מישהו יודע מה החוק אומר לגבי אי קבלה לעבודה

worrywort

New member
מישהו יודע מה החוק אומר לגבי אי קבלה לעבודה

מטעמי אידיאולוגיה לדוגמא - אי קבלת "משתמטים מצה"ל" לעבודה, שנעשית כנוהל בחברה מסויימת. האם יש תקדימים משפטיים? האם אפשר לתבוע חברה משום שלא מקבלת באופן שיטתי ומוצהר עובדים אליה שלא שירתו לא כי זה קשור לעבודה אלא מטעמים אידיאולוגיים? האם יש כאן שאלה של עוגמת נפש בנוסף או פגיעה בחופש העיסוק או שניהם או משהו אחר? בתודה וורי.
 
חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה

אני לא זוכר את ניסוח החוק. נדמה לי שלא מופיע במפורש שאסור להפלות בקבלה על רקע אי שירות. מופיע שאסור לשאול על הפרופיל (ולאחרונה מישהו שתבע את אוסם זכה בזכות זה) ומופיע שאו שאסור לפטר מילואימניקים או שאסור לא לקבל אותם בגלל זה. תחפש חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה. לדעתי בהחלט אפשר לתבוע. נטל ההוכחה הוא עליך, להוכיח שזאת מדיניות שלהם, כי למעסיק יש שיקול דעת רחב בקביעת קריטריונים לקבלה לעבודה. יש פה כאמור קודם כל הפרה של חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה וגם עניין של עגמת נפש. אתה יכול, גם במקביל, להגיש גם תלונה נגד המעסיק במשרד התעשיה והמסחר. ייתכן שייקח שנים אם בכלל עד שיטפלו בזה, אבל אולי זה גם שווה את המאמץ.
 

worrywort

New member
שאלה

הרי לעבוד שם אני כבר לא אעבוד שם אחרי תביעה כזו, אבל קבלת פיצויים על העניין תעשה במסגרת של בית משפט השלום או בית דין לעבודה? ובקשר לתלונה במשרד התעשיה והמסחר, מה התוצאה של זה יכולה להיות? ובגדול מה היית ממליץ לי לעשות?
 
כמו כל דבר בישראל

משתלם בהחלט להשתמט (יהא התירוץ אשר יהיה), לגנוב, לאנוס, לרצוח (לא, אני לא משווה, באמת שלא), להכות קשישים, לתחמן, לשקר, לקמבן, "איש הישר בעייניו יעשה". אל תדאג, אף אחד לא משלם פה מחיר, בטח שלא על השתמטות, תוכל לעבוד היכן שתרצה, ואם יגידו לך לא רוב הסיכויים שבג"ץ יכפה על אותה חברה אחרת, כי ככה זה כאן, זה החוק כאן. מה הפלא שככה אנחנו נראים?
 

worrywort

New member
סלח לי אדוני הפטריוט

אני מצטער שאנשים כמוך קיימים שחושבים שזה לגיטימי לנדות קבוצות באוכלוסייה ולעשות עליהם עליהום, בלי קשר לעובדה שכמובן יש רבים שלא התגייסו מסיבות מוצדקות ונעשה להם עוול, גם אלה שלא התגייסו מסיבות "לא מוצדקות", במדינה מתוקנת אין דבר כזה שכולם מתגייסים, זה רק במדינת צבא כמו מדינת ישראל, הרי בשום חברה על הפלנטה אין דבר כזה שכולם מתאימים למסגרת צבאית, ורק מוח צר אופקין, יהיר ועל גבול הפשיסטי כשלך יכול לחשוב שיש עם זה בעיה באינדוידואל שלא מתאים למסגרת צבאית.
 
בכלל לא דיברתי על מי שלא גויס מסיבה מוצדקת

כי הוא אינו משתמט, הוא אינו עונה על ההגדרה משתמט, הוא עונה על ההגדרה של אינו כשיר לשרת בצבא. אנחנו לא מדינה רגילה ולא מדינה נורמלית אם לא שמת לב "האדון בבועה", אני לא יודע מה זה "מדינה מתוקנת" אני יודע איפה אני חי, מה האיומים עלי, מה הסיכונים שלי, מה אני חייב לעשות כדי לשרוד ולחיות, כל מקרה לגופו וישראל בהחלט עונה להגדרה "כל מקרה לגופו". כמעט כל אחד מתאים אם הוא מחליט להתאים את עצמו ל"מסגרת צבאית" אלא אם הוא באמת חולה בנפשו או חולה בגופו, ואם הוא לא מתאים לצבא אז הוא לא מתאים לאף מסגרת, רוב ה"לא מתאימים" הם פשוט אלא שמספרים לעצמם שהם לא מתאימים, פשוט "לא בא להם". אבל זה לא הנושא, בישראל, כמו בישראל, האינדיבידואל הוא חסר אחריות והמדינה דואגת לכך שהוא ימשיך להיות כזה, משתלם לעשות "מה שבא לך" וזה כולל השתמטות עד פשעים - אף אחד לא משלם על כלום, לכוווולם יש את ה"זכויות" שלהם והם מכירים אותם, כמו שמשתלם להשתמט, משתלם לפשוע, להכות קשישים, לאנוס, הכל אותם סימפטומים של אותה מחלה. כן, אני חושב שמי שמשרת, בייחוד קרבי חייב להזכות להעדפה, לאפליה לטובתו, לזכויות יתר, אני חושב שאם מעסיק מסויים רוצה לא להעסיק משתמט, משתמט אמיתי "מצפוניסט" עלק, שתהיה לו הזכות לא להעסיק אותו, כי ה"מצפוניסטים" בעצם הם אנשים לא אמינים (לכולם יש מצפו, המשתמט השתמש בו כי לא בא לו לעשות צבא כאשר הוא חי במדינה שללוא לא היה בה צבא הוא היה מת וזו עובדה) ובעל חברת היי טק למשל רוצה עובדים אמינים. כמו שאני חושב שאנסים צריכים להיות בכלא מינימום 20 שנה וסידרתיים כל החיים וצריך לסרס אותם, פדופילים כנ"ל. רוצחים כל החיים. מכי קשישים 20 שנה מינימום.
 

legogras

New member
ואתה חושב שהסרבנים הם האשמים בכל זה?

אתה בא ומאשים אנשים הדוגלים בהתחשבות בזולת, בניסון לחיות תוך כדי פגיעה מינמילת בכל הסובב אותם, אנשים המאמינים שאף יוצר חי אינו בעל זכיות יתר לעומת יצור אחר ועל כן אין להם שום זכות לדכא ולכפות על שום יצור אחר, שמחובתם לתרום בכדי להפסיק את הפגיעה הזאת בכל מקור אחר, אותם, אותם אתה משווה לפושעים, אנסים ומכי קשישים? וועוד מנגד, אתה בא ומהלל אנשים אשר מקדישים את חייהם למערכת בצורה עיוורת, ועוד מערכת שכל הביסס שלה הוא אלימות והיא לא יכולה להתקיים בלי אלימות? בין עם זו אלימות פיזית או מנטלית? מערכת אשר משרישה בדורות של אנשים רעיונות פרמיטבים, כמו הילול הממונים עלי רק בגלל היותם מומנים עלי, או ניתנת עמדות מפתח על בסיס זמן, פרוטקציות וקומבינות ולא על סמך כישוריים אישיים?, הפרדה ברורה בין תפקידים מעורכים לבין תפקידים לא מעורכים שהלא מעורכים הם כמובן תפקידים שנחשבים "נשיים"? המערכת הזאת רק מעודדת את ההרס של החברה, ואני אתן לך דוגמא: יש לי חברה שהחליטה להתגייס בגלל שהיא מאמינה שכרגע, במצב הנוכחי שלנו אין מה לעשות צריך צבא במדינת ישראל. בנוסף ,חברה שלי מאימנה שיש אנשים שאינם מסוגלים להיות חלק מהמערכת הזאת, והיא כן, לכן עדיף שהיא לא תיקח פטור של מישהו שבאמת צריך אותו. כחלק מהאידולוגיה הזאת, ונסיון להיות בתפקיד חינכוי בעל אופי כמה שפחות מילטריסטי, היא ביקשה להיות מורה חיילת. מיותר לציין, שהחברה שלי עוסקת בהדרכה כבר מס' שנים ויש לה את כל הנתונים המתאימים. היא קיבלה מיונים לחייל חינוך, היא כמובן הניחה שהמיונים הם לתפקיד של מורה חיילת, ומלפני כמה ימים התקשרו לאשר את הגעתה למיונים, כשהיא ודיעה שהמיונים הם אכן למורה חיילת ,התברר לה שלא, המיונים הם אומנם בחיל חינוך , אך לתפקידים אחרים. מאז, היא התחילה סשן מטורף מול הצבא, שכולל פקסים, טלפונים בלתי פסוקים, ניסיון לגייס את כל הפררטקציות שאפשר כדי לקבל את הזימון למורה חיילת, דבר הלחוץ בזמן כי המיונים נגמרים בעוד כמה ימים. כל פעם שהיא דיברה עם מישהו, העבירו אותה למישהו אחר עד שהיא הגיעה למצב, שנתנו לה את הטלפון של הבן-אדם הראשון שהיא דיברה איתו בפעם הריאושנה. מכל השיחות האלו, היא פשוט הבינה כמה שכל אחד ואחד שם הוא פשוט אפס מאופס בתוך המערכת והביוקרטיה, ושהסיבה היחידה שהיא לא קיבלה את הזימון, זה בגלל שעשו אן דן דינו והיא לא הייתה מס' זוגי. הצבא היא המערכת הביוקרטית הריאשונה שרוב האזרחים בשראל נפגשים איתה. הם יודעים שהם כלום בתוך הסבך הביוקרטי, והם יוצאים לאזרחי, בידיעה שמול המערכת הביוקרטית, אין להם שום סיכוי. נגיד ואותו חייל לשעבר, יוצא לאזרחי ומחליט שהוא רוצה להילחם למען איגון חוק שאומר עונש מינימום לאנסים הוא 20 שנה, ולמה שיטרח? הרי הוא ידוע שאין לו שום סיכוי מול המערכת. אני לא מבינה איך אתה יכול להלל מערכת שבה כל משנחשב רע הוא כוסי ונקבתי ובאותה נשימה לדבר על עונש מינימום לאנסים של 20 שנה, בעיניי זה פשוט צביעות.
 
אם היית קוראת את מה שכתבתי היית רואה שאני לא

משווה בין אנסים רוצחים ומכי קשישים למשתמטים, בטח לא בכל הקשור למעשיהם. מה שכן, ברמה אחרת, אני מייחס את תופעת ההשתמטות לתופעה הרבה יותר גדולה, שחלקה מתאפיינת גם במעשים אלימים, תופעת האינדיבידואל שלא לוקח אחריות ועושה מה שבא לו, לא משנה מה והוא לא משלם על זה שום מחיר כי המדינה אימפוטנטית. אם לא שמת לב, אני בא בעיקר בטענה למדינה, מהמשתמטים כבר אין לי ציפיות, האידיאלים כנראה מתו, אני אני ואני שולט, הציניות וודאי ששולטת, והמדינה לא עושה כלום... רגע ומי שהולך לצבא ומגן על העם שלו, אזרחי המדינה שלו, המשפחה, החברים? הם לא יודעים מה זו התחשבות בזולת? מי שחי בבועה דימיונית ולא יודע שיש כאן סיכסוך בין עמים כבר מעל 100 שנה יש לו איזה יתרון? יש אדם שחי בלי להפעיל כוח או אלימות במצב כזה או אחר, פיזית או מילולית? שטויות, כולם מפעילים, יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות, וחיילים הם לאו דווקא אנשים אלימים וצמאי דם. מצטער לבשר לך: אנחנו חיים באיזור אלים, זו עובדה, אלה חוקי המשחק ומי שלא משחק לא מוריד את מפלס האלימות אלא רק מעלה את העומס על מי שכן וזה בטח לא תורם להורדת המפלס האלימות. את לא צריכה לשכנע אותי שבצבא שלנו יש המון פאקים, שהמע' מסורבלת, בירוקרטית, איטית, לא הכי יעילה...זה מה יש, מה האלטרנטיבה? אין אלטרנטיבה. אני לא מהלל את ההמערכת, בכלל לא, אבל זה שהיא לא עובדת כמו שהייתי רוצה לא מוריד מהחשיבות שלה, ההכרח שלה כאן, העובדה שזה האמצעי שבה מדינה, כל מדינה מגינה על עצמה ואני לא מתייחס כאן בכווונה לכן כיבוש לא כיבוש כי זה לא עקרוני למשתמט, מקסימום זה תירוץ. אבל אין מה לעשות, זה מה שיש, מי שיש לו בעיה עקרונית עם אלימות אני מצפה ממנו גם במקרה של סכנת חיים פשוט לעמוד ולא להגן על עצמו ואם הוא כן אז הוא צבוע וככל הנראה גם אנושי. גם אני מתחשב בזולת, חי תוך מינימום פגיעה באחר, לחימה באויב/טרור אינה באה כי האחד הוא בעל זכויות יתר על השני אלא כהגנה עצמית, והפלא בפלא הייתי בצבא וזה לא הפך אותי למישהו אלים, ולאף מצפוניסט, למרות שהוא בטוח בזה אין יתרון עלי בתחום המצפון, מוסר והאנושיות רק כי הוא החליט להשתמש במה שיש לכולנו - מצפון כאמצעי להשתמט.
 

legogras

New member
סירוב הוא לקיחת אחריות../images/Emo105.gif

הרבה יותר מהתגייסות ופושט שחיה עם הזרם. בדיוק, יש כאן סיכסוך של מעל 100 שנים, מעל ל100 שנים, מנסים לפתור את הסיכסוך הזה בדרכים אלימות, זה עוזר למישהו? אתה רואה שיפור במצב? אני לא. מתי יפול האיסמון?, השיטה האלימה הכובשת והמפלה לא עובדת. ברור שאין אדם שלא מפעיל כח ואלימות בצרוה כולשהיא, העניין הוא לצמצם, לצמצם לכדי מינימום וזה לא על ידי התגייסות לצבא. לא אדם אלים?, אולי פיזית, התגובות שלך צועקות אלימות, עצם העובדה שאתה משתמש ששוב ושוב בשורש :" ש.מ.ט" זה אלים. ולהגיד שאנחנו חיים בבועה זה הכי קל בעולם, הופה, אני חושבת שאתה חיי בבועה, בבועה שבה צבא ואלימות זו הדרך היחידה לפתור סיכסוכים.
 
אז קחי אחריות ושאי בתוצאות

סרבנית יקרה (זה עדיף על משתמטת...?), שאלת כמה שאלות שנותרו ללא מענה- אז תני לי להאיר את עינייך בנקודות המתאימות, ואולי כך לא תישארי ללא תשובה: 1) לגבי מי ששאל על חוק שוויון השדמנוות בעבודה- החוק אינו כולל איסור הפליה על בסיס סרבנות מצפון למעט אם תצליחי להכניס את הסרבנות הנ"ל לתוך המילה "השקפה", מה שיצטרך לעמוד במבחן בג"צ. כאמור, המחוקק לא נתן את דעתו המפורשת בעניין. 2) לגבי הדוגמה המאלפת שנתת על חברה שלך: אכן, מקרה קשה וכואב.. חברה שלך תצטרך כנראה ללמוד שבחיים יש דברים כואבים יותר מאשר לא להתקבל ליחידה שרצית לצבא. אם זה מה שגרם לה או לך להיהפך לסרבנית מצפון אז משהו כנראה לא בסדר אצלה או אצלך (בהתאמה). גם אני לא קיבלתי את היחידה שרציתי בצבא- על אף כל הנתונים שלי וכו'. אז...? למה אני יכול להתגייס ואחרים לא? בנוסף, אינני רואה את הקורולוציה בין הדוגמה שנתת לבין סרבנות מצפון שדוגלת בכך שצה"ל הוא צבא הרסני/אלים וכו'. בואי ותסבירי לי (ולכולם) בבקשה איך זה שחברה שלך לא קיבלה משהו שרצתה הופך את צה"ל לכובש, בבקשה. כי אם זה לא קשור- אז הדוגמה הזו לא שווה את ה- HTML שהיא כתובה עליו. 3) יקירתי, אני מקווה שזה לא בא לך ב"בום"- מי שלא מתגייס לצה"ל הוא אכן משתמט. כן, זה בא מהשורש ש.מ.ט. פני בבקשה למילון בן שושן- אני בטוח שברגע שתקראי את ההגדרה שם הדברים יתבהרו יותר. 4) אני אישית מצאתי לפחות סתירה אחת בטיעונים שהעלית עד כה בעץ הזה: אמרת באחת התגובות הראשונות שבמצב הנוכחי חייבים צבא. כלומר: את כן מקבלת את ההנחה שלפחות צבא צריך- אבל אני מניח שאת חושבת שהצבא הזה יכול להתנהל אחרת (אני מקווה שכך את חושבת, כי אם את נגד עצם העובדה שיהיה צבא בכלל אז יש אחת מ-2 אופציות: 1) את סותרת את עצמך. 2) את חולמת בהקיץ). ועכשיו לשאלת השאלות- עד שהצבא האוטופי הזה יתנהל אחרת, מי בדיוק ישרת בו היום במתכונתו הנוכחית...? את?! כנראה שלא.. אז אין בעיה- אני ואחרים הם "העבדים" שלך ושל חברייך- אנחנו נקריב בשמחה מזמננו ומחיינו כדי להגן עליכם.. את מבינה, זה לא שהדעות שלנו חשובות יותר משלך. זה פשוט שאנחנו יודעים שכרגע- בהיעדר אלטרנטיבה מיידית אחרת- יש אנשים חפים משפע שלא עשו כלום שנמצאים בסכנה קיומית (כן, קיומית- תזפזפי מדי פעם לערוץ 10 או 11 או 22 ותראי מה קורה שם בשעה 20:00) ומישהו בזה הרגע צריך לשמור עליהם, משום שהם לא מסוגלים לשמור על עצמם. אני אגיד את זה שוב- הם צריכים הגנה כרגע. ברגע זה ממש. אם הדיבורים שלך על היעדר אלימות יסיטו בזה הרגע את הקסמים משדרות אז גם אני אהפוך את עורי ואפטפט מפה ועד להודעה חדשה מהבוקר ועד הערב. אבל שנינו יודעים שבזה הרגע הדיבורים של שנינו לא יעצרו כלום. רק שאני מודה בכך ואת לא. והנה חזרנו להתחלה- אתם מדברים ואנחנו מתים. ואחרי כל זה אולי גם תשאלי בשיא תמימותך מדוע אנשים שונאים אתכם ומפלים אתכם לרעה בקבלה לעבודה...
 
שוב פעם...

האלימות היא הסיכסוך עצמו לא הניסיון לפתור את הסיכסוך, ישראל לא מנסה לפתור את הסיכסוך באלימות אלא על ידי מו"מ, הסיכסוך עצמו הוא האלימות שממנה מנסים להפטר. סירוב הוא לא חקיחת אחריות אלא בריחה מאחריות, כל כך עצם הישיבה של יהודים בתוך מדינה יהודית מהווה פעולה אלימה עבור האוייב, כל כך גם הסרבנים הם אלימים, הכיבוש זה פוליטיקה, לא אלימות, מצב שנקלענו אליו, והוא יסתיים או אם נצא מהשטחים בלי פתרון שנחכה לפתרון משתלם כדי לצאת, אני בעד הדרך הראשונה. יש סיכסוכים שניתן לפתור על ידי דיבורים, יש סיכסוכים שניתן לפתור על ידי כוח ויש סיכסוכים שאי אפשר לפתור. צבא זה הכרח, אלימות זה הכרח, לא אמצעי, לא דבר שביומיום, משתמשים בו שצריכים, כאן צריכים מחוסר ברירה. את זה ניתן להוכיח על ידי עובדות וכאן זה לא המקום.
 

Tarsier

New member
וואי את חייבת לתת לי את מספר הטלפון של שוטף

המח שלך! עשה עבודה מדהימה.. באמת. יצירת פאר - כאילו לא היה שם כלום לפני זה... בראבו!
 

Tarsier

New member
אני מבין שהקוגניציות הרכות שלך לא מאפשרות לך

להבין שקיימות עוד אלטרנטיבות חוץ ב– "מתגייס" = כנוע שמשפיל ראשו מול המערכת ו "לא מתגייס" = ראשו מורם כנגד האלימות שבצבא. יש אי שם בתווך עוד עולם שלם של דעות ועמדות, חלקן מנוגדות בין האזרחים, חלקן אפילו לא לא עולות בקנה אחד אצל אותו בן אדם (לדוגמה : צמיחה כלכלית מול פערים חברתיים). הטענה המרכזית שמדברת על הבעיה של המדינה היא האגואיזם – לא משנה איך תנמקי את ההתנהגות שלך. המציאות היא שאת אגו-צנטרית שמרוכזת בעצמה ומעדיפה את טובת עצמך על פני טובת הכלל שכל היום אומרת "אני אני אני" ומתרצת את זה ב "הם הם הם" כי האזרחים הנורמליים לא מאפשרים לך להשתמט בבית.. בשקט. דוגמה מצוינת הבאת לכך עם החברה המפונקת שלך שבסבב השיחות שלה עם צה"ל הזכירה לי את אחותי כשהייתה ילדה ורק קיבלה רישיון. היא ישבה לאבי על הראש כל היום בכדי שייתן לה לנהוג עד שהלה נשבר התייאש. ככה זה ילדים. כשתתבגרי תביני.
 

Sun Hello

New member
גילן=מפלה על בסיס גיל

"כשתתבגרי תביני". אולי אתה לא מבין הרבה דברים שהיא דווקא כן מבינה? כל כך מתנשא ומגעיל. אני לא מכירה את מי שכתבה את ההודעה שטענת ששטפו לה את המח. אבל אני יודעת שבחברה שבה אתה חי, שוטפים לאנשים את המח באופן רציני - שוטפים לאנשים את המח שבעלי חיים ממינים אחרים הם נחותים, שעבודה היא ערך עליון, שייצור הוא ערך עליון, שוטפים לאנשים את המח שילדים לא יכולים לקבל החלטות בשביל עצמם ושפתאום בגיל 18 צומח להם שכל, שוטפים לאנשים את המח שהמנהיגים ששולטים בהם רוצים את טובתם, שוטפים לאנשים את המח שיש ניגודי אינטרסים בין שתי קבוצות שרוצים לנצל לצרכים שונים - למשל הטענה ההזוייה שגופות של בעלי חיים, הפרשות ווסת של ציפורים וחלב שמיועד לעגלים, כל אלה, בריאים לאנשים וש"זו שרשת המזון"... לאחרונה קצת מנפצים את הטענות האלו, למשל בכתבה הזו, שפורסמה לא-מזמן: http://themarker.captain.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=962530&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 בתקופת השואה שטפו לאנשים את המח שהיהודים הם רעים. שוטפים לאנשים את המח שהם לא מסוגלים לשנות. וכמה מפתיע, מענין למה עניין ה"משתמטים" עלה לכותרות. אולי בגלל שרצו להוריד את הכותרת מוועדת וינוגרד? בכל אופן... אני חושבת ששטיפת מח זה הכי דפוק שיש, אם אנשים עושים דברים לא מתוך הבנה של הדברים אלא מתוך שטיפת מח, מתוך פחדים כאלו או אחרים. אבל אני חושבת שקודם כל תבוא בטענות שלך שטפו את המח, אח"כ תבוא בטענות למישהי שחושבת קצת אחרת מרוב האנשים ע"כ ש"שטפו לה את המח". ולכולם\ן פה: האם אתם\ן מנסים לשנות דברים? יוזמים\ות פעולות מחאה וכו? אם יש כאן אנשים מהמרכז שרוצים קצת לפעול, יש מרכז פעילות לשינוי חברתי באלנבי 138, קומה 5. מוזמנים\ות לבוא לבקר!
 

Tarsier

New member
איזה יופי! המצאת מושג חדש!!!

זה מדהים איך הצלחת להגיד הרבה בלי לאמר כלום אפליה מתבססת על מתן אי שיוויון (חובות, זכויות או הכרה) במקום בו אמור להיות שיוויון. כאשר אין שיוויון – קרי, ילדונת בת 17 שמוחה הקטן נחבט הלוך ושוב מטענות שונות ומשונות לא צברה יותר ניסיון מבני 30+, אין שום מקום להשוואה, ולכן אין פה אפליה אלא מציאות. מתנשא? בעיני המתבונן, מגעיל – את מוזמנת ללכת לפנות את קיבתך ההו כה רגישה במקום הראוי לכך. את לא צריכה להכיר אותה, אבל מספיק שיש לכן דעות דומות וגילך קטן משלי בשביל שההודעה הקודמת תדבר גם אליך. וזה בסדר, אבל זה רק מחזק את טענתי. בחברה שבה אני חי (וכמדומני גם את, אלא אם כן את חיה על צמרתו של איזה עץ בפפואה ניו-גיני) ישנן שטיפות מח רבות כמעט בכל תחום. מסכים לגמרי, השאלה העולה פה היא למה לעזאזל את מציינת את זה בפני? אני פניתי אל חברתך לפורום כתגובה לטקסט שהיא רשמה שבעיני הצטייר כשטיפת מח. מי שמקבל כמובן מאליו את הדעות שנוח לו לשמוע אותן, מופרכות ככל שיהיו, יקבל את דעתי – ישירה ככל שתהיה. כשתראי טקסט שמצייר מציאות שבעיני תהיה מגוחכת, את מוזמנת לקרוא לי שטוף מח ולצרף לכך הוכחות + נימוקים לוגיים. אז לפני שאת מקשרת את חוסר הרצון שלי לשתף פעולה עם פורום המשתמטים הזה לעמדות שלי בכל תחום בחיים, כדאי שתלמדי קצת יותר על האדם אותו את מציגה כ"שטוף מח". ולעניין הלינק שצירפת, אתעלם לרגע מהעובדה שפשוט זרקת את הקישור ללא קיצור דרך (אם באמת היית רוצה שאנשים יראו את הלינק הכל כך חשוב שלך, היית אולי טורחת ללמוד כיצד יוצרים קישור ראוי בתפוז – זה מעיד על סקרנות בסיסית את יודעת, דבר שכל כך חסר לכם) : תעשיית הבשר, נתמכת ע"י סבסוד ממשלתי כפי שכל תחום חקלאי אחר שזקוק לתמיכה לאחר שנזנח ע"י אזרחי ישראל שבחרו בכלכלה כערך עליון (מה לעשות שחקלאות לא ממש משתלמת) ובדיוק כפי כל תחום אחר כיום, גם הוא מקבל את ה'שידרוג' שלו עי פיתוח טכנולוגיות חדשניות השומרות על הסביבה ויישומן. הטענה שתעשיית ייצור הבשר גורמת לחמישית מפליטת גזי החממה פשוט מצחיקה אותי. ישנה מערכת אקולוגית ובה יצורים חיים שומרים על האיזון – כאשר ישנה חריגה במספר הפרטים ממין מסויים – כדור הארץ נוטה לאזן את המערכת בעצמו. כלומר אם ישנו יותר בקר שכל היום נופח, ותורם לפליטת הCO2, שיבושם לו - זה לא משפיע כהוא זה על התחממות כדוה"א. קל מאוד לשחק עם נתונים של מחקרים ובדיוק באותה נימה אני יכול לומר שבדיוק כאשר שקראתי את הודעתך נפחתי בעצמי בקול תרועה רמה – האם זה אומר שאני תורם להתחממות הגלובלית??? מערך השינוע והבקרה לא יכול לתרום לזיהום יותר מהמערך התחבורתי מסיבה הפשוטה שהוא חלק ממנו. אז הנה, פסלנו את ה"עובדה" הזו. ישנם פתרונות יצירתיים ויעלים בהרבה – דוגמת "בשר נטול בשר" שעדיפים בעיני על הגישה של – "נו נו נו, תפסיק לאכול בשר כי זה לא טוב". עצם העובדה שאני לוחם קרבי בסדיר ובמילואים לא סותר את העובדה שאני גם בן אדם שדוגל בשלום, אקטיביסט חברתי ופעיל ירוק. אז למי בדיוק שטפו את המח?
 
עוד הערה אחת

בהמשך לתגובות שנרשמו מעלי- אני, אגב, בהלם מכך שנערים ונערות לא מצייתים לחוק ואחר כך עוטפים את זה במסווה של אידיאולוגיה. פשוט לא יאומן איך בן אדם מסוגל להתעלם מהחוק כאילו הוא לא קיים (ואגב- לעבור על החוק משמעו להיות עבריין. גם זה רשום במילון אבן שושן) ובאותה נשימה עוד לטעון שלא רק שהמעשה הזה הוא טוב- אלא אחרים צריכים לעשות אותו גם כן! אולי כדאי שגם אני אתחיל לפתוח פורומים ולעבור על החוק.. אני למשל לא אוהב לשלם מיסים- אז יאללה כולם! מיסים זה דבר רע! בואו לא נשלם! הממשלה מושחתת! הכסף הזה הולך לח"כים ולא לעניים! מעכשיו- אף אחד לא משלם! ונראה את הבן אדם שיעז לקום ולקרוא לי "משתמט מתשלום מיסים"! אני גם חושב שלעשן סמים זה דבר טוב- אז קדימה כולם! מעכשיו אני אמכור לילדים בגן חובה סמים- אז מה אם יש חוקים נגד זה?! אני מבחינה אידיאולוגית חושב שהחוק בקטע הזה טועה. ולא רק אני- יש מאות אלפי אנשים כמוני בארץ ובעולם. אז מעכשיו אני אמכור סמים לילדים (אני, אגב, לא חושב שהם מזיקים- להיפך). יש טעם להמשיך...? כי יש לי עוד...
 
שאין חוק, אין חוק, בין אם עוברים עליו אקטיבית

או מתעלמים ממנו פאסיבית זו בדיוק אותה מהות, זה בדיוק מה שקורה כאן בכל התחומים. יש חוק גיוס חובה - מהותית מי שמפר אותנו, פאסבית או לא, הוא אדם הלוקח את החוק לידיים שלו. ולאלף אלפי הבדלות, גם לפדופיל יש צרכים, יש דחפים, והוא חי על פיהם, אז האונס ילד...מסכן, הוא הקורבן... אפשר לאמץ תירוצים לכל דבר, דחפים וצרכים מצד אחד, מצפון ומוסר מצד שני, ת'כלס הכל תירוצים ובדוגמאות שאני נותן לא רלוונטיות. האחד לקח את החוק לידיים כי הוא חושב שהוא לא מתאים כי הוא חושב שהוא היחידי עם מצפון ומוסר והשני כי ככה הוא מרגיש באותו רגע, זה לקח את החוק לידיים כי לא בא לו והשני לקח את החוק לידיים כי הוא חתיכת חלאה חולנית.
 
אני רוצה להזכיר לך

שעד לפני לא הרבה שנים היו חוקים שהיתרו שיעבוד שחורים , אסרו זכות הצבעה לנשים ואילצו לרצוח יהדים . במה שונה חוק שמתיר אלימות כלפי יהודים בגרמנייה הנאצית , מחוק שמתיר אלימות כלפי פלסטינאים בהווה?
 
ומי אתה שתקבע מהו החוק הנכון...?

בוא בבקשה ותגיד לי מי אתה שיודע יודע מכולנו מהו חוק טוב ומה לא- כדי שאני וכולם נדע לפנות אליך בעת צרה.. משום שלי יש את ההרגשה שאתה יודע "בחוש" מהו חוק טוב, ואם אני לא טועה אז חוק טוב לדעתך הוא חוק שלא מסתדר עם המצפון שלך- כי עם המצפון שלי הוא דווקא מסתדר מצוין. שים לה עכשיו מי כאן זה שלוקח את החוק בידיים- כי לדעתך כולם טועים ואתה צודק, ולא מעניין אותך שאתה עובר על החוק בכלל! עצם העובדה שהמצפון שלך חושב אחרת מספיק לדעתך לעבור על החוק- פשוט כך. וכאן אני לא רואה שום דבר שונה בינך לבין כל עבריין אחר שחושב שאונס הוא דבר לגיטימי או שעישון סמים זה לגיטימי או שאי-תשלום מיסים זה לגיטימי. כולם דוגמאות לאנשים שהמצפון והאידיאולוגיה שלהם גורמים להם לקחת את החוק לידיים ולחשוב שהם צודקים וכל המדינה טועה. ולשאלתך- תן לי להאיר את עיניך: אין בישראל חוק שמתיר אלימות נגד פלשתינאים (אין לי מושג מאיפה המצאת את זה). אז אם חיפשת מה השונה בין המצב כיום למצב שהיה פעם שאסר על נשים להצביע או שהתיר פגיעה ביהודים- הנה לך השוני: בישראל אין חוק שמתיר אלימות כלפי פלשתינאים. מוזר לך...? אולי זה בגלל שאתה לא מבין כל כך בענייני המשפט. והנה מילת סיכום בשבילך: אם המצפון שלך כל כך מכאיב לך ואם חשקה נפשך בשינוי חברתי, הגיע הזמן לעשות את זה באמצעים לגיטימיים. משמע: קודם כל אתה תהיה בסדר ולא תהיה עבריין. אחר כך תנסה לשכנע אותי שאתה צודק. אם אני חושב שלא לשלם מיסים זה דבר טוב אני אעשה את זה בהפגנות לגיטימיות, בהשפעה על הממשל, בהצבעות וכו'. אין מצב שאני אעבור על החוק רק בגלל שאני חושב שזה רע לשלם מיסים!! צא מהסרט שלך, בן אדם! איפה נראה לך שאתה חי?! אתה וחבריך בחרתם בדרך הקלה: לעבור על החוק זה הכי קל בעולם. להשפיע ולשנות את החוק מבפנים- זה הדבר הקשה. נתת את הדוגמה של איסור הצבעה לנשים- צא ולמד קצת היסטוריה ותחזור אלינו עם תובנות איך משנים חוקים במדינה. כי אם אתה חושב שמותר לך לציית לחוקים שאתה בוחר בלבד ולעבור על כל חוק שלא נראה לך- באמת כדאי שתעבור למדינה אחרת בה מותר לעשות כן. אני לא רוצה במדינה שלי אנשים שלוקחים את החוק לידיים ומחליטים לכבד רק את החוקים שהם "מתחברים אליהם".
 
דמגוגיה בגרוש...

דרך אגב אין חוק שמתיר אלימות נגד פלשתינים. מדינות עצמאיות בכל העולם, כולל כאלה שלא נלחמו 200 ו300 שנה מחזיקות צבא מאומן, ככה שגם הן יודעות איפה הן חיות וש"אלימות" היא אופציה קיימת בין אם מסכימים לה או לא, היא אופציה, גרועה אומנם אך קיימת. אז בטח שכאן, ת'כלס, אחת הסיבות שמצפוניסטים מחליטים לקחת את החוק לידיים זה כי הם יודעים שמספיק כאלה שלא יעשו זאת וישמרו עליהם, הם לא מופסדים משום כיוון, אדם צריך באמת להיות לוקה בנפשו לחשוב שאם כולם ישתמשו במצפון שלהם כתירוץ להשתמש משירות המדינה וזה כולל את מי שבתוכה ישרדו יום אחד ואין לו טיעון לוגי אחד שיכול אפילו תיאורתית לתמוך בזה.
 
למעלה