מישהו יכול להסביר מה זה קווצ'ינג???

יש כל מני סוגים של קווצ'ינג/אימון אישי.

באופן כללי זו קבלת יעוץ קבוע לגבי הפרטים הטכניים וההתמדה בהגשמת המטרות שאת/ה מגדיר. אימון אישי לADHD עוזר לעקוף את הבעיות שיש בהגשמת המטרות אצל ADHD
 

zivadina

New member
coaching ל-ADHD

אימון אישי זאת דרך של הדרכה לאדם לפעול באופן ממוקד להשגת מטרותיו. בהפרעות קשב, ה"תפקודים הניהוליים" פגועים, האדם מתקשה בשליטה בהתנהגות, בארגון הסביבה הפיזית, בארגון הזמן שלו, ביצירת סדר עדיפויות, בהתמקדות במטרה והתעלמות ממסיחים ועוד. המאמן האישי מאפשר למאומן להציב לעצמו מטרות, לתכנן דרכים להשגת המטרות ולפקח על כך שהמאומן לא נשבר באמצע.
 

ls39

New member
שאלה?

האם בן/בת זוג יכולים להוות מאמנים לאחר הכשרה/הבנה של הבעיה?
 

zivadina

New member
בן/ בת הזוג כמאמן אישי

אני חושבת שלא כדאי לערבב buisness עם pleasure. אני חוששת שאם בן הזוג ייהפך למאמן אישי, ייפגמו הקשרים האינטימיים. בקשרים אינטימיים אנחנו דורשים לקבל אותנו כמו שאנחנו. באימון אישי אנחנו דורשים להשגיח שנשתנה.
 
עם בן הזוג כדאי לחדד אבחנות לא לאמן

אחת השיטות בעבודה אימונית היא לשאול שאלות, חשוב לחדד אבחנות, שיטה זו יכולה להתאים עם בן/בת זוג, כדאי לגרות אותו להוציא את התשובות שקיימות אצלו, מתוך עצמו, לא במטרה לשפוט אותו, הכוונה - להיות שם עבורו, לספק לו "מצע רך" שירגיש נוח להתלבט, לבחון את עצמו, את דרכו, להתמודד בנוחיות עם הבעיה, לאפשר לו להיות יצירתי, הן בחיפוש והן בפתרונות אותן הוא מעלה מתוך מקום של בחירה אמיתית. ממש כמו ביחסים אינטימיים - כדאי להיות זהיר בתגובות, מתחשב, מכיל ובסוף להיות מוכן גם לקבל את הבחירות שלו, אפילו אם הן לא יתאימו למה שאני חושב כ"נכון". ורק עוד הע/ארה קטנה, באימון אנחנו לא מחפשים לשנות או להשתנות, אנחנו רוצים ליצור משהו חדש וזה נקרא: טרנספורמציה, או בעיברית: התמרה. לתפיסתי, שינוי הוא "עוד מאותו הדבר" כי אפשר להשוות אותו למה שהיה.., ההתמרה מדלגת על "שלב ההשוואה" ויוצרת מצב חדש שצריך להיות מלהיב ומרגש עבור המתאמן.
 
אני עוסקת בטיפול זוגי, בעיקר בזוגות ומשפחות

עם ADHD, ואני בפרוש מלמדת את בני הזוג לאמן האחד את השני, ואת הילדים, וגם מלמדת את ההורים לתת לילדים לאמן את ההורים. בתוך המשפחה זה כמובן לא דומה לאימון המקצועי, אלא יותר בגדר של הבנת הקשיים של כל אחד, ונתינת הסיוע שכל אחד צריך. התנהגות כזו בבית מפחיתה מאוד את הכעס, המרירות ותחושת הפריריות של בני המשפחה היותר מאורגנים. אנו עובדים על הדגשים של כל אחד, הקשיים של כל אחד ומוצאים את הדרכים שבהן כל בן זוג יכול לעזור לשני. זה לא פוגע באנטימיות כי זה לא נעשה בצורה של אמא שצועקת {ילד קום!!!!!!!!!}, וגם לא בסגנון של רס"ר בצבא {חמש דקות וסיימת לשטוף את הכלים!!!!!!!!!!}, יש דרכים אחרות. הפואנטה של האימון האישי, אצל מופרעי קשב, היא בסופו של דבר ההתחיבות לדווח על ההתקדמות, ואני לא חושבת שהמאמן המקצועי צריך להפוך ל-שרינק, שהמתאמן תלוי בו לתמיד, לכן הסביבה התומכת חיבת לקחת את המושכות בשלב מסוים, והאימון הופך להיות דרך חיים של המשפחה כולה.
 

liatporaz

New member
דוגמא לסיוע של אימון לבעיות ארגון והתארגנות

מהם הקשיים בארגון הזמן ומה הגורמים לכך ניהול זמן וארגון זמן הוא אחד הקשיים הגדולים כשבאים לעבוד על למידה. הקושי הוא לא ברמת ההוראה, אלא ברמת היישום. הקושי בארגון זמן אצל תלמידים/סטודנטים לקויי למידה פועל בשני רבדים. רובד ראשון, הקושי האובייקטיבי – אחד המאפיינים של חלק מלקויות הלמידה הם קשיים בהתארגנות.קשיים אלו באים לידי ביטוי בצורה קיצונית אצל תלמידים/סטודנטים הסובלים מבעיות קשב וריכוז. למרות שרק 50% מביניהם מאובחנים גם כלקויי למידה. הרובד השני קשור לתסכול הרב שתלמידים/סטודנטים לקויי למידה חוו בלימודיהם, תסכול זה והקושי הקבוע שהלמידה מציבה בפניהם גורמת להם לעיתים קרובות לאי מסוגלות להתמודד עם למידה והשקעה בלמידה במימד הרגשי שלה. כיצד מתמודדים עם קשיים בארגון הזמן ובהתארגנות ללמידה הדרך המקובלת להתמודד עם קשיי הלמידה של תלמידים לקויי למידה ו/או תלמידים בעלי קשב וריכוז, היא באמצעות הקניית אסטרטגיות למידה דהיינו: התמודדות עם טקסטים עיבודם, והפקת המידע מהם כדי לספק תוצר (פלט ) המצביע על הפנמת חומר הלמידה על ידי התלמיד. העיבוד הוא תהליך שאינו פשוט עבור תלמידים בכלל ובפרט עבור תלמידים הסובלים מלקויות למידה ו/או הפרעות בקשב ובריכוז. כדי לעבור את תהליך העיבוד על חומר הלימוד ולהפיק תוצרים לימודיים צריך התלמיד/ סטודנט להשקיע זמן רב בלימודים. בדרך כלל הלמידה היא רק תחום אחד שמעסיק את הלומד ותלמידים רבים עוסקים בדברים נוספים הגוזלים מזמנם ולכן יש חשיבות רבה, להשקעת הזמן הנכונה והיעילה בלמידה . כיצד מסייע לנו האימון להתמודד עם קשיים בהתארגנות האימון ה(coaching) הוא כלי שמאפשר לנו לסייע לתלמיד/סטודנט לא רק ללמוד את העקרונות אלא גם ליישם את העקרונות בלימודיו, או בחיי היום יום. היישום של נושא ארגון וניהול זמן דורש מהתלמיד/ סטודנט מיומנויות שהן חלק מהקושי שלו ולכן הוא אינו יכול לעמוד ביישום. האימון הוא כלי שמאפשר מצד אחד עבודה יסודית, על הרצונות, שאיפות נקודות החוזק של התלמיד ובמקביל מעקב צמוד של המאמן תוך מתן משימות קצרות מועד שהמתאמן יכול לעמוד בהם כדי לקדם את למידתו ואת ארגון הזמן שלו. המשימות המאוד ברורות וספציפיות , הן משימות ברות השגה, כשנקבע יעד לעבודה, התלמיד יכול לבצען בפשטות ובדרך זו לצבור ביטחון ביכולתו להתקדם וללמוד מכך שיש ביכולתו לבצע משימות לימודיות שיאפשרו לו להתקדם בלימודיו. סיוע לתלמיד בשיטת האימון, coaching יאפשר לתלמיד לזהות את דרכי הלמידה שלו ואת הזמן המוקדש אצלו ללמידה. המאמן יעבוד עם התלמיד/ סטודנט על הדרך בה הוא רואה את עצמו במצב אידיאלי, מתפקד כתלמיד טוב. התלמיד יגדיר מהי עבורו הצלחה. התלמיד למעשה יתייחס לחזון שלו מבחינה לימודית. כאשר יש לתלמיד/ סטודנט תמונה ברורה של המטרות שלו, המקום אליו הוא רוצה להגיע, יהיה לו קל יותר ברגעי משבר להתמודד עם הקושי שיש בלמידה. האימון מסייע לתלמיד/ סטודנט להבין שיש לו את הכוחות והיכולת להתמודד עם הקשיים המונעים ממנו להתקדם סביר להניח שכבר בשלב הזה, יעלה למודעות של התלמיד, שכדי להגיע למטרה, עליו להקדיש זמן מסוים במהלך היום ללימודים, ושיש תקופות כמו לפני בחינות שבה יש צורך להגדיל את הזמן המוקדש ללמידה, לעומת מטלות או פעולות אחרות שתופסות את הזמן של הלמידה. תלמידים רבים, בעיקר אלו עם בעיות קשב וריכוז או בעיות התארגנות, אינם מסוגלים להתיישב ולהוביל את עצמם ללמידה עצמית. התחושה שעולה כי הם נמצאים במעין מעגל סגור, יש רצון להצליח ולהתקדם אבל התחושה הכללית היא של חוסר אונים חוסר מסוגלות להתמודד עם מטלות עצמיות, כמו הכנה למבחן, או למידה שוטפת. הכלים שיש בידי המאמנים, עבודה על נקודות שאפשרו לתלמידים להצליח בעבר, מחזקת את תחושת המסוגלות. האימון כשהוא בודק את הצמתים שעבר הלומד וממפה נקודות מתמקד בנקודות החיוביות, גם אם נדמה שאין נקודות כאלה בעברו של התלמיד, המאמן מוצא ומדגיש את נקודות החוזק של התלמיד ובדרך זו מגביר אצלו את תחושת המסוגלות. הנקודות הפחות טובות עולות אבל במהלך האימון מתמקדים דווקא בנקודות החזקות בעוצמות של המתאמן ומגבירים את תחושת המסוגלות שלו. האימון, כפי שכבר הזכרתי, עובד על המטרות שהתלמיד מציב לעצמו, העלאת המודעות לגבי מטרות ויעדים שהוא רוצה להגיע אליהם, וכאשר מוצבת מטרה, התלמיד רואה את נקודת הסיום שאליה הוא רוצה להגיע, יהיה לו קל יותר ליישם את המהלכים כדי להגיע אל המטרה הספציפית הזו. הכלים שמאפשרים לנו להתמודד עם הקשיים | טבלה לארגון סדר עדיפויות כדי להתמודד עם הקושי שיש לתלמידים/סטודנטים בעלי לקויי למידה, להתארגן ללמידה, מארגנים טבלה, ומחלקים את הפעולות המתבצעות ביום יום לפעולות דחופות ולא דחופות חשובות ולא חשובות, ומלמדים את התלמיד/ סטודנט לנסות ליצור סדר עדיפויות בפעולות שהוא מבצע יום יום ובכללם מטלות לימודיות. אנו עובדים עם התלמידים / סטודנטים על הרעיון שככל שהוא יצליח לשמור על המטלות החשובות במצב לא דחוף, דהיינו חלוקה נכונה של ביצוע המטלה לאורך זמן, כך יהיה לו קל יותר להתמודד עם המטלה. התמודדות עם "פיתויים" המפריעים לניהול הזמן נקודה נוספת שיש להתייחס אליה, היה ההתמודדות עם ה"פיתויים" האינטרנט, בילוי עם חברים, טלוויזיה וכו, עובדים עם התלמיד/ סטודנט על הדרך הנכונה להתמודד עם "פיתויים" אלה, החל מהדרכים הפשוטות הכוללות את בידוד הלומד מן הגירויים- למידה בחדר שאין בו אינטרנט, ניתוק הטלפון הסלולרי וכלה בעבודה הכוללת התמודדות של הלומד עצמו מול "הפיתויים" הללו - עבודה על הגברת היכולת של הלומד, בצורה הדרגתית להתמודד עם "הפיתויים" שעומדים מולו.
 
למעלה