מיוסרת

36alma

New member
מיוסרת ../images/Emo5.gif

ראיתי עכשיו את הפרק האחרון של הטרילוגיה התיעודית של העיתונאי בן סימון, "עיסקה אפלה בדרום". שמונה שנים גרתי שם, בעיר הדרומית, בעירו של האקס שלי (אני עצמי מהמרכז),והרגשתי, שאני הולכת אחורה עם השנים, יחד עם בני העיר בה גרתי. הייתי מעורבת מתוקף עבודתי, במתרחש בארבע ערים דרומיות, ואני יכולה לומר לכלם, שחוויתי כאבי לב יומיומיים. לראות את האנשים שם נאבקים לחיי כבוד, במעט הכוחות שיש להם אחרי שהם נאבקים על שמירת מקום העבודה שלהם, בו הם מרוויחים פרוטות.... בשארית קולם שאינו נשמע לנבחרי ציבור, משוועים הם לחינוך טוב יותר לילדיהם, לספק, להם תעסוקה לאחר הלימודים, שלא יסתובבו ברחובות ויפשעו בהם, אבל השלטון ערל לב. נבחרי הציבור, עסוקים בקטנות, וחלקם במילוי כיסיהם....במקומות אלו, ויטמין P, הוא לא המלצה, הוא דרך חיים שם. ומי שבחוץ- ב ח ו ץ!! על כל המשתמע מזה. אני, כמי שלא היתה בת העיר, הייתי כמובן בחוץ, אבל תמיד הסתדרתי, מפאת השכלתי וחוסר המורא שלי ממצב שלי חיפוש עבודה(ותודה לאל על כך). שמונה שנים נאבקתי להישאר שם בציפורניים. ניסיתי להתערות בקבוצות פוליטיות על מנת להביא לשינוי בשלטון, ונפלתי יחד עם אישי, קורבן לשרלטנים למיניהם, שעטו עליהם מסיכה של נושאי בשורה...מי טוב יותר, ומי פחות טוב...עד שהבנתי שגם מפה לא תבוא הגאולה... ילדתי שם את בני, וניסיתי לראות עתיד עבורו שם. ראיתי את טובי בני העיר בורחים משם למרכז, ועושים לעצמם ולילדיהם חיים אחרים, כאלו שגם אני הכרתי...וידעתי. בהיות בני בן 4, הכל התמוטט, ובמקביל גם נישואיי. רצף של אירועים שוברי לב, וביניהם היתה הרצון שלי לעקור חזרה למרכז...לברוח מעיר הדיכי הזאת שבה גרתי, ומהדרום המייאש... הוא, האקס, טען במהלך השנים שאין לנו יכולת כלכלית, ואני יכולת או לא, קמתי ועשיתי את שליבי התאווה לו.... בעיקבותי, וגם לאחר התייעצות איתי, עזבו עוד כמה משפחות את העיר. מאז, אני מתייסרת... יודעת שעשיתי את הדבר היחיד שיכולתי לחיות איתו בשלום, מתייסרת על כך שנכנעתי, כמו רבים טובים אחרים, וברחתי למקום בו סיכויי ההישרדות שלי יהיו הטובים ביותר.... היום- פלאשבק. התכנית של בן סימון, החזירה אותי באחת למציאות שבה חייתי שמונה שנים. עצוב...מציאות עלובה ועגומה, אליה מזרימים שוב ושוב עולים חדשים חסרים יכולת. מנציחים את האומללות של המקומות הללו, באין תעסוקה, ואין חיי כבוד. וכבוד, זו מילה שאפשר להבין בכל השפות.. ציטוט מתוך הסרט: "מגדרה עד חדרה, יש ממשלה אין אלוהים. מגדרה עד באר שבע, יש אלוהים ואין ממשלה. מבאר שבע דרומה, אין אלוהים ואין ממשלה...."
 

a n a t i 3 3

New member
זאת ילדותי השניה...

שנות ילדותי המוקדמות עברו בדרום.. נולדתי בכפר סילבר, באר שבע, אילת.. בתור ילדה הייתי פחות חשופה לאותה מצוקה שאת מתארת מה גם שהורי היו בעלי השכלה ומצבינו הכלכלי היה שפיר. מודעת לקושי של חלק גדול מהאוכלוסיה שם אבל חושבת שלא הממשלה היא האשמה.. אלא האנשים עצמם! דווקא במקומות כאלה המשאבים שהמדינה מזרימה גדולים יותר מהמרכז.. המנטליות וסדרי העדיפויות של אותם אנשים גורמים להם לנזקים ולעוני.. המודעות לחינוך והשכלה נמוכה, מוסר העבודה ירוד.. מה שכן הכנסת האורחים שלהם והשפע של האוכל יכול להתחרות ואף לעלות על כל בית עמיד ברמת אביב ג'.
 

רות 2

New member
מתייסרת..........

על מה ולמה????? משהו נתן לך את מפתח העיר להצילה על חשבון חלומותיך ..ילדייך??.. עשית מה שנכון ומה שטוב לך ונידמה לי שאת יודעת את זה אז על ולמה מתייסרת ? והמשפט הזה של האיש ההוא ... נבוב וריק מכל תוכן ..בולשיט במיוחד לאותה עיירה שעושה הרבה כסף מכל הדת והאלוהות.. אבל זו דעתי שלי למרות המודעות למצב הכלכלי והאבטלה שם
 
רק על דבר אחד ניתן לומר עיסקה אפלה

על הכסף הרב שעושים שם מדת ומאמונה....
 

36alma

New member
מי שלא צעד בנעליים האלו, של

המתגוררים שם, לא יבין... מצטערת חברים. אם לא הייתי רואה את הדברים מבפנים, לא הייתי מבינה. מי שעושה כסף מדת, הם שרלטנים בודדים. כלל האוכלוסיה, במצב ביש.
 

d a n i e l s 5

New member
"עסקה אפלה בדרום"

המסמך הזה הוא המשך ישיר ל"רוח קדים" של דוד בן שיטרית אז דיברו על הכחשת השיח האתני והיום מדברים על הכחשת השיח המעמדי (נשמע יותר הומאני) אז דובר על העולים מצפון אפריקה והיום מדברים על העולים ממדינות חבר העמים ואתיופיה....אז והיום ושום דבר לא השתנה ! הסרט שראית אתמול הביא לנו את ישראל האחרת זאת שחיה בשולי החיים ולא שותפה להוויה הישראלית ולא כי הם לא רוצים, כי המדינה דחקה אותם לשם.והדוגמא של קרית גת עם מפעל ההייטק "אינטל" שהוקם שם לאחר שכל מפעלי הטקסטיל נסגרו מפעל שאמור היה להביא לתפנית באורחות העבודה והחיים בדרום, מפעל שקלט רק 20% מתושבי הדרום (השאר מגיעים מהמרכז) שרובם עובדים בעבודות ניקיון, הסעדה וכדומה. ולסיכום ובעיקר מה שהסרט הזה וההוא מוכיח לנו הוא ההזנחה וההתעלמות רבת השנים של המדינה ועולם כמנהגו נוהג. וענת...במקרה הזה לא האנשים אשמים המדינה וההתנהלות אשמה !!!!!!!!
 
מי אשם

לא בטוחה שהבנתי... מי אשם בכך שבאינטל יש רק 20% עובדים מתושבי הדרום ושרובם עובדים בניקיון הסעדה וכדומה?
 

36alma

New member
אינטל עצמה, קיבלה מענקים של מליוני

שקלים מהמדינה, בתמורה לכך שהיא "עושה טובה" שמביאה עבודה לנגב. בפועל, כ-80 אחוזים מהעובדות הובאו מהארץ, ורק כ-20 אחוזים נקלטו מקרית גת, בה המפעל שוכן. אלו שהם מקרית גת, הם שואבי המים וחוטבי העצים של המפעל...
 
ושוב אותה שאלה

למה אינטל מעסיקה רק 20% מהדרום? זו מגמה לדעתך? לדעתי זה כי לא פנו אליהם מועמדים מתאימים מהדרום. בטוחה שכאשר פנו מועמדים מתאימים הם התקבלו ואפילו בברכה
 
דניאל המדינה אשמה??????

את יודעת אחרי הבחירות ב77 שהתברר גודל המהפך אמרו בשמאל "העם השתגע חייבים להחליף את העם" המדינה לא אשמה אלא האנשים במדינה אני את היא והוא אנחנו אלה שכבר שנים מצביעים כמו עדר אישה בוכה על רעב בטלויזיה וכמה ביבי ללא לב ובבחירות שמה ליכוד שוב. אנחנו אשמים אנחנו אלה שצריכים לקום ולהחליף את העומדים בראשה ולהחליף כל ארבע שנים רק ככה ילמדו שהם עובדים אצלינו ולא אנחנו אצלם! עלה ירוק.....
 

d a n i e l s 5

New member
באבואה המדינה אשמה.

כי אם לא למדו ממה שקרה ...וממשיכים לעשות את אותן טעויות עם העולים החדשים של שנות ה-2000 ....ויקום כאן מישהו שיגיד לי שלא עושים טעויות. והנושא כרגע לא את מי בוחרים . מכיוון שאת הטעויות האלה עושים ועשו גם אלה וגם אלה. המדינה/המדיניות אשמים !!!!!!!!!!!!!
 
אבל דניאל

דווקא בדרום יש את הדוגמאות הכי טובות לכך שאת המדינה האנשים לא מענינים אלא החברים של המדינאים שירוויחו עוד הרבה כסף וביום שיקראו להם לתרום למסע בחירות כזה או אחר הם יתייצבו ראי ערך "מפעלי ים המלח" אבל תאמיני לי שאם נחליף את כל ה120 במכה נבחר אנשים שבאמת רוצים אז הם יישתדלו בשבילנו בגלל שיידעו שהמקום שלהם לא בטוח והיום לבערך 100 מהם המקום מובטח בתנאי שהם נושמים. אנחנו יכולים להביא את השינוי.(לא טומי)
 

36alma

New member
בדרום פי שתיים ושלוש יותר אבטלה

מאשר מרכז הארץ וזאת מפני שכאשר נסגרו מפעלים, אף אחד לא טרח ליצור מקומות עבודה חלופיים במקום המרוחק ממרכז הארץ האטרקטיבי. בנוסף, מפעלים שכן עובדים בערים אלו, משלמים משכורות מינימום, שעליהן אמורות משפחות שלמות לחיות...
 
:)

לפני רגע קראתי תגובה שלך אלי שמלינה על מפעל שכן הוקם. ואפילו ציינת שלדעתך הם "עושים טובה" לאזור, או לפחות חושבים כך. ועכשיו את מלינה על כך שלא מקימים מפעלים בדרום. להקים לא טוב, לא להקים גם לא טוב, אז מה זה בעצם...?
 

d a n i e l s 5

New member
הסבר...

אנשים בדרום (לא כולם) התפרנסו ממפעלי הטקסטיל שנסגרו , אמרו אנשי האוצר בוא ניתן תמלוגים למפעל הייטק ונקים מפעל בדרום שיספק עבודה לתושבים אמ-מה.......שכחו שגם צריך להשקיע בהכשרה מקצועית. כרוניקה שכזאת מוכרת וידועה. ואז מה נהיה.....אנשי אינטל מביאים אנשים מקצועיים מבחוץ ואנשי הדרום אלה שכן הצליחו להשתלב עוסקים במה שעוסקים. הרבה אשמים יש כאן. אבל בואי לא ניתקע עכשיו על מפעל "אינטל" הוא רק דוגמא להזנחה הפושעת של כל הגורמים.
 
להפריח את השממה

כחי לדוגמא את באר שבע. ככה משום מקום החליטו להקים שם אוניברסיטה, ברור שרוב העובדים שהיו אז באוניברסיטה באו מהמרכז, והדרומיים עבדו שם בנקיון הסעדה וכו' עם הזמן המקום שהיה שומם החל לפרוח. כן... בזכות אותה אוניברסיטה. היא הביאה לשם מגורים, מגורים של מרצים (אם מרצים פוטנציאלים מהדרום שלא נשארו שם כי אין עבודה ואם מרצים מהמרכז שרצו לגור ליד העבודה). מגורים של סטודנטים, ואפילו סטודנטים שנשארו לגור שם אחרי הלימודים. במקום יש המון מקומות בילוי שמתפרנסים מהסטודנטים. אורח רוח ונשימה, והיום באר שבע בהחלט נהנת מתעשיה שלמה סביב האוניברסיטה. כך גם אינטל, אז כרגע באים מהמרכז לעבוד שם. עם הזמן, הסטודנטים שנולדו בדרום ונוטשים אותה, ישארו שם כי יש להם עבודה. העובדים מהמרכז שימאסו בנסיעות יעברו לדרום. עם הזמן, אורח רוח ונשימה. לדעתי גם אם נעשה מעט, גם אם אפשר לעשות יותר, אינטל היא פתרון נהדר. באופן אישי וכצורת חיים, לא כ"כ מתחברת להאשמה של הרבה גורמים.
 

a n a t i 3 3

New member
עדיין חושבת שיש הרבה אשם אצל

התושבים! סדרי העדיפות שלהם בגידול ילדיהם מביאים לאותה מצוקה.. אותה האמא שמעשנת מלבורו לייט וציפורניה מולבשות ומושקעות והילד שלה לובש מותגים והמקרר מלא בבשרים ומעדנים ושותים רק קולה וקינלי.. ומדף הספרים ריק וחוגי העשרה הם ביזבוז.. ולמה לצאת לעבוד אם אפשר לקבל כסף מהמדינה? ואנחנו מאוד מסכנים אז חלקנו נופלים לסמים, שתייה וכולי.. המדינה עוזרת למקומות כאלה יותר מכל מקום אחר!! הקלות במס, כספי עידוד.. מיסים עירונים נמוכים, מתנ"סים ועוד.. אני יודעת שאני מכלילה ולא כולם כאלה אבל זאת תמונת המצב שם בגדול
 
למעלה