השאלה האם יש בכלל צורך בקטע של קו 618 דרומית לקניון איילון
אפשר לדעת את זה רק בזכותך
לא ראיתי (או שלא הצלחתי לראות או שזה לא הופיע) הודעה באתר "נתיב אקספרס" או באתר משרד התחבורה. כן רואים את זה בפירוט התחנות בנסיעות של יום ראשון.
אני נמצא כל יום בתוך בני ברק. כמעט תמיד האוטובוסים של קו 618 ריקים או עם מספר נוסעים מועט.
כך, שלא ממש נפגעו נוסעים מהשינוי הזה. גם ביתר מסלול הנסיעה, קשה לומר שהקו עמוס בנוסעים.
ייתכן, שיש מקום לשנות את הנסיעה לדרך אם המושבות, במקום דרך בן גוריון ודרך ז'בוטינסקי.
ועדיין לא כל כך בטוח מהי נחיצותו של קו 613, אחרי שיש קווים 613 ו-614, 620 ו-640. במקום זה אולי עדיף להוסיף נסיעות לקווים אחרים.
השאלה האם יש בכלל צורך בקטע של קו 618 דרומית לקניון איילון
והאם יש צורך שיגיע לתל השומר.
בקטע עד קניון איילון יש לו ייחודיות - קישור בין נתניה לאזור רמת החייל וקניון איילון וכן קישור בין נתניה למרכז הבין-תחומי בהרצליה.
אבל לקישור בין נתניה, הרצליה ורמת השרון לבין תל השומר 620 ו 640 עדיפים.
אם אין ביקוש גדול לנסיעות בין נתניה לרמת החייל ואזור קניון איילון אז כדאי לבטל את 618 ולהאריך את 620 עד נתניה (מה שאגב יצדיק את קידומת ה"6" שלו) תוך העברת הנסיעות של 618 ל 620.
אבל אם יש ביקוש מספיק לנסיעות בין נתניה לרמת החייל וקניון איילון, עדיף לקצר את 618 עד הקניון ולהוסיף נסיעות ל-620 ו 640 (בחלופה שלא נכנסת לכפר סבא) ללא קשר לנסיעות של 618. ובאותה הזדמנות גם לשנות את המספר של 620 למספר עם קידומת "5" במקום "6".
הבעיה בשינוי שעושים כעת היא שבמקום לצמצם את מספר הקווים בז'בוטינסקי מוסיפים לציר הקדוש עוד קו.
מה שמגביר את חשדי שלמשרד התחבורה יש תוכנית לבסס את התחבורה הציבורית על ציר ז'בוטינסקי המצומק ולשמור את הצירים האחרים לתחבורה הפרטית.