Ccyclist
Well-known member
"המונה הוא רק לעיר" | האזינו: כך נהגי גט מנסים לסחוט עוד כסף מהנוסעים
הזמנתם מונית באפליקציה והנהג התקשר אליכם מהדרך ודרש לסכם על מחיר גבוה יותר מהמונה או שהוא מבטל את הנסיעה? מתברר שאתם לא לבד. נוסעים מתלוננים כי "נהגים של גט מנסים לעשות קומבינות". גט: "זה אסור, תתלוננו למשרד התחבורה". המשרד: "מגישים מאות כתבי אישום בשנה"
m.ynet.co.il
אני לא מקפיץ פוסט ישן על הפקעת מחירים שיטתית של נהגי המוניות באילת, אבל כפתרון הומלץ שהנוסעים יזמינו מוניות בגט טקסי.
מסתבר שגם שם מצאו שיטות להפקעת מחירים: נהגים מאשרים הזמנה ואז דורשים בפלאלפון מחיר גבוה מזה שבאפליקציה. בפני הלקוח עומדות שתי אופציות - לשלם מחיר מופקע או להתחיל את תהליך ההזמנה וההמתנה מחדש. שיטה נוספת היא לשקר שהמונה "נועד לנסיעות עירוניות בלבד" ולדרוש מחירים ללא ביסוס חוקי (מסתבר שכיום אין מחירון רשמי של משרד התחבורה) על נסיעות בינעירוניות.
גט טקסי מודעת לרמאויות ואפילו נותנת לנוסעים שמתלוננים זיכויים של עד ₪100 לנסיעות עתידיות, אבל היא לא חשפה את היקף הרמאויות לטמקא ושולחת את הנוסעים להתלונן למשרד התחבורה.
חבל שבמדינה שבמשך 60 יום בשנה אופציית ההתניידות העצמאית היחידה למי שאינו נוהג היא מונית - נהגי המוניות מרמים את הנוסעים שאין להם ברירה אחרת כמו תחבורה ציבורית סדירה.