מירוץ חיפה. מטרונית 1 דרך מנהרות הכרמל, דעתכם?

מצב
הנושא נעול.

שימי810

New member
מירוץ חיפה. מטרונית 1 דרך מנהרות הכרמל, דעתכם?

מירוץ חיפה. מטרונית 1 דרך מנהרות הכרמל, דעתכם?
אז המטרונית תסע ממרכזית המפרץ עד מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל. (תודות לאפליקציית moovit, היחידה כרגע שמציגה עדכוני תנועה לתחבורה ציבורית מכל הארץ.) ועכשיו לדעתכם: האם אתם חושבים שהמטרונית בקו 1 צריכה להמשיך דרך המנהרות ולא דרך כביש 4? הרי ממילא גם קו 2 מבצע את אותו מסלול מסורבל ולאחר מכן מתפצל, אז אפשרי להחליף בין הקווים. הם רוצים נסיעה מהירה, לא? זה הפתרון.
 
לא, אין צורך בכך

מירוץ חיפה. מטרונית 1 דרך מנהרות הכרמל, דעתכם?
אז המטרונית תסע ממרכזית המפרץ עד מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל. (תודות לאפליקציית moovit, היחידה כרגע שמציגה עדכוני תנועה לתחבורה ציבורית מכל הארץ.) ועכשיו לדעתכם: האם אתם חושבים שהמטרונית בקו 1 צריכה להמשיך דרך המנהרות ולא דרך כביש 4? הרי ממילא גם קו 2 מבצע את אותו מסלול מסורבל ולאחר מכן מתפצל, אז אפשרי להחליף בין הקווים. הם רוצים נסיעה מהירה, לא? זה הפתרון.
לא, אין צורך בכך
בשביל נסיעה מהירה בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל יש את קו 101.
המטרה של קו 1 היא לחבר את הציר המרכזי של הקריות לעיר התחתית ולבת-גלים ומצד שני את חוף הכרמל ומת"ם לבת-גלים ולעיר התחתית.
במנהרות עצמן אין צורך במטרונית ומספיק קו תדיר של אוטובוסים רגילים.
בין הקריות לחוף הכרמל גם הרכבת מספקת שירות מהיר.
המטרונית לא צריכה לחבר בין הקצוות חיבור מהיר. היא צריכה להיות מערכת של קווי הסעת המונים בצירים אורבניים מרכזיים ולא לדלג עליהם.
 

שימי810

New member
אכן, פספסתי את המטרה...

לא, אין צורך בכך
בשביל נסיעה מהירה בין מרכזית המפרץ לחוף הכרמל יש את קו 101.
המטרה של קו 1 היא לחבר את הציר המרכזי של הקריות לעיר התחתית ולבת-גלים ומצד שני את חוף הכרמל ומת"ם לבת-גלים ולעיר התחתית.
במנהרות עצמן אין צורך במטרונית ומספיק קו תדיר של אוטובוסים רגילים.
בין הקריות לחוף הכרמל גם הרכבת מספקת שירות מהיר.
המטרונית לא צריכה לחבר בין הקצוות חיבור מהיר. היא צריכה להיות מערכת של קווי הסעת המונים בצירים אורבניים מרכזיים ולא לדלג עליהם.
אכן, פספסתי את המטרה...
ועכשיו נזכרתי בעומס של המנוע בעלייה, בהחלט עדיף לא להכניס לשם אוטובוסים כפולים כי פשוט יישרפו בעומס הזה.
 

mister K

New member
מה הקשר?

אכן, פספסתי את המטרה...
ועכשיו נזכרתי בעומס של המנוע בעלייה, בהחלט עדיף לא להכניס לשם אוטובוסים כפולים כי פשוט יישרפו בעומס הזה.
מה הקשר?
למה שיישרפו? יש להם מנוע חזק יותר משל אוטובוס רגיל והם גם עולים עליות רציניות בלי בעיה. למשל בירושלים.
זה לא וולבו דליק.
בתמונה: מפרקית מדגם "מטרונית" בנסיעת מבחן בכביש פרויד. עלתה כמו שד.
 

שימי810

New member
אין לי מושג, היה צריך להגיב איכשהוא. :)

מה הקשר?
למה שיישרפו? יש להם מנוע חזק יותר משל אוטובוס רגיל והם גם עולים עליות רציניות בלי בעיה. למשל בירושלים.
זה לא וולבו דליק.
בתמונה: מפרקית מדגם "מטרונית" בנסיעת מבחן בכביש פרויד. עלתה כמו שד.
אין לי מושג, היה צריך להגיב איכשהוא. :)
אבל יפה. אז אני מבין שאין שום בעיה להעלות אותן גם לציר מוריה המתוכנן. בהחלט אוטובוס אגד עירוני נמוך הרגיש בעלייה כמו אחד שעומד לגמור את הסוס. מפלס רציני יש במנהרות, למרות שבכלל לא רואים את זה.
 
אני מפנה אותך לדברי הרב ד' סנדרסון

אין לי מושג, היה צריך להגיב איכשהוא. :)
אבל יפה. אז אני מבין שאין שום בעיה להעלות אותן גם לציר מוריה המתוכנן. בהחלט אוטובוס אגד עירוני נמוך הרגיש בעלייה כמו אחד שעומד לגמור את הסוס. מפלס רציני יש במנהרות, למרות שבכלל לא רואים את זה.
אני מפנה אותך לדברי הרב ד' סנדרסון
"אם אתה מחפש מילה וקצת קשה לך להחליט
שמע לי ושכח מהשיחה כי בין כה אין לך מה להגיד"
 

mister K

New member


אני מפנה אותך לדברי הרב ד' סנדרסון
"אם אתה מחפש מילה וקצת קשה לך להחליט
שמע לי ושכח מהשיחה כי בין כה אין לך מה להגיד"
 

שימי810

New member
אגב, יש מפרקיות בארץ של בעיצוב מטרונית?

מה הקשר?
למה שיישרפו? יש להם מנוע חזק יותר משל אוטובוס רגיל והם גם עולים עליות רציניות בלי בעיה. למשל בירושלים.
זה לא וולבו דליק.
בתמונה: מפרקית מדגם "מטרונית" בנסיעת מבחן בכביש פרויד. עלתה כמו שד.
אגב, יש מפרקיות בארץ של בעיצוב מטרונית?
או כל מפרקית ארוכה אחרת להפעלה במנהרות? כי במחשבה שנייה זה בהחלט דרוש שם, בהפעלת קו 136, שתמיד עמוס עד אפס מקום. נכון שבמטרונית יש פחות מקומות ישיבה מאוטובוס רגיל, אבל כוח המנוע מפצה על זה. בואו ניקח את השרשור למקום טוב חוץ מלצחוק עליי :) (זה בסדר, לוקח את זה ברצינות ולתביעה). צוחק... ;)
 
מה הקשר למנהרות או לא מנהרות?

אגב, יש מפרקיות בארץ של בעיצוב מטרונית?
או כל מפרקית ארוכה אחרת להפעלה במנהרות? כי במחשבה שנייה זה בהחלט דרוש שם, בהפעלת קו 136, שתמיד עמוס עד אפס מקום. נכון שבמטרונית יש פחות מקומות ישיבה מאוטובוס רגיל, אבל כוח המנוע מפצה על זה. בואו ניקח את השרשור למקום טוב חוץ מלצחוק עליי :) (זה בסדר, לוקח את זה ברצינות ולתביעה). צוחק... ;)
מה הקשר למנהרות או לא מנהרות?
ולמה המפרקית צריכה להיות בעיצוב של המטרונית?
אתה בעצם שואל שאלה יותר כללית: האם אגד יכולה להשתמש במפרקיות בקווים העירוניים שלה בחיפה? התשובה היא כן ובעבר הרחוק היא עשתה זאת.
גם המפרקיות בירושלים אינן בעיצוב של המטרונית.
את המפרקיות הפועלות בירושלים אפשר להפעיל גם בחיפה.
זה עניין של החלטה האם בקווי אגד בחיפה יופעלו מפרקיות או לא יופעלו ואין קשר למנהרות או לא מנהרות ולמטרונית או לא מטרונית.
אגב, חוץ מקו 136 יש עוד קווים עמוסים בחיפה, למשל קווים 28 ו-37.

ומפרקיות בעיצוב של המטרונית יתחילו לפעול כנראה עוד השנה בקו האדום המקדים בגוש-דן (מדברים על ה-1.6, אבל אני לוקח כל תאריך שקשור לקו הזה בערבון מוגבל ביותר).
 

שימי810

New member
מנהרות, כי שם הקו עובר כיום.

מה הקשר למנהרות או לא מנהרות?
ולמה המפרקית צריכה להיות בעיצוב של המטרונית?
אתה בעצם שואל שאלה יותר כללית: האם אגד יכולה להשתמש במפרקיות בקווים העירוניים שלה בחיפה? התשובה היא כן ובעבר הרחוק היא עשתה זאת.
גם המפרקיות בירושלים אינן בעיצוב של המטרונית.
את המפרקיות הפועלות בירושלים אפשר להפעיל גם בחיפה.
זה עניין של החלטה האם בקווי אגד בחיפה יופעלו מפרקיות או לא יופעלו ואין קשר למנהרות או לא מנהרות ולמטרונית או לא מטרונית.
אגב, חוץ מקו 136 יש עוד קווים עמוסים בחיפה, למשל קווים 28 ו-37.

ומפרקיות בעיצוב של המטרונית יתחילו לפעול כנראה עוד השנה בקו האדום המקדים בגוש-דן (מדברים על ה-1.6, אבל אני לוקח כל תאריך שקשור לקו הזה בערבון מוגבל ביותר).
מנהרות, כי שם הקו עובר כיום.
הבנת אותי נכון. התכוונתי להפוך על הפוך, לדעת אם יש כדי לדעת אם יש חוץ מהעיצוב הזה.
 
המנהרות זה הקטע הפחות בעייתי למפרקית בקו 136

מנהרות, כי שם הקו עובר כיום.
הבנת אותי נכון. התכוונתי להפוך על הפוך, לדעת אם יש כדי לדעת אם יש חוץ מהעיצוב הזה.
המנהרות זה הקטע הפחות בעייתי למפרקית בקו 136
השאלה כיצד מפרקית תתמרן ברחובות רוממה.
ומפרקיות בעיצוב שונה מהמטרונית מופעלות בקווים רבים בגוש-דן על ידי דן ואגד.
 

שימי810

New member
תתמרן כמו פעם

המנהרות זה הקטע הפחות בעייתי למפרקית בקו 136
השאלה כיצד מפרקית תתמרן ברחובות רוממה.
ומפרקיות בעיצוב שונה מהמטרונית מופעלות בקווים רבים בגוש-דן על ידי דן ואגד.
תתמרן כמו פעם
כשפעלה מפרקית בקו 57, היא תמרנה יופי בקרית ביאליק בין כל הכיכרות. ואולי דווקא למפרקית ארוכה קל יותר להסתובב בכיכרות כי היא יותר ארוכה, בהשוואה למצב היום כשאני רואה אוטובוס עירוני מסתבך בסיבוב... לא זוכר אם בתקופת המפרקיות הקו המשיך גם למרכזית המפרץ, אבל המפרקית לא נקלעה להרבה בעיות במסלול. הרבה דברים מסתדרים עם משרד ראשי שאחראי ומחליט על הכל ולא החברות, למרות שהם עושים חיים קשים לכולם.
 
הפסידו את היעד שרות לציבור בכל מצב

מירוץ חיפה. מטרונית 1 דרך מנהרות הכרמל, דעתכם?
אז המטרונית תסע ממרכזית המפרץ עד מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל. (תודות לאפליקציית moovit, היחידה כרגע שמציגה עדכוני תנועה לתחבורה ציבורית מכל הארץ.) ועכשיו לדעתכם: האם אתם חושבים שהמטרונית בקו 1 צריכה להמשיך דרך המנהרות ולא דרך כביש 4? הרי ממילא גם קו 2 מבצע את אותו מסלול מסורבל ולאחר מכן מתפצל, אז אפשרי להחליף בין הקווים. הם רוצים נסיעה מהירה, לא? זה הפתרון.
הפסידו את היעד שרות לציבור בכל מצב
הבעיה בעת שינוי מסלול למטרונית - איסוף נוסעים בתחנות חלופיות,
מאחר ואין אמצעי לתיקוף הכרטיסים בתוך המטרונית.
בחברת אגד או כל חברה אחרת הנהג מקבל תשלום מהנוסעים,
ולכן בעת שינוי מסלול חד פעמי מכל סיבה שתהיה, שינוי מסלול לא יפגע בשרות לקהל.
גם האפשרות להודיע בשילוט בתחנות (יש צג בכל תחנה) לא נעשה, אפילו לא יום לפני השינוי.
מסלול קו 1 בכיוון מרכזית חוף הכרמל יכל להתבצע בדרכים חלופיות המקבילות ככל האפשר לדרך ההגנה, אך במקום לפעול למען התושבים נמצא פתרון לעבור דרך המנהרות, וגם לא עצרו בתחנה מול קניון חיפה.
הודעה על השינוי במסלול פורסמה באתר המטרונית.
 

שימי810

New member
מסכים, התנהלות כושלת.

הפסידו את היעד שרות לציבור בכל מצב
הבעיה בעת שינוי מסלול למטרונית - איסוף נוסעים בתחנות חלופיות,
מאחר ואין אמצעי לתיקוף הכרטיסים בתוך המטרונית.
בחברת אגד או כל חברה אחרת הנהג מקבל תשלום מהנוסעים,
ולכן בעת שינוי מסלול חד פעמי מכל סיבה שתהיה, שינוי מסלול לא יפגע בשרות לקהל.
גם האפשרות להודיע בשילוט בתחנות (יש צג בכל תחנה) לא נעשה, אפילו לא יום לפני השינוי.
מסלול קו 1 בכיוון מרכזית חוף הכרמל יכל להתבצע בדרכים חלופיות המקבילות ככל האפשר לדרך ההגנה, אך במקום לפעול למען התושבים נמצא פתרון לעבור דרך המנהרות, וגם לא עצרו בתחנה מול קניון חיפה.
הודעה על השינוי במסלול פורסמה באתר המטרונית.
מסכים, התנהלות כושלת.
מחשב הנהג יכול לתפקד גם לתיקוף, עד כדי כך הנהגים לא בקשר עם הנוסעים?... אני לא מדבר על כסף מזומן, לזה הם לא ערוכים - אבל תיקוף פשוט... אגב, אני לא זוכר בכלל אם זה אכן מחשב הנהג (של transway) שהותקן או מערכת פנימית של דן לניהול צי הרכבים (או שזה פועל ע״ג מחשב הנהג...), המחשב לא נראה אותו דבר כמו באתר שלהם.
 

אוהדא11

New member
יכלו גם לחשוב על פתרון של קבלת כסף מהנוסעים

מסכים, התנהלות כושלת.
מחשב הנהג יכול לתפקד גם לתיקוף, עד כדי כך הנהגים לא בקשר עם הנוסעים?... אני לא מדבר על כסף מזומן, לזה הם לא ערוכים - אבל תיקוף פשוט... אגב, אני לא זוכר בכלל אם זה אכן מחשב הנהג (של transway) שהותקן או מערכת פנימית של דן לניהול צי הרכבים (או שזה פועל ע״ג מחשב הנהג...), המחשב לא נראה אותו דבר כמו באתר שלהם.
יכלו גם לחשוב על פתרון של קבלת כסף מהנוסעים
בשעת הצורך
 
נראה שהם אוהבים אוטומציה

יכלו גם לחשוב על פתרון של קבלת כסף מהנוסעים
בשעת הצורך
נראה שהם אוהבים אוטומציה
ללא שיטות של המאה ה-20'.
ואפילו במחיר הפסד לקוחות, או הפסד "טכני" בשל סגירת כביש.
גם היום בחיפה כעת,
סגורים שדרות המגינים ושד' בן גוריון,
בשל תהלוכת מריה הגדולה.
אין הודעה באתר המטרונית,
אך באתר אגד יש הודעה.
למזל המטרונית שהפניה לשדרות המגינים היא קצה החסימה של שדרות המגינים,
ושדרות בן גוריון נחסמים בכיוון רחוב הגפן/ הברון הירש שזה לא מסלול המטרונית.
קווי אגד משנים מסלולם בהתאם.
 
ייתכן וזו תהלוכת מריה הקדושה

נראה שהם אוהבים אוטומציה
ללא שיטות של המאה ה-20'.
ואפילו במחיר הפסד לקוחות, או הפסד "טכני" בשל סגירת כביש.
גם היום בחיפה כעת,
סגורים שדרות המגינים ושד' בן גוריון,
בשל תהלוכת מריה הגדולה.
אין הודעה באתר המטרונית,
אך באתר אגד יש הודעה.
למזל המטרונית שהפניה לשדרות המגינים היא קצה החסימה של שדרות המגינים,
ושדרות בן גוריון נחסמים בכיוון רחוב הגפן/ הברון הירש שזה לא מסלול המטרונית.
קווי אגד משנים מסלולם בהתאם.
ייתכן וזו תהלוכת מריה הקדושה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה