מידע חדש על הפעימות הצפויות בהפעלת "המטרונית"

מצב
הנושא נעול.
תיקון: 2 של המטרונית במקום 108

גם זה לא ממש נכון
1 של המטרונית במקום 103
3 של המטרונית במקום 108
111 של אגד במקום 113
112 של אגד במקום 114
42 של אגד מחפה על ביטול 2 של אגד
נותר רק קו 1 של אגד שבוטל ללא תחליף חדש מעבר לקווים החדשים שצויינו.
כלומר: בתוך חיפה נטו מספר הקווים הצטמצם רק ב-1 בעקבות כניסת המטרונית.
בקריות השינוי הרבה יותר משמעותי
תיקון: 2 של המטרונית במקום 108
 
גם מטרונית על ציר הכרמל תחליף קו אחד בדיוק:

לפחות הציר חוף הכרמל-בת גלים מרכזית המפרץ
עובר לקו אחד במקום כמה. גם זה טוב.
מהפכה תהיה כאשר יכניסו את המטרונית למרכז הכרמל\נווה שאנן
גם מטרונית על ציר הכרמל תחליף קו אחד בדיוק:
או 28 או 37, תלוי אם היא תמשיך לאוניברסיטה או לזיו.
 
יהיה אפשר להפוך קווים אחרים על הציר למזינים

גם מטרונית על ציר הכרמל תחליף קו אחד בדיוק:
או 28 או 37, תלוי אם היא תמשיך לאוניברסיטה או לזיו.
יהיה אפשר להפוך קווים אחרים על הציר למזינים
בדומה למה שקרה בעקבות הרקלת.
אבל עוד חזון למועד, אני לא רואה מטרונית על הכרמל בקרוב :)
 

tapuzo

New member
אותם קוי אגד רק עם עיכובים מהורדתם מהנת"צים

המערכת הקודמת בתוך חיפה לא משתנה מהותית
בעקבות כניסת המטרונית. לרוב תושבי חיפה המשתמשים באוטובוסים ביומיום עדיין קווי אגד יהיו הקווים העיקריים עליהם יתבססו.
רק מי שגר ועובד ברצועות הסמוכות לקווי המטרונית ישנה את דפוסי הנסיעה שלו בצורה משמעותית.
המטרונית כן משנה מאוד את הקישורים בין אזורי הקריות והמפרץ לחיפה.
בקריות המטרונית עושה מהפכה. בחיפה עצמה אפילו לא מיני מהפכה...
התרומה העיקרית שלה לתושבי חיפה תהיה פינויים של אוטובוסי אגד רבים לתגבור קווים.
אותם קוי אגד רק עם עיכובים מהורדתם מהנת"צים
דוגמא בולטת קו 136 או 23 עד השבוע שעבר בנת"צ של רוטשילד-המגינים. ברגע שהוא ירד הוא כבר יצבור
עיכובים נוספים ובכיוון הנגדי העברתו מנת"צ דרך העצמאות לשני הנתיבים הרגילים תתקע אותו 15 דקות בפקק מה שיעכב את הסיבוב הבא שלהם.
עוד דוגמא קוי נו"ש שיורדים בדרך העצמאות..
גם ככה הקוים בחיפה רובם בין 30-50 תחנות עצירה ולוקחים שעה, אז תאר לך תוספת 15 דקות פקקים.
אין שום סיכוי לייצר לעצמך לו"ז שמתבסס על הקוים המרכזיים. אם התדירות שלהם נמוכה אתה אבוד. בערב התדירות יורדת
אי אפשר להסתדר בלי אוטו. כנ"ל ימי שישי בבוקר. כנ"ל בשעות הצהריים בחלק מהקוים יורד מ-2-3 בשעה ל-1 בשעה. סיוט.
 

tapuzo

New member
אני לא אמרתי שהמצב היה טובה, אבל עכשיו הורע

מה שאתה אומר מוזר לי. חיפאים רבים התלוננו
שהתחבורה הציבורית (זאת שהייתה עד לפני שבוע) היא אחת הגרועות. רבים טענו שלכל מקום שהם צריכים להגיע אליו, זה לוקח זמן רב. רק כי המערכת מאס מסורבלת, הקווים עובדים בתדירות לא כזאת גבוהה והם גם עושים סיבובים רבים.

אז במה המערכת הקודמת הייתה טובה ואל באופן נקודתי לך, ולרחוב שבו אתה גר?
אני לא אמרתי שהמצב היה טובה, אבל עכשיו הורע
הקוים היו ארוכים עמוסים וצפופים בלי לו"ז ואין ספק שהתחבורה בחיפה מאז עידן שתי תחנות מרכזיות
בקצה העיר היא נוראית וגורמת סבל אדיר לנוסעים בקוים ארוכים מתישים וצפופים.
אבל המטרונית לא פותרת את זה להיפך היא רק מעבירה את אותם קוים מחוץ לנת"צים שעוד הקלו
קצת על הקוים הארוכים האלו עכשיו מתווספים אליהם גם פקקים נוספים מביטול נתיבים למטרונית.
 
ממה שהבנתי הקווים...

המטרונית היא לא אטרקציה תיירותית כמו
שהיתה הרכבת הקלה בירושלים. קשה לי לדמיין תסריט של מישהו שעולה על המטרונית מבלי שהיא עוזרת לו להגיע ליעדו, רק כי היא בחינם.
ואם היא כן עוזרת לו להגיע ליעדו, רוב הסיכויים שהיא ממילא האופציה היחידה, ולכן ל"חינם" אין משמעות. הסיבה היא שאין כמעט השקה בין המטרונית לבין קווי אגד. רק במקרים בודדים (קו 3 מהדר למרכזית המפרץ שמקביל ל-115, 131, 132, 133, קו 1 מצומת קרית אתא לקריון שמקביל ל-24, 25) יש לנוסעים אופציה אם לבחור במטרונית ואם לאו. אבל לכל מי שנוסע מחיפה לקריות, או מלב המפרץ לקריות, או מלב המפרץ העירה, ממילא אין אופציה אחרת.
ממה שהבנתי הקווים...
לעכו נהריה כרמיאל צפת קרית שמונה וגם קווי 165-170 ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ.
אז אם אני רוצה להגיע לקיריון עם אגד לא תהיה לי בעיה נכון?
שאלה לי אליך איליה: והיה ואני נוסע מהקריות למרכז הכרמל, אני אקח מטרונית 3 להדר ואני רוצה לנסוע בכרמלית לתחנת גן האם אוקי? האם החודשי חופשי שיש לי ברב קו יתפוס בכרמלית?
בתודה ויום טוב לכולנו
 
האוטובוסים בקו עכו-נהריה-חיפה

ממה שהבנתי הקווים...
לעכו נהריה כרמיאל צפת קרית שמונה וגם קווי 165-170 ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ.
אז אם אני רוצה להגיע לקיריון עם אגד לא תהיה לי בעיה נכון?
שאלה לי אליך איליה: והיה ואני נוסע מהקריות למרכז הכרמל, אני אקח מטרונית 3 להדר ואני רוצה לנסוע בכרמלית לתחנת גן האם אוקי? האם החודשי חופשי שיש לי ברב קו יתפוס בכרמלית?
בתודה ויום טוב לכולנו
האוטובוסים בקו עכו-נהריה-חיפה
יהיו עמוסים בפקקים בגלל השינויים של התנועה,
אולי עדיף ברגע שהמטרונית תהיה זמינה להחליף את הקו בינערוני (נניח 271) לרדת במרכזית הקריות ולקחת מטרונית.

לגבי הכרמלית אין שיתוף פעולה, עדיין לא מפעילים רב קו, לכן לא רלוונטי.
 
כן זה ברור לי

האוטובוסים בקו עכו-נהריה-חיפה
יהיו עמוסים בפקקים בגלל השינויים של התנועה,
אולי עדיף ברגע שהמטרונית תהיה זמינה להחליף את הקו בינערוני (נניח 271) לרדת במרכזית הקריות ולקחת מטרונית.

לגבי הכרמלית אין שיתוף פעולה, עדיין לא מפעילים רב קו, לכן לא רלוונטי.
כן זה ברור לי
עדיף מטרונית על אוטובוס אין ספק.
אבל יהיה ניתן לנסוע גם בקווי אגד נכון?
 
כי בכל הפרסומים שהיו

האוטובוסים בקו עכו-נהריה-חיפה
יהיו עמוסים בפקקים בגלל השינויים של התנועה,
אולי עדיף ברגע שהמטרונית תהיה זמינה להחליף את הקו בינערוני (נניח 271) לרדת במרכזית הקריות ולקחת מטרונית.

לגבי הכרמלית אין שיתוף פעולה, עדיין לא מפעילים רב קו, לכן לא רלוונטי.
כי בכל הפרסומים שהיו
נאמר שכל חברות התח״ץ יקבלו את הרב קו רק חבל שהכרמלית לא ברשימה
לדעתי הכרמלית מאוד יכלה לתרום למטרופולין חיפה
למשל לעובדי בית חולים בני ציון וכל עובדי המלונות במרכז הכרמל.
נוסע שקונה חופשי חודשי מרחב חיפה לא ישלם עוד 6.60 פעמיים ביום למשך 25 ימים כדי לנסוע בכרמלית
תודה רבה לך איש יקר ושתהיה לכולנו שבת שלום
 

tapuzo

New member
זה בסך הכל אוטובוס ארוך, מה פה האטרקציה בכלל?

האם זה טוב או רע שתהיה נסיעה בחינם ?
האם זה טוב שהנסיעה תהיה בחינם וכך יהיה אפשר לנסוע חופשי וללא כל צורך בתשלום עבור הנסיעה ?

או שאולי זה רע מאוד בגלל שהנסיעה בחינם תגרום לכך שהאוטובוסים יהיו עמוסים ודחוסים ?
זה בסך הכל אוטובוס ארוך, מה פה האטרקציה בכלל?
אתה חושב שבני נוער לא ראו אוטובוס ארוך? אתה חושב שמישהו יסע בשביל החוויה
של נסיעה במסלול שבו כבר נסעו כל האוטובוסים קודם?
זאת לא רכבת קלה ולכן אין פה שום חידוש
 
אם אין עדכון מהפגישה

מידע חדש על הפעימות הצפויות בהפעלת "המטרונית"
פורסם היום בכלבו. בין הנתונים שפורסמו:
1. הרצה עם נוסעים תהיה חודש שלם
2. יהיו מספר פעימות להרצה. (בלי נוסעים, עם נוסעים אך מעט מטרוניות, עם נוסעים והרבה מטרוניות ואח"כ הפעלה מלאה לגמרי)

http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2352/index.html#/34/zoomed
אם אין עדכון מהפגישה
אז אפשר להניח שהוחלט על יום שישי?
 

tapuzo

New member
סתם מבלבלים את הציבור על הפרויקט המיותר הזה

מידע חדש על הפעימות הצפויות בהפעלת "המטרונית"
פורסם היום בכלבו. בין הנתונים שפורסמו:
1. הרצה עם נוסעים תהיה חודש שלם
2. יהיו מספר פעימות להרצה. (בלי נוסעים, עם נוסעים אך מעט מטרוניות, עם נוסעים והרבה מטרוניות ואח"כ הפעלה מלאה לגמרי)

http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2352/index.html#/34/zoomed
סתם מבלבלים את הציבור על הפרויקט המיותר הזה
דן מביאים אוטובוס חשמלי לתל אביב ואצלנו תקעו 90 רכבי דיזל מזהמים ואיטיים של 40 קמש
שגם קשה להם לנוע להסתובב במסלול ועם אותו מספר מושבים כמו אוטובוס רגיל
תסבירו לי איפה ההגיון פה?? אנשים רוצים לשבת בנסיעה זה הדבר העיקרי
כל הבלאגן בין אגד לדן כבר עולה על העצבים כל קוי אגד תקועים בפקקים שיצרה המטרונית שלא היו קודם
יד אחת לא יודעת מה עושה היד השנייה וככה זה גם נראה
עכשיו המצאות על פעימות כן חינם לא חינם
 

mister K

New member
כבר הסברנו לך מה ההגיון.

סתם מבלבלים את הציבור על הפרויקט המיותר הזה
דן מביאים אוטובוס חשמלי לתל אביב ואצלנו תקעו 90 רכבי דיזל מזהמים ואיטיים של 40 קמש
שגם קשה להם לנוע להסתובב במסלול ועם אותו מספר מושבים כמו אוטובוס רגיל
תסבירו לי איפה ההגיון פה?? אנשים רוצים לשבת בנסיעה זה הדבר העיקרי
כל הבלאגן בין אגד לדן כבר עולה על העצבים כל קוי אגד תקועים בפקקים שיצרה המטרונית שלא היו קודם
יד אחת לא יודעת מה עושה היד השנייה וככה זה גם נראה
עכשיו המצאות על פעימות כן חינם לא חינם
כבר הסברנו לך מה ההגיון.
אבל אתה ממשיך לחפור על עניין המושבים וחושב שאם תכתוב שוב בתור "עובדה" ש-"זה הדבר העיקרי", אז אנשים יאמינו לך.
אז לא.
הם גם לא נוסעים רק 40 קמ"ש. זה שקר.
גם לא קשה להם לנוע ולהסתובב אם הנהגים באמת יודעים לשלוט בהם.

בקיצור, למרות כל המחדלים והטימטום המוחלט שנעשה עכשיו עם הנסיעות הריקות, פרוייקט המטרונית לא מיותר ולא נעליים.
אולי לך יש פתרון יותר טוב למערכת התחבורה בחיפה? ובבקשה אל תגיד לי להחזיר את מרכזית בת גלים ואת המצב הישן.
 
תוחזר לאלטר מרכזית בת גלים

כבר הסברנו לך מה ההגיון.
אבל אתה ממשיך לחפור על עניין המושבים וחושב שאם תכתוב שוב בתור "עובדה" ש-"זה הדבר העיקרי", אז אנשים יאמינו לך.
אז לא.
הם גם לא נוסעים רק 40 קמ"ש. זה שקר.
גם לא קשה להם לנוע ולהסתובב אם הנהגים באמת יודעים לשלוט בהם.

בקיצור, למרות כל המחדלים והטימטום המוחלט שנעשה עכשיו עם הנסיעות הריקות, פרוייקט המטרונית לא מיותר ולא נעליים.
אולי לך יש פתרון יותר טוב למערכת התחבורה בחיפה? ובבקשה אל תגיד לי להחזיר את מרכזית בת גלים ואת המצב הישן.
תוחזר לאלטר מרכזית בת גלים

מחזיר אותי 25 שנה אחורה, חוזר הביתה מעירוני א', וכולם הולכים לתחנה המרכזית כי שם האוטובוס וזה בכלל לא התחנה הראשונה שלו קו 5 דאז.
 

tapuzo

New member
לא קשה להם להסתובב? משרד התחבורה חושב אחרת

כבר הסברנו לך מה ההגיון.
אבל אתה ממשיך לחפור על עניין המושבים וחושב שאם תכתוב שוב בתור "עובדה" ש-"זה הדבר העיקרי", אז אנשים יאמינו לך.
אז לא.
הם גם לא נוסעים רק 40 קמ"ש. זה שקר.
גם לא קשה להם לנוע ולהסתובב אם הנהגים באמת יודעים לשלוט בהם.

בקיצור, למרות כל המחדלים והטימטום המוחלט שנעשה עכשיו עם הנסיעות הריקות, פרוייקט המטרונית לא מיותר ולא נעליים.
אולי לך יש פתרון יותר טוב למערכת התחבורה בחיפה? ובבקשה אל תגיד לי להחזיר את מרכזית בת גלים ואת המצב הישן.
לא קשה להם להסתובב? משרד התחבורה חושב אחרת
רק השבוע היו 3 מקרים של אוטובוס מטרונית שנתקעו.
אחד בקרית חיים, אחד בסיבוב בעייתי ליד כיכר פריז ואחד בהדר.
וואלה אם אין להם בעיות אז איך נוצרו הבעיות?
 

mister K

New member
משרד התחבורה בוודאי שלא חושב כך.

לא קשה להם להסתובב? משרד התחבורה חושב אחרת
רק השבוע היו 3 מקרים של אוטובוס מטרונית שנתקעו.
אחד בקרית חיים, אחד בסיבוב בעייתי ליד כיכר פריז ואחד בהדר.
וואלה אם אין להם בעיות אז איך נוצרו הבעיות?
משרד התחבורה בוודאי שלא חושב כך.
אחרת הוא לא היה מאשר את הפרוייקט הזה מתכתחילה.
לגבי הנהגים שנתקעים, כנראה שהם לא מנוסים בנהיגה במפרקית.
אם יש מקומות ספיציפים שנתקעים בהם, הבעיות האלו יטופלו. שזה לא מה שידאיג אותך.
 

mister K

New member
*צ"ל: מלכתחילה

משרד התחבורה בוודאי שלא חושב כך.
אחרת הוא לא היה מאשר את הפרוייקט הזה מתכתחילה.
לגבי הנהגים שנתקעים, כנראה שהם לא מנוסים בנהיגה במפרקית.
אם יש מקומות ספיציפים שנתקעים בהם, הבעיות האלו יטופלו. שזה לא מה שידאיג אותך.
*צ"ל: מלכתחילה
 

tapuzo

New member
משרד התחבורה אישר בגלל קומבינה פוליטית

משרד התחבורה בוודאי שלא חושב כך.
אחרת הוא לא היה מאשר את הפרוייקט הזה מתכתחילה.
לגבי הנהגים שנתקעים, כנראה שהם לא מנוסים בנהיגה במפרקית.
אם יש מקומות ספיציפים שנתקעים בהם, הבעיות האלו יטופלו. שזה לא מה שידאיג אותך.
משרד התחבורה אישר בגלל קומבינה פוליטית
הפרויקט היה אמור להיגנז אלא שהיה שר תחבורע בשם מופז שאותו
עניין לשפוך כסף מהמשרד לטובת תומכיו והנה בקדימה היה ראש עיר מחיפה
שגייס דרך מופז את ועדי הנמלים לתמוך בו בכך שויתר על הדרישה של המועצה
הארצית לתכנון ובנייה מהנמל לתת שטח לחיפה במקביל לפתיחת רציף חדש שיובש

וככה עבדה הקומבינה:
מופז שפך כסף למיזמי תחבורה מיותרים בחיפה עבור יהב, תוך ביטול פרויקט בעדיפות לאומית
כמו קו נצרת-חיפה => יהב גייס תמיכה לקדימה => ועדי הנמל וחברות תחבורה התגייסו לקדימה => מופז ויהב היו בכיסם

לתוך החרא הזה נולד פרויקט המטרונית שמטרתו הייתה לשפוך מליארד וחצי שקל לריק על שגעונות של
מהנדסי יפה נוף כדי להעשיר את כיסם הפרטי דרך מינוי מקורבים וחברים בחברות התשתיות שיעבדו
על מנהרות התשתית והנתצים וגזירת בונוסים צדדיים לכיסם מהעסקתם (לרוב ללא מכרז כחברות יחידות מהאזור)
 

mister K

New member
האם יש לך הוכחה לדברים שכתבת???

משרד התחבורה אישר בגלל קומבינה פוליטית
הפרויקט היה אמור להיגנז אלא שהיה שר תחבורע בשם מופז שאותו
עניין לשפוך כסף מהמשרד לטובת תומכיו והנה בקדימה היה ראש עיר מחיפה
שגייס דרך מופז את ועדי הנמלים לתמוך בו בכך שויתר על הדרישה של המועצה
הארצית לתכנון ובנייה מהנמל לתת שטח לחיפה במקביל לפתיחת רציף חדש שיובש

וככה עבדה הקומבינה:
מופז שפך כסף למיזמי תחבורה מיותרים בחיפה עבור יהב, תוך ביטול פרויקט בעדיפות לאומית
כמו קו נצרת-חיפה => יהב גייס תמיכה לקדימה => ועדי הנמל וחברות תחבורה התגייסו לקדימה => מופז ויהב היו בכיסם

לתוך החרא הזה נולד פרויקט המטרונית שמטרתו הייתה לשפוך מליארד וחצי שקל לריק על שגעונות של
מהנדסי יפה נוף כדי להעשיר את כיסם הפרטי דרך מינוי מקורבים וחברים בחברות התשתיות שיעבדו
על מנהרות התשתית והנתצים וגזירת בונוסים צדדיים לכיסם מהעסקתם (לרוב ללא מכרז כחברות יחידות מהאזור)
האם יש לך הוכחה לדברים שכתבת???
אני מניח שאין לך, אז אל תמציא שטויות ותיאוריות קונספירציה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה