מישהו יכול אולי להסביר לי

אפרת...

New member
מישהו יכול אולי להסביר לי

מה בעצם ההבדל בין גיטרה לבאס? מבחינת המבנה והצליל והכל...
 
אני אכתוב ממש בקיצור

כי אין לי כוח שמישהו ימשיך אותי נתחיל בעובדה שבס נמוך באוקטבה מגיטרה.. הבס הוא יותר כלי מקצב מאשר כלי הרמוני.. בבס מנגנים מלודיה.... המיתרים של הבס עבים יותר והצליל כבד יותר.. שמישהו ימשיך אותי כי ממ אין לי כוח ואני סתם כותב פרטים קטנים
 

KamikazA

New member
אני חולק עליך בקטע של מלודיה

בבס אפשר לתת סולואים יפיה ווירטואוזים...ולטעמי סולואים בסלאפינג עולים ביופים על הרבה סולואים של גיטרה
 
כן ברור....

אבל אני מדבר על כבס בכלליות... ברור שסלפינג וסולואים של בס זה אדיר (ע``ע פרימוס רד הוט צ`ילי פפרס)
 

KamikazA

New member
כמה הבדלים...

עדיין זה רק בגדול... להבדיל מחשמלית רוב הבסים בעלי 4 מייתרים (למרות שיש גם בעלי 5 6 7 8 ואפילו להאמר יש בס עם 12 מייתרים!) המיתריים הרבה יותר עבים ממיתרים חשמלית והם מכוונים כמו שאמרו אוקטבה נמוכה יותר מהחשמלית...מכך הצליל הנמוך...מבנה גוף הבס יותר חזק וגדול (לרוב) מחשמלית...הגשר של הבס הרבה יותר מאסיבי מפני שהלחץ שנוצר עליו מהמייתרים הרבה יותר חזק. צוואר הבס יותר ארוך ויותר גדול משל החשמלית והסריגים הרבה יותר גדולים ומאסיבים ומרחקם גדול יותר מהחשמלית...צוואר הב גם כן יותר חזק משל החשמלית בגלל הלחץ שיש עליו מהמייתרים... זה ההבדלים ממש בכלליות... יש גם הבדלים בתווים כי מישתמים במפתח פה ולא מפתח סול בגיטרה רגילה ועוד הרבה הבדלים טכניים אבל בכלליות ההבדלים הנ``ל הם עיקריים
 

Meddle

New member
הכל התחיל בקונטרה בס

את יכולה להסתכל על זה כהכלאה של קוטרה-בס וגיטרה... בעצם הצורה היא של גיטרה אבל כל המכאניה היא של קונטרה בס. השתמשו בכלים האלה בהתחלה להרמוניות בס ביצירות קלאסיות. היום רוב האנשים משתמשים בבס הן ככלי שנותן הרמוניות נמוכות והן כחלק מחטיבת הקצב, יחד עם התופים וכלי הקשה למיניהם. ההבדלים בין גיטרת בס לגיטרה רגליה הם שמים וארץ, החל מהמבנה, הצליל, טכניקות הנגינה והתפקיד שהן ממלאות בהרכב מוסיקאלי. הרבה אנשים חושבים שבס זה כלי שאפשר בלעדיו ובכלל רוב האנשים נוטים להמעיט בערכו של הבס. את יכולה לשמוע את הבס מתבטא בצורה מאד נרחבת במוסיקת ג`אז, פרוגרסיב, פיוז`ן, בלוז, מוסיקה קלאסית על סוגיה ובעיקר במוסיקת דראם אנד בייס (למרות שרוב רובה אלקטרונית - התפקידים הם אותם תפקידים) אני אסכם ואומר שההבדלים בין ``בס`` לגיטרה רגילה הם כמו ההבדלים בין גיטרה לכינור או בין גיטרה לקונטרה בס וצ`לו. אני מקווה שעזרתי לך במשהו ואם את מעניינת בנגינה על בס אשמח אם תצרי איתי קשר, כאן או בICQ (14742294) או אפילו בדואל. :)
 

SLASH.forum

New member
לא השארתם מה להוסיף כמעט..

באמת סולואים של באס בסלאפינג זה פי אלף יותר עצבני מסולו גיטרה וגם זה מוערך יותר (כי זה יותר נדיר) מה שכן סחתיין על הידע (שמנגנים במפתח FA דרך אגב בפסנתר מנגנים בד``כ על שתי חמשות... סול ופה)מה שכן אסור לשכוח שיש גיטרות באס לרוק ומטאל (פנדר פרסיג`ן) ולרוק כבד ג`אז ובלוז(פנדר ג`אז באס) ויש את המיוזיק מן שהיא רב שימושית. אז זהו היא כבר יודעת יותר ממה שאנחנו יודעים...
 

shalombd

New member
טוב נתחיל ככה

המבנה: גיטרה בס היא יותר ארוכה עם action יותר גדול ופחות או יותר, יותר כבדה. צליל: כמו שחברי אמר לגיטרה יש צליל שנמוך באוקטבה אחת מגיטרה רגילה שימי לב גם שהמיתרים יותר עבים מה שמיחד את הגיטרה כבס. הגיטרות מחולקות לכמה סוגים: בעלות 3 מיתרים, 4 מיתרים, 5 ואפילו 6 מיתרים כל אחד לפי מיטב ידיעותיו. בגיטרה עצמה לא מנגנים ליווי כמובן אלא סולו ליוו ניתן למצוא גם סולו יותר מתקדם במוסיקת הבלוז מהחברה הטובים מה שמפריך את הטענה שגיטרה בס היא רק כלי וזה לא נכון כי היא תורמת הרבה למוסיקה.
 

Meddle

New member
יש גם יותר מיתרים ומי שממש כלי

יכול ללות על בס עם אקורדים... חוצמזה שליווי לא חייב להיות ליווי של אקורדים ותקשיב פעם למוסיקת Fאנק, שבה הבס שולטת... בייס ליין זה גם ליווי... אם אתה כבר מוסיף הודעה, אז למה להגיד משהו שכולם אמרו וגם לזיין ת`מוח בבולשיט תוך כדי?
 
למעלה