מילואים בקציעות

דני פ

New member
מילואים בקציעות

שלום לכולם! קיבלתי צו ל- 31 יום לתעסוקה (אני מניח, שמירות) בכלא קציעות. אם מישהו מכם שירת שם בזמן האחרון, אשמח לקבל מספר פרטים כלליים לגבי השירות, רק על-מנת לקבל תחושה על קצה המזלג בפני מה אני עומד (במגבלות הצנזורה,כמובן). כלומר: האם תנאי המגורים של המילואימניקים סבירים (חדרים ? אוהלים ?) האם עמדות השמירה נייחות או יש גם פטרולים רגליים ? האם האוכל ברמה סבירה (מבחינתי, אם יש אוכל צבאי סטנדרטי - דייני ...) תודה מראש על המידע. אנא אל תרחיבו אם יש לכם תחושה שהמידע חסוי. דני.
 

syair

New member
תתנחם בעובדה

שאחרי 31 יום אתה חוזר הבייתה, והעצירים לא.
 

KKnDoIt

New member
כן, אני הייתי שם בחודש נובמבר 2002:

אז ככה: אני הייתי שם בחודש נובמבר 2002. רוב הזמן מזק האוויר היה טוב, מה שאני לא יכול להגיד על מזג האוויר שיהיה שם עכשיו (חם, חם מאוד). קח בחשבון שאתה נמצא באמצע המדבר. מגורים: ישנים באוהלים. אין חדרים. יש מספר שקעי חשמל שניתן להשתמש בהם (מחוץ לאוהל) אוכל: חדר האוכל הוא אוהל, המתוחזק על ידי חיילי מילואים. אם המפקדים שלכם הם יעשו עבודה טובה, תקבלו אוכל טוב. אם לא אז לא. בידור: יש אוהל המשמש כחמ"ל ומועדון. כאשר אני הייתי שם הייתה שם טלוויזיה עם YES. אם לא שברו אותה גם אתם תהנו. מקלחות ושירותים: בתוך מכולה, סיבירים מינוס. אם לא תקפידו לנקות אותם, אתם תסבלו. לי היה מזל ויצאתי לחופשות כך שלא הייתי צריך להשתמש בהם. כאמור, לתפקוד של הגדוד והמפקדים יש חשיבות מכרעת בעניינים אלה. שקם: אין שקם, אבל יש ניידת שקם שמגיע כל יומיים, לפחות (אמורה להגיע כל יום). המחירים, בניגוד למה שהם צריכים להיות לפי ההגיון הבריא, אינם זולים במיוחד. בנוסף, יש מספר מכונת קולה מבתחם המילואים ובמתחם הבסיס הסדיר. בדרך כלל היא עובדת בסדר. מה תעסו במילואים ? רוב הפעילות היא שמירה במגדלים, שדווקא נראים לא רע. כמובן שיושבים. בסך הכל, לא נורא. יש גם סיור רגלי אחד או שניים, וסיור בג'יפים. בנוסף, יש פעילות של העברת עצירים, ליווי, וכדומה. אם יש ביקורים, יש גם ליווי לביקורים. אני שונא את הדברים האלה, אבל יש אנשים שאוהבים את זה וממילא רוב הפעילות היא שמירות. מה חשוב להביא ? 1. רדיו טרנזיסטור קטן (כדי שניתן יהיה להסתירו), משובח, על סוללות אצבע, _ולא_ רדיו אוזניות. רדיו כזה הוא מציל חיים בשמירה. 2. ספרים: הבא חומר קריאה. לא רק שתוכל לקרוא בזמנך הפנוי, אלא שתוכל לקרוא גם במגדל (כן, אני יודע שזה אסור, אבל אם אתה לא מתנתק לגמרי זה לא מפריע). חלק גדול מהמגדלים מספיק גבוהים, כך שאף אחד לא יכול לתפוס אותך. 3. כל הדברים הרגילים שמביאים למילואים. במקום כזה זה חשוב במיוחד, לא קל לצאת ולקנות (באר שבע נמצאת בערך במרחק שעה נסיעה, אם אני לא טועה).
 

דני פ

New member
תודה רבה רבה!!

רב תודות לך על המידע המפורט והמועיל! זה בהחלט עוזר לי להתכונן כראוי ולדעת מה מצפה לי בשירות. בסך הכל, לפי התיאור שלך זה לא נראה כל כך רע, וזה מעודד. שוב תודה, דני.
 

KKnDoIt

New member
נכון, זה לא נורא כל כך

ביחוד אם אתה לא מפסיד לימודים או עבודה שחשוב לך להיות בה. עיקר הנזק במילואים כאלה הוא מילואים, עבודה, ומשפחה. התעסוקה עצמה אינה קשה ואינה מסובכת. רק אל תשכח להביא ספרים לקרוא ורדיו על סוללות (ורדיו טוב, הקליטה שם קשה). דרך אגב: אם אתה רוכב על אופני הרים, יש שם יופי של שטח לרכוב בו...
 

דני פ

New member
אצלי הבעיה היא משפחה וקצת עבודה...

אני יודע שאני בטח לא היחיד, אבל יש לי שני ילדים קטנים, ואשתי עובדת במשרה מלאה. כך ש- 31 יום בתיזי נאבי, כאשר כל "תיק" הטיפול בילדים נופל על אשתי, זה לא עניין מלבב, בלשון המעטה. ברור גם שבעבודה שלי לא ששים בכלל על כך שאני נעלם לכל-כך הרבה זמן. מה גם שמבחינת יציאות ממקום כזה בזמן השירות - לא נראה לי שיהיו הרבה כאלה. דני.
 

KKnDoIt

New member
אתה לא היחיד, אבל לא נשארו הרבה

כמוך. כל שאני יכול להציע: בדוק מה אתה מוכן לעשות כדי להשתחרר מילואים, ופעל בהתאם. אל תשלה את עצמך שאתה עושה טובה למשהו. אף אחד לא באמת צריך אותך. קוראים לך ל- 31 ימים כי זה יותר נוח מלגייס אנשי קבע לשמירות האלה, או לאסוף את כול אלה שכבר שנים לא עושים כלום. ואל תשכח שאתה מפסיד גם שבתות וחגים, שעליהם הביטוח הלאומי לא משלם לך.
 
למעלה