מיכלי אוויר קטנים לצלילה סביב סירה

דןקב

New member
מיכלי אוויר קטנים לצלילה סביב סירה

שמעתי כי ניתן לקנות מיכלים לצלילה של כ 10 דקות בעומק של 1-2 מטר, המשמשים לסיוע בטיפול בסירה. מדובר בשימוש שאינו דורש תעודת צוללן. האם למישהו מידע בנושא? באם כן אשמח לקבל תגובה למייל שלי, [email protected] דן קב
 

דודיגל

New member
כל שימיוש במיכל אויר דורש

תעודה .הגדרת זמן תחתית (צלילה) תלויה בכמות מיכל ,לחץ אויר, ובעיקר קצב נשימה כבר ראיתי צןללנים מיסתבכים בעומק רדוד.המלצתי עשה צןלל כוכב 1 לפחות
 

odyssey

New member
בארץ אכן יש צורך בתעודת צולל עבור

שימוש במיכל אויר דחוס. אך צלילה לעומק של 3 מטר זמן התחתית שלה הוא הרבה יותר גדול מאשר כמות האויר הדחוסה במיכל הקטן וגם במיכל גדול הרבה יותר (לפי הטבלאות צלילה עד 12 מטר היא ללא הגבלץ זמן תחתית). כמובן שיש צורך בעוד כמה כללי זהירות.
 
מיכלי אוויר קטנים לצלילה

המיכלים המוכרים לי (85 ליטר, נפח במים 42 ליטר) מיועדים לשמש כמיכלי חירום בעת צלילה ומספיקים ל-2-3 דקות בלבד.
 
מיכלי אוויר קטנים לצלילה

המיכלים המוכרים לי (85 ליטר, נפח במים 42 ליטר) מיועדים לשמש כמיכלי חירום בעת צלילה ומספיקים ל-2-3 דקות בלבד.
 

gerson1

New member
AIR SAFE

ישנם מספר סוגי מיכלים ורתמות לצלילה הAIR SAFE מיועד לעומקים קטנים כמיכל חירום למילוט, יעודו כ255 ליטר בדחיסה(85 ליטר*3) ולא לעבודות תת ימיות-חילוץ חבל סביב פלופלור כן אנו נושמים כ18 ליטר בממוצע בדקה, בעומק פני הים, ובהנחה שצלילה הינה לעומק מוגבל, של כ2 מטר אינה מכפילה עדיין את צריכת האויר. אזי הספק מיכל כזה הינו לכ14 דקות. קימות גם רתמות רכות MINI-S-C-PRO שאריזתה רכה ונוחה יותר לאחסון בצלילה המחירים אגב בין 1500 ש"ח ל2500 ש"ח כן קימים ציודי צלילה קטנים נוסח מיכלי 12 ליטר, לדחיסה ל300 אטמ', שנפחם אינו גדול אך מאפשרים עבודת קוער. אין תחליף לקורס צלילה כמובן, ויש גם צד שהינו חוקי לכל הנושא.
 

הליויתן

New member
צלילה ללא הבנת הסיכונים שבה

עלולה להיות עסק מסוכן מאד-אפשר גם למות מזה,ביחוד בעומקים הרדודים! מציע לך לא לצלול לפני שקיבלת הכשרה מתאימה(ולא,לא מענין אותי ההיבט החוקי) נסיון החים שלי כולל הדרכת צלילה-אל תקל ראש בהכשרה משמרת חיים!
 

sagy70

New member
זהירות.

קודם כל לא לשכוח שתאונות הצלילה קורות דווקא במים רדודים בגלל ששינוי הנפח הוא באחוזים ובמים רדודים השינוי גדול יותר מאשר במים עמוקים. לדוגמא: 2מ' עומק, הלחץ 2 אט' ("עד 10 מטר הוא 2 אט' "). בעליה לפני הים ששם הלחץ 1 אט' בוצע שינוי של 100% בנפח. דומא נוספת: 40 מ' עומק, הלחץ 5 אט' בעליה לעומק 20 מ' שהלחץ 3 אט' מבוצע שינוי בחישוב גס של 50% בנפח. ודבר נוסף שלא נדבר כי הכשרה נותנת נסיון וכלים לחישוב זמן תחתית וכו' כמו כן גם ניתן יהיה לבטח את עצמך לכשתזדקק.
 

danielia1

New member
שגיא , מעט חשבון ופיזיקה לא יזיקו.

כל מטר עומק - עשירית אטמוספרה ולא 2 אט'....אל תגזים.אני לא מומחה לצלילת מכשירים אבל אני יודע לצלול 10מ בלי....
 

gerson1

New member
שגיא-כעקרון עומד המים קובע את הלחץ

אכן צמיגות/צפיפות ומשקל המים משתנים מעט עם העומק אך כלפי מטה ככל שאתה יורד יותר, לחץ המים הולך וגדל אם כי בצורה מזערית לכן נהוג לחשב כנ"ל ביו 0 ל-10 תוספת אטמוספרה אחת בין -10 ל-20 תוספת 2 אטמוספרות וכך הלאה. מעבר ל-40 נחשבת לצלילה לספורטיבית ראה חוק הצלילה. ניתן לצלול לעומקים גדולים יותר הן על ידי מערכות אחרות, תערובות גזים ועוד(צלילה טכנית, אמודאות) וכד'. בצלילה חופשית ללא ציוד הגיע אלוף העולם, פיפין לעומקים ניכרים ללא ציוד נידמה לי שכ-140.
 

sagy70

New member
אם אתה חושב שאתה יותר חכם אזזזז

הבמה כולה שלך. קדימה תן הסבר לדן קב על הבעיתיות שבין צלילה במים רדודים למים עמוקים והסכנות הצפויות עם מערכת אויר סגורה. אני גם לא צוללן אבל מידע דל שיש לי ניסיתי להציג את הבעיה שבדבר אולי לא הצגתי את זה הכי מקצועי שאפשר אבל השואל דן קב בטח הבין את מה שנכתב על ידי או על ידי אחרים. ובטח לא מעניין אותו אם אני טוב בפיזיקה או מתמטיקה. ובבקשה ממך על תענה לי על תגובה זו כי באמת לא בא לי עליך ועל ההתפלצפות איתך.כי אני לא התייחס אליך. אז שיהיה לך יום טוב איש חכם.
 

danielia1

New member
עצוב מאד. איזה יחס. כותב שטויות

ומתלונן. הבעיה שאנו עשויים להפגש, אני מקווה שבנסיבות נעימות יותר.
 

Efraim

New member
דני, מה שנכתב זה לא שטויות!!!!

כל אחד מהתורמים לשרשור ניסה לעזור בצורה הטובה ביותר שהוא יכול! יש לקרא את הנכתב ולהבין את הכתוב. ההודעה התחילה במילה "זהירות" וזה החלק הטוב היותר של השרשור הזה והוא חזר על עצמו במספר מקומות ע"י מספר חברי פורום. שגיא לא טעה או ניסה להטעות. לדעתי הוא נתן נתונים כמו שהם נלמדים בקורס צלילה בסיסי (הם מחשבים לצורך חיוב זמן קרקעית את הלחץ של ה10 מטר הראשונים כ-2 אטמוספרות. ואחרי זה עד ל20 מטר כ 3 אטמוספרות וכו... זה טוב לצוללנים מוסמכים אבל לא לחובבים שצריכים להבין את מהות הסכנה. הדבר הנוסף שטוב במה ששגיא כתב הוא ההתייחסות לנפח האוויר ביחס לעומק והעובדה שהשינוי באחוזים הוא גדול יותר במספר המטרים הראשונים מאשר בעומק של 30 או 40 מטר. להבהיר: שינו של 2 מטר שהוא 0.2 אטמוספרות או 20% בנפח בגובה פני הים הרבה יותר מסוכן משינוי של 2 מטר ב עומק של 40 מטר (עדיין אותם 0.2 אטמוספרות אבל בנפח זה רק 0.2 לחלק ל 5 אטמוספרות כלומר 4% שינוי נפח בעומק לעומת ה 20% שחישבנו בגובה פני הים. כמו שכתבתי הנושא חשוב ואין שום אפשרות להעביר קורס צלילה בשרשורי פורום!!! נראה לי שאנשים שמבינים את הנושא יותר לעומק בגלל שהם צוללנים מוסמכים, או בעלי ניסיון רב יותר בצלילה פשוט צריכים להיות מודעים לחשיבות ההסבר התיאורטי ולהרחיב עליו את הדיבור. כמי שעבר הרבה צלילות לפני שהלכתי לקורס ולהסמכה רשמית (צללתי משנת 1970 ללא הסמכה ורק בשנת 1982 עברתי קורס צלילה בים פתוח כולל צלילות הסמכה ל 33 מטר באוקיאנוס) אני יודע מה ההבדל: הבנת הסכנה מבחינה תיאורטית ויכולת מעשית מתורגלת למזער את הסכנות! הסיבה שכתבתי את ההסבר לסכנות בצלילה במים לא עמוקים למטרות עבודה על קרקעית ספינה היא כי ראיתי התייחסות לסכנה של אנשים בעלי ניסיון שענו לשאלתו של דן אבל לצערי במקרים של סכנה כזו צריך הסבר שהוא יותר מ: לא לעשות את זה כי אפרים אמר שזה מסוכן. כאשר אני שומע דברים כאלה (ודומים להם: זה מה שצריך לעשות כי יש לי הרבה ניסיון ואני עושה את זה כך...) אני תמיד שואל שאלה פשוטה: למה??? (כלומר מה התיאוריה שמסבירה פעולה זו או אחרת.) הדבר הטוב ביותר שמפריד בן "המומחים" למיניהם הוא היכולת שלהם לתת הסבר פשוט ומובן להמלצתם. אני משתדל תמיד להרחיב את היריעה (דורש יותר השקעה, אבל התמורה בצידה.) ואז קורה אחד משני הדברים: 1) כאשר אני לא בדיוק צודק בהסבר, אדם שמבין יותר ממני שואל שאלות נכונות ומסביר יותר טוב ואז אני מבין יותר טוב את הנושא ויצא שהחכמתי ולמדתי דבר מה שמשנה את אופן הפעולה שלי. 2) כאשר אני צודק בהסבר, מי שקורה מבין יותר טוב ואז אנשים אחרים מגדילים את הידע שלהם והבטיחות של כולנו עולה. (פחות תאונות, פחות מחיר הביטוח  ) בתקווה שדן קב (השואל המקורי) ושאר חברי הפורום שקוראים ולא מפרסמים אכן הבינו את הסכנות של צלילה בעזרת אוויר דחוס ובמידת הצורך לעשות צלילה כזו הם יעברו את הקורס המתאים להם. ולגבי התורמים לשרשור: הרבה יותר סבלנות!!! כולנו רוצים לעזור פה במידע ולשפר את ענף השייט. רצוי שלא נאבד את העובדה הזאת.
 

sagy70

New member
אפרים כל הכבוד לך...

ולא רק בגלל שגיבית אותי ותיקנת את הסברי. אלה על ההסבר ברמה מקצועית שכזו, גם בתגובה של 16:00 וגם עכשיו חזק ואמץ. נ.ב אני דווקא סבלני, אבל הפריע לי שבמקום לתקן אותי ואני תמיד מוכן ללמוד (כי מכל מלמדי השכלתי) ניסו להראות ... ביי
 

gerson1

New member
במחשבה של צולל "מקצועי" בעבר

"נרגילה" הפתרון הנכון לטיפול בסירה, קרי הספקת אויר באופן רציף מהסיפון על ידי קומפרסור מתאים. העומק קטן, אינך מוגבל בזמן ודקומפרסיה וגם לא תלוי במערכת.
 

עקרבנון

New member
אכן הכי טוב, אבל...

לשים לב למקור האויר (בכניסה למדחס) ולהזהר מהרעלת CO,וגזים אחרים להזהר מאויר רווי אדי שמן, להזהר ולא לעצור נשימה בשום אופן (למניעת ברוטראומה במקרה של עליה) להקפיד שתמיד תמיד יהיה עוד מישהוא שרואה אותך מתחת למים ויכול להושיט עזרה במקרה של הסתבכות. ולהתיחסיות דלעיל: בכל מקרה ע"פ חוק במדינת ישראל כל צלילת עם מכשיר נישא מחייבת רשיון , ועמידה בתנאים לדוגמא חובת בן זוג, מאזן ציפה, שעון ומד עומק וכו' ובנוסף גם חובת ביטוח. וכן, עדיף להבין ולדעת את עקרונות הצלילה, ובקיצור לעשות קורס מתאים,
 

Efraim

New member
../images/Emo124.gifבעיות הקשורות בצלילה../images/Emo18.gif

יש הבדלים מאוד רציניים בן צלילה חופשית לצלילה בעזרת מכשיר נשימה כל שהוא. מי שלא עבר הכשרה מקצועית בנושא עלול לגרום לעצמו לנזקים בלתי הפיכים!!! היות והנושא קשור לבטיחות ולחיי אדם, ולאור התשובות שהתפרסמו שלצערי לא כללו את העיקר אשתדל להרחיב את היריעה במקצת. הרחבה זו מיועדת לתת מידע "על קצה המזלג", לא מחליפה הכשרה מקצועית, ומתרכזת בנושא הסכנה לריאות בלבד. יש עוד סכנות לחלקים אחרים בגוף אבל לדעתי (הלא מקצועית) הריאות הן הבעייתיות במקרה של צלילות בעזרת אוויר דחוס לעומקים של פחות מ 5 מטר. ולא מחליפה הכשרה מקצועית. כפי שנכתב (נכונה) לחץ עמוד המים עולה בצורה ליניארית (ישירה) לעומק הצלילה. וכמו כן רבים מאיתנו צוללים בצלילה חופשית לעומקים של 4+ מטר ללא בעיות כל שהן. והמקצוענים יכולים לצלול צלילה חופשית לעומקים שאני אפילו לא צולל עם ציוד צלילה (SCUBA ). אז כמובן שנשאלת מה הבעיה? אם אני יכול לנקות קרקעית שעומקה המקסימאלי 2+ מטר שזה תוספת לחץ של 0.2 אטמוספרות אז מה הבעיה? הרי שבצלילה חופשית ל4 מטר תוספת הלחץ על גופי היא כפולה (תוספת של 0.4 אטמוספרות ללחץ של 1.4). הבעיה נובעת מצורת התפקוד של גוף האדם בתוספת של מדעי הפיזיקה (תורת הלחץ). האוויר שאנחנו נושמים כולל חמצן שמועבר למחזור הדם בתוך הריאות. החלק בריאות שמעביר את החמצן לדם נקרא נאדיות שהן השקיות הזעירות שמהוות חלק מרקמת הריאה. הנאדיות הם עדינות במיוחד ועלולות להינזק מהבדל לחץ (לא שינוי לחץ אלא הבדל לחץ בן החלק הפנימי של הנאדיות לחלק החיצוני שלהן). של יותר מ 0.1 אטמוספרה (ויש אומרים שאפילו פחות מזה!!!. עכשיו לתורת הפיזיקה: כאשר אדם צולל צלילה חופשית הוא "לוקח אויר" מעל למים (בלחץ של 1 אטמוספרה) וככל שהוא צולל יותר עמוק הלחץ על גופו גדל ביחס ישר לעומק הצלילה. היות וגוף האדם הוא לא דבר קשיח הוא מעביר את הלחץ פנימה וכל האברים הפנימיים מרגישים את אותו הלחץ החיצוני שמופעל על כל הגוף. זה גם הגורם ללחץ וכאב באוזניים כיוון שהלחץ "דוחס" את הממבראנה פנימה לתוך האוזן כאשר הוא מגביר את הלחץ על החלקים הפנימיים יותר עד להשוואת הלחצים. הכאבים שאני מרגישים הם "המתיחה" של הממבראנה שמשנה את גדלה עקב שינוי הלחץ. (בהפרשי לחץ גבוהים עלולים "לקרוע את עור התוף" שזה בעצם קריעת הממבראנה באוזן). עור התוף הוא פחות עדין מהנאדיות בריאות ומסוגל לשאת הבדלי לחץ גבוהים יותר. הנאדיות מרגישות את אותו הלחץ שמופעל על הגוף. ובעקבות זה משנות את גודלן ובעקבות זה מעלות את הלחץ הפנימי בתוכן (כמו ניסוי בפיזיקה שמכניס אוויר לבלון והוא משנה את גודלו בהתאם ללחץ). מסיבה זו ניתן לצלול צלילה חופשית לעומק רב מבלי לגרום לנזק לריאות. (עלולים לגרום נזק לדברים אחרים אבל אני מתרכז פה על הריאות בלבד) בצלילה עם אויר דחוס הפיזיקה שעובדת היא שלאורך הצלילה נושמים ומחליפים את האוויר בריאות באוויר בלחץ של הסביבה. כלומר כאשר אדם נמצא בעומק של 2 מטר מיכל האוויר (בעזרת הווסת שלו) נותן אוויר בלחץ של 1.2 אטמוספרות ובמצב זה הנאדיות מקבלות את אותו הלחץ בפנים כמו הלחץ החיצוני. כמובן שהן לא ניזוקות כיון שאין הבדל לחץ (פנימי/חיצוני) אלה רק הגדלת לחץ כללי. אז נשאלת השאלה: מה הבעיה? בשני המקרים לא נגרמת בעיה כאשר צוללים ובעזרת בקבוק צלילה יש רק תוספת אפשרות לעבוד בעומק של 2 מטר יותר זמן ולגמור את העבודה בנוחיות. הבעיה היא כאשר הדברים לא הולכים לפי התכנון (ולפי מורפי אפשר לתכנן שתמיד יהיו בעיות): נגמר האוויר בבקבוק, צולל לא מאומן עוצר את נשימתו (אין לו מה לנשום הרי נגמר לו האוויר) ועולה למעלה לקבל אוויר. במצב זה האוויר בתוך הנאדיות עובר מסביבת לחץ של 1.2 אטמוספרות לסביבה של 1 אטמוספרות ומה שקורה לנאדיות זה בדיוק מה שקורה לבלון שמנפחים אותו בלחץ ייתר – הוא מתפוצץ!!! כלומר במקרה זה חשפנו את הנאדיות להבדל לחץ שיגרום לנזק בלתי הפיך לריאות (דבר בלתי רצוי לחלוטין.) ולהבהיר, הבעיה עלולה להתקיים גם במקרה של "נרגילה" (הספקת אוויר בעזרת מדחס וצינור ארוך) כיון שתקלות קורות בכל מערכת. בנוסף לכך כל בעיה שתגרום לעליה פתאומית למעלה לאוויר בלחץ פני שטח של 1 אטמוספרה תגרום לבעיה. למי ששואל מה עושה צולל מוסמך במקרה של תקלה וצורך לעלות מעומק של 20 או 30 מטר. (ראיתי באופן אישי אצל חבר לצלילה – לא ממליץ אבל כשנעשה נכון אין בעיות!) הנקודה היא הבנה, נסיון, (תירגול) ושחרור אויר בצורה מבוקרת תוך עליה למעלה. (שחרור האוויר מהריאות מוריד את הלחץ מהנאדיות ומונע פיצוץ שלהן כתוצאה מהבדלי לחץ) לצערי פעולה זו היא לא פעולה טבעית של אדם לא מאומן שנוטה לעצור נשימה במקרה חירום. יש עוד הרבה יותר בעיות שלא טרחתי להסביר (קורס צלילה הוא יותר ארוך וכולל ספר הסבר עבה ותרגולים מעשיים בצלילה. ) המלצה סופית וכללית: לא לצלול בעזרת אוויר דחוס (כל שהוא) ללא הבנת התיאוריה ורכישת הניסיון הנדרש לצלילה בטוחה ומהנה.
 
למעלה