מיעוט מים- זה מסוכן??

פיפיות1

New member
מיעוט מים- זה מסוכן??

אוף, הבאסה. 41+1, הלכתי למוניטור סו"ס, ויש מיעוט (3.5) ויאללה, לכי לזרוז. אני רוצה לחכות עוד, ילדתי כבר ב41+3 פעמיים, ובכלל, אני רק עכשיו מגיעה ממש לימים "שלי", השאלה אם זה באמת מסוכן לחכות? פתאום כל הידע והאומץ שלי מתנדפים. המוניטור מצוין, תנועות מורגשות טוב, הראש עמוק באגן (הוא כבר בחוץ, לפי הגדרת הרופא) ורק המים.... תעזרו לי?
 
כדאי לעקוב

לשלול איזשהו טפטוף... בדרך כלל זה טעות של הבודק באולטרא סאונד- שווה להיבדק שוב ולקחת ח"ווד שניה
 

פיפיות1

New member
אם שאר המדדים בסדר- כמה אפשר לחכות?

העובר חיוני ו"נשמע" בסדר. הגישה לזרז היא כי למה לא, בשלב הזה אין מה להפסיד. אני רוצה לחכות עוד יום- יום וחצי, רוב הסיכויים שתתפתח לידה לבד. השאלה אם זה סיכון גבוה מדי לקחת.
 
דילמה

בהחלט דילמה. מה מרגיש לך בפנים? מה מרגיש לך נכון ב ש ב י ל ך לעשות? את מרגישה שהלידה קרובה? אני מרשה לעצמי לחשוב תיאורטית: הרי גם אחרי ירידת מים מלאה- לא חייבים לרוץ לזירוז ומקובל לחכות אפילו 24 ו36 שעות להתפתחות לידה טבעית שתתחיל מעצמה ב90% מהמקרים...מצד שני, אם את לא מרגישה טפטוף של מי השפיר (שימי מגן תחתון או תחבושת שעה שעתיים ותראי מה קורה, כמה וכו') לדעתי צריך פשוט לעשות מעקב תנועות- כל עוד את מרגישה תנועות והרבה נשמע לי בסדר, וגם אם נשמע לך כיוון של זירוז, אפשר לנסות גם בדרכים טבעיות- הן פחות אגרסיביות -לא חייבים פיטוצין- למרות שהן לפעמים גם פחות יעילות בגלל זה. למשל שיאצו, רפלקסולוגיה, דיקור...
 
וכמובן צריך להעריך באולטרא סאונד מצב שילייה

בשלות (עד כמה היא מזדקנת...) והאם החלה היפרדות מדופן הרחם (לא נשמע לי סביר בכלל בכלל בכלל),
 

פיפיות1

New member
זה שונה מירידת מים

כי זה יכול להצביע על העובדה שהשליה מפסיקה לתפקד. פיטוצין זה חלום רע בעיני, ברור שרפלקסולוגיה קודמת. היא עוזרת בטווח של שעות, אם צריך? או ימים?
 
זה בהחלט שונה מירידת מים

כי בירידת מים המים ממשיכים להיות מיוצרים על ידי הזנה של השליה והשתנה של העובר. באי ספיקת שליה לא זה המצב.
 
שאלה לא פשוטה

מתי נבדקת פעם קודמת? (כלומר, מתי הפעם האחרונה שאת יודעת שהיו מים בכמות תקינה?) בעקרון, זה מיעוט קיצוני שעלול להעיד על אי תפקוד השליה ובהמשך להכניס את העובר למצוקה (הן בשל המיעוט עצמו והן בשל העובדה שצירים, כשאין מים, עלולים ביתר קלות להוביל ללחץ על החבל ולירידות דופק). איפה את מתכוונת ללדת? בגדול, הכי חשוב לשים לב כעת לחיוניות העובר מבחינת תנועות ואני חושבת שכן יש מקום ליותר ניטור עד הלידה וסביבה (גם אם לא ניטור רציף)
 
מסכימה עם מעיין ברכה

צריך מעקב תנועות יותר צפוף לדעתי - אולי אפילו לנסוע בשביל זה לבי"ח (כן כן) ולהיות מוכנה שתתחיל שם היסטריה ולחץ לזרז. אפשר לבקש שכל עוד מוניטור תקין ואין מצוקה עוברית לחכות עם זירוז. וגם אם תעדיפי זירוז טבעי, אני יודעת שיש מטפלים/ דולות שמתמחות בכך שמגיעות לבתי החולים ושם עושות את הטיפול (שיאצו, דיקור רפלקסולוגיה) אם הטיפול הוא אפקטיבי והגוף אכן מוכן ללידה סביר שיתפתחו צירים תוך שעות עד אולי יממה. ממליצה בחום על ליהי הראל מאזור השרון שהיא גם דולה וגם מתמחה בטיפול סיני בנשים בהריון ולקראת לידה (יש לה גם אתר) ויש לה הרבה ניסיון בלגרום זירוזים באמצעות שיאצו ורפלקסולוגיה בהצלחה! נעמה
 
ולדרוש בבי"גם הערכת מצב שילייה במקביל

לפני שבכלל עושים משהו לאיזשהו כיווןאו מחליטים החלטות נ.ב. ולקחת הרבה שוקולד- בשביל המצב רוח
 
אני רוצה לקוות שמי שראה את המיעוט

גם הסתכל על השליה ואולי אף הגדיל ובדק זרימות. למעשה, רוב מוחלט של השליות בשבוע כזה הן במצב "בשל" ולכן האינדיקציה הטובה יותר תהיה מדידת זרימות חבל הטבור. אם שם יש בעיה, בכלל לא הייתי מחכה דקה, אבל לאור חיוניות העובר סביר שאין שם בעיה (לפחות לא גדולה).
 

אם פי 3

New member
מסכימה עם הנאמר

(לא קראתי הכל - אבל א. על מעיין ברכה אני סומכת בעינים עצומות בנושא הזה, וב. מה שקראתי, נשמע לי נכון). ורק מציעה, לפני פעולות משמעותיות, לשים לב שאת שותה מספיק. אמנם, כשהחסר הוא משמעותי, רוב הסיכויים שאין קשר לשתייה, אבל מכיוון שזו הסיבה הכי נפוצה, והכי קלה לטיפול, אני מציעה לדאוג לסגור את הפינה הזו. שתי הרבה, ואז תחזרי על הבדיקה, לראות אם יש שיפור. גם שיפור חלקי, יכול לפעמים להיות ההבדל בין מצב הדורש התערבות, ומצב שאפשר למשוך.
 

tomerit

New member
אולי אפשר לאשפז אותך למעקב בלי ליילד?

בעיקרון יכול להיות שהיום יהיה מיעוט מים ומחר זה כבר יסתדר. מיעוט מים זה מצב בעייתי ואסור להתעלם ממנו ומצד שני לא בטוח שחייבים לזרז וליילד. אני לא מבינה בכמויות ולכן כשאת כותבת 3.5 אין לי מושג אם זה הרבה או מעט. תנסי לברר עם הצוות הרפואי איזה עוד אפשרויות עומדות בפנייך כי שמעתי שיש אפשרות פשוט להתאשפז ולעבור מעקב מוניטור כל איזה שעתיים. אה וכמובן- יכול להיות שבמרפאה יצא לך מיעוט מים, תגיעי לבית חולים לבדיקה ויגידו שהכל תקין מבחינת המים.
 

פיפיות1

New member
../images/Emo41.gifעונה מרוכז- תודה על העזרה../images/Emo70.gif

כבר קרה לי בעבר שנשלחתי לזרוז בגלל מיעוט מים דומה בשבוע 41, ובבי"ח התברר שאין מיעוט. העובר חיוני מאד, אני יכולה לעקוב אחרי התנועות כל הזמן ולשים לב לשינויים. אבל מה, אם טוב יותר שיהיה בחוץ אני אנסה כבר עכשיו זרוזים למיניהם. מעדיפה את זה על פני אשפוז ומעקב ולחץ. אני חושבת שאנסה ללכת שוב לא.ס. בערב, לראות אם יש שינוי. (שתיתי המון בינתיים, אולי זה יעזור? או שפשוט הוא יחליט לצאת בלי איומים, זה גם אופציה הגיונית...) תודה לכולכן, התשובות עוזרות מאד לעשות סדר בדברים.
 

פיפיות1

New member
../images/Emo41.gif עדכון ../images/Emo41.gif

הלכתי היום שוב לביקורת. מוניטור מצוין, בשלות שליה בדרגה 2, זרימות חבל הטבור תקינות, כמות מים- 3 :-\ נראה לי שאני מתחילה עכשיו עם שמן קיק (בעעע) ונראה בהמשך מה עוד. יאצו\רפלקסולוגיה בירושלים- מי מכיר?
 

אמאאור

New member
בירושלים תפני אל גילי י

(תשלחי לה מסר). היא מצוינת! (המלצות חמות משתי יולדות שאני מכירה).
 
למעלה