טוב נתחיל ככה
המבנה: גיטרה בס היא יותר ארוכה עם action יותר גדול ופחות או יותר, יותר כבדה. צליל: כמו שחברי אמר לגיטרה יש צליל שנמוך באוקטבה אחת מגיטרה רגילה שימי לב גם שהמיתרים יותר עבים מה שמיחד את הגיטרה כבס. הגיטרות מחולקות לכמה סוגים: בעלות 3 מיתרים, 4 מיתרים, 5 ואפילו 6 מיתרים כל אחד לפי מיטב ידיעותיו. בגיטרה עצמה לא מנגנים ליווי כמובן אלא סולו ליוו ניתן למצוא גם סולו יותר מתקדם במוסיקת הבלוז מהחברה הטובים מה שמפריך את הטענה שגיטרה בס היא רק כלי וזה לא נכון כי היא תורמת הרבה למוסיקה.