מירב ארלוזורוב מכה שנית

מצב
הנושא נעול.

megashock

New member
אני הייתי משנה כמה דברים בתגובה
בעיקרון תגובה מעולה עם סימוכין וכו.. רק שהייתי מוריד את החלק של: "הגעה ליעד בחצי הזמן באמצעי תחבורה מתחרים" כי זאת הרמה להנחתה לקראת תגובות עם דוגמות לאיחורים של הרכבת. הייתי פשוט רושם שהרכבת מאפשרת לנסוע בצורה, אמינה ומהירה בלי תלות בפקקים בדרך.
 

טשאפק

New member
יופי של תגובה
אחת התגובות שהיו לכתבה, דוגמה לתגובה ממוקדת ולעניין. תמשיכו להגיב ! " מה שמתאים לרוסיה, פולין ,ברזיל , דנמרק, הולנד ארה"ב וכו,נראה מופרך,לא הגיוני, הזוי ע"י גב' ארלוזורוב.תחבורה ציבורית לא נועדה "להרויח" אלא לאפשר תעבורה מהירה לציבור הרחב להנאתו ,נוחותו ורוחתו .הרכבת בארץ לא התפתחה כמו ביתר הארצות,כי קואפרטיבי התחבורה,שהיו קשורים להסתדרות ולמפלגה השולטת, מפא"י משכו בחוטים סמויים כדי למנוע קידום הרכבות.מתנגדי הרכבת נותנים כדוגמא שתומכת כביכול בטיעונם,את קו הרכבת לדימונה שסובל ממיעוט נוסעים. 1קו הרכבת לדימונה נבנה כדי לשנע אשלג מים המלח והתחנה נבתנתה במרחק ניכר מהעיר,למרות שניתןלהקים תחנה קרובה והמצב ניתן לתיקון. 2 גם קוי אגד,לא כולם רוחיים.הקוים הרוחיים והמדינה מסבסדים את הקוים המפסידים וכך יהיה גם ברכבת.יתרון הרכבת ברור לנוסע ולמדינה:הגעה ליעד בחצי הזמן אמצעי תחבורה מתחרים.הפחתה ניכרת בזיהום האויר. גב' רלוזורוב סיפרה לנו על מומחים שמתנגדים לרכבת, אבל נמנעה מלספר על מומחים שתמכו בתכנית, ועל מומחים שערכו אותה.נראה שכל דבר שהיא מתנגדת לו היא שליפה מן המותן.אולי דעות שלה נובעות מן האינטרס הצר שלה כבעלת מכונית,או אולי רפלקס מפא"יניקי קדום? "
קואופרטיבי התחבורה אולי חסמו את הרכבת
בעבר. כיום אלה בעיקר גורמים פרטיים, שפרנסתם על הרכב או על ההובלות במשאיות. (קבוצת בונדי לבנת).
 

easylivin

New member
מירב ארלוזורוב מכה שנית
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין. בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו" לכתבה
מאמר מערכת נוסף של "הארץ".
כן, כצפוי - הצפה במאמרים היוצאים נגד בניית מסילות רכבת חדשות. מה הסיבה הפעם? נסו לנחש... ...ובכן, הסיבה הפעם היא - *תאונות דרכים!* כן, קראתם נכון. ההיגיון של "הארץ" הוא: יש תאונות דרכים
אין צורך ברכבות. קישור למאמר האנונימי (ובהיותו כזה, הרשו לי לייחס אותו למר שטרסלר שאלו הן דעותיו בדיוק). נ.ב. ושלא יעבדו עליכם, כאילו שקיימת סתירה בין הבאת "הכבישים האדומים" לרמה מקובלת, לבין הבאתן של תשתיות התחבורה האחרות לרמה סבירה, או בכלל קיימת ככל שזה נוגע לרכבות באזורים רבים בארץ.
 

alantan

New member
מאמר מערכת נוסף של "הארץ".
כן, כצפוי - הצפה במאמרים היוצאים נגד בניית מסילות רכבת חדשות. מה הסיבה הפעם? נסו לנחש... ...ובכן, הסיבה הפעם היא - *תאונות דרכים!* כן, קראתם נכון. ההיגיון של "הארץ" הוא: יש תאונות דרכים
אין צורך ברכבות. קישור למאמר האנונימי (ובהיותו כזה, הרשו לי לייחס אותו למר שטרסלר שאלו הן דעותיו בדיוק). נ.ב. ושלא יעבדו עליכם, כאילו שקיימת סתירה בין הבאת "הכבישים האדומים" לרמה מקובלת, לבין הבאתן של תשתיות התחבורה האחרות לרמה סבירה, או בכלל קיימת ככל שזה נוגע לרכבות באזורים רבים בארץ.
אכן עד כמה שזכור לי נחמיה שטרסלר הוא עורך
הדסק הכלכלי של הארץ, ולכן עומד מאחורי מאמרי מערכת רבים.
 

easylivin

New member
אכן עד כמה שזכור לי נחמיה שטרסלר הוא עורך
הדסק הכלכלי של הארץ, ולכן עומד מאחורי מאמרי מערכת רבים.

את הסגנון שלו קל מאוד לזהות. חבל מאוד שבחר לעצמו דווקא את הנושא הזה "להיאבק" עליו. אם הוא באמת מאמין בדברים שהוא עצמו כותב... כי היגיון אין בדבריו. מה שיש, זה הרבה דמגוגיה, טיעונים לא רלוונטיים והסקת מסקנות מצוצות מן האצבע. והדוגמא האחרונה בולטת במיוחד.
 

easylivin

New member

את הסגנון שלו קל מאוד לזהות. חבל מאוד שבחר לעצמו דווקא את הנושא הזה "להיאבק" עליו. אם הוא באמת מאמין בדברים שהוא עצמו כותב... כי היגיון אין בדבריו. מה שיש, זה הרבה דמגוגיה, טיעונים לא רלוונטיים והסקת מסקנות מצוצות מן האצבע. והדוגמא האחרונה בולטת במיוחד.
שכחתי להוסיף את הפאנץ'-ליין הקבוע:
ו... שלא יעבוד עליכם! (מלווה בהרמת אצבע)
 

טשאפק

New member
מאמר מערכת נוסף של "הארץ".
כן, כצפוי - הצפה במאמרים היוצאים נגד בניית מסילות רכבת חדשות. מה הסיבה הפעם? נסו לנחש... ...ובכן, הסיבה הפעם היא - *תאונות דרכים!* כן, קראתם נכון. ההיגיון של "הארץ" הוא: יש תאונות דרכים
אין צורך ברכבות. קישור למאמר האנונימי (ובהיותו כזה, הרשו לי לייחס אותו למר שטרסלר שאלו הן דעותיו בדיוק). נ.ב. ושלא יעבדו עליכם, כאילו שקיימת סתירה בין הבאת "הכבישים האדומים" לרמה מקובלת, לבין הבאתן של תשתיות התחבורה האחרות לרמה סבירה, או בכלל קיימת ככל שזה נוגע לרכבות באזורים רבים בארץ.
דמגוגיה קלאסית
לוקחים טענה נכונה לגמרי - שיש צורך להשקיע בכבישים קיימים כדי לעשותם בטוחים יותר, מערבבים נושא רגשי טעון - האסון הנורא שקרה בתאונה בדרום - ומשם קופצים למסקנה מופרכת ובלתי מנומקת. תתפלא, אבל אנשים משתכנעים כך. זה לא מקרי שנחמיה "לא יהיה מיתון בארה"ב" שטרסלר בחר בססמה "שלא יעבדו עליכם" - על ראש הגנב בוער הכובע, והדמגוג הוא הראשון להזהיר מהטעיות.
 

easylivin

New member
דמגוגיה קלאסית
לוקחים טענה נכונה לגמרי - שיש צורך להשקיע בכבישים קיימים כדי לעשותם בטוחים יותר, מערבבים נושא רגשי טעון - האסון הנורא שקרה בתאונה בדרום - ומשם קופצים למסקנה מופרכת ובלתי מנומקת. תתפלא, אבל אנשים משתכנעים כך. זה לא מקרי שנחמיה "לא יהיה מיתון בארה"ב" שטרסלר בחר בססמה "שלא יעבדו עליכם" - על ראש הגנב בוער הכובע, והדמגוג הוא הראשון להזהיר מהטעיות.
 

בועז ל

New member
דמגוגיה קלאסית
לוקחים טענה נכונה לגמרי - שיש צורך להשקיע בכבישים קיימים כדי לעשותם בטוחים יותר, מערבבים נושא רגשי טעון - האסון הנורא שקרה בתאונה בדרום - ומשם קופצים למסקנה מופרכת ובלתי מנומקת. תתפלא, אבל אנשים משתכנעים כך. זה לא מקרי שנחמיה "לא יהיה מיתון בארה"ב" שטרסלר בחר בססמה "שלא יעבדו עליכם" - על ראש הגנב בוער הכובע, והדמגוג הוא הראשון להזהיר מהטעיות.
 

megashock

New member
מירב ארלוזורוב מכה שנית
הפעם, מספרת כיצד כל החלטה על הוצאה כספית היא למעשה שליפה מהמותן, מבלי שנבדקת ונמדדת באופן תקין. בין הנושאים: "תכנית הרכבות של נתניהו" לכתבה
העומס בתחנות נהריה ועכו מוכיח אחרת
לפי ההגיון של הכתבים הכלכליים של הארץ (ורק של הארץ) ושל נערי האוצר, הרכבות שיוצאות מנהריה ומעכו היו צריכות לצאת ריקות, כי הרי מדובר בערים לא גדולות בפריפריה שלא אמורים להיות בהן פקקי תנועה. אבל המציאות היא אחרת, הרכבות יוצאות מהערים הנ"ל מלאות לחלוטין ומי שינסה לעלות עליהן בהמשך בקריות, או בחיפה לא ימצא מקום לשבת. די הורס את התיאוריות של שטרסלר ושות..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה