מידע על מסילות כפולות

מצב
הנושא נעול.

כברימן

New member
מידע על מסילות כפולות

מידע על מסילות כפולות
האם יש למישהו רשימה מלאה של המסילות הכפולות, אלה בשלבי הכפלה ואלה המתוכננות להכפל בשנין הקרובות? עד כמה שידוע לי, כיום ישנה מסילה כפולה מקרית מוצקין תפעולי עד רחובות (ומסילה משולשת מת"א אוניברסיטה עד מרכז), וישנן עבודות להכפלת הקו פלשת-אשדוד-אשקלון ולהשלשת שארית הקו בת"א. מה מצב המסילה בין רחובות לפלשת? ומה עם התוכניות להכפלת הקו לראש העין וכ"ס והקו לבאר שבע? יש לו"ז לעבודות האלה? תודה מראש! נ"ב: האם יש תוכניות (מעבר לשמועות) להקמת תחנה בלהבים (מצפון לבאר שבע)?
 

Dani Bukhman

New member
הכפלת מסילות

מידע על מסילות כפולות
האם יש למישהו רשימה מלאה של המסילות הכפולות, אלה בשלבי הכפלה ואלה המתוכננות להכפל בשנין הקרובות? עד כמה שידוע לי, כיום ישנה מסילה כפולה מקרית מוצקין תפעולי עד רחובות (ומסילה משולשת מת"א אוניברסיטה עד מרכז), וישנן עבודות להכפלת הקו פלשת-אשדוד-אשקלון ולהשלשת שארית הקו בת"א. מה מצב המסילה בין רחובות לפלשת? ומה עם התוכניות להכפלת הקו לראש העין וכ"ס והקו לבאר שבע? יש לו"ז לעבודות האלה? תודה מראש! נ"ב: האם יש תוכניות (מעבר לשמועות) להקמת תחנה בלהבים (מצפון לבאר שבע)?
הכפלת מסילות
לגבי המסילה שבין רחובות לפלשת, ישנה מסילה בודדת ששודרגה לא מזמן. ישנה כוונה להכפיל גם את הקטע הנ"ל בעתיד, אך כיום ישנם קטעים שהכפלתם חיונית יותר- להערכתי, הקו הבא שיוכפל יהיה הקו בין לוד לנען שעומס עליו הולך לגדול בקרוב, עם הפעלת הרכבות לרמלה ויותר מאוחר עד בית שמש ו י"ם, והכפלה זו למעשה גם חלק מפרויקט הכפלת הקו לבאר שבע. לגבי הכפלת הקו ת"א כפר סבא - רוב המכרזים כבר פורסמו ונסגרו, וכנראה שהם "ממתינים" לאישור תקציבי.
 

כברימן

New member
תודה רבה! שאלה להבהרה:

הכפלת מסילות
לגבי המסילה שבין רחובות לפלשת, ישנה מסילה בודדת ששודרגה לא מזמן. ישנה כוונה להכפיל גם את הקטע הנ"ל בעתיד, אך כיום ישנם קטעים שהכפלתם חיונית יותר- להערכתי, הקו הבא שיוכפל יהיה הקו בין לוד לנען שעומס עליו הולך לגדול בקרוב, עם הפעלת הרכבות לרמלה ויותר מאוחר עד בית שמש ו י"ם, והכפלה זו למעשה גם חלק מפרויקט הכפלת הקו לבאר שבע. לגבי הכפלת הקו ת"א כפר סבא - רוב המכרזים כבר פורסמו ונסגרו, וכנראה שהם "ממתינים" לאישור תקציבי.
תודה רבה! שאלה להבהרה:
אז זאת אומרת שיהיו שני קטעים דו-מסילתיים (עד רחובות ופלשת-אשקלון) עם קטע חד-מסילתי ביניהם (רחובות-פלשת)? וחוץ מהעבודות הקיימות בין פלשת לאשקלון ובתוואי האיילון, אין בינתיים אף עבודות הכפלת מסילה, וגם אין עבודות כאלה מתוכננות ומתוקצבות לשנה-שנתיים הקרובים? שוב, תודה רבה!
 

Dani Bukhman

New member
רחובות - פלשת

תודה רבה! שאלה להבהרה:
אז זאת אומרת שיהיו שני קטעים דו-מסילתיים (עד רחובות ופלשת-אשקלון) עם קטע חד-מסילתי ביניהם (רחובות-פלשת)? וחוץ מהעבודות הקיימות בין פלשת לאשקלון ובתוואי האיילון, אין בינתיים אף עבודות הכפלת מסילה, וגם אין עבודות כאלה מתוכננות ומתוקצבות לשנה-שנתיים הקרובים? שוב, תודה רבה!
רחובות - פלשת
המסילה בקטע הנ"ל אכן תשאר בודדת בינתיים. ההכפלה בין פלשת לאשקלון מתבצעת כיוון שעוברות בה הרבה מאוד רכבות משא ביום, ובכדי לאפשר גם הפעלת רכבות נוסעים לאשקלון בעתיד זקוקים למסילה כפולה. הקטע בין רחובות לפלשת פחות עמוס, ובינתיים לא מחייב הכפלה. נכון שחוץ מהעבודות באילון והמסילה לאשקלון, אין כרגע עבודות הכפלה, רכבת ישראל בינתיים בוחרת להשקיע יותר בקו למודיעין (העבודות הראשונות היו אמורות להתחיל בחודשים האחרונים). בקו לרמת חובב. בשדרוג המסילה לבית שמש וי"ם. בקיצור, לא חסרה להם עבודה וחשוב לציין שהיא לא פחות חשובה מהכפלת קווים. תוכניות נוספות ותאריכי ביצוע וסיומם אפשר למצוא באתר של רכבת ישראל בעמוד של תשתיות ותוכניות פיתוח. דני בוכמן
 

david80

Member
בעייה המונעת את הכפלת רחובות-פלשת

רחובות - פלשת
המסילה בקטע הנ"ל אכן תשאר בודדת בינתיים. ההכפלה בין פלשת לאשקלון מתבצעת כיוון שעוברות בה הרבה מאוד רכבות משא ביום, ובכדי לאפשר גם הפעלת רכבות נוסעים לאשקלון בעתיד זקוקים למסילה כפולה. הקטע בין רחובות לפלשת פחות עמוס, ובינתיים לא מחייב הכפלה. נכון שחוץ מהעבודות באילון והמסילה לאשקלון, אין כרגע עבודות הכפלה, רכבת ישראל בינתיים בוחרת להשקיע יותר בקו למודיעין (העבודות הראשונות היו אמורות להתחיל בחודשים האחרונים). בקו לרמת חובב. בשדרוג המסילה לבית שמש וי"ם. בקיצור, לא חסרה להם עבודה וחשוב לציין שהיא לא פחות חשובה מהכפלת קווים. תוכניות נוספות ותאריכי ביצוע וסיומם אפשר למצוא באתר של רכבת ישראל בעמוד של תשתיות ותוכניות פיתוח. דני בוכמן
בעייה המונעת את הכפלת רחובות-פלשת
ישנם שני גשרים העוברים מעל קטע זה: האחת דרומית לתחנת רחובות והשניה דרומית לתחנת יבנה. מתחת לשני הגשרים הנ"ל אין מספיק מקום למסילה שניה. האם יש צורך להרוס את שני הגשרים?
 

יוֹאב

New member
סתם שאלה....

רחובות - פלשת
המסילה בקטע הנ"ל אכן תשאר בודדת בינתיים. ההכפלה בין פלשת לאשקלון מתבצעת כיוון שעוברות בה הרבה מאוד רכבות משא ביום, ובכדי לאפשר גם הפעלת רכבות נוסעים לאשקלון בעתיד זקוקים למסילה כפולה. הקטע בין רחובות לפלשת פחות עמוס, ובינתיים לא מחייב הכפלה. נכון שחוץ מהעבודות באילון והמסילה לאשקלון, אין כרגע עבודות הכפלה, רכבת ישראל בינתיים בוחרת להשקיע יותר בקו למודיעין (העבודות הראשונות היו אמורות להתחיל בחודשים האחרונים). בקו לרמת חובב. בשדרוג המסילה לבית שמש וי"ם. בקיצור, לא חסרה להם עבודה וחשוב לציין שהיא לא פחות חשובה מהכפלת קווים. תוכניות נוספות ותאריכי ביצוע וסיומם אפשר למצוא באתר של רכבת ישראל בעמוד של תשתיות ותוכניות פיתוח. דני בוכמן
סתם שאלה....
מה זה פלשת בדיוק?
 

כברימן

New member
פלשת זה צומת המסילות צפונית לאשדוד

סתם שאלה....
מה זה פלשת בדיוק?
פלשת זה צומת המסילות צפונית לאשדוד
היכן שהמסילה לנמל אשדוד מתחברת למסילה לכיוון רחובות או אשקלון. הוספתי קישור למפה המופיעה באתר "חדשות הרכבת" המראה את כל המסילות באיזור אשדוד-אשקלון.
 
פלשת, עם כל הכבוד- לא רק צומת

פלשת זה צומת המסילות צפונית לאשדוד
היכן שהמסילה לנמל אשדוד מתחברת למסילה לכיוון רחובות או אשקלון. הוספתי קישור למפה המופיעה באתר "חדשות הרכבת" המראה את כל המסילות באיזור אשדוד-אשקלון.
פלשת, עם כל הכבוד- לא רק צומת
של מסילות רכבת. מישורק פלשת הוא רצועת מישור החוף בין יבנה לאשקלון (ואף עזה), עוד מימי התנ"ך כמובן- כשבמקום זה שכנו הפלישתים.
 

כברימן

New member
אתה צודק 100%, אך התכוונתי רק...

פלשת, עם כל הכבוד- לא רק צומת
של מסילות רכבת. מישורק פלשת הוא רצועת מישור החוף בין יבנה לאשקלון (ואף עזה), עוד מימי התנ"ך כמובן- כשבמקום זה שכנו הפלישתים.
אתה צודק 100%, אך התכוונתי רק...
במובן של הודעתיי הקודמות, שדיברו על מסילות הברזל של רכבת ישראל. במובן הזה, פלשת זה שם של צומת מסילות, ולא למשל לתחנה תפעולית או משהו אחר.
 

dvir golan

New member
תחנת להבים.

מידע על מסילות כפולות
האם יש למישהו רשימה מלאה של המסילות הכפולות, אלה בשלבי הכפלה ואלה המתוכננות להכפל בשנין הקרובות? עד כמה שידוע לי, כיום ישנה מסילה כפולה מקרית מוצקין תפעולי עד רחובות (ומסילה משולשת מת"א אוניברסיטה עד מרכז), וישנן עבודות להכפלת הקו פלשת-אשדוד-אשקלון ולהשלשת שארית הקו בת"א. מה מצב המסילה בין רחובות לפלשת? ומה עם התוכניות להכפלת הקו לראש העין וכ"ס והקו לבאר שבע? יש לו"ז לעבודות האלה? תודה מראש! נ"ב: האם יש תוכניות (מעבר לשמועות) להקמת תחנה בלהבים (מצפון לבאר שבע)?
תחנת להבים.
ליד הישוב להבים יש תחנה תיפעולית בשם "דבירה". בתחנה זו עצרו רכבות בקו לבאר שבע בשנות ה 70. נכון לעכשיו אין שום הצדקה להקמת תחנה במקום, אם כי בהנחה שתדירות הרכבות לבאר שבע תיגדל, יהיה צורך לעיתים תכופות יותר לבצע מפגש רכבות בתחנת דבירה. ואז שווה אולי להקים שם תחנה זמנית.
 
קווים מרובי מסילות

מידע על מסילות כפולות
האם יש למישהו רשימה מלאה של המסילות הכפולות, אלה בשלבי הכפלה ואלה המתוכננות להכפל בשנין הקרובות? עד כמה שידוע לי, כיום ישנה מסילה כפולה מקרית מוצקין תפעולי עד רחובות (ומסילה משולשת מת"א אוניברסיטה עד מרכז), וישנן עבודות להכפלת הקו פלשת-אשדוד-אשקלון ולהשלשת שארית הקו בת"א. מה מצב המסילה בין רחובות לפלשת? ומה עם התוכניות להכפלת הקו לראש העין וכ"ס והקו לבאר שבע? יש לו"ז לעבודות האלה? תודה מראש! נ"ב: האם יש תוכניות (מעבר לשמועות) להקמת תחנה בלהבים (מצפון לבאר שבע)?
קווים מרובי מסילות
נפתח דווקא בפינת הלשון: כמובן שלא המסילה היא כפולה, אלא הקו הוא כפול (הוא כולל שתי מסילות). ולעניין עצמו - אין לי הרבה להוסיף על מה שכבר נכתב, חוץ מפרטים קטנים, וסיכום התמונה: כל הקו בין מוצקין תפעולית לרחובות מוכפל, ובנוסף לקטע המשולש בין ת"א אוניברסיטה לת"א מרכז ישנו גם קטע משולש (באופן רשמי!) בין תחנות חיפה מזרח וחיפה מרכז. כפי שניתן לראות בעמודי החדשות באתר 'חדשות הרכבת', הרכבת כבר מבצעת את שילוש המסילה בין תחנות תל אביב מרכז ותל אביב השלום, והוציאה לאחרונה מכרזים להמשך השילוש עד לתחנת תל אביב דרום. אין לי כל-כך מה להוסיף לגבי מה שכתב אודות הקטע שעובר כפלה כעת, בין צומת פלשת לתחנת אשקלון. הקו בין תחנת לוד לצומת נען נמצא על הכוונת להשלמת ההכפלה עד 2005 לכל המאוחר, וכמו שכבר נכתב, זהו בעצם השלב הכי דחוף בפרויקט הכפלת הקו לבאר שבע, בגלל שהוא ישמש גם את הרכבות לירושלים. פרויקט שלאחרונה תפס תאוצה ממשית הוא זה של הכפלת הקו לכפר סבא, ושוב, ניתן למצוא פרטים נוספים בעמודי החדשות וארכיון החדשות באתר 'חדשות הרכבת'. כדאי לציין שכבר בעת שדרוג והקמת חלקיו השונים של קו זה היה פרויקט זה בתכנון, ולפיכך הם נבנו עם 'הכנה להכפלה' מבחינת שטחים וגשרים, מה שבוודאי יחסוך בעלויות עכשיו. כדאי גם לשים לב לכך שהשלמת הכפלת הקו תכלול גם 'ריבוע' ראשון בארץ, בין תחנות תל אביב אוניברסיטה לתל אביב מרכז, וגם בקטע זה כבר נעשתה הכנה לעניין. בטווח הארוך יותר, ולצערי הוא מתארך כל הזמן, מתוכננת הכפלת הקו בין קרית מוצקין לעכו, ואח"כ גם לנהריה. אין ספק שמדובר בפרויקט חשוב ואף דחוף, ולם אני חושש שרכבת ישראל שקועה כיום יותר בפיתוח המרכז והדרום, ורק אם פרויקט הקו לכרמיאל יקרום אי פעם עור וגידים נוכל צפות להכפלה המיוחלת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה