מטרו במקסיקו סיטי / חלק א׳

מצב
הנושא נעול.
מטרו במקסיקו סיטי / חלק א׳

מטרו במקסיקו סיטי / חלק א׳
פור מקסיקו :העיר בנויה ״על אגם״ ויש בה מספר רעידות אדמה מדי יום!לפני כ-50 שנה השלטונות הכירו בכך שהיא צריכה לבנות לאלתר מערכת הסעת המונים לשרות 7 מליון תושביה שמרביתם עניים עד עניים מאוד.ומה קרה בפועל?ב-28.03.1964 נשיא צרפת הגנרל de Gaulle בא לבקור ממלכתי במקסיקווב-״אמתחתו״ הבטחות כלכליות שבעקבותיהן מקסיקו קבלה אשראי לבניית רכבת תחתית בתנאים טובים ויוצאי דופן.בנקאי צרפתי-יהודי ״מזיז״ את העסקה(האיש גם זוכה לפרסום כי הוא נשוי לשחקנית קולנוע מקסיקנית מפורסמת בקנה מידה עולמי.רשות התחבורה הפריסאית(RATP) מתחילה מיד לעבוד על הטרום פרוייקט(אותה רשות שמיעצת בו זמנית לעירית ת״א; מנהלה מר Pierre WEIL פוגש בישראל את מרדכי נמיר ראש העיר ב-1.06.1965, כאשר הידידות צרפת- ישראל עדיין בשיאה.--29.04.1967, נשיא מקסיקו מאשר את בנית הרכבת התחתית וקובע את תאריך היעד שלה בפתיחת המשחקים האולימפיים ב-12.10.1968(משימהה בלתי אפשרית בעיני כל החברות ההנדסיות המעונינות להשתתף בבניה!).הלחץ ההנדסי נושא את פרותיו ומועד הפעלת הרכבת נדחה אבל ב-8 חודשים בלבד! המועד החדש נקבע ל-4.06.1969.--19.06.1967, המקסיקנים ,השולטים ביד רמה בכל הנוגע להנדסה אזרחית ,״נותנים את בעיטת הפתיחה״ בקרקע העירונית.--קיץ 1967, המכרז לייצור והספקת הקרונות עם אפיונן הנגזר מהקרונות בשרות במטרו של פריס מתפרסם; יש כעס במשרדי התכנון כי החופשה השנתית ״הקדושה״ באוגוסט מתקרבת!--סתיו 1967, החברה CIMT-LORRAINE בה עבדתי והחברה BRISSONNEAU et LOTZזוכות בנתחים לא שוים לייצור 537 קרונות(!) להספקה רציפה תוך 30 חודש; ערך כל קרון כ- מליון דולר.--1968, החברה המקסיקנית הגדולה ICA עובדת בכריית המנהרות בשלושת הקוים של המטרו בו זמנית, בקצב של ק״מ לחודש, למרות שהסטודנטים לארכיאולוגיה, שמלווים את הכורים פוסקים לעתים קרובות על הפסקת החפירות, בגלל שהמכונות נתקלות בממצאים מהתקופה הטרום-ספרדית שחובה לשמר(50 טונות של עתיקות מוצאות למוזיאונים ול............״אספנים״).--נוב
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מרשים ביותר! תודה על הסיפור.

מטרו במקסיקו סיטי / חלק א׳
פור מקסיקו :העיר בנויה ״על אגם״ ויש בה מספר רעידות אדמה מדי יום!לפני כ-50 שנה השלטונות הכירו בכך שהיא צריכה לבנות לאלתר מערכת הסעת המונים לשרות 7 מליון תושביה שמרביתם עניים עד עניים מאוד.ומה קרה בפועל?ב-28.03.1964 נשיא צרפת הגנרל de Gaulle בא לבקור ממלכתי במקסיקווב-״אמתחתו״ הבטחות כלכליות שבעקבותיהן מקסיקו קבלה אשראי לבניית רכבת תחתית בתנאים טובים ויוצאי דופן.בנקאי צרפתי-יהודי ״מזיז״ את העסקה(האיש גם זוכה לפרסום כי הוא נשוי לשחקנית קולנוע מקסיקנית מפורסמת בקנה מידה עולמי.רשות התחבורה הפריסאית(RATP) מתחילה מיד לעבוד על הטרום פרוייקט(אותה רשות שמיעצת בו זמנית לעירית ת״א; מנהלה מר Pierre WEIL פוגש בישראל את מרדכי נמיר ראש העיר ב-1.06.1965, כאשר הידידות צרפת- ישראל עדיין בשיאה.--29.04.1967, נשיא מקסיקו מאשר את בנית הרכבת התחתית וקובע את תאריך היעד שלה בפתיחת המשחקים האולימפיים ב-12.10.1968(משימהה בלתי אפשרית בעיני כל החברות ההנדסיות המעונינות להשתתף בבניה!).הלחץ ההנדסי נושא את פרותיו ומועד הפעלת הרכבת נדחה אבל ב-8 חודשים בלבד! המועד החדש נקבע ל-4.06.1969.--19.06.1967, המקסיקנים ,השולטים ביד רמה בכל הנוגע להנדסה אזרחית ,״נותנים את בעיטת הפתיחה״ בקרקע העירונית.--קיץ 1967, המכרז לייצור והספקת הקרונות עם אפיונן הנגזר מהקרונות בשרות במטרו של פריס מתפרסם; יש כעס במשרדי התכנון כי החופשה השנתית ״הקדושה״ באוגוסט מתקרבת!--סתיו 1967, החברה CIMT-LORRAINE בה עבדתי והחברה BRISSONNEAU et LOTZזוכות בנתחים לא שוים לייצור 537 קרונות(!) להספקה רציפה תוך 30 חודש; ערך כל קרון כ- מליון דולר.--1968, החברה המקסיקנית הגדולה ICA עובדת בכריית המנהרות בשלושת הקוים של המטרו בו זמנית, בקצב של ק״מ לחודש, למרות שהסטודנטים לארכיאולוגיה, שמלווים את הכורים פוסקים לעתים קרובות על הפסקת החפירות, בגלל שהמכונות נתקלות בממצאים מהתקופה הטרום-ספרדית שחובה לשמר(50 טונות של עתיקות מוצאות למוזיאונים ול............״אספנים״).--נוב
מרשים ביותר! תודה על הסיפור.
נשתמרו אצלך תמונות מאותה תקופה?
 
תשובה בנושא הרכבת התחתית במקסיקו סיטי

מרשים ביותר! תודה על הסיפור.
נשתמרו אצלך תמונות מאותה תקופה?
תשובה בנושא הרכבת התחתית במקסיקו סיטי
נשתמרו אצלי תמונות אישיות של הורדת קרונות מהאניה שהובילה אותם מצרפת ביולי 1969, בלבד.שאר התמונות שברשותי פורסמו בעתונות, ספרים, אינטרנט, טלביזיה, תערוכות, גלויות וכו׳.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה