מיספר תלמידים בכיתה

מיספר תלמידים בכיתה

על פי חוק משרד החינוך כיתה תיקנית היא כיתה שמונה עד 41 תלמידים . בנותיי עולות לכיתה א, בבית הספר רשומים נכון להיום 75 ילדים ולכן יפתחו שתי כיתות של כ38 תלמידים אני ועוד מיספר רב של הורים מתנגדים למצב זה . פנינו בכתב למשרד החינוך ,מנהלת בית הספר ומנכל מחלקת החינוך במקום מגורינו ובינתיים לא קיבלנו תשובות חיוביות ביאושנו תיסכולנו וכעסנו חשבנו על השבתת שנת הלימודים לילדנו{יש מספר רב של הורים המוכנים לשבות}הייתי רוצה לקבל מידע מהורים על השבתה של המערכת על ידי הורים בעבר או עצות כייצד עלנו ליפעול והאים יש חוק שמורה על גודל הכיתה {במטרים}לכמות הילדים .הכיתות בבית ספרנו קטנות מלהכיל כמות כזו של ילדים והצפיפות פשוט בילתי ניסבלת תודה מראש על כל תגובה.
 

זהבה נ

New member
מספר תלמידים בכיתה עומד על עד 40

התלמיד מספר 41 גורם לפיצול הכיתה וראיתי יישובים שבהם יש 41 תלמידים ולא פיצלו כיתה מסיבות שונות. מצב בלתי נסבל שאת מתארת כאן הנו אכן קשה וזו היתה בעבר מלחמתנו בארגוני ההורים שנים רבות אך מאחר והיו כל הזמן רק קיצוצים בכל שנה התנאים הללו לא הוטבו במהלך השנים כי רק קיצצו ועוד קיצצו בכל שנה בתקציב וזה היה הדבר הקל ביותר לעשות להגדיל את מספר התלמידים מאשר להנחות בהנחיה של להקטין את מספר התלמידים בכיתה דבר שיעמיס וידרוש תקציבים נוספים. אבל אני יכולה לתת לך רעיון שהורים הפעילו במקומות שונים בארץ וזה שהם מימנו את העלויות בשיתוף עם הרשות המקומית ודרכה דבר שלחץ על התקציב המשפחתי. מבינה את התסכול שלך ומזמינה אתכם כוועד כיתתי לפעול בוועד היישובי והארצי למעןן שיפור הנושא לעתיד גי ביתך היום בכיתה א' ויהיו לה עוד שנים רבות ללמוד במסגרות החינוך הפורמלי, רק פעילות ולחץ של הורים תסייע לכם להזיז ולקדם את הנושא לרווחת התלמידים. .
 

yayayan

New member
פיצול כיתות

זהבה שלום הבת שלנו לומדת בכיתה א' בבית ספר צומח. בשכבה א' בבית סיפרנו לומדים 72 תלמידים ואנו רוצים לגייס כסף מההורים ולפצל את הכיתות לשלוש כיתות של 24 תלמידים במקום שתי כיתות של 36 תלמידים. מבירורים במשרד החינוך הסתבר כי המשרד מתנגד למהלך זה (כנראה מטעמי "חינוך פרטי" וגביית יתר מההורים). האם ידוע לך על תקדימים לפיצול כיתות ע"ח כספי הורים? אם כן היכן ובאילו נסיבות? בנוסף לכך, האם תוכלי להפנות אותי למאמרים המדברים על "נזקי" מספר תלמידים גדול בכיתות? חומר זה יעזור לשכנע הורים להצטרף ליוזמה. תודה רבה יניב ג
 

זהבה נ

New member
גביית כספים מהורים לפיצול כיתות

ממה שידוע לי היום יש הנחיות מאוד ברורות בנושא תשלום של הורים במערכת החינוך וזה כולל סיוע פרטי בכיתה רגילה לתלמיד המתקשה בהתנהגותו, מה שבעבר היה כנורמה והורים רבים שיכלו כלכלית מימנו סיוע צמוד בכיתה רגילה לילדם, לצערי היום לא כך הדבר. כפי שהבנתי ההנחיות הללו באו כתוצאה מהמציאות בשטח כי כוח האדם לא היה מיומן והתוצאות לא אחרו להגיע. בנוגע לבקשתך אתה צריך להיותשותף לרשותהמקומית ואולי דרכה תוכלו לנסות להקטין את מספר התלמידים בכיתה וגם זאת רק לאחר שיש הסכמה של מעל ל97 אחוזים של ההורים למימון הפיצול כי אז הרשות לא תסכים לסייע לכם. תקדימים לא ידועים לי מלבד הנושא שההנחיות היום זה מאוד קשה ללכת למהלך כזה ורק עם ראש הרשות מוכן ללכת אתכם ולעתים יש ברשויות המקומיות עמותות שדרכם ניתן לגבות את הכספים כי לא יאשרו לכם להוסיף לעל להורים תשלומים נוספים.
 
למעלה