מישהו יכול לתת לי פרטים על אגד +

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
זה בחופש הגדול...

האמן לי, אף אחד לא רוצה לנסוע ב394
לבאר שבע, זה רק ב - 12:30 בלילה כשאין 370
. יש מלא רעש ב - 394, נדמה לך שאתה באיצטדיון. 370 שקט כמו אקווריום.
זה בחופש הגדול...
אני מאמין שבמשך השנה הקו קצת יותר שקט...
 

846

Active member
אף אחד לא מבריח נוסעים! יש תנאי

הבדל המחירים בין הקוים נועד ע"מ
"להבריח" את הנוסעים מהקו היקר יותר, כדי שבקו ת"א אילת יסעו רק בין ת"א לאילת ולא ירדו בתחנות הביניים. אותו הדבר קיים גם בקווי ת"א אשקלון בקו 300 ו 362 (המהירים) המחיר בין ת"א לאשקלון הוא 21.50 ש"ח ובקוים המאספים המחיר הוא 25 ש"ח. ההבדל בין המחיר בין ב"ש - ת"א לב"ש - אשקלון נובע בעצם מהמכרז עצמו, בהצעות שהגישו החברות הם בעצם נתנו את המחיר שהם מוכנים לגבות עבור כל נסיעה ואת התמלוגים שהם ישלמו למדינה.
אף אחד לא מבריח נוסעים! יש תנאי
רשיון שקובעים את המסלול, תחנות איסוף והורדה ומחירים! חוץ מזה קווי אילת הם יחודיים בכך שהמקומות בהם מוזמנים, תאר לך נוסע שרוצה להגיע לאילת והאוטובוס מלא בנוסעים לב"ש. רוצה להתרגז יותר? חיילים צריכים לשלם בכל קווי אילת ולא משנה באיזה קטע פרט לחיילים בעלי "תעודות ערבה" כלומר חיילים תושבי אילת או המשרתים בעיר או בערבה!
 
נו כל הקטע של מחיר יותר גבוהה

אף אחד לא מבריח נוסעים! יש תנאי
רשיון שקובעים את המסלול, תחנות איסוף והורדה ומחירים! חוץ מזה קווי אילת הם יחודיים בכך שהמקומות בהם מוזמנים, תאר לך נוסע שרוצה להגיע לאילת והאוטובוס מלא בנוסעים לב"ש. רוצה להתרגז יותר? חיילים צריכים לשלם בכל קווי אילת ולא משנה באיזה קטע פרט לחיילים בעלי "תעודות ערבה" כלומר חיילים תושבי אילת או המשרתים בעיר או בערבה!
נו כל הקטע של מחיר יותר גבוהה
זה שמראש לא יעלו נוסעים לב"ש על קו תל אביב אילת. ובתכלס זה עובד יותר על הנוסע הממוצע, ברגע שתגיד לנוסע שבקו אחר הוא יכול לנסוע בפחות כסף הוא יעלה על הקו השני, אבל תתחיל להסבירלו על תחנות הודרה ורשיון קו ייקח לך הרבה יותר זמןלהסביר לו למה הוא לא יכול או לא כדאי לו לעלות איתך.
 

846

Active member
אתה לא מבין: היה מיכרז על קווי ב"ש

נו כל הקטע של מחיר יותר גבוהה
זה שמראש לא יעלו נוסעים לב"ש על קו תל אביב אילת. ובתכלס זה עובד יותר על הנוסע הממוצע, ברגע שתגיד לנוסע שבקו אחר הוא יכול לנסוע בפחות כסף הוא יעלה על הקו השני, אבל תתחיל להסבירלו על תחנות הודרה ורשיון קו ייקח לך הרבה יותר זמןלהסביר לו למה הוא לא יכול או לא כדאי לו לעלות איתך.
אתה לא מבין: היה מיכרז על קווי ב"ש
ת"א והמחיר ירד. לא היה מיכרז על קווי אילת. חוץ מזה אני לא בטוח שיש בכלל תחנת הורדה בב"ש בקווי ת"א אילת.....
 
יש תחנת הורדה בב"ש,במידה ומישהו

אתה לא מבין: היה מיכרז על קווי ב"ש
ת"א והמחיר ירד. לא היה מיכרז על קווי אילת. חוץ מזה אני לא בטוח שיש בכלל תחנת הורדה בב"ש בקווי ת"א אילת.....
יש תחנת הורדה בב"ש,במידה ומישהו
מבאר שבע מזמין מקום,נדמה לי שהעניין עובד כך גם בראשל"צ.
 
לא ידעתי שמקום שמור עולה 10ש"ח.

אף אחד לא מבריח נוסעים! יש תנאי
רשיון שקובעים את המסלול, תחנות איסוף והורדה ומחירים! חוץ מזה קווי אילת הם יחודיים בכך שהמקומות בהם מוזמנים, תאר לך נוסע שרוצה להגיע לאילת והאוטובוס מלא בנוסעים לב"ש. רוצה להתרגז יותר? חיילים צריכים לשלם בכל קווי אילת ולא משנה באיזה קטע פרט לחיילים בעלי "תעודות ערבה" כלומר חיילים תושבי אילת או המשרתים בעיר או בערבה!
לא ידעתי שמקום שמור עולה 10ש"ח.
 
יש הגיון כלכלי

התכוונתי שהמרחק בין ת"א לב"ש גדול
יותר מאשר בין אשקלון לבאר שבע. למרות הבדלי המרחקים המחירים הם גבוהים. לגבי נסיעה מת"א לב"ש - אין הגיון לנסוע בקו 394, אלא לנסוע בקו 370 בגלל הבדל המחיר.
יש הגיון כלכלי
הוצאת אוטובוס עולה לחברה כסף (בערך 3.6-4.7 ש"ח לק"מ). כדי להגיע לאיזון החברה צריכה לחלק את עלות הנסיעה במספר הנוסעים הצפוי. קו ת"א-ב"ש הוא קו שבו כל הרכבים מלאים וכך עלות התפעול (כ-400 ש"ח) מתחלקת בין 40 נוסעים לפחות, בעוד שבקו ב"ש-אשקלון עלות התפעול (כ-300 ש"ח) מתחלקת בין 20-30 נוסעים. ורק כהערת אגב - בקו ב"ש-ת"א הרכבים הם בין-עירוניים רגילים, בקו ב"ש-אשקלון מופעלים גם רכבים נמוכי רצפה שעלותם גבוהה יותר, אבל זה כבר שיקול מוטעה של המפעיל.
 

אורי404

New member
מילא לגבי קווי אשקלון-באר שבע. אבל,

יש הגיון כלכלי
הוצאת אוטובוס עולה לחברה כסף (בערך 3.6-4.7 ש"ח לק"מ). כדי להגיע לאיזון החברה צריכה לחלק את עלות הנסיעה במספר הנוסעים הצפוי. קו ת"א-ב"ש הוא קו שבו כל הרכבים מלאים וכך עלות התפעול (כ-400 ש"ח) מתחלקת בין 40 נוסעים לפחות, בעוד שבקו ב"ש-אשקלון עלות התפעול (כ-300 ש"ח) מתחלקת בין 20-30 נוסעים. ורק כהערת אגב - בקו ב"ש-ת"א הרכבים הם בין-עירוניים רגילים, בקו ב"ש-אשקלון מופעלים גם רכבים נמוכי רצפה שעלותם גבוהה יותר, אבל זה כבר שיקול מוטעה של המפעיל.
מילא לגבי קווי אשקלון-באר שבע. אבל,
אין ממש סיבה שיהיה כל כך יקר מחיר הנסיעה מאופקים לתל אביב. העקרון של תחבורה ציבורית טובה הוא 'קירוב הפריפריה למרכז'. אם היה מחיר סביר יותר, היו סיכויים גבוהים מאוד שאנשים שמתגוררים באופקים יסעו יום-יום לעבודה במרכז. במצב של מחירים גבוהים במחירי הנסיעה, הפער החברתי רק גדל ומחמיר.
 
אופקים - ת"א 23 ש"ח

מילא לגבי קווי אשקלון-באר שבע. אבל,
אין ממש סיבה שיהיה כל כך יקר מחיר הנסיעה מאופקים לתל אביב. העקרון של תחבורה ציבורית טובה הוא 'קירוב הפריפריה למרכז'. אם היה מחיר סביר יותר, היו סיכויים גבוהים מאוד שאנשים שמתגוררים באופקים יסעו יום-יום לעבודה במרכז. במצב של מחירים גבוהים במחירי הנסיעה, הפער החברתי רק גדל ומחמיר.
אופקים - ת"א 23 ש"ח
המרחק בין הערים בערך 100 ק"מ, כלומר עלות תפעול 360-470 ש"ח. אני מניח שהביקוש לא גדול במיוחד, ולכן גם במחיר זול יחסית אי אפשר לבנות על יותר מ-25 נוסעים בכל נסיעה (אולי למעט הנסיעות של יום א'), כך שמחיר לאיזון כספי צריך להיות בערך 20 ש"ח. וסתם לשם השוואה, בחישוב שעשיתי במסגרת הפרוייקט שלי (על סף סיום!) קו ערד-ת"א (136 ק"מ עם ממוצע של 20 נוסעים בנסיעה) לא מתאזן במחיר של 25 ש"ח גם אם למפעיל אין הוצאות הון (כלומר אם הוא מקבל אוטובוס חינם).
 

אורי404

New member
OK. אבל אם היו מורידים את המחיר

אופקים - ת"א 23 ש"ח
המרחק בין הערים בערך 100 ק"מ, כלומר עלות תפעול 360-470 ש"ח. אני מניח שהביקוש לא גדול במיוחד, ולכן גם במחיר זול יחסית אי אפשר לבנות על יותר מ-25 נוסעים בכל נסיעה (אולי למעט הנסיעות של יום א'), כך שמחיר לאיזון כספי צריך להיות בערך 20 ש"ח. וסתם לשם השוואה, בחישוב שעשיתי במסגרת הפרוייקט שלי (על סף סיום!) קו ערד-ת"א (136 ק"מ עם ממוצע של 20 נוסעים בנסיעה) לא מתאזן במחיר של 25 ש"ח גם אם למפעיל אין הוצאות הון (כלומר אם הוא מקבל אוטובוס חינם).
OK. אבל אם היו מורידים את המחיר
מתחת לעשרים ש"ח, ייתכן והיו ככה שני אוטובוסים מלאים בבוקר מאופקים ושניים מלאים אחרי הצהרים/לקראת ערב מתל אביב לאופקים, ככה שההוצאות היו מתכסות.
 
יתכן, אבל לא בהכרח

OK. אבל אם היו מורידים את המחיר
מתחת לעשרים ש"ח, ייתכן והיו ככה שני אוטובוסים מלאים בבוקר מאופקים ושניים מלאים אחרי הצהרים/לקראת ערב מתל אביב לאופקים, ככה שההוצאות היו מתכסות.
יתכן, אבל לא בהכרח
אנשים לא ייסעו לתל-אביב רק כי זה זול. מרחק הנסיעה הרי לא משתנה. יש גבול לגודל של העיר ולגודל כח העבודה שלה. הוזלת הקו היתה מוסיפה לא יותר מ-4-5 יוממים, שלא היו מצדיקים את הורדת המחיר. ושלא יהיה ספק - אני בעד התערבות ממשלתית במקרים הללו (רק חבל שבמקום לעזור לזכיינים המדינה גובה מהם כספים).
 

אורי404

New member
הנה 'הרמת' את הרעיון. זה בשורה

יתכן, אבל לא בהכרח
אנשים לא ייסעו לתל-אביב רק כי זה זול. מרחק הנסיעה הרי לא משתנה. יש גבול לגודל של העיר ולגודל כח העבודה שלה. הוזלת הקו היתה מוסיפה לא יותר מ-4-5 יוממים, שלא היו מצדיקים את הורדת המחיר. ושלא יהיה ספק - אני בעד התערבות ממשלתית במקרים הללו (רק חבל שבמקום לעזור לזכיינים המדינה גובה מהם כספים).
הנה 'הרמת' את הרעיון. זה בשורה
האחרונה: אכן, הממשלה צריכה לסבסד קווים מסוימים. יש בעצם אבסורד. קווים מהשומרון לכפר סבא עולים ארבעה ש"ח וקצת, כאשר נסיעה בתוך כפ"ס היא 5.3 ש"ח. גם הקווים האלה לא ממש מלאים והם זוכים למחיר נמוך (בדן, לפחות, אולי גם באגד). מחיר נסיעה מכפ"ס לת"א בקו 149 הוא 11.70 ש"ח. מחיר נסיעה מהשומרון לתל אביב (כלומר, נסיעה בקו 81, 83א, 89 או 181 מהשומרון לכפ"ס ואחר כך החלפה מכפ"ס לת"א ב-149 עם כרטיס מעבר) הוא נמוך יותר. למה שאני מתכוון זה שאם הממשלה היתה רוצה לסייע לאופקים או למקומות אחרים כמו לשומרון, זה היה ניתן בהחלט להתבצע.
 

matany

New member
זה באמת משהו שעניין אותי

הנה 'הרמת' את הרעיון. זה בשורה
האחרונה: אכן, הממשלה צריכה לסבסד קווים מסוימים. יש בעצם אבסורד. קווים מהשומרון לכפר סבא עולים ארבעה ש"ח וקצת, כאשר נסיעה בתוך כפ"ס היא 5.3 ש"ח. גם הקווים האלה לא ממש מלאים והם זוכים למחיר נמוך (בדן, לפחות, אולי גם באגד). מחיר נסיעה מכפ"ס לת"א בקו 149 הוא 11.70 ש"ח. מחיר נסיעה מהשומרון לתל אביב (כלומר, נסיעה בקו 81, 83א, 89 או 181 מהשומרון לכפ"ס ואחר כך החלפה מכפ"ס לת"א ב-149 עם כרטיס מעבר) הוא נמוך יותר. למה שאני מתכוון זה שאם הממשלה היתה רוצה לסייע לאופקים או למקומות אחרים כמו לשומרון, זה היה ניתן בהחלט להתבצע.
זה באמת משהו שעניין אותי
למה בכל נסיעה לשומרון/לבקעה/ליהודה תמיד מקבלים הנחנה של אזרח וותיק? משהו יודע? למשל בקו 961 יוצא יותר זול לקנות כרטיס מבית שאן למפגש הבקעה (13 ש"ח) וממפגש הבקעה לירושלים עוד 11.5 ש"ח ) במקום 42 ש"ח מבית שאן לירושלים?
 
סיבסוד של המדינה על נסיעות לבקעה

זה באמת משהו שעניין אותי
למה בכל נסיעה לשומרון/לבקעה/ליהודה תמיד מקבלים הנחנה של אזרח וותיק? משהו יודע? למשל בקו 961 יוצא יותר זול לקנות כרטיס מבית שאן למפגש הבקעה (13 ש"ח) וממפגש הבקעה לירושלים עוד 11.5 ש"ח ) במקום 42 ש"ח מבית שאן לירושלים?
סיבסוד של המדינה על נסיעות לבקעה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה