מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

hfaguy

New member
להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאות

התשובה לשאלה השניה שלך מאוד פשוטה
אנשים בוחרים ליסוע בחינם בין מרכזית הקריות לחוף הכרמל במטרונית למרות שיש יותר מדרך אחת עדיפה לבצע את המסלול הזה על פני נסיעה בקו 1 של המטרונית מקצה לקצה (למשל להחליף במרכזית המפרץ לקו 101 שזו האופציה המהירה ביותר בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, מהירה אף יותר מרכבת). קו 1 של המטרונית לפי הלו"ז נוסע בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל פי 2 זמן מקו 101. בפועל בינתיים הוא עושה זאת אף ביותר מפי 2 זמן, אבל הוא חינמי.
אנשים גם נוסעים מקרית ים לקרית ביאליק באמצעות קווי 3 ו-1 של המטרונית עם החלפה במרכזית הקריות במקום ליסוע בקווי אגד של הקריות, כי המטרונית בחינם.
זו טעות להפעיל מערכת תחבורה כאשר חלק מרכזי ממנה חינמי. לא נכון להתייחס לכך כתקופת הרצה מכיוון שבתקופה הזו המטרונית היא חלק אינטגרלי ומרכזי מכלל המערכת במטרופולין ולא איזו אטרקציה.
וגם אם רוצים לבצע תקופה ללא תשלום, היה צריך להגביל זאת לקריות בלבד בין מרכזית הקריות וקרית אתא לבין מרכזית המפרץ.
רק כשתקופת החינם תסתיים אפשר יהיה לבחון את המערכת ורצוי שהיא תסתיים כמה שיותר מהר.
להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאות
אז עוד 500 איש נוסעים כי זה בחינם. להאשים כרגע את העובדה שהנסיעות בחינם
בבעיית העומסים שנוצרו בגלל ביטול כל הקוים לקריות ודחיסת עשרות אלפי אנשים
לכלי רכב בודד במסלול אחד זה ממש בריחה מהמציאות והאחזות בכלום.

להיפך - כרגע קיץ ועשרות אלפי עובדים, תלמידים וסטודנטים נמצאים בחופשות.
חכה שהם יחזרו ויצטרכו נסיעות יום יומיות לעבודה, לאוניברסיטאות ולבתי ספר וחזרה
לדעתי העומסים כרגע פחותים ממה שיהיו בספטמבר ואוקטובר!!
 
"דחיסת אנשים לכלי רכב בודד" - פשוט לא נכון


להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאות
אז עוד 500 איש נוסעים כי זה בחינם. להאשים כרגע את העובדה שהנסיעות בחינם
בבעיית העומסים שנוצרו בגלל ביטול כל הקוים לקריות ודחיסת עשרות אלפי אנשים
לכלי רכב בודד במסלול אחד זה ממש בריחה מהמציאות והאחזות בכלום.

להיפך - כרגע קיץ ועשרות אלפי עובדים, תלמידים וסטודנטים נמצאים בחופשות.
חכה שהם יחזרו ויצטרכו נסיעות יום יומיות לעבודה, לאוניברסיטאות ולבתי ספר וחזרה
לדעתי העומסים כרגע פחותים ממה שיהיו בספטמבר ואוקטובר!!
"דחיסת אנשים לכלי רכב בודד" - פשוט לא נכון

תדירות האוטובוסים (כולל המטרונית) עלתה כמעט בכל הצירים בחיפה ובקריות לעומת המצב הקודם. כלומר, "דוחסים" אותה כמות אנשים ליותר רכבים, ולא רק זאת - אלא לרכבים בעלי קיבולת גבוהה יותר.
 
כבר היה ניסיון בנושא

להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאות
אז עוד 500 איש נוסעים כי זה בחינם. להאשים כרגע את העובדה שהנסיעות בחינם
בבעיית העומסים שנוצרו בגלל ביטול כל הקוים לקריות ודחיסת עשרות אלפי אנשים
לכלי רכב בודד במסלול אחד זה ממש בריחה מהמציאות והאחזות בכלום.

להיפך - כרגע קיץ ועשרות אלפי עובדים, תלמידים וסטודנטים נמצאים בחופשות.
חכה שהם יחזרו ויצטרכו נסיעות יום יומיות לעבודה, לאוניברסיטאות ולבתי ספר וחזרה
לדעתי העומסים כרגע פחותים ממה שיהיו בספטמבר ואוקטובר!!
כבר היה ניסיון בנושא
ברקלת בירושלים, עומס כשהיה חינם.
נרגע כשהתחיל התשלום.

נכון שסיטיפס מעוניינת להוסיף קרונות, אבל לא בכמות שהייתה דרושה אם היו ממשיכים בחינם.
 
ונקווה שתקופת החינם במטרונית תהיה הרבה יותר

כבר היה ניסיון בנושא
ברקלת בירושלים, עומס כשהיה חינם.
נרגע כשהתחיל התשלום.

נכון שסיטיפס מעוניינת להוסיף קרונות, אבל לא בכמות שהייתה דרושה אם היו ממשיכים בחינם.
ונקווה שתקופת החינם במטרונית תהיה הרבה יותר
קצרה מתקופת החינם שהייתה ברכבת הקלה בירושלים.
אבל אם אני זוכר נכון בתקופת החינם בירושלים גם תדירות הרכבות הייתה נמוכה יותר, לא?
 

raminec

New member
בתקופת ההרצה החינמית בירושלים

ונקווה שתקופת החינם במטרונית תהיה הרבה יותר
קצרה מתקופת החינם שהייתה ברכבת הקלה בירושלים.
אבל אם אני זוכר נכון בתקופת החינם בירושלים גם תדירות הרכבות הייתה נמוכה יותר, לא?
בתקופת ההרצה החינמית בירושלים
הייתה בעיה שלא התקינו עדיין את המערכות שנותנות לרקלת העדפה ברמזורים. כתוצאה מכך הנסיעות היו משמעותית יותר ארוכות מהצפוי ולא איפשרו את העלאת התדירות. המערכים לא מסיימים מספיק מהר את הנסיעה ואין מערכים להוציא נסיעה חדשה + כל עוד לא מתפנה מקטע איתות על המסילה אי אפשר להכניס רקלת חדשה לאותו המקטע. עם שדרוג הצמתים עלתה מהירות הנסיעה הממוצעת ואיתה גם התדירות. למיטב הבנתי הרקלת בירושלים עדיין לא עומדת בדיוק בתדירות שעליה התחייבה חברת סיטיפס בהסכם מול המדינה. אולי רכישת המערכים הנוספים תסייע לחברת סיטיפס להעלות את תדירות הנסיעות ולהוריד את העומס הקיים כיום בקרונות.
 

amit1270

New member
אאל"ט הייתה גם בעיית איתות שלא איפשרה

בתקופת ההרצה החינמית בירושלים
הייתה בעיה שלא התקינו עדיין את המערכות שנותנות לרקלת העדפה ברמזורים. כתוצאה מכך הנסיעות היו משמעותית יותר ארוכות מהצפוי ולא איפשרו את העלאת התדירות. המערכים לא מסיימים מספיק מהר את הנסיעה ואין מערכים להוציא נסיעה חדשה + כל עוד לא מתפנה מקטע איתות על המסילה אי אפשר להכניס רקלת חדשה לאותו המקטע. עם שדרוג הצמתים עלתה מהירות הנסיעה הממוצעת ואיתה גם התדירות. למיטב הבנתי הרקלת בירושלים עדיין לא עומדת בדיוק בתדירות שעליה התחייבה חברת סיטיפס בהסכם מול המדינה. אולי רכישת המערכים הנוספים תסייע לחברת סיטיפס להעלות את תדירות הנסיעות ולהוריד את העומס הקיים כיום בקרונות.
אאל"ט הייתה גם בעיית איתות שלא איפשרה
שימוש במלוא הצי.
 
בירושלים זה היה יותר גרוע

כבר היה ניסיון בנושא
ברקלת בירושלים, עומס כשהיה חינם.
נרגע כשהתחיל התשלום.

נכון שסיטיפס מעוניינת להוסיף קרונות, אבל לא בכמות שהייתה דרושה אם היו ממשיכים בחינם.
בירושלים זה היה יותר גרוע
הרקלת באה כל 10-15 דקות כאשר משפחות מרובות ילדים לקחו אותם לטיול על הרכבת , ויש הרבה כאלו בירושלים.
 
נסיעה ברכבת עולה כסף.

האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?
אני לא מבין את זה... אם חישבו את כמות המטרוניות כך שכל 3 דקות יצא רכב.. איך קורה שבמשך 20 דקות לא יוצא רכב?
רק לי יש הרגשה שדן לא מפעילה את כל הצי שברשותה...?

ומשהו שאני עוד יותר לא מבין, למה אנשים עולים במרכזית הקריות ויורדים במתמ? לא עדיף לקחת רכבת??
נסיעה ברכבת עולה כסף.
וזה גם המפתח לפתרון השאלה איך תדירות המטרונית נמוכה מדי. נוסעים בה כל כך הרבה אנשים שהיא מתעכבת מאד בתחנות, מה שלא מאפשר להוציא אוטובוסים בתדירות הרצויה.
 
ולכן במסגרת הערכת מצב וביצוע שיפורים תוך כדי

נסיעה ברכבת עולה כסף.
וזה גם המפתח לפתרון השאלה איך תדירות המטרונית נמוכה מדי. נוסעים בה כל כך הרבה אנשים שהיא מתעכבת מאד בתחנות, מה שלא מאפשר להוציא אוטובוסים בתדירות הרצויה.
ולכן במסגרת הערכת מצב וביצוע שיפורים תוך כדי
למידה צריך באופן מיידי לקבוע מועד סיום קרוב ביותר לתקופת החינם.
ודאי שלא למשוך אותה חודשים.
השאלה הגדולה היא האם הגופים הנוגעים בדבר והמערכות אכן מוכנים להחלת תשלום במטרונית בטווח הזמן הקרוב, או שזה אחד מהגורמים העומדים מאחורי החינמיות שמשבשת את התח"צ במטרופולין חיפה.
אם עדיין לא ערוכים להחלת תשלום במטרונית צריך למצוא באופן מיידי פתרונות אחרים כולל החלת החינמיות על כל קווי אגד במטרופולין חיפה.
 


ולכן במסגרת הערכת מצב וביצוע שיפורים תוך כדי
למידה צריך באופן מיידי לקבוע מועד סיום קרוב ביותר לתקופת החינם.
ודאי שלא למשוך אותה חודשים.
השאלה הגדולה היא האם הגופים הנוגעים בדבר והמערכות אכן מוכנים להחלת תשלום במטרונית בטווח הזמן הקרוב, או שזה אחד מהגורמים העומדים מאחורי החינמיות שמשבשת את התח"צ במטרופולין חיפה.
אם עדיין לא ערוכים להחלת תשלום במטרונית צריך למצוא באופן מיידי פתרונות אחרים כולל החלת החינמיות על כל קווי אגד במטרופולין חיפה.
 
שמעתי דיבורים על ה-1 בספטמבר.

ולכן במסגרת הערכת מצב וביצוע שיפורים תוך כדי
למידה צריך באופן מיידי לקבוע מועד סיום קרוב ביותר לתקופת החינם.
ודאי שלא למשוך אותה חודשים.
השאלה הגדולה היא האם הגופים הנוגעים בדבר והמערכות אכן מוכנים להחלת תשלום במטרונית בטווח הזמן הקרוב, או שזה אחד מהגורמים העומדים מאחורי החינמיות שמשבשת את התח"צ במטרופולין חיפה.
אם עדיין לא ערוכים להחלת תשלום במטרונית צריך למצוא באופן מיידי פתרונות אחרים כולל החלת החינמיות על כל קווי אגד במטרופולין חיפה.
שמעתי דיבורים על ה-1 בספטמבר.
 

cwen

New member
או פשוט להוסיף באופן זמני עוד אוטובוסים

ולכן במסגרת הערכת מצב וביצוע שיפורים תוך כדי
למידה צריך באופן מיידי לקבוע מועד סיום קרוב ביותר לתקופת החינם.
ודאי שלא למשוך אותה חודשים.
השאלה הגדולה היא האם הגופים הנוגעים בדבר והמערכות אכן מוכנים להחלת תשלום במטרונית בטווח הזמן הקרוב, או שזה אחד מהגורמים העומדים מאחורי החינמיות שמשבשת את התח"צ במטרופולין חיפה.
אם עדיין לא ערוכים להחלת תשלום במטרונית צריך למצוא באופן מיידי פתרונות אחרים כולל החלת החינמיות על כל קווי אגד במטרופולין חיפה.
או פשוט להוסיף באופן זמני עוד אוטובוסים
להביא מפרקיות רגילות, ולהוציא אותן מיד אחרי המטרוניות. ככה כשהמטרונית תתמלא, האוטובוס המפרקי ימשיך לאסוף נוסעים בתחנות אחריה, והיא תוכל לנסוע קדימה בלי לדחוס את כל הנוסעים כמו סרדינים.
זה בהנחה שהם באמת חושבים שהעומס הוא בגלל החינם.
וכשיתחילו לגבות תשלום, יתחילו לדלל את התוספות האלה עד שיראו בדיוק כמה מטרוניות צריך להוציא ובאיזו תדירות כדי לענות על הביקוש הממוצע.
 
מהיכן יביאו את המפרקיות הרגילות?

או פשוט להוסיף באופן זמני עוד אוטובוסים
להביא מפרקיות רגילות, ולהוציא אותן מיד אחרי המטרוניות. ככה כשהמטרונית תתמלא, האוטובוס המפרקי ימשיך לאסוף נוסעים בתחנות אחריה, והיא תוכל לנסוע קדימה בלי לדחוס את כל הנוסעים כמו סרדינים.
זה בהנחה שהם באמת חושבים שהעומס הוא בגלל החינם.
וכשיתחילו לגבות תשלום, יתחילו לדלל את התוספות האלה עד שיראו בדיוק כמה מטרוניות צריך להוציא ובאיזו תדירות כדי לענות על הביקוש הממוצע.
מהיכן יביאו את המפרקיות הרגילות?
מקווי גוש-דן העמוסים?
אי אפשר לייצר אוטובוסים מהיום להיום. כל אוטובוס מפרקי או לא מפרקי של דן שיעבור מגוש דן לאזור חיפה ייגרע ממצבת האוטובוסים של קווי גוש-דן.
וכל אוטובוס של אגד (שאגב באזור חיפה אין לה מפרקיות אלא רק אוטובוסים עירוניים רגילים או אוטובוסים בינעירוניים) שיתגבר את קווי המטרונית ייגרע מקווי אגד אחרים באזור.
צריך לזכור שהאוטובוסים ששימשו לקווי אגד שבוטלו לא מובטלים אלא משמשים לקווי הקריות החדשים, לקווים 111 ו-112 ולתגבור של עוד קווים בחיפה.

לכן, על מנת לאזן את המערכת ולגרום לכך שנסיעות בקווי המטרונית יהיו רק של נוסעים שבאמת צריכים את אותם קווים (ולא למשל של נוסע מקרית ים שצריך לקרית ביאליק ובוחר דווקא להאריך את הדרך וליסוע דרך מרכזית הקריות עם החלפה או של נוסע שצריך ממרכזית המפרץ להגיע לאזור מרכזית חוף הכרמל או מת"ם ובוחר דווקא ליסוע בקו 1 של המטרונית במקום ליסוע במחצית הזמן עם קו 101 של אגד), אני הצעתי לבטל הכי מהר שאפשר את החינמיות או לחילופין להחיל אותה על המערכת כולה, כולל כל קווי אגד העירוניים בחיפה ובקריות.
 
דווקא בנושא הזה לא אמורה להיות בעיה

מהיכן יביאו את המפרקיות הרגילות?
מקווי גוש-דן העמוסים?
אי אפשר לייצר אוטובוסים מהיום להיום. כל אוטובוס מפרקי או לא מפרקי של דן שיעבור מגוש דן לאזור חיפה ייגרע ממצבת האוטובוסים של קווי גוש-דן.
וכל אוטובוס של אגד (שאגב באזור חיפה אין לה מפרקיות אלא רק אוטובוסים עירוניים רגילים או אוטובוסים בינעירוניים) שיתגבר את קווי המטרונית ייגרע מקווי אגד אחרים באזור.
צריך לזכור שהאוטובוסים ששימשו לקווי אגד שבוטלו לא מובטלים אלא משמשים לקווי הקריות החדשים, לקווים 111 ו-112 ולתגבור של עוד קווים בחיפה.

לכן, על מנת לאזן את המערכת ולגרום לכך שנסיעות בקווי המטרונית יהיו רק של נוסעים שבאמת צריכים את אותם קווים (ולא למשל של נוסע מקרית ים שצריך לקרית ביאליק ובוחר דווקא להאריך את הדרך וליסוע דרך מרכזית הקריות עם החלפה או של נוסע שצריך ממרכזית המפרץ להגיע לאזור מרכזית חוף הכרמל או מת"ם ובוחר דווקא ליסוע בקו 1 של המטרונית במקום ליסוע במחצית הזמן עם קו 101 של אגד), אני הצעתי לבטל הכי מהר שאפשר את החינמיות או לחילופין להחיל אותה על המערכת כולה, כולל כל קווי אגד העירוניים בחיפה ובקריות.
דווקא בנושא הזה לא אמורה להיות בעיה
יש לדן במלאי אוטובוסים מאותו דגם שנוסעים בחיפה. דגם "אורבנית".

דן התחילה לצבור אותם לצורך הקו האדום המקדים בגוש דן.
ניתן בהחלט להוסיף אותם לתגבור זמני במטרונית.
שני הדברים שצריכים בשביל זה
* עוד נהגים
* החלטה על מי יממן.
 
אין שום קסם


האם הייתה טעות בחישוב כמות המטרוניות?
אני לא מבין את זה... אם חישבו את כמות המטרוניות כך שכל 3 דקות יצא רכב.. איך קורה שבמשך 20 דקות לא יוצא רכב?
רק לי יש הרגשה שדן לא מפעילה את כל הצי שברשותה...?

ומשהו שאני עוד יותר לא מבין, למה אנשים עולים במרכזית הקריות ויורדים במתמ? לא עדיף לקחת רכבת??
אין שום קסם

מספר התושבים לא השתנה .

פשוט הקהל רוצה להתנסות ולראות מה ההבדל בין "מטרונית" לאוטובוס רגיל.
אנשים בחיפה לא זוכרים מפרקיות שהיו עד שנת 2000 בחיפה/קריות.
לאחר ההתנסות יחליטו מה כדאי ומה כלכלי.
בואו ניתן לצבור להחליט מה טוב לו ומה לא טוב לו.
ונזכור כי במטרונית 40 מקומות ישיבה בלבד
 
נותנים תיקח

אין שום קסם

מספר התושבים לא השתנה .

פשוט הקהל רוצה להתנסות ולראות מה ההבדל בין "מטרונית" לאוטובוס רגיל.
אנשים בחיפה לא זוכרים מפרקיות שהיו עד שנת 2000 בחיפה/קריות.
לאחר ההתנסות יחליטו מה כדאי ומה כלכלי.
בואו ניתן לצבור להחליט מה טוב לו ומה לא טוב לו.
ונזכור כי במטרונית 40 מקומות ישיבה בלבד
נותנים תיקח
כל מה שבחינם אצלנו רוצים 2
כשהשרות חינם ההתנפלות היא אדירה ומעבר לכל הערכה ראשונית
יש מספיק מטרוניות להפעלה גם נהגים לגיבוי יש
הרמזורים אמורים לתת עדיפות למטרונית וכרגע זה לא מסונכרן
ברגע ששנת הלימודים תתחיל ויעלה כסף אזי הכל יסתדר ונחפש מטרות אחרות
 

droriko

New member
מישהו יודע מה היו התוצאות עם הרקל בירושלים

נותנים תיקח
כל מה שבחינם אצלנו רוצים 2
כשהשרות חינם ההתנפלות היא אדירה ומעבר לכל הערכה ראשונית
יש מספיק מטרוניות להפעלה גם נהגים לגיבוי יש
הרמזורים אמורים לתת עדיפות למטרונית וכרגע זה לא מסונכרן
ברגע ששנת הלימודים תתחיל ויעלה כסף אזי הכל יסתדר ונחפש מטרות אחרות
מישהו יודע מה היו התוצאות עם הרקל בירושלים
בהתחלה הרי היה אפשר לנסוע חינם ובאו מכל הארץ והיה קטסטרופה. האם מאז שהתחילו לקחת מחיר השירות ברקל לאט לאט השתפר?
 

amit1270

New member
השתפר ומשתפר בהדרגה

מישהו יודע מה היו התוצאות עם הרקל בירושלים
בהתחלה הרי היה אפשר לנסוע חינם ובאו מכל הארץ והיה קטסטרופה. האם מאז שהתחילו לקחת מחיר השירות ברקל לאט לאט השתפר?
השתפר ומשתפר בהדרגה
עדיין יש בעיות, אבל ממה שאני רואה הן פחתו מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה