מילוי לשמיכה קייצית

פ ו ל ק ע

New member
מילוי לשמיכה קייצית

שלום לבנות הפורום, אני נמצאת בעיצומו של פרוייקט הטלאים הגדול הראשון שלי (היו כמה קטנים לפניו). זאת תהייה שמיכת טלויזיה גדולה, שאולי תשמש ככיסוי מיטה / ספה. בכל מקרה היא צריכה להיות דקה ונעימה. אני מתלבטת לגבי המילוי - מהו המילוי הדק ביותר (שמתאים לתיפורים ידניים) המומלץ לעבודה? תודה מראש!
 
אני הייתי הולכת על מילוי כותנה

מילוי כותנה הוא דק ומכיל 87% כותנה והשאר סינטטי. מילוי כותנה שיש בשני צידיו דבק קל יותר מבחינת הצמדת החלקים זה לזה ויהיה לך קל יותר לעבודה, כיוון שאת מתחילה יחסית. מילוי זה מורכב מ-80% כותנה והשאר סינטטי. שניהם נעימים למגע. כותנה בכלל היא מעולה כי היא סופגת זיעה בקיץ ומחממת קצת בחורף. כיוון שהמילויים מכילים גם קצת סינטטי, הם לא מתכווצים מאד, ולא חייבים לתפר במרחקים צפופים כל כך . יש עוד סוג של מילוי דק מאד שהוא סינטטי ומכיל דבק בצידו האחד - פחות נעים למגע. זה מה שיש בפיסות, והם מייבאים אותם מחו"ל. . יכול להיות שיש בארץ סוגי מילואים אחרים שטובים גם הם.
 
אני לא יודעת. האם מישהי יודעת?

אם זה היה לחורף הייתי מייעצת לך לעשות חלק עליון וחלק תחתון מפליז בלבד (בלי לטרוח לשים מילוי) . זה נעים רך וחמים. אבל אני לא בטוחה שהייתי משתמשת בזה בקיץ - בעונת הקיץ וודאי עדיף כותנה. סתם עוד רעיון שראיתי - מישהי קנתה שמיכה רגילה לבנה (היה מבצע בהום סנטר) וחיברה לה טופ. השמיכה היתה עם מילוי אקרילן דק בפנים, אבל בחוץ היה כותנה - כמו השמיכות שקונים בכל כיתן או משביר לצרכן וכו' - ואם זה לא יקר אז אפשר להשתמש בשמיכה עצמה כמילוי וכבד תחתון. בהצלחה. תשלחי לנו תמונה כשתסיימי.
 

פ ו ל ק ע

New member
עוד שאלת המשך...

יש לי בבית שמיכתקיץ שמתאימה למשימה (להניח עליה טופ). אבל לשמיכה יש תיפורים משלה. איך זה מסתדר עם התיפורים החדשים שאני ארצה לעשות עליה?
 
תיפורים על הבד התחתון

שאלה טובה שאלת. עקרונית, אם על השמיכה למטה יש תיפורים בקווים מעוגלים לדוג' ותעשי מלמעלה רק תיפורים IN THE DITCH, כלומר רק על הריבועים/הבלוקים זה יצא עדיין סביר , לא מקושקש מדי. אבל אם השמיכה למטה היא עם תיפורים בדוגמא שחוזרת (כמו הגלים שרואים בשמיכות קנויות) ולמעלה תעשי תיפורים במשבצות זה עלול לצאת מקושקש מדי. אופציה אחת היא לעשות במקום תיפורים - קשרים, או תיפורי חיזוק נקודתיים - כמו תפרי זיגזג צפופים באורך של חצי ס"מ מפוזרים במרחק של כ-10 ס"מ זה מזה . זה לא ייצור עומס מיותר ועדיין יחבר בין החלקים. למעשה מספיק אם תעשי תיפורים על הבלוקים או במרחקים יחסית גדולים כך שתחזקי את השכבות ובו זמנית לא תעמיסי יותר מדי. הערה - לאלה מאיתנו שעושות תיפורים ועדיין לא בטוחות שזה מספיק יפה - תשתמשו בבד אחורי עם דוגמא "מקושקשת", כך התיפורים לא ייראו בצד האחורי ואילו בצד הקידמי אנחנו בכל מקרה מתאימים אותם לדוגמא או לבלוקים, כך שזה יוצא מספיק יפה. תעדכני אותנו איך יצא. אני סקרנית.
 

פ ו ל ק ע

New member
תודה רבה - וממשיכה לחפור...

לשמיכה יש אכן תיפורים בדוגמא, בדיוק כמו שתארת (גלים). האם במקרה הזה לא עדיף להוסיף בד תחתון ולהשתמש בשמיכה בתור מילוי? אני מצרפת תמונה של הטופ בתהליך.
 
אין ספק שאת צודקת אבל-

ללא כל ספק מילוי כותנה הוא הנעים ביותר והוא הכי יפה לשמיכות טלאים כי רואים את התיפורים יפה, כי הכיווצים הנוצרים עם הכביסה מקנים לעבודה מראה של שמיכת טלאים אוטנטית ממש ועוד סיבות. אבל לפעמים צריך להתחשב בתקציב - ואז משתמשים באקרילן, לפעמים בפליז, ולפעמים בשמיכת קיץ קיימת או שנמכרת בסופר סייל. אם נחשוב על אימותינו המיתולוגיות - ולא, אני לא מתייחסת לארבע האימהות של העם היהודי, אלא למתיישבים הראשונים בארה"ב הרי שהם השתמשו במוך שנתלש מהכבשים ואספו אותו מצידי הדרך והשיחים, השתמשו ב"סביונים" - הזרעים שעפים ברוח למילוי, השתמשו באניצי כותנה ממטעי הכותנה (עבדים בדרום ארה"ב) והשתמשו בכלי מיטה ישנים או פלנל ישן, או שמיכות ישנות ששמו אותם בפנים. אחד הרעיונות היפים שקראתי השבוע יצא תיגר נגד ההתמסחרות של הטלאים - מכונות תפירה באלפי דולרים, בדים סופר יקרים, שירותי תיפורים וכו' והכותבת אמרה שלמעשה מה שצריך לטלאים זה מכונת תפירה פשוטה, כמה בדים ורצון ליצור. (וואלה, נשמעתי מה זה סבתא מטיפה, עימכן הסליחה)
 
למעלה