מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?

מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?
 

mister K

New member
כתבת תת רמה טיפוסית של Ynet.

כתבת תת רמה טיפוסית של Ynet.
הספיק לי שנכתב שלמטרונית יש "קרונות", בשביל להמשיך לקרוא ברפרוף בלבד...
ואם אנשים אשכרה הגישו תלונות במשטרה אז הם כנראה משועממים יותר מדי עכשיו בקיץ ושימצאו חיים.

היה ברור שיהיו תקלות בימים הראשונים וגם בחודש הראשון. זה דבר שסביר שיקרה בפרויקט בסדר גודל כזה שלא היה כאן לפני כן, אבל חוסר הסבלנות של הנוסע הישראלי ושל התקשורת הצהובה והמשועממת כבר מוכר לנו.
 
זאת הבעיה? אומנם לא מדויק

כתבת תת רמה טיפוסית של Ynet.
הספיק לי שנכתב שלמטרונית יש "קרונות", בשביל להמשיך לקרוא ברפרוף בלבד...
ואם אנשים אשכרה הגישו תלונות במשטרה אז הם כנראה משועממים יותר מדי עכשיו בקיץ ושימצאו חיים.

היה ברור שיהיו תקלות בימים הראשונים וגם בחודש הראשון. זה דבר שסביר שיקרה בפרויקט בסדר גודל כזה שלא היה כאן לפני כן, אבל חוסר הסבלנות של הנוסע הישראלי ושל התקשורת הצהובה והמשועממת כבר מוכר לנו.
זאת הבעיה? אומנם לא מדויק
כי מבחינה לשונית, קרון זה רכב נגרר. קרון לא קשור רק לרכבת.
אבל בהחלט אפשר להגיד שכל מקטע הוא קרון.
 

Gn434

New member
ולי הספיק מרכזית חוף

כתבת תת רמה טיפוסית של Ynet.
הספיק לי שנכתב שלמטרונית יש "קרונות", בשביל להמשיך לקרוא ברפרוף בלבד...
ואם אנשים אשכרה הגישו תלונות במשטרה אז הם כנראה משועממים יותר מדי עכשיו בקיץ ושימצאו חיים.

היה ברור שיהיו תקלות בימים הראשונים וגם בחודש הראשון. זה דבר שסביר שיקרה בפרויקט בסדר גודל כזה שלא היה כאן לפני כן, אבל חוסר הסבלנות של הנוסע הישראלי ושל התקשורת הצהובה והמשועממת כבר מוכר לנו.
ולי הספיק מרכזית חוף
לא מכיר שום תושב חיפה שקורה לה "מרכזית חוף".
 

עלה13

New member
המסכנות שלי לגבי המטרונית...

כתבת תת רמה טיפוסית של Ynet.
הספיק לי שנכתב שלמטרונית יש "קרונות", בשביל להמשיך לקרוא ברפרוף בלבד...
ואם אנשים אשכרה הגישו תלונות במשטרה אז הם כנראה משועממים יותר מדי עכשיו בקיץ ושימצאו חיים.

היה ברור שיהיו תקלות בימים הראשונים וגם בחודש הראשון. זה דבר שסביר שיקרה בפרויקט בסדר גודל כזה שלא היה כאן לפני כן, אבל חוסר הסבלנות של הנוסע הישראלי ושל התקשורת הצהובה והמשועממת כבר מוכר לנו.
המסכנות שלי לגבי המטרונית...
לדעתי זה דווקה טוב שיש הענות גדולה, מה שהייתי ממליץ.
1. הוספת מפרק נוסף לכל אחד מ90 כלי הרחב, שתי מפרקים עובדים מצויי באוטרכט בהולנד, מניח שהארגז ומרכבים שהרכיבו את המטרונית יוכלו להתמודד עם זה.
2. הוספת 10 כלים נוספים העלאה מ90 למאה.
3. חשמול תוואי המטרונית שכבר עובר במת"צ
הקיבולת תגדל משמעותית הן בשל הוספת המפרק והכלים הנוספים שיגדליו באופן משמעותי את התדירות, החישמול הוא משהו יותר מורכב מבחינת כלי הרכב אם אפשר להסב אותו לחשמלי פחות מבחינת התוואי שכבר יש נסיון עם הקלה בירושלים.
 
כל מה שאתה מציע לא רלוונטי לפתרון מיידי

המסכנות שלי לגבי המטרונית...
לדעתי זה דווקה טוב שיש הענות גדולה, מה שהייתי ממליץ.
1. הוספת מפרק נוסף לכל אחד מ90 כלי הרחב, שתי מפרקים עובדים מצויי באוטרכט בהולנד, מניח שהארגז ומרכבים שהרכיבו את המטרונית יוכלו להתמודד עם זה.
2. הוספת 10 כלים נוספים העלאה מ90 למאה.
3. חשמול תוואי המטרונית שכבר עובר במת"צ
הקיבולת תגדל משמעותית הן בשל הוספת המפרק והכלים הנוספים שיגדליו באופן משמעותי את התדירות, החישמול הוא משהו יותר מורכב מבחינת כלי הרכב אם אפשר להסב אותו לחשמלי פחות מבחינת התוואי שכבר יש נסיון עם הקלה בירושלים.
כל מה שאתה מציע לא רלוונטי לפתרון מיידי
מדובר במהלכים של חודשים, אם לא שנים.
 

droriko

New member
אני בטוח שעל רכישת מפרקיות עובדים על זה

כל מה שאתה מציע לא רלוונטי לפתרון מיידי
מדובר במהלכים של חודשים, אם לא שנים.
אני בטוח שעל רכישת מפרקיות עובדים על זה
עם הזמן גם יגייסו יותר נהגים מן הסתם
 

עלה13

New member
זה בהחלט יכול לקחת חודשים...

כל מה שאתה מציע לא רלוונטי לפתרון מיידי
מדובר במהלכים של חודשים, אם לא שנים.
זה בהחלט יכול לקחת חודשים...
אבל זו המטרה של הרצה להתמודד מול הבעיות שצצות, לגבי הוספת מפרק במידה ותהיה החלטה אין בעיה ליישם, המטרונית אם איני טועה תכנון ישראלי ומורכב בחברת הארגז, חישמול לא חייב להיות במתכונת של טרוליבוס, בתל אביב יש פיילוט של אוטובוס חשמלי שמצריך טעינה פעם ביום.
 
המרכב הוא תכנון ישראלי

זה בהחלט יכול לקחת חודשים...
אבל זו המטרה של הרצה להתמודד מול הבעיות שצצות, לגבי הוספת מפרק במידה ותהיה החלטה אין בעיה ליישם, המטרונית אם איני טועה תכנון ישראלי ומורכב בחברת הארגז, חישמול לא חייב להיות במתכונת של טרוליבוס, בתל אביב יש פיילוט של אוטובוס חשמלי שמצריך טעינה פעם ביום.
המרכב הוא תכנון ישראלי
השילדה היא תוצרת MAN.

ואין מצב שיוסיפו מפרק לאוטובוס קיים.
כמו שרשמתי, מקסימום את האוטובוסים האלה יעבירו לשימוש אחר ויביאו אוטובוסים דו מפרקיים.

אבל אין לעשות שינויים לפני שהקו שיסיימו את תקופת החינם.
 

עלה13

New member
למה הגעת למסכנה כזו...

המרכב הוא תכנון ישראלי
השילדה היא תוצרת MAN.

ואין מצב שיוסיפו מפרק לאוטובוס קיים.
כמו שרשמתי, מקסימום את האוטובוסים האלה יעבירו לשימוש אחר ויביאו אוטובוסים דו מפרקיים.

אבל אין לעשות שינויים לפני שהקו שיסיימו את תקופת החינם.
למה הגעת למסכנה כזו...
אין פשוט והוצאה נמוכה מלהוסיף מפרק, דו מפרק הוא כלי נפוץ באירופה.
תקופת הרצת החינם היא הזמן להתמודד מול הביקוש והשינויים המתבקשים.
 
דו מפרק הוא נפוץ

למה הגעת למסכנה כזו...
אין פשוט והוצאה נמוכה מלהוסיף מפרק, דו מפרק הוא כלי נפוץ באירופה.
תקופת הרצת החינם היא הזמן להתמודד מול הביקוש והשינויים המתבקשים.
דו מפרק הוא נפוץ
אבל הוא בנוי על שילדה שתוכננה לה מראש.
כמו שאמרתי, אם יחליטו על דו מפרק, אז יזמינו אוטובוסים דו מפרקיים, ואלה או שיורכבו בארץ או יגיעו מרוכבים מחו"ל.

אבל אף אחד לא יוסיף מפרק לאוטובוס קיים.
 
אני לא בטוח שניתן להשתמש בדו מפרקי

המסכנות שלי לגבי המטרונית...
לדעתי זה דווקה טוב שיש הענות גדולה, מה שהייתי ממליץ.
1. הוספת מפרק נוסף לכל אחד מ90 כלי הרחב, שתי מפרקים עובדים מצויי באוטרכט בהולנד, מניח שהארגז ומרכבים שהרכיבו את המטרונית יוכלו להתמודד עם זה.
2. הוספת 10 כלים נוספים העלאה מ90 למאה.
3. חשמול תוואי המטרונית שכבר עובר במת"צ
הקיבולת תגדל משמעותית הן בשל הוספת המפרק והכלים הנוספים שיגדליו באופן משמעותי את התדירות, החישמול הוא משהו יותר מורכב מבחינת כלי הרכב אם אפשר להסב אותו לחשמלי פחות מבחינת התוואי שכבר יש נסיון עם הקלה בירושלים.
אני לא בטוח שניתן להשתמש בדו מפרקי
אל תשכח שהאוטובוסים צריכים גם להסתובב בכיכרות שונות.

בנוסף, לא ישנו מרכב קיים.
אם צריכים רכבים דו מפרקיים, יצטרכו לחדשים. (אבל אל דאגה, יהיו ביקוש לאורבניות בשנים הקרובות).

וכמובן, אי אפשר לקחת קנה מידה מהימים הראשונים של ההפעלה כשהנסיעה בחינם.
חכה שיתחילו לקחת כסף על הנסיעה במטרונית, ואז מספר הנוסעים יתייצב... אולי בכלל יש עודף רכבים כרגע?
 

cwen

New member
לחשמל את המטרונית? השתגעת?

המסכנות שלי לגבי המטרונית...
לדעתי זה דווקה טוב שיש הענות גדולה, מה שהייתי ממליץ.
1. הוספת מפרק נוסף לכל אחד מ90 כלי הרחב, שתי מפרקים עובדים מצויי באוטרכט בהולנד, מניח שהארגז ומרכבים שהרכיבו את המטרונית יוכלו להתמודד עם זה.
2. הוספת 10 כלים נוספים העלאה מ90 למאה.
3. חשמול תוואי המטרונית שכבר עובר במת"צ
הקיבולת תגדל משמעותית הן בשל הוספת המפרק והכלים הנוספים שיגדליו באופן משמעותי את התדירות, החישמול הוא משהו יותר מורכב מבחינת כלי הרכב אם אפשר להסב אותו לחשמלי פחות מבחינת התוואי שכבר יש נסיון עם הקלה בירושלים.
לחשמל את המטרונית? השתגעת?
לפרוס קווי מוות חשמליים על כל המסלול שלה?
 

עלה13

New member
קו חמש נע באוטובוס חשמלי...

לחשמל את המטרונית? השתגעת?
לפרוס קווי מוות חשמליים על כל המסלול שלה?
קו חמש נע באוטובוס חשמלי...
ללא קווי מוות מעל, אם אני לא טועה הפילאיס הוא רכב חשמלי והוא בא במפרק אחד או בשני מפרקים, כך שחשמול לא מחייב קווי מוות כמו ברכבת, לא התכוונתי לטרוליבוס
 
בקו 5 יש אוטובוס חשמלי אחד נסיוני

קו חמש נע באוטובוס חשמלי...
ללא קווי מוות מעל, אם אני לא טועה הפילאיס הוא רכב חשמלי והוא בא במפרק אחד או בשני מפרקים, כך שחשמול לא מחייב קווי מוות כמו ברכבת, לא התכוונתי לטרוליבוס
בקו 5 יש אוטובוס חשמלי אחד נסיוני
זה רחוק מאוד מ"קו חמש נע באוטובוס חשמלי". רוב השירות בקו 5 עדיין מבוצע על ידי אוטובוסים המונעים בדיזל.
גם בין 90 אוטובוסי המטרונית יש 6 (אאל"ט) היברידיים.
מה שאתה מציע זה בעצם שוב רכש חדש שיכול להיות רלוונטי רק לעתיד. ב-90 האוטובוסים שכבר קיימים במערכת כנראה לא יבצעו שינויי הנעה גם אם טכנית זה אפשרי.
 
האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?

מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?
האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?
אני לא מבין את זה... אם חישבו את כמות המטרוניות כך שכל 3 דקות יצא רכב.. איך קורה שבמשך 20 דקות לא יוצא רכב?
רק לי יש הרגשה שדן לא מפעילה את כל הצי שברשותה...?

ומשהו שאני עוד יותר לא מבין, למה אנשים עולים במרכזית הקריות ויורדים במתמ? לא עדיף לקחת רכבת??
 

cwen

New member
זה יכול לקרות אם בנסיעות הראשונות חלו עיכובים

האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?
אני לא מבין את זה... אם חישבו את כמות המטרוניות כך שכל 3 דקות יצא רכב.. איך קורה שבמשך 20 דקות לא יוצא רכב?
רק לי יש הרגשה שדן לא מפעילה את כל הצי שברשותה...?

ומשהו שאני עוד יותר לא מבין, למה אנשים עולים במרכזית הקריות ויורדים במתמ? לא עדיף לקחת רכבת??
זה יכול לקרות אם בנסיעות הראשונות חלו עיכובים
כי המטרוניות היו דחוסות מדי, ואז לא הספיקו לחזור מהסיבוב בזמן כדי לצאת כל שלוש דקות.
 
התשובה לשאלה השניה שלך מאוד פשוטה

האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?
אני לא מבין את זה... אם חישבו את כמות המטרוניות כך שכל 3 דקות יצא רכב.. איך קורה שבמשך 20 דקות לא יוצא רכב?
רק לי יש הרגשה שדן לא מפעילה את כל הצי שברשותה...?

ומשהו שאני עוד יותר לא מבין, למה אנשים עולים במרכזית הקריות ויורדים במתמ? לא עדיף לקחת רכבת??
התשובה לשאלה השניה שלך מאוד פשוטה
אנשים בוחרים ליסוע בחינם בין מרכזית הקריות לחוף הכרמל במטרונית למרות שיש יותר מדרך אחת עדיפה לבצע את המסלול הזה על פני נסיעה בקו 1 של המטרונית מקצה לקצה (למשל להחליף במרכזית המפרץ לקו 101 שזו האופציה המהירה ביותר בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, מהירה אף יותר מרכבת). קו 1 של המטרונית לפי הלו"ז נוסע בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל פי 2 זמן מקו 101. בפועל בינתיים הוא עושה זאת אף ביותר מפי 2 זמן, אבל הוא חינמי.
אנשים גם נוסעים מקרית ים לקרית ביאליק באמצעות קווי 3 ו-1 של המטרונית עם החלפה במרכזית הקריות במקום ליסוע בקווי אגד של הקריות, כי המטרונית בחינם.
זו טעות להפעיל מערכת תחבורה כאשר חלק מרכזי ממנה חינמי. לא נכון להתייחס לכך כתקופת הרצה מכיוון שבתקופה הזו המטרונית היא חלק אינטגרלי ומרכזי מכלל המערכת במטרופולין ולא איזו אטרקציה.
וגם אם רוצים לבצע תקופה ללא תשלום, היה צריך להגביל זאת לקריות בלבד בין מרכזית הקריות וקרית אתא לבין מרכזית המפרץ.
רק כשתקופת החינם תסתיים אפשר יהיה לבחון את המערכת ורצוי שהיא תסתיים כמה שיותר מהר.
 

asmopil

New member
ניתוח

התשובה לשאלה השניה שלך מאוד פשוטה
אנשים בוחרים ליסוע בחינם בין מרכזית הקריות לחוף הכרמל במטרונית למרות שיש יותר מדרך אחת עדיפה לבצע את המסלול הזה על פני נסיעה בקו 1 של המטרונית מקצה לקצה (למשל להחליף במרכזית המפרץ לקו 101 שזו האופציה המהירה ביותר בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, מהירה אף יותר מרכבת). קו 1 של המטרונית לפי הלו"ז נוסע בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל פי 2 זמן מקו 101. בפועל בינתיים הוא עושה זאת אף ביותר מפי 2 זמן, אבל הוא חינמי.
אנשים גם נוסעים מקרית ים לקרית ביאליק באמצעות קווי 3 ו-1 של המטרונית עם החלפה במרכזית הקריות במקום ליסוע בקווי אגד של הקריות, כי המטרונית בחינם.
זו טעות להפעיל מערכת תחבורה כאשר חלק מרכזי ממנה חינמי. לא נכון להתייחס לכך כתקופת הרצה מכיוון שבתקופה הזו המטרונית היא חלק אינטגרלי ומרכזי מכלל המערכת במטרופולין ולא איזו אטרקציה.
וגם אם רוצים לבצע תקופה ללא תשלום, היה צריך להגביל זאת לקריות בלבד בין מרכזית הקריות וקרית אתא לבין מרכזית המפרץ.
רק כשתקופת החינם תסתיים אפשר יהיה לבחון את המערכת ורצוי שהיא תסתיים כמה שיותר מהר.
ניתוח
יש צדק בדבריך שהרבה יותר זול להשתמש במטרונית החינמית מאשר באוטובוסים של אגד אבל גם בי-ם הרקלת עבדה במתכונת חינמית כאשר האוטובוסים עולים כסף, ועל אף כל הבעיות שהיו בי-ם הבעיות בחיפה הן דרסטיות הרבה יותר.
הקיקיונית הזו מחליפה למעלה מ- 1,000 נסיעות שיש להן יעד זהה, וזה נראה קצת גדול עליה למען האמת. אתמול נסעתי כמעט שעה מצומת צבר לתחנת הרכבת חיפה מרכז סביב 15:00, אמש מחיפה בת גלים בקו 3 לא היו בכלל מטרוניות בחניון סביב 21:00 ולא היו מטרוניות גם בדרך אליה, אבל נוסעים שהמתינו היו גם היו. היא לא מסוגלת לעמוד בעומס הנוסעים גם בשעות השפל!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה