מידות מדויקות

מידות מדויקות

ובכן, חלק גדול מימי האפייה שלי התבסס על כוס קפה מזכוכית ככוס מידה. ככל שהתקדמתי בנושא הבנתי את ענין המידות המשקלים והצורך בדיוק-אני חושבת שרובינו. עד היום הייתי משוכנעת שכוס קמח = 140 גר'. לפתע פתאום אני קוראת הסברים של רפי כהן, שבאחד המתכונים שלו ציין 1/2 כוס קמח ובסוגריים-60 גר'. אה?!? אודה למי שמוכן להאיר את עיני..
 

ג ל ע ד א

New member
המרות

נושא ההמרות הוא נושא פשוט למדי. יש כוסות מדידה שבהן כוס שוקלת 240 גרם ויש כאלה של 200 גרם. צריך להחליט על שיטה ולהיות עקבי בה. כוס קמח על פי השיטה הראשונה (כוס מים=240 גרם) שוקלת אכן 140 גרם וכוס קמח על פי השיטה השנייה שוקלת בקירוב 120 גרם. לכן גם את צודקת וגם רפי כהן צודק. לי יש טבלת המרה על פי כוס מים = 240 גרם.
 

bali

New member
מנהל
הבעיה מוכרת

כוס אוניברסלית מכילה 240 מ"ל והיא תכיל 140 גרם קמח. אני חושבת שהסטים האמריקאים הם כאלה. יש סטים של כוסות מדידה שהכוס בהן מכילה 200 מ"ל ואז כוס קמח תכיל 120 גרם. בעקרון אם דובקים בכוס מדידה מסוג אחד ומשתמשים בה לכל אורך המתכון, היחסים בין החומרים יישמרו ולא נורא אם מדובר ב 120 או 140 גרם. יש בקישורים טבלת המרות גדולה מהאתר של "על השולחן" ואני נעזרת בה הרבה.
 

ג ל ע ד א

New member
הערה לאוהבי הדיוק

שימי לב שהטבלה של על-השולחן לא מדוייקת כוס שמן לא שוקלת 200 גרם אלא 213 גרם. כוס קקאו בשום פנים ואופן לא שוקלת 140 גרם (כמו קמח) אלא יותר קרוב ל-80. כוס סוכר חום אינה שוקלת 240 גרם אלא 180 גרם (וגם זה תלוי בסוג הסוכר).
 

bali

New member
מנהל
טוב לדעת, אני אבדוק ואחפש טבלה מדוייקת יותר

ואעלה אותה לקישורים בהזדמנות.
 
שאלה נוספת שקשורה

הבנתי שצריך כלי מדידה שונים לחומרים יבשים ונוזליים. יש לי סט כוסות מדידה כזה, בו אני משתמשת לחומרים היבשים, וכלי נוסף דומה לזה שבתמונה שבו אני משתמשת לנוזלים. כוס אחת בכלי לנוזלים מכילה יותר מכוס אחת בסט המדידה ליבשים. זאת בעיה, או שזה אמור להיות ככה?
 

ג ל ע ד א

New member
בוודאי שזו בעיה

אבל כפי שבטח שמת לב, יוצאים דברים טעימים גם עם הבעיה הזו.
 

bali

New member
מנהל
אמורים להשתמש בדיוק באותו סט לכל החומרים

אם מודדים לפי כוסות/כפיות ולא לפי משקל. ברגע שיש לך שני סטים שונים למדידה, היחסים בין הנוזלים ליבשים לא יהיו מדוייקים ומכיוון שאפייה זה כימיה, יש פה מתכון לפיקשושים. עדיף שתשתמשי בסט הכוסות והכפיות לכל החומרים. פשוט תמדדי קודם את היבשים ואח"כ את הנוזלים כדי שהחומרים היבשים לא יידבקו לשאריות הנוזל שמדדת קודם, או שתקני עוד סט כזה (אפשר אחד יותר זול) ואחד יהיה לנוזלים ואחד ליבשים.
 
למעלה