מילות שירי נעמי שמר - עכשיו ברשת

בשורה טובה מאד.

רק לפני ימים ספורים העליתי במקביל שאילתא בפורום 'שאלה קטנה' ובפורום 'מוזיקה עברית חדשה וישנה' ושאלתי הייתה: "כמה שנים לאחר מותה של הגברת נעמי שמר ז"ל יש לכבד את בקשתה שלא לפרסם את שירה במדיה?" התשובה שניתנה : 70 שנה - עד אז לא ניתן לפרסם את שירה. ולכן במאגר השירים של 'שירונט' ו'סברס' נכתב: מחברת השירים נעמי שמר ז"ל לא הרשתה פרסום שיריה ברשת האינטרנט. אני שמח מאד על הבשורה הטובה הזו. בקרוב אכניס את השירים.
 

אנדי54

New member
ככל הנראה

'שירונט' שילמו הרבה מאוד כסף לבעלי הזכויות על מילות השירים כדי להציגם באתר. לפיכך, הצגתם באתרים אחרים כדוגמת 'סברס' תחייב קודם לכן אישור מהמשפחה ומ'שירונט'.
 
לא הבנתי. מי נחשבים "בעלי הזכויות"?

האם המשפחה? אבל, למיטב הבנתי, הבקשה לאיסור פירסום מילות השירים לא באה מהמשפחה...
 
הייתה פנייה למשפחה

עד אתמול בלילה כאשר הגענו אל נעמי שמר בשירונט ולא ניתן היה לראות את שיריה בשל סירובה. אולם בתקופה האחרונה דרך אתר שירונט הייתה פנייה של גולשים למשפחתה שתתיר את האיסור על פרסום שיריה. נראה לי שזה מה שהועיל מכיוון שכמות התגובות והפניות הייתה מרגשת ומשכנעת. נראה לי שהמשפחה שוכנעהנונתנה את הסכמתה.בכל מקרה לדעתי, זכרה של נעמי שמר בהווה ובעיקר בעתיד יקבל את מקומו המכובד. בעידן המתוקשר של היום רכישת ספרים פוחתת ובעתיד תלך ופתחת עוד יותר, ודור ההמשך...יחשף הרבה יותר לשיריה ומילותיה של נעמי שמר דרך האינטרנט. ברכישת ספרים ודיסקים מקבלים תמלוגים מאקו"ם,מעניין מה קורה דרך השירונט????
 
../images/Emo60.gif הויי איזה בשורה משמחת

אוף.. זה היה סיוט כל פעם לחפש את השיר המדהים "אשה על החוף", פעם ביקשתי את זה ממכם, אבל כשרציתי שוב... כבר לא ידעתי איפה לחפש והתביישתי לבקש שוב. ישששששששש, סוף סוף, איזה שיר....... איזה מילים, אני משוגעת על השיר הזה וגם על הריקוד. אישה על החוף ביצוע: הפרברים מילים: נעמי שמר לחן: מנוס חאג'ידאקיס אם תתבונן היטב בלילה קר אל עבר הנהר במרינה הנשכחת בטח תראה אישה עוטה שחורים ברוח ההומה ממתינה לבוא השחר כך עד סוף הלילה על המזח היא ניצבת כנף צעיף שחורה שלה ברוח הנושבת ככה מצפה היא אל האיש שהיא אוהבת שאולי הלילה יחזור מי אהובה היה ומי האיש אשר אותה נטש אי הפליג ובאיזו דרך מול נהמת הים היא בשחורים כל לילה מחדש את חידת ליבה פותרת כך עד סוף הלילה... רויטל...... שיחקת אותה בגדול, קחי חיבוק ממני.
 

מרבי253

New member
קרדיט נוסף וחיוני ליפעת להב

אשתו של משה להב מה"טיש הגדול" - לשם הפנה אתר שירונט את גולשיו לחתימה על הבקשה לילדיה של נעמי שמר. http://www.moshe-lahav.co.il/ סוף סוף נשיר נכון את אשה על החוף.
 
למעלה