מילואים

מצב
הנושא נעול.

1מיקוש1

New member
מילואים

מילואים
שלום, לגבי חוק חיילים משוחררים, אני רוצה לברר 2 נקודות: 1. עובד שהיה במילואים במשך שבוע שלם ו-12 יום לאחר שובו מהמילואים קיבל את מכתב הפיטורים, אשר בשל חובת ההודעה המוקדמת אותם פיטורים יכנסו לפועל רק 30 יום לאחר מכן. האם עדיין עומדים בהגדרת החוק לעניין איסור הפיטורים ב-30 יום שלאחר שובו משירות המילואים? או בקיצור האם היום בו מתקבל מכתב הפיטורים ומתחיל מירוץ ההודעה המוקדמת - נחשב ליום הפיטורים עצמם, או שרק בתום 30 ימי ההודעה המוקדמת העובד נחשב למפוטר בפועל?? 2. תוך כמה זמן מיום הגשת התביעה לועדה היא חייבת להתכנס כדי לדון בתביעה? תודה רבה!!! מיקי.
 

שיר ורד

New member
תשובה חלקית

מילואים
שלום, לגבי חוק חיילים משוחררים, אני רוצה לברר 2 נקודות: 1. עובד שהיה במילואים במשך שבוע שלם ו-12 יום לאחר שובו מהמילואים קיבל את מכתב הפיטורים, אשר בשל חובת ההודעה המוקדמת אותם פיטורים יכנסו לפועל רק 30 יום לאחר מכן. האם עדיין עומדים בהגדרת החוק לעניין איסור הפיטורים ב-30 יום שלאחר שובו משירות המילואים? או בקיצור האם היום בו מתקבל מכתב הפיטורים ומתחיל מירוץ ההודעה המוקדמת - נחשב ליום הפיטורים עצמם, או שרק בתום 30 ימי ההודעה המוקדמת העובד נחשב למפוטר בפועל?? 2. תוך כמה זמן מיום הגשת התביעה לועדה היא חייבת להתכנס כדי לדון בתביעה? תודה רבה!!! מיקי.
תשובה חלקית
לפי מה שאני מבין את החוק , אין לתת הודעת פיטורים במהלך 30 יום לאחר חזרת העובד מהמילואים. אין קשר בין תקופה זו לבין תקופת ההודעה מראש. לאחר תום אותם 30 יום, המעביד יכול לפטר את העובד עם מתן הודעה מראש או תבלעדיה (תוך תשלום השכר שהיה מקבל העובד בתקופת ההודעה מראש). תקופת ההודעה מראש, שונה בין עובד לעובד בהתאם לותק ושיטת תשלום השכר.
 

1מיקוש1

New member
מילואים

תשובה חלקית
לפי מה שאני מבין את החוק , אין לתת הודעת פיטורים במהלך 30 יום לאחר חזרת העובד מהמילואים. אין קשר בין תקופה זו לבין תקופת ההודעה מראש. לאחר תום אותם 30 יום, המעביד יכול לפטר את העובד עם מתן הודעה מראש או תבלעדיה (תוך תשלום השכר שהיה מקבל העובד בתקופת ההודעה מראש). תקופת ההודעה מראש, שונה בין עובד לעובד בהתאם לותק ושיטת תשלום השכר.
מילואים
תודה על תשובתך המהירה. כלומר אתה אומר כי עצם מתן הודעת הפיטורים במשך 30 יום שלאחר שירות המילואים יש בו כדי לעבור על החוק , ולהעמיד לעובד את הזכות לפנות לועדת התעסוקה בתביעה כנגד המעביד. גם אם הפיטורים יכנסו לתוקפם רק לאחר תום אותם 30 יום זאת בעקבות תקופת ההודעה המוקדמת שהמעסיק מחוייב לתת לעובדו על פי החוק. האם גם במקרה בו עסקינן לועדה קיימת האפשרות להטיל קנס של מקסימום 5 משכורות על המעסיק? והאם מדובר במשכורת ברוטו או נטו? שוב תודה רבה, מיקי.
 
הערה

מילואים
תודה על תשובתך המהירה. כלומר אתה אומר כי עצם מתן הודעת הפיטורים במשך 30 יום שלאחר שירות המילואים יש בו כדי לעבור על החוק , ולהעמיד לעובד את הזכות לפנות לועדת התעסוקה בתביעה כנגד המעביד. גם אם הפיטורים יכנסו לתוקפם רק לאחר תום אותם 30 יום זאת בעקבות תקופת ההודעה המוקדמת שהמעסיק מחוייב לתת לעובדו על פי החוק. האם גם במקרה בו עסקינן לועדה קיימת האפשרות להטיל קנס של מקסימום 5 משכורות על המעסיק? והאם מדובר במשכורת ברוטו או נטו? שוב תודה רבה, מיקי.
הערה
חוק חיילים משוחררים אוסר על פיטורים .מחמת השירות במילואים. אם המעסיק מעוניין לתת לעובד שהיה במילואים הודעה על פיטורים בתקופה של 31 יום מתום המילואים, עליו לקבל על כך אישור מוועדת התעסוקה. במקרה שלך, המעסיק לא פעל כך וזה אכן לא תקין אבל אם בבואו לועדה הוא יוכיח שאין קשר בין הפיטורים למילואים (לדוגמא: היה קיצוץ רציני בכוח האדם), יש סיכוי שלא יקבע קנס בכלל.
 

1מיקוש1

New member
התיחסות לעו"ד גליה

הערה
חוק חיילים משוחררים אוסר על פיטורים .מחמת השירות במילואים. אם המעסיק מעוניין לתת לעובד שהיה במילואים הודעה על פיטורים בתקופה של 31 יום מתום המילואים, עליו לקבל על כך אישור מוועדת התעסוקה. במקרה שלך, המעסיק לא פעל כך וזה אכן לא תקין אבל אם בבואו לועדה הוא יוכיח שאין קשר בין הפיטורים למילואים (לדוגמא: היה קיצוץ רציני בכוח האדם), יש סיכוי שלא יקבע קנס בכלל.
התיחסות לעו"ד גליה
גליה שלום, ובכל זאת, בפס"ד שניתן ב"איתן בן אפרים נגד ברוך ליברטי" ע"ב 8151/02 הסתמך שופט בית הדין האזורי לעבודה על סעיף 41 לחוק חיילים משוחררים לפיו אסור לפטר עובד במהלך 21 יום שלאחר שובו משירות המילואים. עוד נאמר שם כי נטל ההוכחה כי הפיטורים אינם בשל שירות המילואים מוטל על המעסיק. במקרה שלנו, מדובר כאמור בפיטורים לאחר שירות המילואים, במכתב הפיטורים נומקו הפיטורים ב"שינויים במצבת כח האדם". והינה כי כן, יום לאחר הפיטורים גייס המעסיק עובד חדש במקום. האם ההגדרה של "שינויים במצבת כוח אדם" מספקים לצורך הוכחה כי הפיטורים אינם בשל מילואים? הרי מדובר בביטוי רחב כל-כך, שאפשר ליצוק לתוכו כל-כך הרבה משמעויות. אם לומר את האמת עד היום לא ברור מה הסיבה לפיטורים. אשמח לקבל התייחסות כל שהיא. תודה, מיקי.
 
אני לא חושבת שמשהו שכתבתי סותר את

התיחסות לעו"ד גליה
גליה שלום, ובכל זאת, בפס"ד שניתן ב"איתן בן אפרים נגד ברוך ליברטי" ע"ב 8151/02 הסתמך שופט בית הדין האזורי לעבודה על סעיף 41 לחוק חיילים משוחררים לפיו אסור לפטר עובד במהלך 21 יום שלאחר שובו משירות המילואים. עוד נאמר שם כי נטל ההוכחה כי הפיטורים אינם בשל שירות המילואים מוטל על המעסיק. במקרה שלנו, מדובר כאמור בפיטורים לאחר שירות המילואים, במכתב הפיטורים נומקו הפיטורים ב"שינויים במצבת כח האדם". והינה כי כן, יום לאחר הפיטורים גייס המעסיק עובד חדש במקום. האם ההגדרה של "שינויים במצבת כוח אדם" מספקים לצורך הוכחה כי הפיטורים אינם בשל מילואים? הרי מדובר בביטוי רחב כל-כך, שאפשר ליצוק לתוכו כל-כך הרבה משמעויות. אם לומר את האמת עד היום לא ברור מה הסיבה לפיטורים. אשמח לקבל התייחסות כל שהיא. תודה, מיקי.
אני לא חושבת שמשהו שכתבתי סותר את
דבריך. לדעתי, זה לא מספיק להראות את המכתב. זה נכון שחובת ההוכחה על המעסיק אבל זה לא חכם להסתפק רק בזה ומאחר ולעובד זכות תגובה, הוא יוכל להביא את הראיות שלו לסתירת דברי המעסיק, לדוג' את עובדת שכירת העובד החלופי.
 

1מיקוש1

New member
האם זה מספיק להביא עובדה זו בפני

אני לא חושבת שמשהו שכתבתי סותר את
דבריך. לדעתי, זה לא מספיק להראות את המכתב. זה נכון שחובת ההוכחה על המעסיק אבל זה לא חכם להסתפק רק בזה ומאחר ולעובד זכות תגובה, הוא יוכל להביא את הראיות שלו לסתירת דברי המעסיק, לדוג' את עובדת שכירת העובד החלופי.
האם זה מספיק להביא עובדה זו בפני
הועדה כדי שזו תחשב כראיה מספקת? אין לנו דרך להוכיח את גיוס אותו עובד שכן הוא לא גוייס בדרכים הקונבנציונליות (כגון פרסום מודעה בעיתון) אלא בשיטת חבר מביא חבר. כך שהדרך היחידה לאמת ראיה זו הינה ע"י הבאת העובד עצמו להעיד נגד מעסיקו - זה נשמע לא סביר בעליל , הרי הוא יפחד למקום עבודתו. מה את אומרת?
 
ועדה זה לא בית משפט.

האם זה מספיק להביא עובדה זו בפני
הועדה כדי שזו תחשב כראיה מספקת? אין לנו דרך להוכיח את גיוס אותו עובד שכן הוא לא גוייס בדרכים הקונבנציונליות (כגון פרסום מודעה בעיתון) אלא בשיטת חבר מביא חבר. כך שהדרך היחידה לאמת ראיה זו הינה ע"י הבאת העובד עצמו להעיד נגד מעסיקו - זה נשמע לא סביר בעליל , הרי הוא יפחד למקום עבודתו. מה את אומרת?
ועדה זה לא בית משפט.
אני בטח לא יכולה לומר לך במסגרת פורום מה מספיק ומה לא מספיק. אספו את כל הראיות שיש לכם ואל תסתפקו רק בדבר אחד. מעבר לזה מאחר וזהו כאמור לא בית משפט, העלו את הטענה שנשכר עובד חלופי ובקשו מהועדה שתדרוש את תגובת המעסיק בעניין.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה