תשובה עניינית:
[1] "יש מודעות וקופוני הנחה לחנויות שונות. אם תקרא בהם ותגיע לחניות, תוכל לנצל את הקופונים וההנחות ולרכוש מוצרים בזול יותר. גם זה מידע מועיל שיעזור לו ולאחרים בעתיד וגם זאת נקודת מבט נוספת על המציאות, אבל אין פה שום קשר למה שהבחור שאל." - במקרה דנן, הקשר הרבה יותר ישיר. [2] " אני מבין שמי שגר בעיר שניתן להגיע לכל נקודה בהליכה רגלית של מקסימום 10 דקות, קשה להבין שבעיר הגדולה זה לא אפשרי." - אין לי מושג על איזו עיר אתה מדבר. אני גר בעיר אילת, בה המקרחק בין 2 מקומות יכול להיות גם שעה שלמה (בהליכה מהירה של 6 קמ"ש). אני ממליץ לך בביקורך הבא אצלנו, להכיר את כל חלקי העיר, ולא רק את המלון והבריכה שלו והחוף הסמוך אליו וקניון מול הים והמלון ממול. [3] "התחבורה הציבורית בתל אביב, עם כל מעלותיה עדין לוקה בחסר ובלתי נוחה בעליל" - לא כולם חושבים כך. רבים אינם מסכימים איתך בעניין זה. [4] "אני גר במרחק נסיעה של 5 דקות מתיכון אליאנס אבל אם ארצה לנסוע בתחבורה הציבורית זה יקח לי לפחות שעה. באופנוע זה יקח 5 דקות. ברכב זה יקח מקסימום 20." - ישנם מקרים נדירים כאלה, אך מרוב המקומות התחבורה הציבורית לתל אביב, ובמיוחד לאזור של אוני' ת"א וסביבתה, מצויינת. [5] "תוסיף לזה שהתחבורה הציבורית היא אולי זולה, אבל עדין עולה כסף. נסיעה ב-2 אוטובוסים תעלה לי 20 שקל" - למעט מקרים נדירים מאוד, נסיעה ברכב פרטי יקרה בהרבה מתח"צ. אגב, ישנם לא מעט אנשים הטועים ומחשבים רק את מחיר הדלק, שזהו תחשיב הנכון לאנשים שמוכרים מכונית באותו מחיר בו קנו אותה, ומקבלים טיפולים, תיקונים, חניה בתל אביב, ביטוחים טסט ורישוי במתנה. [6] "וזה בלי לקחת בחשבון את ההמתנה בתחנות" - איש איש וחישוביו. אני מניח שאנשים נבונים יודעים לעשות את החשבון הנכון ולהחליט אם שוה להם או לא. [7] "ואת הסיגריות שאני אאלץ לעשן בעודי ממתין לאוטובוס." - אם אתה נאלץ לעשן סיגריות, אין לי אלא לרחם עליך ולאחל לך שתצליח לחסל את מי ש"מאלץ" אותך לעשן. [8] "נסיעה במכונית תעלה יותר רק אני אצטרך לחנות בחניון." - מהטעמים שכבר הזכרתי לעיל, זה נכון רק במקרים נדירים. יתכן שאתה אחד מאותם מקרים. [9] "אם כבר יש לי מכונית שמשמשת אותי גם לצרכים אחרים, אין שום סיבה בעולם שאני אסע בתחבורה ציבורית." - מעניין מתי פעם אחרונה לקוח של אגד או דן קיבל מכתב הביתה שדורש ממנו לשלם עבור החלפת בלמים / החלפת מנוע / טיפול 10000. כל ק"מ נוסף שאתה נוסע במכונית שכבר קיימת אצלך, עולה יותר משקל (כמה יותר? זה תלוי בסוג הרכב, אופי הדרך, ועוד גורמים רבים). [10] "נעזוב את העניין שלנסוע באוטו פרטי עם מזגן זה נוח פי כמה וכמה מנסיעה באוטובוס דחוק יחד עם 50 מזיעים ומזיעות..." - שוב, בדומה לסעיף 6, כל אחד וחשבונותיו. [11] "מאיפה בדיוק הבאת את זה? לפי דעתי, יש הרבה יותר אנשים שמשאירים את התחבורה הציבורית בבית ונוסעים עם הרכב לעבודה. כנראה שכולם טועים. שלא תבין אותי לא נכון, אני בעד שימוש בתחבורה ציבורית כי יש לה יתרונות רבים בתפיסת המקרו והמיקרו. גם הספקתי לבקר בכל מיני ערים בעולם שרוב רובם של התושבים בהן נוסעים בתחבורה ציבורית ולא ברכבים. אבל עד שיגיע היום שבישראל יתחילו להשקיע כמו שצריך בתחבורה ציבורית. יבנו רכבות תחתיות. יבנו חניוני חנה וסע. יסגרו מרכזי ערים לתנועת רכבים פרטים ויפסיקו להשקיע רק בהרחבת כבישים והרחבת הכניסות לתל אביב, אין שום הצדקה לנסוע בתחבורה ציבורית." - לא טענתי שמעדיפי התח"צ הם רוב, רק טענתי שהם רבים מאוד. אני אישית נתקל בלא מעט בעלי רכב הנוסעים (ואפילו טסים) לתל אביב בתח"צ, וגם בהיותי תושב כפר סבא נתקלתי בלא מעט בעלי רכב שנסעו בתח"צ, וזה עוד לפני שהוקם ק הרכבת המשפר ומוסיף מאוד לרבים.