מילים שנתקעות משהו שניקרא דיספזיה..

AtShiRaAaAs

New member
מילים שנתקעות משהו שניקרא דיספזיה..

מישהו מכיר את המושג? קורה לי המון שאני או שומעת מה שאומרים ומרגישה שיש קצר שאני האינטלגנטית והחכמה מסתכלת על עצמי וחושבת כמה שהיא סתומה... אני לא מצליחה לפענח את ההקשרים בין מילים ומשפטים וכו... לא מצליחה לפרק ולהרכיב מחדש לפי הכוונה והתוכן... קורה גם הפוך באותם ימים שאני לא זוכרתא יך אומרים את המילה ולא מצליחה להתבטא או שבוחרת במילים אחרות... לפעמים זה מקביל לשיכול אותיות בכתיבה כי אני עושה את כל מה שקשור לפלט מהר מאוד. אבל זה לא זה... משהו אחר... עכשיו בנוגע לדיספזיה הבנתי שזה מצב קבוע ויציב ולא משהו שבא לפעמים, אצלי מדובר לפעמים על שבועיים שהייתי קוראת לזה טמטום זמני או נפילת מתח של האנטלגנציה... קרה למישהו? קורה למישהו? אני צריכה להבין את זה אחרת זה ימשיך לגרום לי תסכול רב. זה קשור לADHD? או שזו דפיקות נוספת... (אני לא חסרה כאלה... מזל שיש גם טוב
) תשובותיכם יתקבלו בברכה! שבת שלום חברייא!
 

orly buba

New member
זה ישמע מה זה דפוק אבל

זה קורה גם לי בתקופה שבין הביוץ למחזור ויש לי תחושה שזה הורמונים. אני מקוה שהבנתי אותך אחרת אני מה שה עושה מעצמי צחוק
בייבי בובה
 

Skid McMarks™

New member
קראתי איפשהו

שהתופעות נהיות הרבה יותר גרועות בתקופת המחזור או לפני או משהו כזה, לא זוכרת בדיוק, אבל יש קשר... ככה שלנשים זה עודיותר גרוע.
 

AtShiRaAaAs

New member
התייחסות מנוירוכרורגיית ילדים ומטבע

ומטבע לייפ. מפורום נוירוכירורגיית ילדים או משהו כזה...- אפזיה דיספזיה (Aphasia, Dysphasia) הפרעה בדיבור ממקור מוחי קיימת אפזיה מוטורית בה ההפרעה הינה בהיגוי המילים ואפזיה סנסורית ההיגוי תקין אך ההבנה פגומה ומטבעלייפ- ויש שם אפילו אזכור של התופעה בתוך הפרוט על ADHD! חיפשתי בעצמי להסביר את עצמי ומצאתי הקשר שריר בין המצב שלי לבעיה! עוד הוכחה לעצמיש אני לא סתומה איזה כייף!!!
והרי האזכור לפניכם- איבחון נוירופסיכולוגי היכולת לשמור על המשכות הקשב קשורה למערכת הנוירולוגית שהיא הררכית, לכן יהיו לנו כמה סוגים של ADHD: 1. הפרעות קשב נרחבות המשפיעות על כל התפקוד. 2. הפרעות קשב ממוקדות כמו דיסלקסיה: א. בעיות שפה גבוהות ב. בעיות בעיבוד מידע סדרתי דיסגרפיה דיסאורתוגרפיה (כתיב) דיסקלקוליה דיספזיה והקישור המלא למי שמתעניין דווקא מאמר שעושה רושם ברור ונהיר, קל להבנה. וזה רק מרפרוף אז אל תתפסו אותי במילה... טבעלייף-היפר אקטיביות ADHD
 

zivadina

New member
תודה על הקישור המעניין

אני זוכרת שד"ר דניאל אמן, בספרו "ריפוי ADD", כותב על כך שיש אנשים שדווקא כאשר הם מתאמצים להתרכז הם "נסתמים". לצערי, אני לא מוצאת אצלי את הספר, כך שאינני יכולה לצטט ממנו.
 

ענת66

New member
מילים ש"נתקעות על קצה הלשון"../images/Emo13.gif

קורה לי המון באופן כללי וקורה יותר בתקופות קשות יותר. אני חושבת שאלה תקופות שגם כך יש עלי עומס מנטלי אדיר ואז גם יותר קשה לי "להוציא את המילים הנתקעות על קצה הלשון". אגב, זו הסיבה שבגללה בכלל הגעתי לאבחון. היתה לי תקופה קשה במיוחד שבה מילים "נתקעו" לי ואז הלכתי לנוירולוג כי חשבתי שמשהו לא בסדר אצלי. וגם אצלי יש קשר עם הPMS שזו בכלל תקופה שגם הגוף וגם המוח בתיפקוד לקוי מאוד אצלי ולפעמים גם המילים יותר "נתקעות".
 

AtShiRaAaAs

New member
הומור זו תרופה נפלאה

בחודש שעבר כשהייתי במחזור, גם ככה נוטה לעצבנות חבר שלי עצבן אותי כי חיכיתי לו כמעט שעה שיאסוף אותי. לא סיבה להתרגז אבל באותו זמן... אתן יודעות איך זה. בקיצור כל הדרך שיחררתי קיטור, צעקתי קיללתי, אמרתי לו שאני רוצה שידפוק את הראש בהגה עד שירד דם (מזה הוא קצת נפגע)! דברים אכזרים וברוטלים ללא כל ספק. מילים נתקעו לי העצבים נתקעו לי... בכל אופן את הקללות והגידופים תיבלתי במעט הומור. הצחקתי את עצמי ואותו. ועברנו גם את זה.
האמממ מה פשר ההודעה הזאת? אנקדוטה אולי?
 
למעלה