מילא הכתבה, העיקר התגובה !!! ראו

מצב
הנושא נעול.
אתה מאשים אותנו החובבים דניאלי ?

בוא נדבר קצת על המוזיאון
זה שאתה חבר של ומקורב ל.. לא אומר דבר על הכלים שיש לך לשפוט מה זה מוזיאון ומה לא. גם במסר האחרון שלך אמרת "אם פול יקבל את התקציב הדרוש". כלומר כעת הוא לא מקבל. אבל עם זה גם עכשיו העסק לא בנוי נכון. למוזיאון ולתצוגה חייב להיות מסר. שהמבקר יצא עם דבר שהרכבת רוצה שהוא יפנים. זה לא סתם גיבוב של מוצגים. ממש כמו שאלת מחקר, דבר שכנראה מוכר לך. מה ה"שאלה" במוזיאון הרכבת? מה הרכבת רוצה לשדר במוזיאון שלה? הרי לאור השאלה הזאת בונים את התצוגה. מה שראיתי לצערי זה לא זה. אתם אמרתם שמנהל המוזיאון (שכחתי את שמו) נעדר מהמקום ואני ראיתי שם לול תרנגולות..נו, באמת. לגבי טענות למנכ"ל, למה אתה שולח אותי? איפה אתה? איפה אתם? איפה מערכה ציבורית? במעמדי אני יכול להפגש עם מי שאני רוצה אבל אתם עסוקים בלהשמיץ ולהתנגח (ועניתי למסר הפרטי ששלחת לי, מסר שרק מבייש אדם במעמדך) ולענות לי לא לעניין...העניין של כולנו הוא שיהיה מוזיאון בהחלט מכובד, עם מסר, עם קו עיצובי שמשרת את המסר, עם מוצגים אוטנטיים, עם משהו שימשוך ולא ישעמם. ובבקשה, רייטר, בתשובתך, תתמקד בזה...
אתה מאשים אותנו החובבים דניאלי ?
אולי אתה זה האיש שקרא לעצמו קטר מס' 616 בהודעה הראשונה במעריב ? אולי על ראש הגנב בוער הכובע ? אולי המצפון מציק לך ?
מה איכפת לי ממנהל המוזיאון ! דרך אגב: קוראים לו בשבילך: מר יעקב שלום ! איכפת לי מהמוזיאון עצמו שהולך ומשתפר כל יום גם ללא תקציבי ענק בזכותו של פול העושה מלאכת קודש, עם מעט תקציב. אני מבקש ממך לא להאשים קבוצה גדולה של חובבים. אני מבטיח לך שמי שמכפיש שמות הוא מישהוא מבפנים. אנחנו החובבים זהירים והרבה יותר חכמים ממה שאתה חושב. ומה אתה יודע ? אתה באמת חושב שאני לא מנסה לעשות הכל כדי שהעסק יצליח ??? מה אתה חושב שבפגישותיי עם המנכ"ל, אנחנו משחקים דוק ???
ומה אתה חושב שאני עשיתי כאשר כרתו אקליפטוס בן 103 שנה בתחנת בית-שמש ??? שיחקתי קלאס ???
לא !!! צעקתי והרעדתי עולמות למען השימור והצלחתי חלקית למנוע הרס ! אתה יוצא בהאשמות כבדות מבלי לבדוק את הדברים ידידי הדניאלי. לפני שאתה מאשים אחרים, תשאל אותם מה עשו למען המוזיאון ולמען השימור ! בכך מסתיים הדיון ובכך אני מסיים. אם יש מישהוא שירצה לענות לך, אזי בשמחה אך אני נאלץ לפרוש לעיסוקיי כרגע....
שבת-שלום הדניאלי.
 
גם אני אפרוש כי אתה לא מסוגל להתמקד

אתה מאשים אותנו החובבים דניאלי ?
אולי אתה זה האיש שקרא לעצמו קטר מס' 616 בהודעה הראשונה במעריב ? אולי על ראש הגנב בוער הכובע ? אולי המצפון מציק לך ?
מה איכפת לי ממנהל המוזיאון ! דרך אגב: קוראים לו בשבילך: מר יעקב שלום ! איכפת לי מהמוזיאון עצמו שהולך ומשתפר כל יום גם ללא תקציבי ענק בזכותו של פול העושה מלאכת קודש, עם מעט תקציב. אני מבקש ממך לא להאשים קבוצה גדולה של חובבים. אני מבטיח לך שמי שמכפיש שמות הוא מישהוא מבפנים. אנחנו החובבים זהירים והרבה יותר חכמים ממה שאתה חושב. ומה אתה יודע ? אתה באמת חושב שאני לא מנסה לעשות הכל כדי שהעסק יצליח ??? מה אתה חושב שבפגישותיי עם המנכ"ל, אנחנו משחקים דוק ???
ומה אתה חושב שאני עשיתי כאשר כרתו אקליפטוס בן 103 שנה בתחנת בית-שמש ??? שיחקתי קלאס ???
לא !!! צעקתי והרעדתי עולמות למען השימור והצלחתי חלקית למנוע הרס ! אתה יוצא בהאשמות כבדות מבלי לבדוק את הדברים ידידי הדניאלי. לפני שאתה מאשים אחרים, תשאל אותם מה עשו למען המוזיאון ולמען השימור ! בכך מסתיים הדיון ובכך אני מסיים. אם יש מישהוא שירצה לענות לך, אזי בשמחה אך אני נאלץ לפרוש לעיסוקיי כרגע....
שבת-שלום הדניאלי.
גם אני אפרוש כי אתה לא מסוגל להתמקד
בעיקר ולא ענית לשאלה אחת מיקצועית שלי. כל מה שעשית בדיון זה לעשות לעצמך יחסי ציבור ולמסמס דיון שהיה יכול להיות פורה ומפרה. גם ירדת למעמדם של אלה שניסו לנחש מי אני והתעלמת ממה שכתבתי לך במסר האישי. (קטר 616..מה זה בכלל?) שבת שלום.
 
זה ככל הנראה הכינוי שלך. צניעות חבי

גם אני אפרוש כי אתה לא מסוגל להתמקד
בעיקר ולא ענית לשאלה אחת מיקצועית שלי. כל מה שעשית בדיון זה לעשות לעצמך יחסי ציבור ולמסמס דיון שהיה יכול להיות פורה ומפרה. גם ירדת למעמדם של אלה שניסו לנחש מי אני והתעלמת ממה שכתבתי לך במסר האישי. (קטר 616..מה זה בכלל?) שבת שלום.
זה ככל הנראה הכינוי שלך. צניעות חבי
חביבי לא תזיק לך. אנחנו כולנו אנשים שווים בין שווים וגם אתה שווה ערך לכל אחד אחר כאן ובכל מקום אחר בפלנטה. יש בישראל אלפי אוצרים. גם אוצרים הם קליקה סגורה ומתנשאת. מה לי וליחסי ציבור ? מה אכפת לי בכלל ! אני לא שווה בשום דבר יותר מכל אחד אחר כאן ויש פה גם צלמים טובים יותר וח'ברה מעולים. אתה רק יורד על המוזיאון ולא מבין שמערכת הקשרים בינינו החובבים לבין המוזיאון, שונה בתכלית השינוי מזו שלימדו אותך בקורס האוצרים או במוזיאונים של רכבות בחו"ל. פעם אני אסביר לך למה אני מתכוון. לא עכשיו ידידי. אני חייב ללכת לשטוף כלים וזה הרבה יותר חשוב מהויכוח איתך. שבת-שלוםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם.
 
דניאלי שים לב ! ../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif../images/Emo23.gif !!!

בוא נדבר קצת על המוזיאון
זה שאתה חבר של ומקורב ל.. לא אומר דבר על הכלים שיש לך לשפוט מה זה מוזיאון ומה לא. גם במסר האחרון שלך אמרת "אם פול יקבל את התקציב הדרוש". כלומר כעת הוא לא מקבל. אבל עם זה גם עכשיו העסק לא בנוי נכון. למוזיאון ולתצוגה חייב להיות מסר. שהמבקר יצא עם דבר שהרכבת רוצה שהוא יפנים. זה לא סתם גיבוב של מוצגים. ממש כמו שאלת מחקר, דבר שכנראה מוכר לך. מה ה"שאלה" במוזיאון הרכבת? מה הרכבת רוצה לשדר במוזיאון שלה? הרי לאור השאלה הזאת בונים את התצוגה. מה שראיתי לצערי זה לא זה. אתם אמרתם שמנהל המוזיאון (שכחתי את שמו) נעדר מהמקום ואני ראיתי שם לול תרנגולות..נו, באמת. לגבי טענות למנכ"ל, למה אתה שולח אותי? איפה אתה? איפה אתם? איפה מערכה ציבורית? במעמדי אני יכול להפגש עם מי שאני רוצה אבל אתם עסוקים בלהשמיץ ולהתנגח (ועניתי למסר הפרטי ששלחת לי, מסר שרק מבייש אדם במעמדך) ולענות לי לא לעניין...העניין של כולנו הוא שיהיה מוזיאון בהחלט מכובד, עם מסר, עם קו עיצובי שמשרת את המסר, עם מוצגים אוטנטיים, עם משהו שימשוך ולא ישעמם. ובבקשה, רייטר, בתשובתך, תתמקד בזה...
דניאלי שים לב !
!!!
מה אתה כל-כך מתהדר בארכיון של חברת החשמל ??? אני מחזיק ביד חוברת של חברת החשמל ובה צילום של קטר תעשייתי מס' 7045 מתוצרת קונצרן "אורנשטיין & קופל". ומה כותב שם האוצר של חברת החשמל ??? שהתמונה צולמה בנהריים. (גיליון מס' 137, אביב 2000). נהריים ??? זו עבודה מקצועית ??? שום נהריים ושום נעליים !!! התמונה צולמה בסדום במפעלי חברת האשלג הארץ-ישראלית של נובומייסקי ושו"ת. טעות פאטאלית ! מדובר בקטר דיזל קטן הנוסע על מסילת דקוביל ! בנהריים, לא היה קטר כזה מעולם בעל מס' יצרן 7045 ! אצל פול קוטרל, לא היתה יכולה להתרחש טעות כזו מצערת ! חבל שבחברת החשמל לא לומדים גאוגרפיה ! אז הכיצד הם מכירים את הארץ ???
 

yblumann

New member
למשה דניאלי

תנסה להתמקד בארכיון הרכבת
זאת רק ברכה שיש לנו חובבי רכבת כמוך וכמו האחרים, אבל זה לא מזכה את הנהלת הרכבת מהאשמה. אתה עצמך אמרת שאין מקום, אין כ"א, אין תנאים ואין איסוף מסודר של חומר מהנהלת הרכבת. ארכיון לא צריך להיות תלוי בחובבים. החובבים יכולים להשלים את מה שצריך להיות בו ממילא. ולצערי, ארכיון רכבת ישראל לא מקבל מהנהלת האירגון את היחס הראוי לו. ובקשר למוזיאון שהוא הנושא של התרד' באינטרנט, שאלתי אותך פעם ופעמיים ולא ענית לי: האם הוא מנוהל כראוי? האם הוא הוקם כראוי? האם אתה, רייטר, יודע מה זה אוצרות במוזיאונים?
למשה דניאלי
הרשהלי קודם להציג את עצמי; אני חי כבר 20 שנה בלונדון ואני מתעניין ומתמצא בתחום התפתחות התחבורה הצבורית בבריטניה וביחוד בלונדון. נתקלתי ובקרתי בהרבה מוזאונים ובהרבה פחות בארכיונים. לא בקרתי במוזיאון הרכבת במשך שנים רבות [בחיפה] כך שאיני יכול להגיב על התצוגה מיקום וכו. אבל: די ברור שהנהלת הרכבת לא מקצה את האמצעים הדרושים להרחבת המוזיאון, יותר זמן פתיחה, משאבי כח אדם וכו. תדע לך שזה די נפוץ בבריטניה; פירוק ומכירת British Rail הביאה בדיוק לאותה תוצאה. במצב כזה enthusiasts תורמים בצורה קריטית לשימור וטיפוח. אני יודע ובטוח שהמון אהבה ומסירות מושקעים במאמצים לשמר חומר וציוד ולאפשר גישה לזה, תיעוד וכו. עבודה מסורה כזאת באה רק מאהבה ולא מתארים אקדמאים או תאוריות. יש כאן 2 דברים: ארכיון ותצוגות. אני בטוח שעבודת תעוד הארכיון נעשת בצורה מקצועית ומסודרת - על ידי חובבים ובעיקר בהתנדבות. אבייתר עושה עבודה מצוינת . אם אין תקציב אז אי אפשר אחרת! האם הארכיון פתוח לציבור? שוב זה עניין של תקציב ואמצעים. כנל למיקום ואיכסון. האם אתה או מישהו אחר רואה אפשרות שהמדינה תכיר במוזיאון- ותקצה משאבים לפיתוח ושימור? תסתכל על בריטניה היום ותראה שאפילו ה British Museum לא פחות סובל מקיצוצי תקציב! בתנאים כאילו כשאין כסף אלא רצון טוב goodwill מההנהלה אי אפשר לדבר על אופטימליות תצוגה מיקום וצות. צריך לעבוד עם מה שיש. ומה שיש הוא צוות מעולה וחובבים שנותנים את הכל לתיעוד ולמוזיאונים. ראיתי הרבה מוזיאונים - אני מטייל הרבה ויש לי תחומי התענינות רבים. מה המסר שמוזיאון רוצה להראות ולהעביר למבקרים? שאלה יפה . ראיתי תערוכות יוצאות מן הכלל ב Royal Academy of Arts Piccadilly שעלו הון אבל הן מומנו בצורה נאותה. There were landmark exhibitions. They set the standards for others to follow. אבל וכאן בא טעם אישי: למוזיאון צריך להיות אופי ולהמחיש להעביר למבקר תחושה של ענין התלהבות, וגם ידע. לחובבים יש הרבה מה לתרום ולהראות כאן. מוזיאון הרכבת ב york די עלוב. מוזיאון של London Transport in Acton Town אפילו דוחה. אבל אם תבקר במוזיאון ב Cobham לאוטובוסים ותפגש ותדבר עם האנשים שמשמרים ועובדים רק בהתנדבות, תקבל משהו שכל ה Videos , tapes,audiovisions וה sleek texting לא יתנו לך: fun, enthusiasm, excitmenent. אני בטוח שזה תופס applicable למוזיאון הרכבת ולמי שעובד ומתנדב בו. . בלעדיהם המוזיאון היה מת. בלי השתתפות מתנדבים ועם צוות 'מקצועי' המוזיאון לא 'חי' Yoram in London
 
ליורם שלום

למשה דניאלי
הרשהלי קודם להציג את עצמי; אני חי כבר 20 שנה בלונדון ואני מתעניין ומתמצא בתחום התפתחות התחבורה הצבורית בבריטניה וביחוד בלונדון. נתקלתי ובקרתי בהרבה מוזאונים ובהרבה פחות בארכיונים. לא בקרתי במוזיאון הרכבת במשך שנים רבות [בחיפה] כך שאיני יכול להגיב על התצוגה מיקום וכו. אבל: די ברור שהנהלת הרכבת לא מקצה את האמצעים הדרושים להרחבת המוזיאון, יותר זמן פתיחה, משאבי כח אדם וכו. תדע לך שזה די נפוץ בבריטניה; פירוק ומכירת British Rail הביאה בדיוק לאותה תוצאה. במצב כזה enthusiasts תורמים בצורה קריטית לשימור וטיפוח. אני יודע ובטוח שהמון אהבה ומסירות מושקעים במאמצים לשמר חומר וציוד ולאפשר גישה לזה, תיעוד וכו. עבודה מסורה כזאת באה רק מאהבה ולא מתארים אקדמאים או תאוריות. יש כאן 2 דברים: ארכיון ותצוגות. אני בטוח שעבודת תעוד הארכיון נעשת בצורה מקצועית ומסודרת - על ידי חובבים ובעיקר בהתנדבות. אבייתר עושה עבודה מצוינת . אם אין תקציב אז אי אפשר אחרת! האם הארכיון פתוח לציבור? שוב זה עניין של תקציב ואמצעים. כנל למיקום ואיכסון. האם אתה או מישהו אחר רואה אפשרות שהמדינה תכיר במוזיאון- ותקצה משאבים לפיתוח ושימור? תסתכל על בריטניה היום ותראה שאפילו ה British Museum לא פחות סובל מקיצוצי תקציב! בתנאים כאילו כשאין כסף אלא רצון טוב goodwill מההנהלה אי אפשר לדבר על אופטימליות תצוגה מיקום וצות. צריך לעבוד עם מה שיש. ומה שיש הוא צוות מעולה וחובבים שנותנים את הכל לתיעוד ולמוזיאונים. ראיתי הרבה מוזיאונים - אני מטייל הרבה ויש לי תחומי התענינות רבים. מה המסר שמוזיאון רוצה להראות ולהעביר למבקרים? שאלה יפה . ראיתי תערוכות יוצאות מן הכלל ב Royal Academy of Arts Piccadilly שעלו הון אבל הן מומנו בצורה נאותה. There were landmark exhibitions. They set the standards for others to follow. אבל וכאן בא טעם אישי: למוזיאון צריך להיות אופי ולהמחיש להעביר למבקר תחושה של ענין התלהבות, וגם ידע. לחובבים יש הרבה מה לתרום ולהראות כאן. מוזיאון הרכבת ב york די עלוב. מוזיאון של London Transport in Acton Town אפילו דוחה. אבל אם תבקר במוזיאון ב Cobham לאוטובוסים ותפגש ותדבר עם האנשים שמשמרים ועובדים רק בהתנדבות, תקבל משהו שכל ה Videos , tapes,audiovisions וה sleek texting לא יתנו לך: fun, enthusiasm, excitmenent. אני בטוח שזה תופס applicable למוזיאון הרכבת ולמי שעובד ומתנדב בו. . בלעדיהם המוזיאון היה מת. בלי השתתפות מתנדבים ועם צוות 'מקצועי' המוזיאון לא 'חי' Yoram in London
ליורם שלום
אני שמח שמישהו עונה לי סוף סוף לעניין ולא מנסה לתקוף אותי אישית כמו רייטר. אבל זאת שאלה של תרבות ויכוח ומי אני שאחנך אנשים? ישנם שני שלבים בהקמה והרצה של מוזיאון: האחד זה הקונצפציה והפרוגרמה, כלומר התהליך המחשבתי שעומד מאחורי ההקמה. השני זה ההפעלה השוטפת. אני לא נגד מתנדבים, כמו שרייטר מנסה לעוות את דבריי. אדרבא, המתנדבים מצילים את המוזיאון ואת הארכיון. אבל כל העסק נראה לי עקום. רכבת ישראל מחוייבת מהיותה חברה ממשלתית להקים ארכיון. בשביל זה יש יחידת פיקוח בגנזך המדינה. לצערי זה לא נעשה והעובדה היא שצריכים משוגעים לדבר כדי שהעסק יתקיים. האם אתה חושב שזה מצב תקין? ובקשר למוזיאון: מהי האמירה של המוזיאון? אני חי ופועל בארה"ב ורואה ונושם הרבה מוזיאונים מכל הסוגים. זה שאתם נותנים דוגמאות ממוזיאונים גרועים (לדעתכם) זה לא אומר שאנחנו צריכים ללכת בעקבותיהם. דוגמאות לאמירה? יש והרבה: למשל, הרכבת כתורמת לבנין הארץ, או הרכבת ותרומתה להנדסה ולהתפתחות הטכניקה בארץ. מוזיאון התעופה של סמיתסוניאן למשל, המסר שלו זה תרומת התעופה לארה"ב. מזיאון התעופה בהנדון למשל, המסר שלו זה האדם, איש הצוות, הטכנאי, החיילת ב WAAF וכו'. צריך ליצור מוזיאון שיאמר משהו. כאן בחיפה, יש כמה מוצגים אבל אין תצוגה, שלא לדבר על הלול ועל שני המנופים שמחלידים גם כן. הגיע הזמן שהרכבת תקדיש מאמצים ותוכיח שהיא מחוייבת למורשת שלה ולתרומה של הרכבת להתפתחות חיי הכלכלה והמסחר, לקשר בנינו ובין המדינות השכנות ומי יודע מה עוד. הגיע הזמן שארכיון הרכבת יהיה מקושר לכל האירגון, יקבל חומר שוטף, ינהל את רשומות הרכבת, יערוך תצוגות בתחנות, שידעו שיש ארכיון פעיל ועוד ועוד. ושוב, כל הכבוד למתנדבים אבל חלילה לנו שהם יהפכו לעלה תאנה שמכסה את כשלונה של רכבת ישראל בתיעוד ושימור תולדותיה.
 
לצערי זו השיטה כאן

ליורם שלום
אני שמח שמישהו עונה לי סוף סוף לעניין ולא מנסה לתקוף אותי אישית כמו רייטר. אבל זאת שאלה של תרבות ויכוח ומי אני שאחנך אנשים? ישנם שני שלבים בהקמה והרצה של מוזיאון: האחד זה הקונצפציה והפרוגרמה, כלומר התהליך המחשבתי שעומד מאחורי ההקמה. השני זה ההפעלה השוטפת. אני לא נגד מתנדבים, כמו שרייטר מנסה לעוות את דבריי. אדרבא, המתנדבים מצילים את המוזיאון ואת הארכיון. אבל כל העסק נראה לי עקום. רכבת ישראל מחוייבת מהיותה חברה ממשלתית להקים ארכיון. בשביל זה יש יחידת פיקוח בגנזך המדינה. לצערי זה לא נעשה והעובדה היא שצריכים משוגעים לדבר כדי שהעסק יתקיים. האם אתה חושב שזה מצב תקין? ובקשר למוזיאון: מהי האמירה של המוזיאון? אני חי ופועל בארה"ב ורואה ונושם הרבה מוזיאונים מכל הסוגים. זה שאתם נותנים דוגמאות ממוזיאונים גרועים (לדעתכם) זה לא אומר שאנחנו צריכים ללכת בעקבותיהם. דוגמאות לאמירה? יש והרבה: למשל, הרכבת כתורמת לבנין הארץ, או הרכבת ותרומתה להנדסה ולהתפתחות הטכניקה בארץ. מוזיאון התעופה של סמיתסוניאן למשל, המסר שלו זה תרומת התעופה לארה"ב. מזיאון התעופה בהנדון למשל, המסר שלו זה האדם, איש הצוות, הטכנאי, החיילת ב WAAF וכו'. צריך ליצור מוזיאון שיאמר משהו. כאן בחיפה, יש כמה מוצגים אבל אין תצוגה, שלא לדבר על הלול ועל שני המנופים שמחלידים גם כן. הגיע הזמן שהרכבת תקדיש מאמצים ותוכיח שהיא מחוייבת למורשת שלה ולתרומה של הרכבת להתפתחות חיי הכלכלה והמסחר, לקשר בנינו ובין המדינות השכנות ומי יודע מה עוד. הגיע הזמן שארכיון הרכבת יהיה מקושר לכל האירגון, יקבל חומר שוטף, ינהל את רשומות הרכבת, יערוך תצוגות בתחנות, שידעו שיש ארכיון פעיל ועוד ועוד. ושוב, כל הכבוד למתנדבים אבל חלילה לנו שהם יהפכו לעלה תאנה שמכסה את כשלונה של רכבת ישראל בתיעוד ושימור תולדותיה.
לצערי זו השיטה כאן
המדינה נכשלת כשלון חמור במילוי תפקידה, ואז בלית ברירה ישנם מתנדבים שממלאים את החלל, וזה לא צריך להיות ככה. החל ממסעדות תמחוי ומחסני בגדים ומזון של מתנדבים, ועד מוזיאונים. לא ניכנס לשמות, אבל מוזיאון הרכבת בחיפה הוא מבחינה ממשלתית כשלון חרוץ (ברוב חוצפה אפילו דורשים ממורי דרך דמי כניסה בניגוד לחוק), בנו תערוכה וזהו, כאן נגמר להם הענין במוזיאון, כאשר פול יחד עם מתנדבים יודעים שהנשמה של המוזיאון הוא הארכיון המחייב עבודה רבה, אבל זה לא מענין את ההנהלה כי כנראה אין פה במה להתהדר כלפי חוץ, אין מה להציג. דוגמה טובה לדעתי הוא מוזיאון האוטובוסים של אגד שהגיע לרמה שהאוטובוסים ברובם עד כמה שאני יודע אפילו נוסעים, גם כאלו שמעלים בנו שביב דמעה של נוסטלגיה, ואפילו האוטובוס שמישהו אמר עליו פעם:"הגיע אלינו אוטובוס הנראה ונשמע כמו פרה וקוראים לו שוסון".... הערך המוסף של המוזיאון הוא החובבים שתורמים ודוחפים את ההנהלה אפשר לראות דוגמא מעולה במוזיאון המשטרה. המוזיאון הוקם ביוזמת המשטרה ובפעילות יוצאת מהכלל של אפי ובסיוע מתנדבים שאספו ותרמו חומר ופריטים רבים וזהו מוזיאון מפואר. המסקנה: מוזיאון אמיתי שהוא מוזיאון חי, ז"א לא כזה שלקחו מספר פריטים והציבו אותם וזהו, אלא מוזיאון שמתווספים לו פריטים ושהארכיון פעיל ומתפתח וכו מחוייב במנהל מעוניין ואיכפתי האוהב את המוזיאון וכן משתמש במתנדבים להעשיר את המוזיאון, ומאידך המתנדבים הם כלב השמירה של המוזיאון. אבל לפני הכל, הממשל חייב להכיר בערך המוזיאון ולא רק כתצוגה חיצונית להתפאר בה, אלא כמוזיאון וארכיון חי, וזו הבעיה העיקרית.
 

אורי404

New member
אבל, אפילו במוזיאון אגד, שהוא ללא

לצערי זו השיטה כאן
המדינה נכשלת כשלון חמור במילוי תפקידה, ואז בלית ברירה ישנם מתנדבים שממלאים את החלל, וזה לא צריך להיות ככה. החל ממסעדות תמחוי ומחסני בגדים ומזון של מתנדבים, ועד מוזיאונים. לא ניכנס לשמות, אבל מוזיאון הרכבת בחיפה הוא מבחינה ממשלתית כשלון חרוץ (ברוב חוצפה אפילו דורשים ממורי דרך דמי כניסה בניגוד לחוק), בנו תערוכה וזהו, כאן נגמר להם הענין במוזיאון, כאשר פול יחד עם מתנדבים יודעים שהנשמה של המוזיאון הוא הארכיון המחייב עבודה רבה, אבל זה לא מענין את ההנהלה כי כנראה אין פה במה להתהדר כלפי חוץ, אין מה להציג. דוגמה טובה לדעתי הוא מוזיאון האוטובוסים של אגד שהגיע לרמה שהאוטובוסים ברובם עד כמה שאני יודע אפילו נוסעים, גם כאלו שמעלים בנו שביב דמעה של נוסטלגיה, ואפילו האוטובוס שמישהו אמר עליו פעם:"הגיע אלינו אוטובוס הנראה ונשמע כמו פרה וקוראים לו שוסון".... הערך המוסף של המוזיאון הוא החובבים שתורמים ודוחפים את ההנהלה אפשר לראות דוגמא מעולה במוזיאון המשטרה. המוזיאון הוקם ביוזמת המשטרה ובפעילות יוצאת מהכלל של אפי ובסיוע מתנדבים שאספו ותרמו חומר ופריטים רבים וזהו מוזיאון מפואר. המסקנה: מוזיאון אמיתי שהוא מוזיאון חי, ז"א לא כזה שלקחו מספר פריטים והציבו אותם וזהו, אלא מוזיאון שמתווספים לו פריטים ושהארכיון פעיל ומתפתח וכו מחוייב במנהל מעוניין ואיכפתי האוהב את המוזיאון וכן משתמש במתנדבים להעשיר את המוזיאון, ומאידך המתנדבים הם כלב השמירה של המוזיאון. אבל לפני הכל, הממשל חייב להכיר בערך המוזיאון ולא רק כתצוגה חיצונית להתפאר בה, אלא כמוזיאון וארכיון חי, וזו הבעיה העיקרית.
אבל, אפילו במוזיאון אגד, שהוא ללא
ספק אחד המוזיאונים ההכי מושקעים - זהו מוזיאון שיש בו אוטובוסים, בהם משקיעים ומטפלים, בין היתר חברי הפורום, ולמרות העבודה המעולה של נוח סלוצקי ושל דרור רגב יש איזשהו חשש לפגיעה בו. מה לעשות, שיש כאלה שחושבים שהוא לא ממש חשוב. למוזיאון אגד יש הרבה פוטנציאל למשוך אנשים, שלא ממש 'פריקים' כמונו. אחד האמצעים הוא העתקתו למקום מרכזי, אולי לאיזור של מיני ישראל.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif אבל בינתיים נסתפק בסככות!

אבל, אפילו במוזיאון אגד, שהוא ללא
ספק אחד המוזיאונים ההכי מושקעים - זהו מוזיאון שיש בו אוטובוסים, בהם משקיעים ומטפלים, בין היתר חברי הפורום, ולמרות העבודה המעולה של נוח סלוצקי ושל דרור רגב יש איזשהו חשש לפגיעה בו. מה לעשות, שיש כאלה שחושבים שהוא לא ממש חשוב. למוזיאון אגד יש הרבה פוטנציאל למשוך אנשים, שלא ממש 'פריקים' כמונו. אחד האמצעים הוא העתקתו למקום מרכזי, אולי לאיזור של מיני ישראל.
אבל בינתיים נסתפק בסככות!
 
תודה, מאיר ומילת פרידה

לצערי זו השיטה כאן
המדינה נכשלת כשלון חמור במילוי תפקידה, ואז בלית ברירה ישנם מתנדבים שממלאים את החלל, וזה לא צריך להיות ככה. החל ממסעדות תמחוי ומחסני בגדים ומזון של מתנדבים, ועד מוזיאונים. לא ניכנס לשמות, אבל מוזיאון הרכבת בחיפה הוא מבחינה ממשלתית כשלון חרוץ (ברוב חוצפה אפילו דורשים ממורי דרך דמי כניסה בניגוד לחוק), בנו תערוכה וזהו, כאן נגמר להם הענין במוזיאון, כאשר פול יחד עם מתנדבים יודעים שהנשמה של המוזיאון הוא הארכיון המחייב עבודה רבה, אבל זה לא מענין את ההנהלה כי כנראה אין פה במה להתהדר כלפי חוץ, אין מה להציג. דוגמה טובה לדעתי הוא מוזיאון האוטובוסים של אגד שהגיע לרמה שהאוטובוסים ברובם עד כמה שאני יודע אפילו נוסעים, גם כאלו שמעלים בנו שביב דמעה של נוסטלגיה, ואפילו האוטובוס שמישהו אמר עליו פעם:"הגיע אלינו אוטובוס הנראה ונשמע כמו פרה וקוראים לו שוסון".... הערך המוסף של המוזיאון הוא החובבים שתורמים ודוחפים את ההנהלה אפשר לראות דוגמא מעולה במוזיאון המשטרה. המוזיאון הוקם ביוזמת המשטרה ובפעילות יוצאת מהכלל של אפי ובסיוע מתנדבים שאספו ותרמו חומר ופריטים רבים וזהו מוזיאון מפואר. המסקנה: מוזיאון אמיתי שהוא מוזיאון חי, ז"א לא כזה שלקחו מספר פריטים והציבו אותם וזהו, אלא מוזיאון שמתווספים לו פריטים ושהארכיון פעיל ומתפתח וכו מחוייב במנהל מעוניין ואיכפתי האוהב את המוזיאון וכן משתמש במתנדבים להעשיר את המוזיאון, ומאידך המתנדבים הם כלב השמירה של המוזיאון. אבל לפני הכל, הממשל חייב להכיר בערך המוזיאון ולא רק כתצוגה חיצונית להתפאר בה, אלא כמוזיאון וארכיון חי, וזו הבעיה העיקרית.
תודה, מאיר ומילת פרידה
תודה גם לך על תשובה ענינית בזאת אני פורש מהפורום, פשוט כי יש לי דברים אחרים לעסוק בהם (אני בדרך כלל לא נמצא בארץ) ועם כל הכבוד, מוזיאוני רכבות לא הכי הכי מענינים אותי. רק אבקש שלהבא, כשאיש מקצוע משתף אתכם עם מחשבותיו, אל תתקיפו ואל תתעסקו בדברים שהם לא לעניין. להאשים אותי בהכפשה או בכוונה נסתרת לנהל את המוזיאון (קטן עלי..באמת) או לשאול אם הכינוי שלי הוא קטר 616, זה רק ילדותי ולא יותר.
 
ועוד דבר חשוב: את כל מפעלי חייך

תודה, מאיר ומילת פרידה
תודה גם לך על תשובה ענינית בזאת אני פורש מהפורום, פשוט כי יש לי דברים אחרים לעסוק בהם (אני בדרך כלל לא נמצא בארץ) ועם כל הכבוד, מוזיאוני רכבות לא הכי הכי מענינים אותי. רק אבקש שלהבא, כשאיש מקצוע משתף אתכם עם מחשבותיו, אל תתקיפו ואל תתעסקו בדברים שהם לא לעניין. להאשים אותי בהכפשה או בכוונה נסתרת לנהל את המוזיאון (קטן עלי..באמת) או לשאול אם הכינוי שלי הוא קטר 616, זה רק ילדותי ולא יותר.
ועוד דבר חשוב: את כל מפעלי חייך
מיום שנולדת, אני יכול לדחוס ל- דיסק אחד של DVD ועדיין ישאר הרבה מקום פנוי בדיסק. אני לא אומר זאת כזלזול חס וחלילה אלא כעובדה. את כל המסמכים של גדול מוזיאון הרכבות בעולם אפשר לדחוס על 2 דיסקים של DVD. כל נושא הארגון במוזיאונים וכל צורות התצוגה האפשריות, ניתן לכלול בדיסק אחד של DVD. זו המציאות. אתה יכול להכניס את כל תצוגות כל המוזיאונים עלי אדמות למדף אחד של דיסקים...
המוני אנשים כיום מעדיפים את דרך האיכסון הזו. לכן, אל תתרשם מגודלו של המוזיאון או מצורת סידור המסמכים שבו שהרי עם תוכנות מתאימות, ומחשב חזק, אפשר לשלוף בשניות אחדות מסמך מסויים מקלסר מסויים מתוך מיליארדי קלסרים... מה שחשוב פה הם המתכנתים של התוכנות ולא האוצרים. מצטער לומר, אך הקידמה מבטלת מס' רב של מקצועות ומוציאה מהם את התוכן. גם מקצוע המורה מתחיל לעבור מן העולם. הכל עובר למדיות דיגיטליות. אוסף התמונות הענק של הקונגרס ניתן לאיחסון על 3 דיסקים של DVD וזה פשוט לא יאמן כי השוק השתנה לחלוטין ויחד עימו ככל הנראה, אין יותר משמעות למושג "נדיר". כל נדיר ניתן להשגה כיום עם מעט מאמץ. אני רואה את זה על תקליטים ועל תמונות נדירות. נקודה למחשבה...שבת-שלום.
 
מה שכתבת עוד רק מחזק את הטענה

ליורם שלום
אני שמח שמישהו עונה לי סוף סוף לעניין ולא מנסה לתקוף אותי אישית כמו רייטר. אבל זאת שאלה של תרבות ויכוח ומי אני שאחנך אנשים? ישנם שני שלבים בהקמה והרצה של מוזיאון: האחד זה הקונצפציה והפרוגרמה, כלומר התהליך המחשבתי שעומד מאחורי ההקמה. השני זה ההפעלה השוטפת. אני לא נגד מתנדבים, כמו שרייטר מנסה לעוות את דבריי. אדרבא, המתנדבים מצילים את המוזיאון ואת הארכיון. אבל כל העסק נראה לי עקום. רכבת ישראל מחוייבת מהיותה חברה ממשלתית להקים ארכיון. בשביל זה יש יחידת פיקוח בגנזך המדינה. לצערי זה לא נעשה והעובדה היא שצריכים משוגעים לדבר כדי שהעסק יתקיים. האם אתה חושב שזה מצב תקין? ובקשר למוזיאון: מהי האמירה של המוזיאון? אני חי ופועל בארה"ב ורואה ונושם הרבה מוזיאונים מכל הסוגים. זה שאתם נותנים דוגמאות ממוזיאונים גרועים (לדעתכם) זה לא אומר שאנחנו צריכים ללכת בעקבותיהם. דוגמאות לאמירה? יש והרבה: למשל, הרכבת כתורמת לבנין הארץ, או הרכבת ותרומתה להנדסה ולהתפתחות הטכניקה בארץ. מוזיאון התעופה של סמיתסוניאן למשל, המסר שלו זה תרומת התעופה לארה"ב. מזיאון התעופה בהנדון למשל, המסר שלו זה האדם, איש הצוות, הטכנאי, החיילת ב WAAF וכו'. צריך ליצור מוזיאון שיאמר משהו. כאן בחיפה, יש כמה מוצגים אבל אין תצוגה, שלא לדבר על הלול ועל שני המנופים שמחלידים גם כן. הגיע הזמן שהרכבת תקדיש מאמצים ותוכיח שהיא מחוייבת למורשת שלה ולתרומה של הרכבת להתפתחות חיי הכלכלה והמסחר, לקשר בנינו ובין המדינות השכנות ומי יודע מה עוד. הגיע הזמן שארכיון הרכבת יהיה מקושר לכל האירגון, יקבל חומר שוטף, ינהל את רשומות הרכבת, יערוך תצוגות בתחנות, שידעו שיש ארכיון פעיל ועוד ועוד. ושוב, כל הכבוד למתנדבים אבל חלילה לנו שהם יהפכו לעלה תאנה שמכסה את כשלונה של רכבת ישראל בתיעוד ושימור תולדותיה.
מה שכתבת עוד רק מחזק את הטענה
שאתה מעוניין לקחת את מוזיאון הרכבת לידיך. זה לא יקרה. אני נשבע לך שלא. אתה לא מבין את המצב בארץ כי אתה מנותק לחלוטין. אתה לא עונה לעניין. מה הקשר של לול האווזים לתרומת המוזיאון ? המנופים אינם מחלידים ואתה לא יודע על מה אתה מדבר. כולם יודעים שיש מוזיאון לרכבת ומאז 1984 הדבר מתפרסם בלוח הזמנים. אתה לא מסוגל להודות בכישלון של דבריך. צר לי: אינני מקבל דבר מהם. אתה יושב בארה"ב ומנותק לחלוטין ממה שקורה בארץ. אינטרנט לא מחבר מספיק טוב. מניין אתה יודע מה מקבל הארכיון ומה לא ? נכון שאין עידכון שוטף של חומר חדש. אני וחבריי מעדכנים את החומר החדש טוב יותר מכל גוף אחר. אל תעביר עוד ביקורת על הנעשה כי אתה לא בחיפה, לא ראית מה אנו עושים ואין בכלל שום חשיבות אם אנו מתוך הרכבת או מגופי החובבים. אני מקבל לביתי עשרות מגזיני רכבת כל חודש ואני מאוד מתרשם שהעבודה שעושים מוזיאוני הרכבות בארה"ב ובאנגליה, לקויה מאוד. אין לך במה להתגאות בהם. הביקורת המקצועית על המוזיאונים שם קטלנית להחריד. סיפורי סבתא זה דבר יפה אבל אנא חזור למציאות. לכולנו יש מה לשפר. אתה רוצה לדעת מה המסר של מוזיאון הרכבת כאן ? באמת ??? תבוא לכאן ואני אספר לך בארבע אוזניים. הויכוח עקר כאן ומבזבז באופן נורא את זמננו. ההתעקשות שלך רק מחטיאה את המטרה וחבל. מוזיאון הרכבת בישראל, למרות האמצעים הדלים יחסית, ממריא גבוה ומצליח גם ללא העצות שלך. תודה רבה ואנו דואגים למוזיאון ולארכיון. כולנו אוהבים אותו ואנחנו מסתדרים מצויין. תודה. תיעוד ההיסטוריה הרכבתית נעשה על-ידי אחרי שלמדתי את הנושא על-ידי טובי המומחים בתחום. למזלי, חבריי החובבים הקרובים הם מקצועניים אמיתיים ומסוגלים לספק את כל צרכי ארכיון הרכבת בצורה מושלמת. יום טוב, אביתר.
 
אנחנו שואפים לשלמות אך צנועים וגם

מה שכתבת עוד רק מחזק את הטענה
שאתה מעוניין לקחת את מוזיאון הרכבת לידיך. זה לא יקרה. אני נשבע לך שלא. אתה לא מבין את המצב בארץ כי אתה מנותק לחלוטין. אתה לא עונה לעניין. מה הקשר של לול האווזים לתרומת המוזיאון ? המנופים אינם מחלידים ואתה לא יודע על מה אתה מדבר. כולם יודעים שיש מוזיאון לרכבת ומאז 1984 הדבר מתפרסם בלוח הזמנים. אתה לא מסוגל להודות בכישלון של דבריך. צר לי: אינני מקבל דבר מהם. אתה יושב בארה"ב ומנותק לחלוטין ממה שקורה בארץ. אינטרנט לא מחבר מספיק טוב. מניין אתה יודע מה מקבל הארכיון ומה לא ? נכון שאין עידכון שוטף של חומר חדש. אני וחבריי מעדכנים את החומר החדש טוב יותר מכל גוף אחר. אל תעביר עוד ביקורת על הנעשה כי אתה לא בחיפה, לא ראית מה אנו עושים ואין בכלל שום חשיבות אם אנו מתוך הרכבת או מגופי החובבים. אני מקבל לביתי עשרות מגזיני רכבת כל חודש ואני מאוד מתרשם שהעבודה שעושים מוזיאוני הרכבות בארה"ב ובאנגליה, לקויה מאוד. אין לך במה להתגאות בהם. הביקורת המקצועית על המוזיאונים שם קטלנית להחריד. סיפורי סבתא זה דבר יפה אבל אנא חזור למציאות. לכולנו יש מה לשפר. אתה רוצה לדעת מה המסר של מוזיאון הרכבת כאן ? באמת ??? תבוא לכאן ואני אספר לך בארבע אוזניים. הויכוח עקר כאן ומבזבז באופן נורא את זמננו. ההתעקשות שלך רק מחטיאה את המטרה וחבל. מוזיאון הרכבת בישראל, למרות האמצעים הדלים יחסית, ממריא גבוה ומצליח גם ללא העצות שלך. תודה רבה ואנו דואגים למוזיאון ולארכיון. כולנו אוהבים אותו ואנחנו מסתדרים מצויין. תודה. תיעוד ההיסטוריה הרכבתית נעשה על-ידי אחרי שלמדתי את הנושא על-ידי טובי המומחים בתחום. למזלי, חבריי החובבים הקרובים הם מקצועניים אמיתיים ומסוגלים לספק את כל צרכי ארכיון הרכבת בצורה מושלמת. יום טוב, אביתר.
אנחנו שואפים לשלמות אך צנועים וגם
יודעים להסתפק במה שיש ולהנות ממה שיש. זה גם סוד גדולתו של העם היהודי שעולה על כל שאר העמים בהרבה תחומים וככל הנראה בשנים האחרונות גם בתחום התיעוד ההיסטורי הרכבתי שלא נופל במאומה מחובבים בחו"ל. נהפוך הוא. להם יש הרבה מה ללמוד מאיתנו.
 
תילים של מילים נכתבו

מילא הכתבה, העיקר התגובה !!! ראו
את התגובה היחידה לכתבה כאן: http://www.nrg.co.il/online/14/ART/825/479.html זו תגובה לעניין !
תילים של מילים נכתבו
על עבודת הקודש שהינכם עושים במחקר ההיסטוריה של הרכבת, אבל הרשו לי להיות טמבל
ולשאול היכן הארכיון הזה זמין
תודה!
 
אביתר ("פרופסור לעתיד") רייטר

מילא הכתבה, העיקר התגובה !!! ראו
את התגובה היחידה לכתבה כאן: http://www.nrg.co.il/online/14/ART/825/479.html זו תגובה לעניין !
אביתר ("פרופסור לעתיד") רייטר
אחרי שלוש המגילות שכתבת אין לי לאמר אלא מילה אחת (בגיחוך) וואווווו ואל תענה בעוד מגילה כי אני כבר לא כאן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה