מיואשת - אשמח לתמיכה - סליחה על האורך

talush2005

New member
מיואשת - אשמח לתמיכה - סליחה על האורך

שלום

יש לי תינוק (ילד ראשון) בן 5 שבועות , שנולד חודש לפני הזמן בשבוע 35+5 במשקל 2 קילו וקצת. עכשיו כבר קרוב ל3 קילו.
בשבועיים ראשונים לחייו, היה בפגייה ולא הנקתי בכלל כי לא יכלתי שם , מהיום ה4 לחייו התחלתי לשאוב לו עוד בבית חולים, וכמה שהיה היו נותנים.

לצערי הרב מאד, זה אף פעם לא היה רק חלב אם כי לא הגעתי ל8 שאיבות ביום. הכי הרבה שאני מצליחה זה 6 ביום אז בכל יום מקבל גם חצי מהארוחות תמ"ל ולפעמים יותר מחצי לצערי.
זה גורם לי להרגיש מאד רע בתור אמא וזה הכי רחוק ממה שתכננתי בהריון. היתי חולמת בלילות שמניקה תינוק עוד בהריון .

אני לוקחת גם כדורי חילבה להגברה והשכרתי מכונה בהרבה כסף כמו של בתי החולים, מרגישה שעושה הכי הרבה באמת שאני מסוגלת בלי לאבד שפיות.

נפגשתי עם יועצת מוסמכת שחזרנו הביתה והיתה נוראית אז לא עזרה ואחרי שבוע הזמנתי אחת אחרת שהיא גם אחות ועזרה מאד.
המליצה להתחיל מהנקה ביום וכל 3 4 ימים לעלות ל2 3 הנקות בהדרגה, אבל עם פיטמת סיליקיון כי קשה לו בלי . במקביל להמשיך שאיבות רגיל. זה מה שעושים.

מאז עברו 10 ימים ואנחנו מתמידים בהנקות . היום הגענו ל3 פעמים ביום הנקה. לא תמיד קל ולפעמים הוא צורח ובוכה נורא עד שמתחבר ויונק. הרבה פעמים שקלתי לוותר רק כי הוא סובל, אבל לרוב זה כן עובד בסדר.

אין לי אינדקציה כמה יונק ולכן משלימה לו בבקבוק לאחר ההנקה (משלימה חצי מכמות הארוחה שהוא בד"כ אוכל) יונק אולי 12 דקות מכל צד בד"כ.
היועצת אמרה לי לנסות לא להשלים בקבוק כמה שזה קשה ,ולראות מתי רעב אבל בד"כ רעב מאד מהר ,חצי שעה- שעה אחריי ואני מרחמת עליו .

השאלה איך מתקדמים מפה ? לתת לו לינוק כל שעה בלי להשלים מבקבוק ? איך מגיעים למצב ששבע מהנקה בכלל ? רק אם מנסים לתת לו ציצי בכל פעם שרכב ? שה בעצם הנקה מלאה ?
האם זה משהו שיכול להשתפר ?

אני שואפת להגיע ל5 הנקות ביום מתוך ה8 ארוחות שלו ולא בהכרח למלאה כי התחלנו מאוחר. אני לא יודעת אם זה ריאלי בכלל במצב הזה ואם מ5 6 הנקות ביום כן יוכל לשבוע.
האם זה הגיוני לצפות לעלות בכמות כזו ? האם החלב יעלה בהתאם והוא יוכל לשבוע ? ?

אשמח לעצות וסתם תמיכה כי אני שבורה מזה ובוכה המון
תודה מראש
 

michal@gal

Active member
מנהל
את עושה את הטוב ביותר בשביל הבן שלך


להיות אמא זה הרבה מעבר למה שהתינוק אוכל וגם הנקה חלקית היא מצויינת. את נותנת לו התחלה מצויינת.

תנסי לפעול לפי העיצה של יועצת ההנקה המוצלחת - כשיש ארוחת הנקה אל תשלימי מבקבוק. אם הוא רעב שוב חצי שעה אחר כך, תציעי לו לינוק שוב. אין בעיה להעביר מצד לצד שוב ושוב, לתת צד שלישי ורביעי, עד שיהיה שבע.
אם החלטת שארוחה היא ארוחת הנקה, אז במשך השעתיים מתחילת ההנקה הזו תציעי רק הנקה, גם אם זה אומר שתניקי כל חצי שעה. ההנקה הצפופה עוזרת להגביר את כמויות החלב וגם עוזרת להרגיל את התינוק לשבוע מההנקה.
כשאת מציעה לו בקבוק אחרי כל הנקה הוא לומד שהוא לא צריך להתאמץ בהנקה כי במילא יגיע בקבוק אחר כך.

הבכי שלו לפני שהוא מתחבר ויונק זה לא סימן של סבל. זה סימן של התחלה של העדפת בקבוק. צריך לוודא שהוא מקבל בקבוק שמתאים לשילוב עם הנקה (פטמה רחבה, קשיחה, מתרחבת בהדרגה) ובצורה שמתאימה להמשך הנקה (הבקבוק כמעט אופקי, רק קצה הפיטמה מלא בחלב, לעשות הפסקות תוך כדי האכלה). מומלץ שאת הבקבוק יתן מישהו אחר כשאת לא נמצאת בסביבה.

כמה כדורי חילבה את לוקחת ביום?
תשאלי את יועצת ההנקה לגבי שילוב של מוטיליום. זו תרופה שהיא במקור לבחילות, ומסתבר שהיא עוזרת להגביר כמויות חלב. עובד יפה בשילוב עם החילבה, כל עוד במקביל יש הנקה/שאיבה מרובה.
 

talush2005

New member
היי תודה

אני עושה הכי הרבה שאני מרגישה שאני יכולה אבל כמובן מרגישה רע שלא עושה יותר ושעדין לא עברנו להנקה יותר מלאה / יותר שאיבות. זה קשה .

אני לוקחת 6 כדורי חילבה ביום. לא שמעתי על התרופה הזו אבל אבדוק.

השאלה אם נצטרך להמשיך לשלב בקבוקים עד בעצם גיל שנה - האם זה יהיה אפשרי , או שהאופציות הן רק או הנקה מלאה או רק בקבוקים ? הכוונה גם מבחינתו שיתרגל לבקבוקים יותר וגם מבחינת ייצור החלב.

תודההה
 

michal@gal

Active member
מנהל
לא קל להיות אמא

לצורך הגברת כמויות חלב לוקחים 9 כדורי חילבה ביום 3X3.
&nbsp
ברגע שמתחילים לשלב מזון מוצק, בגיל חצי שנה, הצורך בבקבוקים יורד, כך שגם מי שבהתחלה צריכה להוסיף בקבוקים יכולה לוותר עליהם ולהגיע לגיל שנה עם מוצקים+הנקה בלבד.
&nbsp
אי אפשר לדעת מראש אם תתפתח העדפת בקבוק או לא. כל תינוק הוא אחר. את תעשי כמיטב יכולתך, הוא יעשה מה שהכי מתאים לו, וביחד תגיעו למצב שהכי מתאים לשניכם יחד.
 
למעלה