מיום ראשון הקרוב קו 618 של נתיב אקספרס משנה מסלול בבני ברק:

מצב
הנושא נעול.
מיום ראשון הקרוב קו 618 של נתיב אקספרס משנה מסלול בבני ברק:

מיום ראשון הקרוב קו 618 של נתיב אקספרס משנה מסלול בבני ברק:
הקו יסע בז'בוטינסקי בין רחוב בן גוריון למחלף גהה ולא ייכנס למרכז בני ברק.
 

אורי404

New member
אפשר לדעת את זה רק בזכותך

מיום ראשון הקרוב קו 618 של נתיב אקספרס משנה מסלול בבני ברק:
הקו יסע בז'בוטינסקי בין רחוב בן גוריון למחלף גהה ולא ייכנס למרכז בני ברק.
אפשר לדעת את זה רק בזכותך
לא ראיתי (או שלא הצלחתי לראות או שזה לא הופיע) הודעה באתר "נתיב אקספרס" או באתר משרד התחבורה. כן רואים את זה בפירוט התחנות בנסיעות של יום ראשון.

אני נמצא כל יום בתוך בני ברק. כמעט תמיד האוטובוסים של קו 618 ריקים או עם מספר נוסעים מועט.
כך, שלא ממש נפגעו נוסעים מהשינוי הזה. גם ביתר מסלול הנסיעה, קשה לומר שהקו עמוס בנוסעים.
ייתכן, שיש מקום לשנות את הנסיעה לדרך אם המושבות, במקום דרך בן גוריון ודרך ז'בוטינסקי.
ועדיין לא כל כך בטוח מהי נחיצותו של קו 613, אחרי שיש קווים 613 ו-614, 620 ו-640. במקום זה אולי עדיף להוסיף נסיעות לקווים אחרים.
 
השאלה האם יש בכלל צורך בקטע של קו 618 דרומית לקניון איילון

אפשר לדעת את זה רק בזכותך
לא ראיתי (או שלא הצלחתי לראות או שזה לא הופיע) הודעה באתר "נתיב אקספרס" או באתר משרד התחבורה. כן רואים את זה בפירוט התחנות בנסיעות של יום ראשון.

אני נמצא כל יום בתוך בני ברק. כמעט תמיד האוטובוסים של קו 618 ריקים או עם מספר נוסעים מועט.
כך, שלא ממש נפגעו נוסעים מהשינוי הזה. גם ביתר מסלול הנסיעה, קשה לומר שהקו עמוס בנוסעים.
ייתכן, שיש מקום לשנות את הנסיעה לדרך אם המושבות, במקום דרך בן גוריון ודרך ז'בוטינסקי.
ועדיין לא כל כך בטוח מהי נחיצותו של קו 613, אחרי שיש קווים 613 ו-614, 620 ו-640. במקום זה אולי עדיף להוסיף נסיעות לקווים אחרים.
השאלה האם יש בכלל צורך בקטע של קו 618 דרומית לקניון איילון
והאם יש צורך שיגיע לתל השומר.
בקטע עד קניון איילון יש לו ייחודיות - קישור בין נתניה לאזור רמת החייל וקניון איילון וכן קישור בין נתניה למרכז הבין-תחומי בהרצליה.
אבל לקישור בין נתניה, הרצליה ורמת השרון לבין תל השומר 620 ו 640 עדיפים.
אם אין ביקוש גדול לנסיעות בין נתניה לרמת החייל ואזור קניון איילון אז כדאי לבטל את 618 ולהאריך את 620 עד נתניה (מה שאגב יצדיק את קידומת ה"6" שלו) תוך העברת הנסיעות של 618 ל 620.
אבל אם יש ביקוש מספיק לנסיעות בין נתניה לרמת החייל וקניון איילון, עדיף לקצר את 618 עד הקניון ולהוסיף נסיעות ל-620 ו 640 (בחלופה שלא נכנסת לכפר סבא) ללא קשר לנסיעות של 618. ובאותה הזדמנות גם לשנות את המספר של 620 למספר עם קידומת "5" במקום "6".

הבעיה בשינוי שעושים כעת היא שבמקום לצמצם את מספר הקווים בז'בוטינסקי מוסיפים לציר הקדוש עוד קו.
מה שמגביר את חשדי שלמשרד התחבורה יש תוכנית לבסס את התחבורה הציבורית על ציר ז'בוטינסקי המצומק ולשמור את הצירים האחרים לתחבורה הפרטית.
 

olli3

New member
מנהל
יש לי מספר השערות ויש עובדות שלא ניתן להתעלם מהן במה שהצגת

השאלה האם יש בכלל צורך בקטע של קו 618 דרומית לקניון איילון
והאם יש צורך שיגיע לתל השומר.
בקטע עד קניון איילון יש לו ייחודיות - קישור בין נתניה לאזור רמת החייל וקניון איילון וכן קישור בין נתניה למרכז הבין-תחומי בהרצליה.
אבל לקישור בין נתניה, הרצליה ורמת השרון לבין תל השומר 620 ו 640 עדיפים.
אם אין ביקוש גדול לנסיעות בין נתניה לרמת החייל ואזור קניון איילון אז כדאי לבטל את 618 ולהאריך את 620 עד נתניה (מה שאגב יצדיק את קידומת ה"6" שלו) תוך העברת הנסיעות של 618 ל 620.
אבל אם יש ביקוש מספיק לנסיעות בין נתניה לרמת החייל וקניון איילון, עדיף לקצר את 618 עד הקניון ולהוסיף נסיעות ל-620 ו 640 (בחלופה שלא נכנסת לכפר סבא) ללא קשר לנסיעות של 618. ובאותה הזדמנות גם לשנות את המספר של 620 למספר עם קידומת "5" במקום "6".

הבעיה בשינוי שעושים כעת היא שבמקום לצמצם את מספר הקווים בז'בוטינסקי מוסיפים לציר הקדוש עוד קו.
מה שמגביר את חשדי שלמשרד התחבורה יש תוכנית לבסס את התחבורה הציבורית על ציר ז'בוטינסקי המצומק ולשמור את הצירים האחרים לתחבורה הפרטית.
יש לי מספר השערות ויש עובדות שלא ניתן להתעלם מהן במה שהצגת
1. 618 ו620 - בעיה. למה? כי המדינה מחויבת לנתיב אקספרס לגבי 618 והיא לא יכול להעביר נסיעות לאגד והמדינה מחוייבת גם לאגד - בעיה.
&nbsp
2. מכיוון שזה כך, אין ממש מנוס מלהמשיך ולהפעיל את 618 כי 620 מותאם ליוממים.
&nbsp
3. המטרות העיקריות של 618 (בהקשר של נתניה) הן קישור בין נתניה ומה שבדרך להרצליה ורמת השרון וגם לאיזור רמת החייל (אם כי פחות, לא מאמין שרבים משתמשים בו לשם כך).
&nbsp
4. המטרות העיקריות של 618 בכיוון הנסיעה מתל השומר הן קישור לרמת השרון והרצליה וגם לאיזור צפון תל אביב.
&nbsp
5. המשך הנסיעה דרך ציר ז'בוטינסקי היא גם כהמשך קישור לשלישות ברמת גן, חיילים משתמשים ב618 כדי להגיע לצפון תל אביב, רמת השרון והרצליה בעיקר.
 
אין הרבה תועלת בקישורי הביניים של 618 בין הרצליה, רמת השרון,

יש לי מספר השערות ויש עובדות שלא ניתן להתעלם מהן במה שהצגת
1. 618 ו620 - בעיה. למה? כי המדינה מחויבת לנתיב אקספרס לגבי 618 והיא לא יכול להעביר נסיעות לאגד והמדינה מחוייבת גם לאגד - בעיה.
&nbsp
2. מכיוון שזה כך, אין ממש מנוס מלהמשיך ולהפעיל את 618 כי 620 מותאם ליוממים.
&nbsp
3. המטרות העיקריות של 618 (בהקשר של נתניה) הן קישור בין נתניה ומה שבדרך להרצליה ורמת השרון וגם לאיזור רמת החייל (אם כי פחות, לא מאמין שרבים משתמשים בו לשם כך).
&nbsp
4. המטרות העיקריות של 618 בכיוון הנסיעה מתל השומר הן קישור לרמת השרון והרצליה וגם לאיזור צפון תל אביב.
&nbsp
5. המשך הנסיעה דרך ציר ז'בוטינסקי היא גם כהמשך קישור לשלישות ברמת גן, חיילים משתמשים ב618 כדי להגיע לצפון תל אביב, רמת השרון והרצליה בעיקר.
אין הרבה תועלת בקישורי הביניים של 618 בין הרצליה, רמת השרון,
צפון מזרח תל אביב, שלישות ותל השומר מכיוון שהקו הזה לא נכלל בכרטוס המשותף בגוש דן ובשרון.
אני בספק אם 618 משחק תפקיד משמעותי בקישורים הללו. השאלה האם הקישור לחיילים בשלישות מצדיק את הנסיעות בקו הזה, כאשר יש חלופות (עם החלפות) הרבה יותר יעילות ותדירות. מלבד זאת שכעת הקו הופך לפחות אטרקטיבי לחיילים המשרתים בבסיס השלישות ברמת גן מכיוון שהוא לא יעבור יותר ממש ליד הבסיס.
וכקו שמקשר את נתניה לתל השומר מוסכם שהוא לא יעיל כלל. ולכן הצעתי לקצר אותו לקניון איילון. כפי שמשרד התחבורה יכול להוציא אותו ממרכז בני ברק, נראה לי שמשרד התחבורה מסוגל גם לבצע קיצור כזה.
ובקרוב גם תהיה לו סיבה מאוד טובה לעשות זאת.
 

אורי404

New member
כנראה הדברים מותנים במכרזים

יש לי מספר השערות ויש עובדות שלא ניתן להתעלם מהן במה שהצגת
1. 618 ו620 - בעיה. למה? כי המדינה מחויבת לנתיב אקספרס לגבי 618 והיא לא יכול להעביר נסיעות לאגד והמדינה מחוייבת גם לאגד - בעיה.
&nbsp
2. מכיוון שזה כך, אין ממש מנוס מלהמשיך ולהפעיל את 618 כי 620 מותאם ליוממים.
&nbsp
3. המטרות העיקריות של 618 (בהקשר של נתניה) הן קישור בין נתניה ומה שבדרך להרצליה ורמת השרון וגם לאיזור רמת החייל (אם כי פחות, לא מאמין שרבים משתמשים בו לשם כך).
&nbsp
4. המטרות העיקריות של 618 בכיוון הנסיעה מתל השומר הן קישור לרמת השרון והרצליה וגם לאיזור צפון תל אביב.
&nbsp
5. המשך הנסיעה דרך ציר ז'בוטינסקי היא גם כהמשך קישור לשלישות ברמת גן, חיילים משתמשים ב618 כדי להגיע לצפון תל אביב, רמת השרון והרצליה בעיקר.
כנראה הדברים מותנים במכרזים
במכרזים ניתן לשנות את הדברים.
בדומה למכרזים קודמים, שביטלו קווים, כך אולי יעשו כאשר יהיה מכרז עתידי לקווי תל אביב-נתניה. יבטלו את 618 או ישנו את מסלולו. במכרז חשמונאים, למשל ביטלו את הקו ממודיעין לאוניברסיטת תל אביב ואת אחד הקווים מאזור מודיעין לירושלים, בשל כמות הנוסעים הקטנה.

"עמוד השדרה" ציין את החיסרון, שבו "נתיב אקספרס" לא כלולים בכרטוס המשותף. בלי קשר לעניין קו 618, בהחלט הגיע הזמן, שגם הם יהיו כלולים.
 
אולי יהיה הגיוני מבחינת משרד התחבורה לעשות מכרז משותף

כנראה הדברים מותנים במכרזים
במכרזים ניתן לשנות את הדברים.
בדומה למכרזים קודמים, שביטלו קווים, כך אולי יעשו כאשר יהיה מכרז עתידי לקווי תל אביב-נתניה. יבטלו את 618 או ישנו את מסלולו. במכרז חשמונאים, למשל ביטלו את הקו ממודיעין לאוניברסיטת תל אביב ואת אחד הקווים מאזור מודיעין לירושלים, בשל כמות הנוסעים הקטנה.

"עמוד השדרה" ציין את החיסרון, שבו "נתיב אקספרס" לא כלולים בכרטוס המשותף. בלי קשר לעניין קו 618, בהחלט הגיע הזמן, שגם הם יהיו כלולים.
אולי יהיה הגיוני מבחינת משרד התחבורה לעשות מכרז משותף
לקווי נתניה-גוש דן של נתיב אקספרס ולקווי אגד בשרון, במקום לאחד את קווי השרון של אגד למכרז משותף עם קווי.......חולון.
 

אורי404

New member
כנראה כל מיני הסכמים מול החברות השונות

אולי יהיה הגיוני מבחינת משרד התחבורה לעשות מכרז משותף
לקווי נתניה-גוש דן של נתיב אקספרס ולקווי אגד בשרון, במקום לאחד את קווי השרון של אגד למכרז משותף עם קווי.......חולון.
כנראה כל מיני הסכמים מול החברות השונות
הזיכיון לתל אביב-נתניה החל ב-2009. אולי יש עוד שנים למכרז חדש.
בשרון הדרומי דומני, שיש הסכם להוצאה למכרז. מתי זה יהיה בפועל, זה דבר אחר.
עקרונית אני חושב, שאפשר להוציא את השרון הדרומי לבד. היקף הפעילות בו (מבחינת הקווים וכמות הנסיעות), די דומה לתל אביב-נתניה. ייתכן, שאולי יותר גדול. בכל מקרה הוא בטוח יותר גדול מהיקף הפעילות של מכרז שפירים-תל אביב או של בני ברק-ירושלים.
 
אפשר להמתין עם המכרז של קווי השרון של אגד עד שיגיע

כנראה כל מיני הסכמים מול החברות השונות
הזיכיון לתל אביב-נתניה החל ב-2009. אולי יש עוד שנים למכרז חדש.
בשרון הדרומי דומני, שיש הסכם להוצאה למכרז. מתי זה יהיה בפועל, זה דבר אחר.
עקרונית אני חושב, שאפשר להוציא את השרון הדרומי לבד. היקף הפעילות בו (מבחינת הקווים וכמות הנסיעות), די דומה לתל אביב-נתניה. ייתכן, שאולי יותר גדול. בכל מקרה הוא בטוח יותר גדול מהיקף הפעילות של מכרז שפירים-תל אביב או של בני ברק-ירושלים.
אפשר להמתין עם המכרז של קווי השרון של אגד עד שיגיע
הזמן למכרז לקווי נתניה-גוש דן של נתיב אקספרס. זה יותר הגיוני מאשר לכלול את קווי השרון יחד עם קווי חולון במכרז אחד.
ממילא קווי השרון יושפעו בשנים הבאות מההתקדמות בקווי נת"ע ומהתפתחויות נוספות כמו מסילת השרון. דבר שכבר כתבתי בפורום באריכות מדוע מטיל בספק את הכדאיות של מכרז שיכלול רק את הקווים הללו. בוא נראה כיצד העבודות על הקו האדום לבדו ישפיעו על הקווים הללו בשנים הקרובות.
 

אורי404

New member
כתבה קטנה בעניין

אפשר להמתין עם המכרז של קווי השרון של אגד עד שיגיע
הזמן למכרז לקווי נתניה-גוש דן של נתיב אקספרס. זה יותר הגיוני מאשר לכלול את קווי השרון יחד עם קווי חולון במכרז אחד.
ממילא קווי השרון יושפעו בשנים הבאות מההתקדמות בקווי נת"ע ומהתפתחויות נוספות כמו מסילת השרון. דבר שכבר כתבתי בפורום באריכות מדוע מטיל בספק את הכדאיות של מכרז שיכלול רק את הקווים הללו. בוא נראה כיצד העבודות על הקו האדום לבדו ישפיעו על הקווים הללו בשנים הקרובות.
כתבה קטנה בעניין
מתוך "קול הכפר" האחרון. עמוד 20 [URL]http://www.local.co.il/papper/3/1277/#p=21[/URL] :
"עמירם מילר מחזיק תיק התחבורה: "בימים אלה יוצא משרד התחבורה למכרז חדש, לגבי הקווים המובילים מכפר סבא לקרית אריה ולקמפוס בית החולים בלינסון (קווי 500) ואנו הגשנו בקשה מיוחדת לתגבור הקווים".

או שבאמת יוצא בימים אלה המכרז או, שאלה עדיין הכנות ויש זמן אליהן. זה בכל מקרה, מה שנאמר בכתבה.
 
"ברחוב גיסין עוברים קווי אוטובוס רבים"...

כתבה קטנה בעניין
מתוך "קול הכפר" האחרון. עמוד 20 [URL]http://www.local.co.il/papper/3/1277/#p=21[/URL] :
"עמירם מילר מחזיק תיק התחבורה: "בימים אלה יוצא משרד התחבורה למכרז חדש, לגבי הקווים המובילים מכפר סבא לקרית אריה ולקמפוס בית החולים בלינסון (קווי 500) ואנו הגשנו בקשה מיוחדת לתגבור הקווים".

או שבאמת יוצא בימים אלה המכרז או, שאלה עדיין הכנות ויש זמן אליהן. זה בכל מקרה, מה שנאמר בכתבה.
"ברחוב גיסין עוברים קווי אוטובוס רבים"...
רחוב גיסין זה אחד מהרחובות הראשיים בפתח תקוה עם מספר קטן מאוד של קווי אוטובוס ואין אפילו לא קו אחד שנוסע לכל אורכו.

שים לב שמדובר בתשובה של אדם מהעיריה למכתב של תושבת. "בימים אלה יוצא" זה נוסח מקובל לתשובה מנפנפת.
כשמדובר במכרז של משרד התחבורה אפשר לשמוע "בימים אלה יוצא" גם שלוש שנים לפני שהמכרז ייצא.
 

orenhz

New member
מעודכן גם שהתחנה במכון מור לאיסוף והורדה. גם זה חדש?

מיום ראשון הקרוב קו 618 של נתיב אקספרס משנה מסלול בבני ברק:
הקו יסע בז'בוטינסקי בין רחוב בן גוריון למחלף גהה ולא ייכנס למרכז בני ברק.
מעודכן גם שהתחנה במכון מור לאיסוף והורדה. גם זה חדש?
כלומר, מי שרוצה לנסוע לתה"ש ממכון מור יכול לנסוע ללא החלפה וללא טיול בגב"ש, עד לתוך תה"ש, אם כמובן קו 618 בדיוק הגיע לתחנה
 
קו 618 עד היום לא נסע דרך מכון מור אלא המשיך בבן גוריון ישר

מעודכן גם שהתחנה במכון מור לאיסוף והורדה. גם זה חדש?
כלומר, מי שרוצה לנסוע לתה"ש ממכון מור יכול לנסוע ללא החלפה וללא טיול בגב"ש, עד לתוך תה"ש, אם כמובן קו 618 בדיוק הגיע לתחנה
קו 618 עד היום לא נסע דרך מכון מור אלא המשיך בבן גוריון ישר
לכיוון בסיס השלישות ואחרי הבסיס נכנס לבני ברק.
כך שהתחנה במכון מור היא חדשה עבור הקו. אבל מדובר בקו עם מספר קטן של נסיעות ביום, כך שהוא לא ממש מהווה תחליף לקו 70 או לקו 69.
 

olli3

New member
מנהל
כל התחנות של 618 היו לאיסוף והורדה ונשארו איסוף והורדה.

מעודכן גם שהתחנה במכון מור לאיסוף והורדה. גם זה חדש?
כלומר, מי שרוצה לנסוע לתה"ש ממכון מור יכול לנסוע ללא החלפה וללא טיול בגב"ש, עד לתוך תה"ש, אם כמובן קו 618 בדיוק הגיע לתחנה
כל התחנות של 618 היו לאיסוף והורדה ונשארו איסוף והורדה.
זה שהן שונות מתוך בני ברק לציר גהה וז'בוטינסקי, לא משנה את אופי הקו.
 

olli3

New member
מנהל
זה השתנה לאחרונה, לפני מספר חודשים כל התחנות היו

לא לפי אתר כל קו
זה השתנה לאחרונה, לפני מספר חודשים כל התחנות היו
לאיסוף והורדה, מתחנת המוצא ועד התחנה הסופית.
&nbsp
היו כאן לא מעט פעמים שאנשים הכווינו (כולל אני) שיש אופציה לנסוע בקו 618 מצפון תל אביב לתל השומר למשל או מקניון איילון לתל השומר.
&nbsp
ועכשיו שאני בודק לגבי יום א' - כל התחנות בציר ז'בוטינסקי הפכו ל"איסוף בלבד", אז אולי משהו השתנה בזמן האחרון כך שגם מה שבדקת (אני מניח לפי הנסיעות של יום ו') הופיע לך כאיסוף בלבד או הורדה בלבד (בהתאמה)?
 
גם בימים שלפני השינוי הופיעו תחנות לאיסוף בלבד ותחנות להורדה

זה השתנה לאחרונה, לפני מספר חודשים כל התחנות היו
לאיסוף והורדה, מתחנת המוצא ועד התחנה הסופית.
&nbsp
היו כאן לא מעט פעמים שאנשים הכווינו (כולל אני) שיש אופציה לנסוע בקו 618 מצפון תל אביב לתל השומר למשל או מקניון איילון לתל השומר.
&nbsp
ועכשיו שאני בודק לגבי יום א' - כל התחנות בציר ז'בוטינסקי הפכו ל"איסוף בלבד", אז אולי משהו השתנה בזמן האחרון כך שגם מה שבדקת (אני מניח לפי הנסיעות של יום ו') הופיע לך כאיסוף בלבד או הורדה בלבד (בהתאמה)?
גם בימים שלפני השינוי הופיעו תחנות לאיסוף בלבד ותחנות להורדה
בלבד. ויש גם הרבה אי סימטריה בין הכיוונים.
למשל, בכיוון דרומה התחנות בצפון מזרח תל אביב הן לאיסוף והורדה, אבל בכיוון צפונה הן לאיסוף בלבד.
עם ההגדרות השרירותיות בקו הזה, לא אתפלא אם הנהגים עושים לעצמם חיים קלים והופכים את כל התחנות לאיסוף והורדה.
ויכול להיות שבפועל לפני מספר חודשים המצב היה כפי שאתה מכיר בגלל שאז לא פעלה הבקרה. כשיש בקרה, אני מניח שהנהגים נזהרים יותר מלחרוג מתנאי הרשיון.
 

olli3

New member
מנהל
התכוונתי שלפני מספר חודשים ברישיון הקו היה איסוף+הורדה.

גם בימים שלפני השינוי הופיעו תחנות לאיסוף בלבד ותחנות להורדה
בלבד. ויש גם הרבה אי סימטריה בין הכיוונים.
למשל, בכיוון דרומה התחנות בצפון מזרח תל אביב הן לאיסוף והורדה, אבל בכיוון צפונה הן לאיסוף בלבד.
עם ההגדרות השרירותיות בקו הזה, לא אתפלא אם הנהגים עושים לעצמם חיים קלים והופכים את כל התחנות לאיסוף והורדה.
ויכול להיות שבפועל לפני מספר חודשים המצב היה כפי שאתה מכיר בגלל שאז לא פעלה הבקרה. כשיש בקרה, אני מניח שהנהגים נזהרים יותר מלחרוג מתנאי הרשיון.
התכוונתי שלפני מספר חודשים ברישיון הקו היה איסוף+הורדה.
 

בישגד

New member
כשבדקתי לפני כמה חודשים המצב היה דומה למה שעמוד השדרה תיאר

התכוונתי שלפני מספר חודשים ברישיון הקו היה איסוף+הורדה.
כשבדקתי לפני כמה חודשים המצב היה דומה למה שעמוד השדרה תיאר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה