מיוסרת

d a n i e l s 5

New member
וואלה .

מה קדם למה..."הביצה או התרנגולת".... לחם....עבודה ! או עבודה...לחם ! שווה מחשבה.
 
אז

למה שלא נעשה גם שם התנתקות? הרי הרבה מהתושבים האלו היו רוצים לעבור למרכז..אז למה שלא נעשה החלפות? קחו את המתנחלים מגוש קטיף העבירו לבאר שבע, דימונה ושדרות..ואת התושבים האלו..יאללה נעשה טרנספר..וחסל סדר ישובי מצוקה..הרי המתנחלים יבואו עם פיצויים לא?
 
ענת

בואי לא ניכנס לדפוסי התנהגות..כיוון שמה שאמרת היה הכללה גסה ביותר. כאילו סימנת עליהם אות קין מסויימת. לא מסכימה עם החשיבה שלך. מאמינה שכל הורה יש לו את החלומות שלו לגבי הילדים שלו. מאמינה שחיי ההשרדות..קשיי היום יום והמלחמות הקטנות היומיומיות..גורמות להרבה אנשים להרים ידיים..להגיע לאפטיה והחיים זורמים לידם. מאמינה שאם הם היו רואים סיכוי טוב יותר..והיתה להם תקווה..הדברים היו נראים אחרת.
 

36alma

New member
תודה רבה דניאל! נראה שם את מכירה

את הנושא מקרוב, וזו בדיוק היתה כוונתי...המדינה עשתה עוול בשנות העליה לארץ, ואותו עוול נמשך עם האתיופים והרוסים, ואף אחד לא טרח באמת לתקן אותו, עד היום. בושה וכלימה..
 
לא אהבתי את "עסקה אפלה בדרום"

ולא את "רוח קדים". במקרה, או שלא, בשניהם הייתי מעורבת בדרכים אילו ואחרות. אני מוצאת בהם הרבה טעם לפגם. הרבה עיוותי מציאות ומגמתיות מאוד ברורה. להראות את הדרומיים כחלשים, להאשים את האחר (ממשלה וכו') במציאות העגומה בא הם חיים. שטויות, הרי בדרום ישנם גם אשכנזים, אז למה קולם של עדות המזרח יוצא למרחקים? אני עדיין תוהה, ומתלבטת האם אפשר היה להציג את הדברים באור אחר. אבל ברור שהבמאים הם יוצאי עדות המזרח, כל אחד בא עם מטענים, וזה ממש באופנה לייצג את העדתיות. אז זה מה שיוצא. ועדיין מתלבטת....
 
נכון מאוד ../images/Emo45.gif

שנים אנחנו שומעים שדימונה וירוחם נחשלים כל כך בגלל שתקעו אותם במדבר ולא עזרו להם, ואנחנו שוכחים שעמוק יותר במדבר יושבים מקומות משגשגים כמו חצבה, עין-יהב ויטבתה שקיבלו הרבה פחות סיוע והגיעו רחוק. כבר אמר מי שאמר שאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו, לבכות שבנגב אין אלוהים ואין ממשלה זו לא דרך לפתור בעיות.
 

d a n i e l s 5

New member
אז מה את אומרת לנו..

יענו לא היה ולא נברא....הכל פרי דמיונם של במאים שוחרי פרובוקציה ? דרך אגב להבדיל "מרוח קדים" "עסקה אפלה בדרום" לא עוסקת רק במזרחים, רק בבעיה האתנית. את שאומרת שהיית מעורבת...את בטח צריכה לדעת. העיקר שכל אחד ימשיך להיות "מאושר בחלקו".
 
זה לא מה שאמרתי.

ואמת אמרת "עסקה אפלה" מרחיבה גם ועוסקת בעולים החדשים. רק שים לב באיזו קבוצה מדובר. שוב מגמתיות מכוונת. לא מדובר בפרי דמיונם של הבימאים, אלא בחלק בלתי נפרד מהוויתם ודרך חינוכם שהוטבעה בהם, לכן זו זווית הראייה האישית שלהם, אותה הם מייצגים. ולא סתם אמרתי מתלבטת, מכיוון שמה שקורה בדרום אינו פשוט ומאוד מורכב. הן בשל האוכלוסיה המתגוררת בה,ובשל יכולתם המנטלית המובילה בסופו של דבר למצבם הכלכלי. הכי מעצבנות אותי אילו הנשים המציגות עצמן מסכנות אבל מה...הן מלאות תכשיטים, צבע בשער,יופי של פן הן עשו על הבוקר, הן מאופרות היטב, לבושות במיטב המחלצות, אה וכמובן הסיגריה תוצרת חוץ מבצבצת בין אצבעותיהן הענוגות עם הצפורניים המלאכותיות. ולעשות ילדים בלי חשבון.......זה גם קיים. אז מספיק עם היפיוף הזה. כל אחד מנתב את חייו ונמאס לי מהרחמים העצמיים שהם משדרים, תוך האשמת האחר. ללא שום נטילת אחריות על חייהם. רק מגיע לי מגיע לי מגיע לי.
 
שכחתם שבצפון הנגב יש ישובים מצליחים

ישנם הקבוצים ישנו חבל הבשור אוכלוסיה רבה שבאה מחו"ל: דרום אפריקה..ארה"ב ודרום אמריקאים. יש משהו בקטע של המנטליות ואחריות קולקטיבית. אותם ישובים כמו שדה ניצן שעבר תהפוכות רבות..הוא ישוב מצליח.. אותם קבוצים שהחלו מכלום הקימו מפעלים ועסקו בחקלאות. לדוגמא קבוץ עין השלושה (ששם גדלתי),וקבוצים אחרים שעדיין שם ובטח לא חושבים לזוז..או מתבייכנים. אנשים שעובדים קשה. זוכרת את נווה דקלים זוכרת ישובים אחרים שאנשים שם קרעו את התחת כדי להתפרנס והקימו מכלום הכל .. אז יש חיים בנגב ויש אפשרויות..הכל עיניין של מוטיבציה ורצון יחד עם זה... עיר כמו באר שבע..דימונה..אופקים..שבה יש אוכלוסיה שבאה ממקום אחר.. שהיו צריכים לדחוף ..לחזק..את אלו..כן המדינה איכזבה. לקחת תושבים ולשים באמצע שום מקום ולתת להם להתמודד עם כלים שאין להם.. זה העוול הכי גדול שעשו להם. להשקיע בנגב או בגליל? לא. השקיעו בהתנחלויות שהיום מפנים. זו היתה ההחלטה המדינית של אז..זו החלטה של ראש ממשלה שדחף למען התיישבות..והיום קבל החלטה מאוד אמיצה לפנות..למרות שידע שיבוא היום שיפנה. מה מקרה ימית לא היה לנגד עיניו? הכסף שהלך להתנחלויות לא היה עדיף שינותב לישובים קיימים כמו דימונה? כן ..הם מרגישים דפוקים. ויש סיבה טובה לזה. כל ההתנהלות של כל ממשלות ישראל בעיניין הזה..היתה התנהלות לא נכונה.. ולא למדנו כלום.
 

36alma

New member
צר לי לומר לך, אבל הדעה שלך מקורה

בחוסר היכרות עם המקומות, האנשים והמצוקות שלהם. במצב כזה, כדאי שלפחות לא תביעי כזאת נחרצות, לפני שאת לומדת את הנושא. וזה נכון לגבי כל אחד, ובכל עניין...
 

שלי 9

New member
אכן שאלה מורכבת

לדעתי הסוגיה החברתית זו אחת הסוגיות המורכבות ביותר שאיתה המדינה הזו צריכה להתמודד. המצב הקשה בדרום הארץ נובע לדעתי מ 4 סיבות עיקריות השזורות זה בזה :, 1. אי הפניית משאבים כלכליים (העדר תשתיות תחבורתיות-רכבת מהירה מהדרום למרכז לדוגמה, העדר תשתיות תעסוקיות, חברתיות ותרבותיות). 2. חוסר השקעה כרוני בעידוד ההשכלה שהיא הגורם החשוב ביותר לפיתוח אישי ,לקידום ולמינוף של אוכלוסיה , (וההשקעה בהשכלה צריכה להיות בעיקר באכולוסיות החלשות ,כדי להוציאן ממעגל המצוקה). 3. מנטליות של חלק מהאוכלוסיה (לא בהכללה,בכוונה כתבתי חלק ) אשר אינה רואה בהשכלה ערך חשוב דיו ומתרכזת בעל כורחה (ולפעמים מתוך סדרי עדיפויות שגויים) בהווה, ובאיך לשרוד אותו. 4.הפנייה מכוונת של אוכלוסיות חלשות לפריפריות, ללא השקעת מחשבה איך זה ישפיע על המקום (בדר"כ הרשויות המקומיות קורסות תחת הנטל הכלכלי ולתוך המרקם הסוציואקונומי המורכב הזה מתווספת אוכלסייה חלשה שנשענת ברובה על מחלקות הרווחה וכו' וכו'). אז זהו בינתיים, חג פורים שמח לכולם ויום הולדת שמח לכל מי שיש לו יום הולדת ולא הספקתי לברכו. ביי
 
שלי אני יכול להרגיע אותך

ברגע שייסימו את פרוייקט נתב"ג 2000 יתחילו עם הרכבת לדרום
 
בטח המדינה,

השתתפתי פעם בקורס שנקרא להקים או לקיים. נתן אותו פרופ אסא כשר. איש מבריק, בנו של כשר שהיה יועצו של בן גוריון ויש אומרים שגם הנכד שווה.. בכל מקרה- ממליצה בחום על ההרצאה ששכנעה אותי מעבר לכל ספק שהמדינה אשמה. הישובים בדרום נבנו כחלק מגישת ה- לכבוש שטח- כלאמר, מקימים ישובים מביאים אנשים וזהו, זה מיושב, אממאה, מה עם פרנסה? אז כשר הסב אכן הסתובב בין כל הנוגעים בדבר לפני הקמת דימונה, טען שזוהי התעללות פושעת כלפי התושבים, שמשתמשים בהם לצורך אסטרטגיה לא נכונה. זה לא עיניין אף אחד. כשמקימים מדינה- כמו חברה, עסק, אתה יזם, ואז ההתנהלות היא של הרחבות , אקביעת עובדות בשטח, אבל , וזה ביג אבל, היזמים של המדינה הזאת , לא חשבו עתידי מספיק, ויצרו אזורי מחיה מנותקים זה מזה,ובתוך כך , גרמו לאוכלסויות ענקיות לחיות במקומות ללא מקומות תעסוקה. אז בואו נרד מההתיפיפות, ברור שיש מי שפרץ את כל הגבולות, ברור שיש מופלאים, אבל חברה מורכבת גם מבינוניים, ומנהיגים אמורים לדאוג לכולם. ולדאוג אני לא מתכוונת לתת להם כסף, אלא לא להפיל אותם בפח. אגב: 1.פרופ' כשר התפטר לאחר הקמת דימונה. 2.הגישה של להעמיד בראש המדינה יזמים ולא מנהלים לא השתנתה. אז עלמה יקירתי, יפה תחושת האחריות האישית שאת חשה, לא בטוחה שיכולת ללהועיל באמת. ההבדלים בקונספטים של יזמים ומנהלים
 

36alma

New member
לצערי, אני מניחה שאת צודקת ...אבל

אם אנחנו התושבים במדינה הזו, לא נישא באחריות, מי כן? ואני תמהה, האם יש דבר מה שביכולתי לעשות? אם כן, מהו? כיצד ניתן להעלות נושא כה חשוב, לתודעת הציבור, ובכך להביא לשינוי כלשהו?
 
למעלה