מיכל אשפה שנשרף - האם באחריות העירייה?

ענתלה11

New member
מיכל אשפה שנשרף - האם באחריות העירייה?

בחג נשרף מיכל אשפה במתחם שלנו, פנינו למוקד 106 של העירייה, חזרו אלינו במהירות כולל ביקור של מר אבנר מנהל מחלקת התברואה בעיר.
אך לתדמהתינו התברר לנו כי אנו צריכם לשאת בעלות של כ2000 ש"ח של החלפת המיכל.
אני ובעלי משלמים ארנונה של כקורב ל50000 ש"ח בשנה (בפרטי ובעיסקי) ומן הראוי שנזק מינימלי כזה תישא העירייה.
כאשר פניתי לחברות המספקות את המיכלים הללו הם טענו כי רוב הרשויות המקומיות בארץ דואגות להחלפה ולתחזוקה מלאיה של הפחים הללו - אבל כאן עיר העתיד מצאו עוד דרך להפיל את העלות על התושבים.
מה דעתכם?
 
היינו כבר בסרט הזה,

כידוע, עובדי התברואה המפנים את האשפה למשאיות אינם מקפידים להחזיר את הפחים למקומם בבאותו ביתן אשפה, קורה לא פעם שהם מחזירים לביתן אחד יותר פחים ולאחר לא מחזירים פח בכלל. כשנשארנו מספר ימים בלי פח, כאמור, בגלל עובדי התברואה, פניתי למוקד העירוני ושם נאמר לי לתדהמתי שאנחנו אחראים לפח, אנחנו חייבים לשמור עליו כי הוא שייך לנו.
אני מנסה להבין מה אדם מהיישוב אמור לעשות כדי לשמור על הפח, האם לעמוד לידו ולשמור עליו ? לקשור אותו בתוך הביתן עם שרשרת ברזל ? אם כן, איך יפנו אשפה ? לא מצאתי פתרון.

בעבר גרתי בירושלים, גם היו שם ביתני אשפה. אבל שם בשונה מ"עיר העתיד", ועד בית שרצה, יכל לקנות במחלקת התברואה בעירייה מנעול "מאסטר" ומפתחות, כל ביתני האשפה בעיר ננעלו באותו מפתח ולנהגי משאית האשפה היה מפתח שכאמור, התאים לכל ביתני האשפה. עגלות/פחי האשפה היו מוגנים מוונדליזים, חדרי האשפה היו נקיים כי לא היתה כניסה לחתולים וכלבים.

כשעברתי לגור במודיעין וראיתי שביתני האשפה פתוחים לכל, פניתי לעיריה והצעתי להם לאמץ את השיטה, הם אמרו לי שהם לא מצפים שנהג משאית האשפה יפתח וינעל את ביתן האשפה.

עיר העתיד ??? האומנם ???
 

ענתלה11

New member
תחושה שהעירייה והתושב הם שני צדדים ולא צד אחד

מצד אחד התגובה שלהם הייתה זריזה ויעילה, בניגוד לפנייה למי מודיעין שההתעלמות מוחלטת כשצריך.
מצד שני ממהרים לגלגל את האחריות על התושב, העניין הוא שרוב התושבים אינם מודעים לזכויות ולוקחים כל תשובה כמובן מאליו וממשיכם לזרום.
 
גם לנו שרפו פח לפני שנתיים.

חדר האשפה נחשב שטח פרטי ולכן קניית הפח באחריות הדיירים.
לא קנינו חדש וכיום שני בניינים (12 משפחות) משתמשים בשני פחים בלבד. בגלל שהוסיפו פח חום לאשפה אורגנית ופח כחול לנייר, זה מספיק בד"כ.

כל הסיפור הזה מעוות ומסריח תרתי משמע (כמו סיפור השפ"פ הידוע..) אבל אם לא קוראים לך דון קישוט, אני מציעה לך לעזוב את זה.
 
ועוד משהו שגילינו:

יש תקן מינימום.
אנחנו עדיין עומדים בתקן עם שני הפחים שלנו, אבל אם לא היינו - העירייה היתה יכולה לחייב אותנו לקנות פח. כדאי לכם לבדוק את זה.
 

tanati

New member
לנו שרפו את מיכלי האשפה לפני כמה שנים

ורכשנו פחים חדשים העירייה הודיעה לנו כי זה באחריותנו לרכוש פחים חדשים.
 
למעלה