מיואש מהמנחים של האופ

fenderon

New member
מיואש מהמנחים של האופ../images/Emo46.gif

זה כבר הקורס השלישי שאני עושה בפתוחה עם מנחה בלאי. היה לי רק מנחה אחד טוב אבל לא יכולתי ללמוד בקבוצה שלו עקב אי התאמה עם השעות של הקבוצה. אחרי שעברתי כבר שלש קבוצות בקורס הקודם במרכז הלימוד בפ"ת, החלטתי שאולי המנחים בפ"ת הם בלאי ועברתי לאליאנס שהוא די רחוק לי ואני משלם על חנייה אבל גם שם המנחה ממש מעצבנת, בולעת מילים וטוחנת אנשים בממנים בלי יכולת להסביר למה. עד עתה עקבתי אחרי ההמלצות פה בפורום לא להירשם למכלל ר"ג/רעננה ושהאקסטרא כסף מיותר, אבל אני רואה שכנראה המנחים השפויים נמצאים שם, תקנו אותי אם אני טועה. אגב,אני לומד תואר בניהול.
 

harhanegev

New member
אתה ממש פראייר

אם אתה מגיע לאליאנס עם רכב ומשלם חניה. אליאנס, ובכלל אזור אוניברסיטת ת"א, הוא אחד מהאזורים המוצלחים ביותר בנושא תחבורה ציבורית תדירה ומהירה ומגוונת למגוון מקומות.
 

harhanegev

New member
הקשר :

מידע מועיל שיעזור לו ולאחרים בעתיד. נקודת מבט נוספת על המציאות. לא הגיוני שכל כך הרבה בעלי רכב שמשאירים את המכונית בבית ונוסעים לתל אביב בתח"צ, טועים.
 

bsagi

New member
לא מכיר הרבה כאלה

בשביל להגיע לאליאנס באמצעות תח"צ אני צריך לפחות שלושה אוטובוסים, או 2 אוטובוסים + רכבת (ולדאוג להספיק לרכבת האחרונה דקות אחרי השיעור). בטח סיפור של שעה וחצי לפחות. ברכב זה 30 דקות (בטח בשעות הלימודים אחה"צ, כאשר הפקקים הם לכיוון השני). אבל אני ממש פראייר.
 

bsagi

New member
מקום נידח בשם

ראש העין. 20 ק"מ מת"א, 3 ק"מ מתחנת הרכבת המקומית. ממש בסוף העולם.
 

harhanegev

New member
אז זה לא 3 אוטובוסים:

אוטובוס אחד לפתח תקוה (יש מגוון רב של קוים מראש העין לפ"צ, ולא רק מקצה אחד של ראש העין), אוטובוס שני 49 מפתח תקוה לצפון תל אביב. אבל אם אתה מעדיף, במקום לנסוע ברוגע בשלווה ובזול, להתעסק עם: נהיגה, תשלום עבור חניה יקרה בתל אביב, תשלום עבור דלק, תשלומים עבור המוני חלפים, טיפולים, תיקונים, וכו' - אני בטוח שאתה יודע מה שאתה עושה ושכנראה הטרדות השונות הנ"ל חביבות עליך, ועדיפות לפי דעתך מההבדל בין זמן הנהיגה לבין זמן הנסיעה בתח"צ.
 

bsagi

New member
נחמד לדעת

אבל עדיין לוקח הרבה יותר זמן: הליכה מהבית לתחנת האוטובוס - 5 דק' זמן המתנה ממוצע - 10 דק' אוטובוס מרה"ע לפ"ת - 15 דק' (ברכב - בזמן הזה אני כבר בת"א) המתנה בפ"ת לאוטובוס לת"א - 10 דק' נסיעה מפ"ת לת"א - 30 דק' (במקרה הטוב: הקו נוסע דרך ז'בוטינסקי, גהה, הכפר הירוק.. ) הליכה מהצומת עד אליאנס - 10 דק' סה"כ כשעה וחצי, בהנחה שהאוטובוסים מגיעים בזמן והנסיעה לא אורכת הרבה מהזמן הממוצע. לפי מה שאני שומע מנוסעי האוטובוסים - בד"כ זה לא קורה. אם הייתי משתמש ברכב רק לצורך הנסיעה ללימודים, אולי זו היתה אופציה. בפועל, רכב יש לי בכל מקרה, כי אני צריך אותו לצרכים אחרים (למשל, הגעה לעבודה, לשם יחס הזמנים בין אוטובוס לרכב אפילו מוכפל). במקרה כזה, התוספת עבור הנסיעה לאליאנס היא כ 30 ש"ח דלק (במחירים של היום) ו 11 ש"ח על חניה, לעומת כ 30 ש"ח באוטובוסים. כלכלית, אפילו אם היו משלמים לי 50 ש"ח עבור כל נסיעה ללימודים בתחבורה ציבורית (כאשר הנסיעה חינם), זה לא היה משתלם.
 

harhanegev

New member
לא נותר לי אלא

להפנות אותך ל"תגובה עניינית" שכתבתי למר סגרין הנכבד בשרשור זה, יש שם תגובות מוכנות לכל מה שכתבת, ובכלל זה גם לטעות העצומה שלך בתחשיב עלות הנסיעה ברכב פרטי.
 

harhanegev

New member
מעכשיו אדע.

תודה על העדכון, מר ש. גרין הנכבד, בן משפחתו המכובדת מאוד של ראש הממשלה הראשון.
 

אורי404

New member
מראש העין לאליאנס:

אפשר לנסוע ברכב לתחנת הרכבת. זה קרוב באוטו ויש שם חניה בשפע. ברכבת נוסעים פחות מעשרים דקות ובעוד מספר שבועות תעלה תדירות הרכבות. אמנם לא ממש בדקתי, אך אני נוטה להאמין שקיים אוטובוס מתחנת הרכבת לאיזור של אליאנס. אם אלו נסיעות רבות, שווה לעשות כרטיס חופשי חודשי משולב של רכבת ו"דן". לגבי תחנת הרכבת: תכל'ס היא לא ממש קשורה לראש העין עצמה. היה הגיוני לקרוא לה תחנת מחלף קסם. היא קרובה למחלף הזה.
 

bsagi

New member
אני יודע, עשיתי את זה כמה פעמים

כשנסעתי למקומות אחרים בת"א (גני התערוכה, עזריאלי) - במקרים כאלה זה באמת נוח (בעיקר אם נוסעים בשעות מוקדמות יותר, כאשר זה סיוט להכנס לת"א). אבל ספציפית לנסיעה ללימודים בשעות אחה"צ זה לא כדאי. כפי שאמרת, תחנת האוניברסיטה לא כ"כ קרובה לאליאנס ונדרשת נסיעה באוטובוס. זו, בתוספת ההמתנה לרכבת ולוח הזמנים הלא גמיש מכריעה את העניין לטובת רכב עבורי. אל תבינו אותי לא נכון - זה לא שאני מתנגד באופן עקרוני לנסיעה בתח"צ. אני לא אחד שבאופן עקרוני לא יעלה לאוטובוס או רכבת ויעדיף לנהוג בעצמו לכל מקום (יש גם הרבה כאלה). אני פשוט חושב שלרוב נסיעה בתח"צ כדאית רק כאשר היא עומדת ביחס קרוב לזה של רכב מבחינת זמן נסיעה. בד"כ זה קורה בנסיעות ארוכות, למקומות אליהם יש תח"צ ישירה וטובה באמת או כאשר הכניסה עם רכב היא מאוד בעייתית.
 

אורי404

New member
מסכים עם הדברים שכתבת.

אך, עדיין, שווה לדעתי, לבדוק את מה שכתבתי.
 

SaGreen

New member
בעיתוני סוף השבוע

יש מודעות וקופוני הנחה לחנויות שונות. אם תקרא בהם ותגיע לחניות, תוכל לנצל את הקופונים וההנחות ולרכוש מוצרים בזול יותר. גם זה מידע מועיל שיעזור לו ולאחרים בעתיד וגם זאת נקודת מבט נוספת על המציאות, אבל אין פה שום קשר למה שהבחור שאל. אני מבין שמי שגר בעיר שניתן להגיע לכל נקודה בהליכה רגלית של מקסימום 10 דקות, קשה להבין שבעיר הגדולה זה לא אפשרי. התחבורה הציבורית בתל אביב, עם כל מעלותיה עדין לוקה בחסר ובלתי נוחה בעליל. אני גר במרחק נסיעה של 5 דקות מתיכון אליאנס אבל אם ארצה לנסוע בתחבורה הציבורית זה יקח לי לפחות שעה. באופנוע זה יקח 5 דקות. ברכב זה יקח מקסימום 20. תוסיף לזה שהתחבורה הציבורית היא אולי זולה, אבל עדין עולה כסף. נסיעה ב-2 אוטובוסים תעלה לי 20 שקל וזה בלי לקחת בחשבון את ההמתנה בתחנות ואת הסיגריות שאני אאלץ לעשן בעודי ממתין לאוטובוס. נסיעה במכונית תעלה יותר רק אני אצטרך לחנות בחניון. אם כבר יש לי מכונית שמשמשת אותי גם לצרכים אחרים, אין שום סיבה בעולם שאני אסע בתחבורה ציבורית. נעזוב את העניין שלנסוע באוטו פרטי עם מזגן זה נוח פי כמה וכמה מנסיעה באוטובוס דחוק יחד עם 50 מזיעים ומזיעות... "שכל כך הרבה בעלי רכב שמשאירים את המכונית בבית ונוסעים לתל אביב בתח"צ" - מאיפה בדיוק הבאת את זה? לפי דעתי, יש הרבה יותר אנשים שמשאירים את התחבורה הציבורית בבית ונוסעים עם הרכב לעבודה. כנראה שכולם טועים. שלא תבין אותי לא נכון, אני בעד שימוש בתחבורה ציבורית כי יש לה יתרונות רבים בתפיסת המקרו והמיקרו. גם הספקתי לבקר בכל מיני ערים בעולם שרוב רובם של התושבים בהן נוסעים בתחבורה ציבורית ולא ברכבים. אבל עד שיגיע היום שבישראל יתחילו להשקיע כמו שצריך בתחבורה ציבורית. יבנו רכבות תחתיות. יבנו חניוני חנה וסע. יסגרו מרכזי ערים לתנועת רכבים פרטים ויפסיקו להשקיע רק בהרחבת כבישים והרחבת הכניסות לתל אביב, אין שום הצדקה לנסוע בתחבורה ציבורית.
 

harhanegev

New member
תשובה עניינית:

[1] "יש מודעות וקופוני הנחה לחנויות שונות. אם תקרא בהם ותגיע לחניות, תוכל לנצל את הקופונים וההנחות ולרכוש מוצרים בזול יותר. גם זה מידע מועיל שיעזור לו ולאחרים בעתיד וגם זאת נקודת מבט נוספת על המציאות, אבל אין פה שום קשר למה שהבחור שאל." - במקרה דנן, הקשר הרבה יותר ישיר. [2] " אני מבין שמי שגר בעיר שניתן להגיע לכל נקודה בהליכה רגלית של מקסימום 10 דקות, קשה להבין שבעיר הגדולה זה לא אפשרי." - אין לי מושג על איזו עיר אתה מדבר. אני גר בעיר אילת, בה המקרחק בין 2 מקומות יכול להיות גם שעה שלמה (בהליכה מהירה של 6 קמ"ש). אני ממליץ לך בביקורך הבא אצלנו, להכיר את כל חלקי העיר, ולא רק את המלון והבריכה שלו והחוף הסמוך אליו וקניון מול הים והמלון ממול. [3] "התחבורה הציבורית בתל אביב, עם כל מעלותיה עדין לוקה בחסר ובלתי נוחה בעליל" - לא כולם חושבים כך. רבים אינם מסכימים איתך בעניין זה. [4] "אני גר במרחק נסיעה של 5 דקות מתיכון אליאנס אבל אם ארצה לנסוע בתחבורה הציבורית זה יקח לי לפחות שעה. באופנוע זה יקח 5 דקות. ברכב זה יקח מקסימום 20." - ישנם מקרים נדירים כאלה, אך מרוב המקומות התחבורה הציבורית לתל אביב, ובמיוחד לאזור של אוני' ת"א וסביבתה, מצויינת. [5] "תוסיף לזה שהתחבורה הציבורית היא אולי זולה, אבל עדין עולה כסף. נסיעה ב-2 אוטובוסים תעלה לי 20 שקל" - למעט מקרים נדירים מאוד, נסיעה ברכב פרטי יקרה בהרבה מתח"צ. אגב, ישנם לא מעט אנשים הטועים ומחשבים רק את מחיר הדלק, שזהו תחשיב הנכון לאנשים שמוכרים מכונית באותו מחיר בו קנו אותה, ומקבלים טיפולים, תיקונים, חניה בתל אביב, ביטוחים טסט ורישוי במתנה. [6] "וזה בלי לקחת בחשבון את ההמתנה בתחנות" - איש איש וחישוביו. אני מניח שאנשים נבונים יודעים לעשות את החשבון הנכון ולהחליט אם שוה להם או לא. [7] "ואת הסיגריות שאני אאלץ לעשן בעודי ממתין לאוטובוס." - אם אתה נאלץ לעשן סיגריות, אין לי אלא לרחם עליך ולאחל לך שתצליח לחסל את מי ש"מאלץ" אותך לעשן. [8] "נסיעה במכונית תעלה יותר רק אני אצטרך לחנות בחניון." - מהטעמים שכבר הזכרתי לעיל, זה נכון רק במקרים נדירים. יתכן שאתה אחד מאותם מקרים. [9] "אם כבר יש לי מכונית שמשמשת אותי גם לצרכים אחרים, אין שום סיבה בעולם שאני אסע בתחבורה ציבורית." - מעניין מתי פעם אחרונה לקוח של אגד או דן קיבל מכתב הביתה שדורש ממנו לשלם עבור החלפת בלמים / החלפת מנוע / טיפול 10000. כל ק"מ נוסף שאתה נוסע במכונית שכבר קיימת אצלך, עולה יותר משקל (כמה יותר? זה תלוי בסוג הרכב, אופי הדרך, ועוד גורמים רבים). [10] "נעזוב את העניין שלנסוע באוטו פרטי עם מזגן זה נוח פי כמה וכמה מנסיעה באוטובוס דחוק יחד עם 50 מזיעים ומזיעות..." - שוב, בדומה לסעיף 6, כל אחד וחשבונותיו. [11] "מאיפה בדיוק הבאת את זה? לפי דעתי, יש הרבה יותר אנשים שמשאירים את התחבורה הציבורית בבית ונוסעים עם הרכב לעבודה. כנראה שכולם טועים. שלא תבין אותי לא נכון, אני בעד שימוש בתחבורה ציבורית כי יש לה יתרונות רבים בתפיסת המקרו והמיקרו. גם הספקתי לבקר בכל מיני ערים בעולם שרוב רובם של התושבים בהן נוסעים בתחבורה ציבורית ולא ברכבים. אבל עד שיגיע היום שבישראל יתחילו להשקיע כמו שצריך בתחבורה ציבורית. יבנו רכבות תחתיות. יבנו חניוני חנה וסע. יסגרו מרכזי ערים לתנועת רכבים פרטים ויפסיקו להשקיע רק בהרחבת כבישים והרחבת הכניסות לתל אביב, אין שום הצדקה לנסוע בתחבורה ציבורית." - לא טענתי שמעדיפי התח"צ הם רוב, רק טענתי שהם רבים מאוד. אני אישית נתקל בלא מעט בעלי רכב הנוסעים (ואפילו טסים) לתל אביב בתח"צ, וגם בהיותי תושב כפר סבא נתקלתי בלא מעט בעלי רכב שנסעו בתח"צ, וזה עוד לפני שהוקם ק הרכבת המשפר ומוסיף מאוד לרבים.
 
למעלה