מימדים של מציאות, והיחידות שלהם..

shlstr

New member
מימדים של מציאות, והיחידות שלהם..

בכל דבר אותו אנו מנסים למדוד, להעריך ולהשוות אנו צריכים קנה מידה מתאים. לקנה המידה יש יחידות מניה בסיסיות אשר מגדירות את הבסיס של המניה. כדי להכין סלט- אנו זקוק ליכולת לספור עלים של חסה ולספור חתיכות של עגבניה. כדי לתכנן עיר אנו זקוקים למטרים רבועים, וכדי להעריך את זמן בנייתו אנו זקוק ליחידות של זמן והספק. בלי הסכמה הדדית על יחידות המניה הבסיסיות, ועל המישור עליהם הם עומדות, לא ניתן ליצור שום שיח בין אנשים בנושאים אלו. עכשיו, יחידותאלו שהזכרתי משתייכות למישור הפיסי- יחידות של מקום במרחב, של השתנות וזמן, ויחידות שמקשרות בין שני תחומים אלו. אולם מה בנוגע למימדים האחרים של המציאות- מימדים של תחושות, כאבים, מחשבות ורגשות- האם גם להם יש איזה קנה מידה, או יחידות מניה בסיסיות? כאשר אנשים מדברים על מושגים אלו, מהם היחידות הבסיסיות של הקיום של הדברים? האם בכלל יש דבר כזה- מישור המשותף לכמה אנשים בהם נמצאי רבדים אלה של הקיום? ------------------------ "וואט דו יו וונט? איים נוט אה הוסט-קיד!" (גורג מיצ'ל, 1976)
 
לפי דעתי יש ויש

קול אתה יכול למדוד נכון? סיבולת לכאב גם מודדים, ורגשות ניתן למדוד עפי' הגורמים הביולוגים\כימיים שמעוררים אותם.
 

shlstr

New member
למדוד רגשות על ידי כימיה?

זה כמו למדוד אינטליגנציה על ידי הגודל של המוח!
 
לא מדויק.

ידוע שגודל המוח אינו קשור לרמת האינטלגנציה. אם כבר קיימת סברה שמתעסקת במספר הקישורים במוח.. מבחינת רגשות? אף פעם לא שמעתי על מישהו שמצליח לעשות השוואה בין שני מוחות שונים ולהעריך על פי פעילות כימית מי מבינהם מרגיש יותר. לא שאני אומר שזה מופרך לחלוטין, אבל זה יעיל כמו לזרוק חצים בחושך ולצפות לפגוע במטרה. זה לא אותו דבר כי אחד מהם לא נכון והשני לא ידוע.
 
אין שום הוכחה

שרגשות ניתנים למדידה על פי הגורמים הביולוגיים \ כימיים שמעוררים אותם. לא כל תאוריה שמדענים מעלים היא נכונה אוטומטית.
 

MelodicTruth

New member
רגשות

יכולים להיות הגורם לפעילויות כימו אלקטריות במוח, ויכולים להיות תוצאה שלהן. התגובות הכימו אלקטריות הן לא יותר מאשר צורה מוחשית שהתודעה שלנו לובשת. הייתי אומר שכאן אפשר לקשר את הויכוח לנושא החיים אחרי המוות... אם יש נשמה\תודעה\איך שתקראו לזה, אין ספק שהרגש שלנו הרבה יותר עמוק מסתם כימיה, ולא יכול להימדד על ידה. ואם לא-אז לא. (אני אישית מאמין שכן
)
 
למעלה