מיסוי 401k עבור מי שאינו תושב/אזרח

danieln24

New member
מיסוי 401k עבור מי שאינו תושב/אזרח

היי
רציתי לדעת אם למישהו בפורום יש ידע לגבי מיסוי של 401K עבור מי שאינו תושב או אזרח ארה"ב. להבנתי, בעת משיכת הכספים במעמד של non-resident alien הברוקר מנכה 30% מס במקור, גם אם אין הכנסה בארה"ב באותה שנה שבה הכספים נמשכים מהקרן. עד כמה שידוע לי אין אמנת מס בין ארה"ב לישראל בנוגע לקרנות פנסיה, כך שניכוי המס במקור הוא 30%.
אני מחפש דרכים להימנע מתשלום המס הגבוה, בהינתן שאני מעוניין להשאיר את הכסף בקרן עד גיל פרישה.
השאלה היא האם ניתן לקבל החזר מה-IRS אחרי המשיכה, במידה ואכן אין שום הכנסה ממקור אמריקאי (פרט לכספי הפנסיה), או לחילופין האם העברה של כל הכספים ל- Roth IRA עכשיו תהיה נטולת מס (פעולת roll over)?

אשמח גם להפניה ליועץ מס שמבין בסוגיות הנ"ל.

תודה רבה!
 

doronf65

New member
אתה מתכוון למיסוי כשתמשוך

כלומר בעוד הרבה שנים?
אין לי תשובה אבל רציתי לראות אם הבנתי נכון.
 

vinney

Well-known member
הניכוי במקור הוא לא מס

קודם כל, כמו שדורון רמז - הכללים שיש עכשיו יכולים להשתנות עד הזמן שבו תמשוך את הכסף.
&nbsp
דבר שני כן יש אמנת מס בין ישראל לארה״ב, ולפי סעיף 20 - תשלומי פנסיה ימוסו רק במדינה בה אתה תושב לצרכי מס. התנאי הוא שמדובר בתשלומים תקופתיים, לא משיכה חד פעמית (דהיינו - RMD או sec. 72(t) למשל).
&nbsp
כשאתה משלם מקדמת מס (זה מה שנגבה במקור), אתה מתחשבן על חבות המס האמיתי שלך בדו״ח השנתי, ואם המקדמה הייתה יותר מהמס האמיתי - אתה מקבל החזר. מקדמות מס בנויות כך שלרוב הם יהיו יותר מחבות המס, בכוונה - כדי למנוע מצב בו זרים לא משלמים את המס אותו הם חייבים.
&nbsp
בכל מקרה, תצטרך לדבר עם יועץ מס, רצוי לפני שתבצע פעולה כלשהי, אבל בסמוך לכך מבחינת זמן. לתכנן על חוקי המס הנוכחיים כדי לעשות משהו בעוד 10 שנים זה לא הכי יעיל כי חוקים יכולים להשתנות.
&nbsp
העברה לRoth IRA מ Traditional 401k לא תהיה נטולת מס - תצטרך לשלם מס לפי המס השולי שלך לשנה הזאת על הסכום אותו אתה מעביר. אין לי מושג אם Roth יהיה פטור ממס בישראל, ככל הידוע לי אין שום התייחסות לזה בחוק בארץ, ולכן בארץ תשלם מס נוסף (ותצטרך לנהל מעקב אחרי מס ששילמת בארה״ב על החלק שעשית איתו העברה).
 

danieln24

New member
תודה רבה

תודה על התשובה המפורטת!! חידשת לי.
אז אם אני מבין נכון, בהינתן והתקנות ואמנת המס יהיו כמו שהן, בגיל פרישה אוכל למשוך תשלומים תקופתיים נטולי מס אמריקאי (בין אם הברוקר עצמו לא ינכה מס במקור, או שינכה מס ואוכל להגיש על כך החזר מס ל-IRS).

מה לגבי משיכה חד פעמית של כל הכסף לפני פרישה? להבנתי במצב כזה חבות המס היא 30% (נוסף על 10% קנס) ואין אפשרות לקבל על כך החזר?

תודה
תודה
 

vinney

Well-known member
אני הדיוט בנושא, קח בחשבון

עדיף לדבר עם יועץ מס מוסמך (CPA או EA).
&nbsp
להבנתי כן, אם אתה מושך תשלומים תקופתיים, זה נכנס תחת ההגדרה של פנסיית מעסיק באמנת המס (ההגדרה שם כוללת תוכניות ש"מסובסדות" על ידי המעסיק, ולא רק פנסיות פרופר).
&nbsp
להבנתי במקרה של משיכה חד פעמית אתה לא תוכל להשתמש באמנת מס, כי אמנת מס בפירוש מדברת על תשלומים תקופתיים. למיטב הבנתי המס הוא לא קבוע, אלא המס השולי שלך לשנת המשיכה, בתוספת 10% קנס. ז"א אם באותה שנה אין לך שום הכנסות אחרות (חייבות במס בארה"ב), ומשכת 10 אלף דולר - תשלם את המס לפי המדרגה הנמוכה ביותר +10% קנס (דהיינו מס כאילו "הרווחת" 10 אלף + 1 אלף קנס). ה30% שינוכו במקור בזמן המשיכה יכסו את זה די והותר, ותצטרך להגיש דו"ח מס שנתי ולבקש החזר. בנוסף, תשלם גם מס בארץ על ההכנסה הזאת.
 

danieln24

New member
הבנתי

אם כך זה פחות נורא משחשבתי. כמובן שאתייעץ עם רו"ח אמריקאי, ואעדכן אם יהיו תובנות חדשות.
המון תודה!
 

danieln24

New member
מנצלש- מיסוי על בסיס תושבות בחלק מהשנה

השאלה היא לגבי מיסוי של מי שהיה תושב ארה"ב רק בחלק מהשנה. נניח בחודשים ינואר-פברואר גרתי בארה"ב תחת סטטוס תושב קבע, ובמרץ עברתי להתגורר בישראל באופן קבוע (תוך ויתור על תושבות קבע בארה"ב). האם בשנה העוקבת יהיה עלי להגיש החזר מס על רק על התקופה שגרתי בארה"ב, או על כל השנה? במילים אחרות, מתי אני נחשב תושב ארה"ב לצרכי מס? יצא לי להיתקל בשיטוט באינטרנט ב-2 מבחני תושבות: Green card test ו- substantial presence test.
&nbsp
תודה
 

vinney

Well-known member
אנסה שוב...

זה נקרא "dual status return", ויש צורה מסודרת להגיש אותו. אתה למעשה מכין שני דוחות מס - אחד של תושב ואחד של לא תושב, הדו"ח של תושב מכסה את התקופה בה היית בעל גרין קארד (עד היום בו חתמת על טופס ויתור בשגרירות), והדו"ח של לא תושב מכסה את שאר השנה.

אתה תצטרך לעשות קצת עבודה כדי להפריד את ההכנסות מלפני יום החתימה (כלל ההכנסות מכל העולם נכללות בדו"ח תושב עבורת התקופה הזאת) לבין ההכנסות אחרי יום החתימה (רק הכנסות בארה"ב נכללות בדו"ח לא תושב).

בנוסף יש שם קצת אריתמטיקה לעשות כדי לחשב את סך הכל מס, וכמה נקודות לזכור למלא נכון כמו למשל לא להגיש Joint, לא להשתמש בstandard deduction או כל מיני זיכויים וניכויים שרק תושבים זכאים להם (דהיינו מי שהיה תושב בסוף השנה).

אני מציע שתשכור איש מקצוע לעשות את זה, במיוחד אם יש לך הכנסות חוצות תקופה (למשל התחלת לעבוד בארץ לפני שוויתרת על הגרין קארד והמשכורת שלך נכללת בשתי הקבוצות).

https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/taxation-of-dual-status-aliens

להזכירך על גרין קארד אפשר לוותר רק מחוץ לארה"ב, וצריך למלא טופס מיוחד ולשלוח אותו לUSCIS (טופס I-407). אם החזקת בגרין קארד יותר מ8 (אאל"ט) שנים תצטרך גם לבדוק אם מס יציאה חל עלייך.
 

danieln24

New member
וואו תודה רבה!

הארת עיניי בעניין ה- dual status וההשלכות על החזרי המס.
&nbsp
המון תודה
 
למעלה