מטרות ארגון חסון

פולספגן

New member
בבקשה, איזה ספק אתה מטיל בתוכנית החיסונים?

תשובתך בהחלט תספק איך הסקתי זאת כפי שתשובתך הקודמת סיפקה.
 

Markup

New member
את מערבבת שני דברים

הממסד הרפואי, והחיסונים.
כתבת "בוטח בממסד הרפואי במאה אחוז". אני לא בוטח באף אחד במאה אחוז. גם לא ב99% ולא בגלל תיאוריות קונספירציה וכשלי מחשבה אחרים אלא בגלל שאין מערכת שלא טועה. יש טעויות במערכת הבריאות? כן. איפה הטעויות? מחפשים אותן. ככל שתתמקדי בנושא יותר ויותר ספציפי ככה הראיות שתידרשי להציג יהיו מעמיקות ומפורטות יותר. "תכנית החיסונים" היא משהו פחות או יותר די ממוקד. באופן כללי לא היה לי ספק שצריך לחסן, אם כי חיסון נגד רוטה היה נראה לי קצת מיותר לאור העובדה שהסיבוך היחיד מהמחלה היה (עד כמה שידעתי אז) היא התייבשות כתוצאה מהקאות ושילשולים. לגבי חיסוני מחלות אחרות, קיבלתי מהאחות הסבר כללי על תופעות לוואי, נשאלתי אם הילד מרגיש טוב ביום החיסון, הוא נבדק, וחוסן.
אני יודע שחיסונים מתעדכנים מידי פעם, וחיסונים אחרים מוסרים מהתכנית (בניגוד לגישה הקונספירטיבית) כך שיש "חיים" בתכנית - מישהו (הממסד) טורח לבדוק, לעדכן, לחקור, לשנות בהתאם לשינויים בסביבה. אם יכולנו לקבל חיסון אחר ולא קיבלנו כי היצרן היה יקר מידי, אין מה לעשות עם זה, ככה זה בעולם המכרזים. בשורה תחתונה לא מתים/נכים פה אלפים ממגפות כמו באפריקה, ואת המצב הזה אני רוצה לשמר. חיסון נגד שפעת החזירים לא לקחתי כי לא הייתי בקבוצת סיכון ולא באתי במגע עם הרבה אנשים, חיסון טטנוס כן לקחתי לאחר איזו פגיעה.

באופן כללי אני סומך על הממסד הרפואי, אין לי זמן ועניין לחקור כל פעולה שהוא מבצע. ברמה האישית, היו מקרים שהפרתי הוראת רופא ולא קרה כלום, זה לא מצביע על שום שחיתות/ריקבון/שוחד/רובוטיות ושאר "מחמאות". אם את חושבת שיש בעיה של שוחד ושחיתות, יש את מבקר המדינה בשביל זה. את יכולה להגיש תלונה בעניין, רק קחי בחשבון שהוא שופט, כך שטיעונים כמו "ברור שזה ככה" לא יתקבלו אצלו.
 

פולספגן

New member
בוא נתמקד בתוכנית החיסונים

שפעות לא קשור לתוכנית והדבר היחידי שקשור ממה שכתבת הוא הרוטה.
האם אני מבינה מדבריך שלא חיסנת את ילדך בחיסון זה?
משום מה, נראה לי שכן חיסנת, אלא אם כן ילדך נולד בתקופה שבה החיסון לא היה בתוכנית החיסונים.
 

Markup

New member
אז באופן כללי אין לי בעיה עם התכנית הזו.

זה כמובן לא מצביע על "בוטח במאה אחוז..."
 

פולספגן

New member
אם בכוונה שכחת
להשיב לשאלתי על הרוטה?

 

Markup

New member
אי אפשר לשכוח בכוונה. לא הגענו לשליטה כזאת על

המוח האנושי. את הרוטה חיסנו לבסוף. אז לפני שאת כותבת "אהה!! אתה סומך במאה אחוז!! אתה לא ספקן!!" אז אומר לך שלא, אני לא סומך במאה אחוז על תכנית החיסונים, פשוט כי אני יודע שיש תופעות לוואי (שאלתי) ושהחיסון יכול להיות לא יעיל על חלק מהאנשים (כי אין חיסון 100%). אבל זה סיכון שאני מוכן לקחת.
 
מי אמר משהו על בסדר או לא בסדר?

רפי קרסו הוא אדם פרטי, רופא אחד. לא הבאתי את דעתו כמייצגת את כל הממסד או כנר לרגליי או משהו אחר. המילים שיוצאות מפיו משקפות את דעתו והוא אומר אותן תחת שמו.

כשמדובר בגוף (למשל עמותה) ואין אדם אחד חתום על הדברים, זה מצב שונה, בפרט כשהדברים לא נאמרים מטעם הגוף עצמו אלא על סמך רפרנס כזה או אחר. אז אם טוענים דברים בשם אומרם, יש לדייק ולהביא בדיוק מה שכתוב במקור כולל הניואנסים העדינים והספקות וממה שהתרשמתי עד כה את זה חסון לא עושים.

יותר מפעם אחת נתקלתי גם כאן בפורום וגם באתר חסון בסיבתיות נחרצת שלא מופיעה ברפרנס. אז אם מור (או מתנגדי חיסונים אחרים) רוצה להיות נחרץ בשם עצמו, למה לא*. אבל לא בשם רפרנס כזה או אחר שלא מביע את אותה נחרצות כי זה כבר לא בגדר ציטוט הוגן.

* כמובן, יש גם הבדל קטן שקרסו ד"ר לרפואה ומור או מתנגדים אחרים (לפחות כאן בפורום) לא. אז גם אם הוא נחרץ מדי, יש לו תעודה רשמית שמתירה לו חוקית לתת ייעוץ רפואי.
 

פולספגן

New member
קצת עיוותת את הדברים -

כפי שכתבת ב-
, "שקרסו ד"ר לרפואה", אך בניגוד למה שכתבת, זה הבדל גדול, כי הוא משתמש בטייטל שלו של הד"ר ובעצם מייצג את העמדה הרפואית (בנוסף הוא משתמש בטייטל פרופ', למרות שאינו פרופ' לרפואה) לעומת עמותת חסון, שמציגים את עצמם שאינם רופאים.

לכן, הדיוק צריך לבוא יותר מקרסו מאשר מהם.
למען הסר ספק, אין האמור לעיל, אומר שהם לא צריכים לדייק, אך הוא, או כ"א אחר, שמשתמש בטייטל שלו, צריך לדייק יותר.
 
לא עיוותתי שום דבר

ראוי שכל אדם ידייק בדבריו, קל וחומר איש מקצוע, נכון. אבל לא שפטתי את דבריו של קרסו או את איכויותיו כרופא. הבאתי דברים בשם אומרם, סה טו. הוא רופא, יש לו תוכנית שבה הוא נותן עצות כרופא, אכן, אלה עצות שמייצגות את דעתו ואת עמדתו הרפואית. לא כתבתי על מידת הסכמתי עם כל מילה שבוקעת מפיו או על איכויותיו כאיש מקצוע. בחיי שאין לי מושג. הוא התבטא בנושא חיסונים אז הבאתי את דבריו כי חשבתי שהם יעניינו אנשים בפורום. לא יותר ולא פחות. לא ברור לי למה כ"כ קשה לך להפנים את זה.
 

פולספגן

New member
אין לי בעיה "להפנים את זה" אלא הבעיה שלי

שכתבת שעמותת חסון צריכים לדייק יותר ממנו.
כולנו בני אדם וכולנו טועים, לרבות אפילו במומחיות שלנו.
 
לא הבנת. צריך לדייק בהבאת המידע.

כשרופא נותן המלצה, הוא נותן את חוות דעת מקצועית אבל היא אישית שלו, הוא אישית עומד מאחוריה כאדם פרטי. כשגוף מתיימר להגיש מידע הוא צריך לדייק בו, כן, בפרט כשהוא מתיימר להביא דברים בשם אומרם. לא באופן כללי, לא כהמלצה, אלא כמידע שמבוסס על מקורות. אם הוא לא באמת מבוסס על המקורות בצורה מדויקת, יש פה בעיה מערכתית חמורה. כך או כך, היא עומדת בפני עצמה וממש לא קשורה למידת הדיוק של קרסו או כל אדם אחר; זו לא תחרות. גם אם אסכים איתך (לצורך הדיון) שקרסו לא מדייק, זה עדיין לא הופך את אי הדיוקים באתר של עמותת חסון למוצדקים יותר. כמו שאומרים באנגלית two wrongs don't make a right.
 

פולספגן

New member
הטיעונים כבר נעשיים מעגליים, כי התייחסתי לזה

לפני 2 תגובות (תגובתי משעה 14:28)
 
הם לא מעגליים, הם עיקביים. לא הגבת לעניין

אלא ליד, הגבת למשהו שלא היה מה שטענתי, אז הסקתי מכך שלא הבנת את הטיעון ולפיכך חזרתי עליו. תוכלי לקרוא את המקור בתגובתי משעה 02:26.
 

Markup

New member
ז"א מה שאתה בעצם אומר, לא תציגו

מחקרים שסותרים את הקביעות שלכם כי מחקרים אלו כולם כושלים ונגועים באינטרסים?
 

Markup

New member
צודק זה לא "קביעות" אלא "הלך רוח"

שנובע מהחומרים אצלכם באתר. לקבוע עובדות אתם לא יכולים.
 
מצויין בוא נתחיל מהאלומיניום

זוכר את שגיאת החישוב של כמות האלומיניום המותרת לעומת הכמות הקיימת בפועל? אם זכרוני אינו מטעני הראתי לך מדוע החישוב שעשיתם שגוי, עם זאת הטיעון עדיין מתנוסס באתר ומטעה את הגולשים.
http://www.hisunim.com/index.php?op...&id=106:vphpv&catid=56:vaccineshpv&Itemid=145
ראו שרשור שמתחיל כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=2321&messageid=164667044
זאת דוגמא ראשונה.
 
תימרוסל

דווקא דוגמא מצויינת למידע שתוקן להיות יותר מדוייק בעקבות דיונים כאן בפורום.
התימרוסל כפי שנכלל בחיסוני שפעת מסויימים מופיע בדף על חיסוני השפעת בדיוק בניסוחו בעלון היצרן.

הואיל ועדין יש תימרוסל בחיסונים מסויימים, אנו מתייחסים אליו כאל חומר הכלול בחיסונים ומפרטים עליו.
 
למעלה