מישהו יכול להסביר לי על מטול???

Yoni 18

New member
מה מטול?

203 כאילו? הנשק? או שזה איזה סוג של פלאפון/מועדון חדש ואני סתם לא מעודכן?
 

vulcan20MM

New member
תשובה:

מטל"ר-מטול רימונים,ניתן להרכיב מטל"ר כמעט על כל רובי הסער הקיימים בעולם-החל מ-קלא"צים למינהם ועד ל-P90{מי שמכיר}בדר"כ יש רק חייל אחד ביחידה שבנוסף ל-M16 שלו יש לו גם מטל"ר אלה שנבחרו הם בדר"כ אלה שהכי מהירים וקטנים ביחידה. אך יש יחידות מובחרות שכל מי שביחידה מקבל מטל"ר יחד עם הרובה שלו... אגב ה-מטל"ר מכונה M203 בגלל שישנן כ-203 סוגי רימוניםועוד משהו{אני לא ב-100% סגור כל זה..},אגב מי שמע על המטל"ר החדש שהתעשייה הצבאית מייצרת? {אני לא רוצה להרחיב בגלל ב"ש}
 

Yoni 18

New member
תגיד לי אתה חולה נפש?

דבר ראשון והכי חמור- אתה אזרח לא? מאיפה לך כל הידע הזה? אתה יורה בשכונה? ממלכד את החדר שלך? מה הולך איתך? אתה שפוי? דבר שני- כמה תיקונים חשובים: מטל"ר כבר אין בצהל. יש מטול. מטל"ר זה מערכת אחרת שיצאה מהתו"ל לפני שנים. בכל מחלקת חי"ר (גדודים) יש בערך שניים עד ארבעה מטוליסטים (ולא אחד ביחידה). אין יחידות מובחרות שבהן "כל מי שביחידה מקבל מטל"ר עם הרובה שלו" כי זה לא יעיל. בצוות ביחידה יש לרוב משהו כמו 5 מטוליסטים, וכולם מוכשרים על מטול ככה שאם צריך יותר, פשוט חותמים על עוד. דבר אחרון והכי מונפץ: מטול 203 לא נקרא ככה בגלל ש"שישנן כ-203 סוגי רימונים". הוא נקרא ככה כי זה שם הייצור שלו. יש סך הכל ארבעה סוגי פצצות למטול (נראה אם אני עוד זוכר): נפיץ ("נ.א"), נפיץ רק"מ ("נ.א-נ.ט"), גז (גז מדמיע, לא ציקלון B..), גבס (לאימונים). לכל פצצה יש את הטווח שלה והמראה שלה (אפשר להבדיל בינהן רק ע"פ המראה) אבל בעיקרון המטול אמור להגיע עד 400 מטר עם הכוונת האחורית, אבל בת´כלס אנחנו לא משתמשים בו מעל 200-250 מטר גג, כי הוא כבר לא יעיל כל כך.. למה שלמישהו יהיה מידע על מטול באזרחות למה?
 

oleg_kh

New member
חחחחחחחחחחחחחחח יוני

קרעת אותי "מאיפה לך כל הידע הזה? אתה יורה בשכונה? ממלכד את החדר שלך? מה הולך איתך? אתה שפוי?"
 

vulcan20MM

New member
חהחהחהחה....

תראה בקשר ל-M203 אמרתי שאני לא בטוח ב-100% פשוט שמעתי את זה איפשהו! עכשיו בקשר ליחידות מובחרות,אני אישישת ראיתי תמונות של יחידות מובחרות שלכל החיילים שם יש מטלרי"ם מחוברים לרובה שלהם! אהה ואגב הידע שלי בכל הנוגע לזה,זה כבר לפני המון שנים! וחוצמזה יש לי את האתר הכי מקיף בעולם על כלי נשק ישראלים,כלי מלחמה ואני מבטיח שעוד 3-4 חודשים בערךייצא גרסה בעברית לאתר שלי..
 

oleg_kh

New member
וולקן

המשפט "אני אישישת ראיתי תמונות של יחידות מובחרות שלכל החיילים שם יש מטלרי"ם מחוברים לרובה שלהם!" היה מיותר.
 
אין שום יחידה בצה"ל

שלכל הלוחמים בצוות בה יש מטול. ושוב כמו שהבחור ההוא אמר- זה מטול 203 ולא "מטל"ר", מטל"ר זה התקן חיצוני שהיה מולבש על הקנה, ובעזרת ירי תחמיש היה משתגר ממנו (כמו ירי אלפ"א של היום). בכל אופן, אין בצה"ל יחידות שבן כולם מסתובבים עם מטול. אתה עוד מלש"ב ולא מודע להשלכות של כאלה דברים, אבל תחשוב שבשביל שהמטול שאתה מתלהב ממנו יהיה שווה משהו, גם צריך לסחוב את התחמושת שלו... ופצצת 40 מ"מ זה דבר גם יקר וגם כבד. אין יחידה שיכולה להרשות לעצמה אפודי מטול (בכוננות כמובן) מלאים לכל לוחם. וחוץ מזה אין מה לעשות עם כזה כוח אש וזה מנטרל פק"לים וכלים אחרים. תאמין לי, הייתי מטוליסט מתחילת ועד תום שירותי.
 
למעלה