדמיה ללשון עברית כבר ניסתה להציא לזה שם בעברית, אבל זה לא תפש כל-כך. הכוונה היא לתחנה קטנטונת, כמו תחנת אוטובוס ברחוב (המבנה האחרון שהיה בבבוסתן הגליל היה כנראה ממש תחנת אוטובוס, וכנראה גם זה שבשבי ציון!). אין בתחנות האלו שום שלוחות ועקלתונים (מסילה צדדית בתחנה שמחוברת משני צידיה לקו הראשי) ואפילו הרציפים הופיעו בהן רק בשנותיהן האחרונות, כך שכמובן שאים כל תועלת בעצירת רכבות משא בהן. למרות המפות והתכנונים, אני לא רואה חזרה לחיים של תחנת חצרות יסף, שהטעם העיקרי לקיומה - שכונת הקרוואנים הגדולה - הופך לאט לאט לשמחתנו לעיר רפאים. אני חושב גם שתחנת עין שרה המתוכננת היא בעלת יותר סיכוי להופיע על מפת הרכבת בעשור הקרוב משתי האחרות, מפני שמדובר באיזור גדול ומתפתח של נהריה לעומת שני היישובים קטנים, מה גם שקניון הצפון נמצא בעין שרה. דרך אגב, היתה פעם עצירת 'נהריה דרום' או משהו כזה, איפה שעין שרה היתה פעם. יש למישהו פרטים? ודבר אחרון - איליה, סחתין על המידע - כשנפגש (ואני מזכיר לך שאנחנו עוד צריכים להפגש) אשמח אם תחלוק איתי את המחקר שמאחוריו.
 

איליה.

New member
לא שכחתי ../images/Emo13.gif

תוספות
שלוש התחנות הראשונות שמזכיר איליה בתשובתו אינן תחנות של ממש אלא מה שמכונה באנגלית halts, כלומר 'עצירות' (לא זו של מערכת העיכול) - האקדמיה ללשון עברית כבר ניסתה להציא לזה שם בעברית, אבל זה לא תפש כל-כך. הכוונה היא לתחנה קטנטונת, כמו תחנת אוטובוס ברחוב (המבנה האחרון שהיה בבבוסתן הגליל היה כנראה ממש תחנת אוטובוס, וכנראה גם זה שבשבי ציון!). אין בתחנות האלו שום שלוחות ועקלתונים (מסילה צדדית בתחנה שמחוברת משני צידיה לקו הראשי) ואפילו הרציפים הופיעו בהן רק בשנותיהן האחרונות, כך שכמובן שאים כל תועלת בעצירת רכבות משא בהן. למרות המפות והתכנונים, אני לא רואה חזרה לחיים של תחנת חצרות יסף, שהטעם העיקרי לקיומה - שכונת הקרוואנים הגדולה - הופך לאט לאט לשמחתנו לעיר רפאים. אני חושב גם שתחנת עין שרה המתוכננת היא בעלת יותר סיכוי להופיע על מפת הרכבת בעשור הקרוב משתי האחרות, מפני שמדובר באיזור גדול ומתפתח של נהריה לעומת שני היישובים קטנים, מה גם שקניון הצפון נמצא בעין שרה. דרך אגב, היתה פעם עצירת 'נהריה דרום' או משהו כזה, איפה שעין שרה היתה פעם. יש למישהו פרטים? ודבר אחרון - איליה, סחתין על המידע - כשנפגש (ואני מזכיר לך שאנחנו עוד צריכים להפגש) אשמח אם תחלוק איתי את המחקר שמאחוריו.
לא שכחתי

פשוט עוד לא יצא לי להיות באיזור.
 

כברימן

New member
עצירת נהריה

תוספות
שלוש התחנות הראשונות שמזכיר איליה בתשובתו אינן תחנות של ממש אלא מה שמכונה באנגלית halts, כלומר 'עצירות' (לא זו של מערכת העיכול) - האקדמיה ללשון עברית כבר ניסתה להציא לזה שם בעברית, אבל זה לא תפש כל-כך. הכוונה היא לתחנה קטנטונת, כמו תחנת אוטובוס ברחוב (המבנה האחרון שהיה בבבוסתן הגליל היה כנראה ממש תחנת אוטובוס, וכנראה גם זה שבשבי ציון!). אין בתחנות האלו שום שלוחות ועקלתונים (מסילה צדדית בתחנה שמחוברת משני צידיה לקו הראשי) ואפילו הרציפים הופיעו בהן רק בשנותיהן האחרונות, כך שכמובן שאים כל תועלת בעצירת רכבות משא בהן. למרות המפות והתכנונים, אני לא רואה חזרה לחיים של תחנת חצרות יסף, שהטעם העיקרי לקיומה - שכונת הקרוואנים הגדולה - הופך לאט לאט לשמחתנו לעיר רפאים. אני חושב גם שתחנת עין שרה המתוכננת היא בעלת יותר סיכוי להופיע על מפת הרכבת בעשור הקרוב משתי האחרות, מפני שמדובר באיזור גדול ומתפתח של נהריה לעומת שני היישובים קטנים, מה גם שקניון הצפון נמצא בעין שרה. דרך אגב, היתה פעם עצירת 'נהריה דרום' או משהו כזה, איפה שעין שרה היתה פעם. יש למישהו פרטים? ודבר אחרון - איליה, סחתין על המידע - כשנפגש (ואני מזכיר לך שאנחנו עוד צריכים להפגש) אשמח אם תחלוק איתי את המחקר שמאחוריו.
עצירת נהריה
או באנגלית, Nahariya Halt, הייתה מול רחוב קפלן, טיפה דרומית מתחנת הרכבת של היום. אני חושב (אך לא בטוח) שמבנה תפעולי עם שם התחנה עדיין קיים באיזור.
 

יהוושע

New member
קראו לזה " חניית נהריה " והתחנה אכן

עצירת נהריה
או באנגלית, Nahariya Halt, הייתה מול רחוב קפלן, טיפה דרומית מתחנת הרכבת של היום. אני חושב (אך לא בטוח) שמבנה תפעולי עם שם התחנה עדיין קיים באיזור.
קראו לזה " חניית נהריה " והתחנה אכן
הייתה במקום שהזכרת , תכף אחרי הפנייה הראשונה שמאלה למערב נהריה , היה שם פעם ( ואולי עדיין ישנו ) בית החלמה/הבראה לחיילים בשם " בית קיי " . כול החיילים שבאו ברכבת למקום הנ"ל , ירדו בתחנה הזו שנקראה כך , כנראה , כי למעשה הייתה כבר חלק מן החנייה הסופית של הרכבת בנהריה , כמה עשרות מטרים צפונית לשם .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה