להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאות
אז עוד 500 איש נוסעים כי זה בחינם. להאשים כרגע את העובדה שהנסיעות בחינם
בבעיית העומסים שנוצרו בגלל ביטול כל הקוים לקריות ודחיסת עשרות אלפי אנשים
לכלי רכב בודד במסלול אחד זה ממש בריחה מהמציאות והאחזות בכלום.
להיפך - כרגע קיץ ועשרות אלפי עובדים, תלמידים וסטודנטים נמצאים בחופשות.
חכה שהם יחזרו ויצטרכו נסיעות יום יומיות לעבודה, לאוניברסיטאות ולבתי ספר וחזרה
לדעתי העומסים כרגע פחותים ממה שיהיו בספטמבר ואוקטובר!!
להאשים את נסיעת החינם זו בריחה מהמציאותהתשובה לשאלה השניה שלך מאוד פשוטה
אנשים בוחרים ליסוע בחינם בין מרכזית הקריות לחוף הכרמל במטרונית למרות שיש יותר מדרך אחת עדיפה לבצע את המסלול הזה על פני נסיעה בקו 1 של המטרונית מקצה לקצה (למשל להחליף במרכזית המפרץ לקו 101 שזו האופציה המהירה ביותר בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, מהירה אף יותר מרכבת). קו 1 של המטרונית לפי הלו"ז נוסע בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל פי 2 זמן מקו 101. בפועל בינתיים הוא עושה זאת אף ביותר מפי 2 זמן, אבל הוא חינמי.
אנשים גם נוסעים מקרית ים לקרית ביאליק באמצעות קווי 3 ו-1 של המטרונית עם החלפה במרכזית הקריות במקום ליסוע בקווי אגד של הקריות, כי המטרונית בחינם.
זו טעות להפעיל מערכת תחבורה כאשר חלק מרכזי ממנה חינמי. לא נכון להתייחס לכך כתקופת הרצה מכיוון שבתקופה הזו המטרונית היא חלק אינטגרלי ומרכזי מכלל המערכת במטרופולין ולא איזו אטרקציה.
וגם אם רוצים לבצע תקופה ללא תשלום, היה צריך להגביל זאת לקריות בלבד בין מרכזית הקריות וקרית אתא לבין מרכזית המפרץ.
רק כשתקופת החינם תסתיים אפשר יהיה לבחון את המערכת ורצוי שהיא תסתיים כמה שיותר מהר.
אז עוד 500 איש נוסעים כי זה בחינם. להאשים כרגע את העובדה שהנסיעות בחינם
בבעיית העומסים שנוצרו בגלל ביטול כל הקוים לקריות ודחיסת עשרות אלפי אנשים
לכלי רכב בודד במסלול אחד זה ממש בריחה מהמציאות והאחזות בכלום.
להיפך - כרגע קיץ ועשרות אלפי עובדים, תלמידים וסטודנטים נמצאים בחופשות.
חכה שהם יחזרו ויצטרכו נסיעות יום יומיות לעבודה, לאוניברסיטאות ולבתי ספר וחזרה
לדעתי העומסים כרגע פחותים ממה שיהיו בספטמבר ואוקטובר!!