מטרופולין זכתה במכרז של השרון

מצב
הנושא נעול.

harhanegev

New member
לאור תשובתך
אני מבין שדעתך שלילית לחלוטין על ההפרטה/רפורמה המדוברת. פשוט לא יתכן אחרת... אחרת אתה סותר את עצמך, וסליחה מראש אם אני טועה ולא הבנתי את דבריך בצורה הנכונה.
היכן סתרתי את עצמי?
כתבתי את דעתי השלילית על תנאי השכר שכופה ממשלת ישראל, וכן כתבתי שה"תחרות" בין אגד לדן היתה אפסית עד זניחה. בהתחשב במציאות העתידה להיות אוטוטו קיימת של מטרופולין בקו 567 וגם בקו 149, כתבתי שצפוי שינוי לטובה בנושא חופשי חודשי. היכן בדיוק סתרתי את עצמי? לרפורמה, כמו להרבה דברים אחרים בחיים, יש היבטים חיוביים ויש היבטים שליליים. אין כל סתירה בכך שאני מביע את שביעות רצוני מהיבטים חיוביים ואת מורת רוחי מהיבטים שליליים.
 

ארזS

New member
היכן סתרתי את עצמי?
כתבתי את דעתי השלילית על תנאי השכר שכופה ממשלת ישראל, וכן כתבתי שה"תחרות" בין אגד לדן היתה אפסית עד זניחה. בהתחשב במציאות העתידה להיות אוטוטו קיימת של מטרופולין בקו 567 וגם בקו 149, כתבתי שצפוי שינוי לטובה בנושא חופשי חודשי. היכן בדיוק סתרתי את עצמי? לרפורמה, כמו להרבה דברים אחרים בחיים, יש היבטים חיוביים ויש היבטים שליליים. אין כל סתירה בכך שאני מביע את שביעות רצוני מהיבטים חיוביים ואת מורת רוחי מהיבטים שליליים.
מה ההיבטים החיוביים לדעתך ?
והאם הם רשאים להתקיים [אינני שואל האם הם יכולים אלא האם הם רשאים להתקיים] כאשר ההיבטים השליליים מלווים אותם ? אני למשל מוכן לוותר על דבר טוב אם הוא עושה רע למישהו אחר. אבל אני זה אני... ובקשר לסתירה, דבר ראשון התנצלתי מראש [מי עוד מתנצל מראש בפורום הזה ובכלל ?...] אם לא הבנתי אותך נכון, ודבר שני הסתירה היא בדיוק מה שכתבתי לעיל : רע כנגד טוב, ואגדיל : הרבה רע כנגד מעט [וזה בספק] טוב.
 

harhanegev

New member
מה ההיבטים החיוביים לדעתך ?
והאם הם רשאים להתקיים [אינני שואל האם הם יכולים אלא האם הם רשאים להתקיים] כאשר ההיבטים השליליים מלווים אותם ? אני למשל מוכן לוותר על דבר טוב אם הוא עושה רע למישהו אחר. אבל אני זה אני... ובקשר לסתירה, דבר ראשון התנצלתי מראש [מי עוד מתנצל מראש בפורום הזה ובכלל ?...] אם לא הבנתי אותך נכון, ודבר שני הסתירה היא בדיוק מה שכתבתי לעיל : רע כנגד טוב, ואגדיל : הרבה רע כנגד מעט [וזה בספק] טוב.
כבר כתבתי על מה שחיובי בעיני ומה ששלילי בעיני
מהמעט שאני יודע (או משער, במקרה של חופשי חודשי). אם אני מוכן לוותר על טוב כדי שלא יהיה רע? ראה בהודעתי הקודמת, כבר עניתי על זה, הנה ציטוט: "אני מעדיף שהמחירים ירדו קצת פחות ושהנהגים יקבלו שכר נורמלי ותנאים נורמליים." ניתוח של היבטים נוספים לטוב ולרע קטונתי מלהכין, פשוט כי איני נביא.
 

אורי404

New member
אוהד, על איזו תחרות בדיוק אתה מדבר?
נקודות ההשקה בין אגד לדן באזור השרון הן מעטות מאוד, בדרך כלל הנוסע מתלבט בין אוטובוס לרכבת,בין אוטובו ורכבת לרכב פרטי, ובמרחקים קצרים מאוד בין אוטובוס לבין 2 רגליו. המקרים בהם יש לנוסע התלבטות בין אגד לדן הם מעטים מאוד. יתרה מזאצ, הכפילות הטפשית הובילה איתה מצב מקומם בו יש 2 כרטיסי חופשי-חודשי מרחבי שרון-תל-אביב, אחד של אגד ואחד של דן, ולא כרטיס משותף כפי שהיה הגיוני לעשות. באזור דרום גוש דן משרד התחבורה ידע יפה מאוד לדאוג שיתקיים חופשי-חודשי משותף, אך בשרון משום מה החליטו שהנוסעים יהיו פראיירים.
על אי כרטוס משותף (בניגוד לגוש דן, ששם יש),
אני כמובן מסכים. כך למשל תושבי צפון-מערב רעננה היו יכולים להשתמש בקו 48 בתוך השרון, במקום להסתמך על נסיעות בתדירות נמוכה של קו 1א או נסיעות ספורות של קו 505.
 

אורי404

New member
אני לא סותר את עצמי ולא בטיח...
מעטים האשכולות שבהם הורדו המחירים בצורה משמעותית. למעשה יש שני אשכולות כאלה בלבד: מטרופולין בנגב וקונקס באשדוד. שהם שניים מהאשכולות שבהם ניתן כיום שירות טוב (לפחות לגבי מטרופולין, בקונקס אשדוד לא יוצא לי לנסוע). בשני המכרזים האלה בלבד נכלל סעיף המחיר הנמוך ויש להבדיל אותם מכל שאר המכרזים שהם אלו שהביאו לנו חברות סוג ז' כמו קווים וסופרבוס. בכל המכרזים שהיו אחר כך, לאיש לא היה איכפת ממחירי הנסיעה וגם לא מרמת השירות. היה איכפת רק משלושה דברים: תמלוגים למדינה, חיסכון לאוצר (מה שלא תמיד התקיים בפועל) ופגיעה במעמד הנהגים. עובדה שבכל שאר האשכולות ירדו המחירים באגורות בודדות בלבד או שלא ירדו כלל. אך רמת השירות, ירדה גם ירדה. למעשה מה שקיבלנו ברוב המכרזים זה חברות חדשות לא מקצועיות שבחלק מהמקרים נותנות שירות זוועתי (קווים וסופרבוס) ובנוסף גם לא חוסכות כלום לאוצר. הרי בחלק מהמקרים אחרי שהופעלו כבר הקווים, ראו החברות שהן לא מצליחות להתקיים וחייבות עוד כסף, ומשרד האוצר שילם גם שילם (והן בשלהן עדיין נותנות שירות זוועתי). אז מה עשינו פה בכלל?! אני עדיין עומד על דעתי, שהדבר הנכון ביותר לעשות מלכתחילה היה להכריח את אגד ודן להתייעל בצורה משמעותית (בדן גם ככה התייעלו לבסוף) ולקבוע שיטת תמחור שונה שתוריד משמעותית את מחירי הנסיעה מבלי להוריד את הסובסידיה (הרי ראינו כבר שזה לא הולך). או לחילופין, להמשיך בשיטת המכרזים הטובה שהביאה לנו את קונקס באשדוד ומטרופולין בנגב, ולא לשנות את המכרז כך שהזוכה תיקבע רק על סמך תמלוגים למדינה וקיצוץ הסובסידה. הרי היה ברור מראש שנקבל שירות זוועתי שבהחלט מעודד נסיעה ברכב פרטי. אבל אולי זו המטרה. על מטרופולין אני לא מתלונן, זו חברה רצינית בניגוד לשאר חברות הרפורמה ואני בהחלט שמח שהם אלו שזכו במכרז ולא חברה אחרת. אם הם יצליחו להפעיל את הקווים כמו שצריך, נחיה ונראה. אני מתלונן על עצם השיטה שמטרתה היחידה היא לחסוך כמה שיותר כסף לאוצר על גבם של הנוסעים בתח"צ. אם מטרופולין יצליחו לתת שירות טוב באזור השרון למרות התנאים האלה, אדרבה! ובאשר לכספי משלם המיסים, אני בהחלט רוצה שכספי יושקע בסיבסוד תחבורה ציבורית טובה ויעילה כמו בכל מדינה מתקדמת בעולם, ולא בשטויות כמו ממשלה מיותרת עם 30 שרים שלא עושים כלום.
בקש להורדת מחירים ול"מטרופולין" במכרז
גם בקווי תל אביב-נתניה + קו 618 תל השומר-נתניה ירדו המחירים באופן משמעותי. אם יש דבר טוב לאמר על "סופרבוס" ברמלוד, זה שהמחירים שם בקווים הפנימיים נמוכים. עם זאת אינני בטוח אם הם ירדו או שגם בתקופת "אגד" היו נמוכים, בהשוואה לקווים פנימיים אחרים. נחיה ונראה אם "מטרופולין" ימשיכו. על סמך העבר גם "קונקס" זכו בקווי נתניה-תל אביב ולאחר עתירה, זכו "נתיב אקספרס". כמדומני שהיה מכרז נוסף עם זוכים (לא זוכר בוודאות) באשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים ולאחר עתירה "סופרבוס" זכו. מה שאני בא לאמר, זה שעוד לא ניתן לדעת ומי יודע, אולי תהיה עתירה של X או Y. מה שלא יהיה נקווה לטוב גם עם החברה החדשה, אשר תהיה וגם אם "אגד", שאמורים ממה שהבנתי להמשיך בחלק מן הקווים בשרון ויש לקוות, שבאותה הזדמנות יהיה שיפור. למשל הוספת נסיעות לקו 504 וקווים אחרים.
 

mister K

New member
בקש להורדת מחירים ול"מטרופולין" במכרז
גם בקווי תל אביב-נתניה + קו 618 תל השומר-נתניה ירדו המחירים באופן משמעותי. אם יש דבר טוב לאמר על "סופרבוס" ברמלוד, זה שהמחירים שם בקווים הפנימיים נמוכים. עם זאת אינני בטוח אם הם ירדו או שגם בתקופת "אגד" היו נמוכים, בהשוואה לקווים פנימיים אחרים. נחיה ונראה אם "מטרופולין" ימשיכו. על סמך העבר גם "קונקס" זכו בקווי נתניה-תל אביב ולאחר עתירה, זכו "נתיב אקספרס". כמדומני שהיה מכרז נוסף עם זוכים (לא זוכר בוודאות) באשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים ולאחר עתירה "סופרבוס" זכו. מה שאני בא לאמר, זה שעוד לא ניתן לדעת ומי יודע, אולי תהיה עתירה של X או Y. מה שלא יהיה נקווה לטוב גם עם החברה החדשה, אשר תהיה וגם אם "אגד", שאמורים ממה שהבנתי להמשיך בחלק מן הקווים בשרון ויש לקוות, שבאותה הזדמנות יהיה שיפור. למשל הוספת נסיעות לקו 504 וקווים אחרים.
הזכרתי את קווי ת"א - נתניה.
באשר לקווי סופרבוס, המחירים ירדו בשקלים בודדים בלבד. לא משמעותי.
 

אורי404

New member
הזכרתי את קווי ת"א - נתניה.
באשר לקווי סופרבוס, המחירים ירדו בשקלים בודדים בלבד. לא משמעותי.
זה יוצא משמעותי בקווים פנימיים
3.7 ש"ח נסיעות פנימיות במקום 5.5 ש"ח. במצטבר זה יוצא הפרש משמעותי ואם אלה היו המחירים בערים אחרות, זה היה טוב.
 

mister K

New member
זה יוצא משמעותי בקווים פנימיים
3.7 ש"ח נסיעות פנימיות במקום 5.5 ש"ח. במצטבר זה יוצא הפרש משמעותי ואם אלה היו המחירים בערים אחרות, זה היה טוב.
הנסיעה ברמלוד מעולם לא עלתה 5.50
הנסיעה שם הייתה בקוד 1, והמחיר לפני שסופרבוס נכנסו היה בסביבות ה-4 שקלים. אולי אפילו פחות מזה. כיום הנסיעה שם הייתה עולה 4.90 אם קוד המחיר של אגד היה נשאר. כמו שאמרתי, שינויים מינורים באגורות בודדות בלבד. אך רמת השירות ירדה לרמה של עולם שלישי.
 

אורי404

New member
הנסיעה ברמלוד מעולם לא עלתה 5.50
הנסיעה שם הייתה בקוד 1, והמחיר לפני שסופרבוס נכנסו היה בסביבות ה-4 שקלים. אולי אפילו פחות מזה. כיום הנסיעה שם הייתה עולה 4.90 אם קוד המחיר של אגד היה נשאר. כמו שאמרתי, שינויים מינורים באגורות בודדות בלבד. אך רמת השירות ירדה לרמה של עולם שלישי.
גם מ-4.9 ל-3.7 זוהי הנחה מצטברת
אני כמובן לא מעוניין, שיהיה שירות ברמת "סופרבוס" בקווים השונים, אבל בהחלט שזה יהיה סדר מחירי הנסיעה בקווים המקומיים.
 

mister K

New member
גם מ-4.9 ל-3.7 זוהי הנחה מצטברת
אני כמובן לא מעוניין, שיהיה שירות ברמת "סופרבוס" בקווים השונים, אבל בהחלט שזה יהיה סדר מחירי הנסיעה בקווים המקומיים.
עדיף לשלם עוד 1.20 ולדעת שהאוטובוס יגיע...
ולנסוע כמו בן אדם ולא כמו בהמה. באותן חברות שנאלצות לשלם תגמולי ענק ולקצץ בסובסידיה בגלל תנאי המכרזים, הרווח המופחת גם בשל הורדת המחירים המינורית הזאת חייב להיחסך ממקום אחר. משמע, חוסכים ברמת השירות, בשכר לנהגים, בתחזוקת האוטובוסים, ברכש זול ולא מתאים לקווי שירות וכו'. אני גם כלל לא בטוח שנחסכת פה סובסידיה, שכן גם חברת סופרבוס מקבלת בסופו של דבר סובסידיה מהמדינה כדי שלא תפשוט את הרגל.
 

JayZed

New member
עדיף לשלם עוד 1.20 ולדעת שהאוטובוס יגיע...
ולנסוע כמו בן אדם ולא כמו בהמה. באותן חברות שנאלצות לשלם תגמולי ענק ולקצץ בסובסידיה בגלל תנאי המכרזים, הרווח המופחת גם בשל הורדת המחירים המינורית הזאת חייב להיחסך ממקום אחר. משמע, חוסכים ברמת השירות, בשכר לנהגים, בתחזוקת האוטובוסים, ברכש זול ולא מתאים לקווי שירות וכו'. אני גם כלל לא בטוח שנחסכת פה סובסידיה, שכן גם חברת סופרבוס מקבלת בסופו של דבר סובסידיה מהמדינה כדי שלא תפשוט את הרגל.
נהג שעבד באגד וכעת עובד בסופרבוס אמר לי
שהסובסידיה באשכול בית שמש נשארה כמעט ללא שינוי, ומכיוון שהקווים רובם רווחיים (למעט קווי המושבים) סופרבוס עושים קופה לא רעה באשכול, ע"ח הנהגים המקבלים מינימום. אבל למעט ניצול הנהגים אין פה מה להשוות לרמלוד - כל האוטובוסים חדשים, נקיים ופחות או יותר מתוחזקים; ולאחרונה גם נסגרים החורים בשרות ורוב הזמן האוטובוסים מגיעים, ובזמן. נראה לי זה די מראה עד כמה סובסידיה עושה את ההבדל, אפילו בחברה עם נטיות חאפריות כמו סופרבוס.
 

mister K

New member
נהג שעבד באגד וכעת עובד בסופרבוס אמר לי
שהסובסידיה באשכול בית שמש נשארה כמעט ללא שינוי, ומכיוון שהקווים רובם רווחיים (למעט קווי המושבים) סופרבוס עושים קופה לא רעה באשכול, ע"ח הנהגים המקבלים מינימום. אבל למעט ניצול הנהגים אין פה מה להשוות לרמלוד - כל האוטובוסים חדשים, נקיים ופחות או יותר מתוחזקים; ולאחרונה גם נסגרים החורים בשרות ורוב הזמן האוטובוסים מגיעים, ובזמן. נראה לי זה די מראה עד כמה סובסידיה עושה את ההבדל, אפילו בחברה עם נטיות חאפריות כמו סופרבוס.
זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר.
אם כי מדבריך עולה שגם בבית שמש סופרבוס לא מתקרבים לרמה של אגד.
 

lorley boy

New member
זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר.
אם כי מדבריך עולה שגם בבית שמש סופרבוס לא מתקרבים לרמה של אגד.
לגבי רמלה-לוד אתה ממש צדקת אבל לגבי
בית שמש אתה טועה. סופרבוס עשו שינויים לרווחת הנוסעים, לדוגמה הוסיפו את קווים 11 ו-12 שהם רווחיים והאריכו את קו 10 עד לביג ולרכבת, שינוי שהוא מטיב מאוד עם הנוסעים בו. וגם 14 תוגבר ופועל עד שעה מאוחרת יחסית. וכמובן, המחירים ירדו בקווים בצורה משמעותית! שזהו שינוי מבורך ביותר, במיוחד שמדובר ברוב של אוכלוסייה קשת יום..
 

אורי404

New member
לגבי רמלה-לוד אתה ממש צדקת אבל לגבי
בית שמש אתה טועה. סופרבוס עשו שינויים לרווחת הנוסעים, לדוגמה הוסיפו את קווים 11 ו-12 שהם רווחיים והאריכו את קו 10 עד לביג ולרכבת, שינוי שהוא מטיב מאוד עם הנוסעים בו. וגם 14 תוגבר ופועל עד שעה מאוחרת יחסית. וכמובן, המחירים ירדו בקווים בצורה משמעותית! שזהו שינוי מבורך ביותר, במיוחד שמדובר ברוב של אוכלוסייה קשת יום..
אני מבין ממך, שמדובר בקווים פנימיים בשינויים
מבורכים.
 

JayZed

New member
מיעקב שמענו דברים אחרים לגמרי.
המצב השתנה לטובה מאז הסקירה ועד היום -
האמת שאני מתכנן כתבת המשך. אבל לגבי השינויים "המבורכים" בקווים העירוניים - אני לא כל-כך מבחין בהם. הקווים החדשים שהוספו אין להם תדירות מספקת כדי להיות הצלחה, והם בדר"כ נוסעים די רייקים. קו 10 בכלל עשו ממנו בדיחה - הוא עושה סיבובים הזויים לגמרי עכשיו, כי ההערכה לביג ביטלה את המעבר הטבעי של הקו ברח' רמב"ם, וכדי להגיע לשוק הוא עושה סיבוב הזוי ומגיע לשם מהמרכז, אחרי שהגיע כמעט עד גבעת שרת. גם לא ברור כלל למה, אם כבר האריכו אותו עד הביג, לא הפכו אותו מסיבובי לקו רגיל, שנגמר בגבעה ואז יוצא משם חזרה בשעה מוגדרת. עכשיו הוא מסתובב בגבעה וחוזר, שזה מאד מוזר וגורם לכך שאין שום דרך לדעת מתי הוא יבוא בכיוון חזור! אה, והוא מפסיק לפעול אחרי השעה 6. למה? גם קו 14 לא שופרה תדירותו מאומה, הוא היה ונשאר כל 20 דקות.
 

harhanegev

New member
המצב השתנה לטובה מאז הסקירה ועד היום -
האמת שאני מתכנן כתבת המשך. אבל לגבי השינויים "המבורכים" בקווים העירוניים - אני לא כל-כך מבחין בהם. הקווים החדשים שהוספו אין להם תדירות מספקת כדי להיות הצלחה, והם בדר"כ נוסעים די רייקים. קו 10 בכלל עשו ממנו בדיחה - הוא עושה סיבובים הזויים לגמרי עכשיו, כי ההערכה לביג ביטלה את המעבר הטבעי של הקו ברח' רמב"ם, וכדי להגיע לשוק הוא עושה סיבוב הזוי ומגיע לשם מהמרכז, אחרי שהגיע כמעט עד גבעת שרת. גם לא ברור כלל למה, אם כבר האריכו אותו עד הביג, לא הפכו אותו מסיבובי לקו רגיל, שנגמר בגבעה ואז יוצא משם חזרה בשעה מוגדרת. עכשיו הוא מסתובב בגבעה וחוזר, שזה מאד מוזר וגורם לכך שאין שום דרך לדעת מתי הוא יבוא בכיוון חזור! אה, והוא מפסיק לפעול אחרי השעה 6. למה? גם קו 14 לא שופרה תדירותו מאומה, הוא היה ונשאר כל 20 דקות.
קו סיבובי זה דבר נפלא!
הוא משרת יעדים חשובים רבים מאוד: [1] שיפור מצבם הכלכלי של יבואני הרכב ושל כל נותני השירותים לבעלי רכב פרטי. [2] נוחות תפעולית למנהלי חברות האוטובוסים הציבוריים (=חיסכון כספי לממשלת ישראל המעוניינת "לקדם" את התחבורה הציבורית). [3] אשליות דמיוניות של כל מיני "מומחים" למיניהם, ששכונה א' ושכונה ב' מחפשות רק קשר למרכז העיר שלהן, ולא קשר ביניהן, ולכן מה זה משנה שהסיבוב יכלול רק את הכיוון משכונה א' לשכונה ב' ולא משכונה ב' לשכונה א'. ברוך ה' שאצלנו באילת מקבלי ההחלטות הבינו את הטמטום והטפשות במסלול של מרכז>א>ב>מרכז , ושינו לפני כשנה-שנתיים את מסלולי הקוים הפנימיים באילת לאופן הגיוני ושפוי יותר.
 
קו סיבובי זה דבר נפלא!
הוא משרת יעדים חשובים רבים מאוד: [1] שיפור מצבם הכלכלי של יבואני הרכב ושל כל נותני השירותים לבעלי רכב פרטי. [2] נוחות תפעולית למנהלי חברות האוטובוסים הציבוריים (=חיסכון כספי לממשלת ישראל המעוניינת "לקדם" את התחבורה הציבורית). [3] אשליות דמיוניות של כל מיני "מומחים" למיניהם, ששכונה א' ושכונה ב' מחפשות רק קשר למרכז העיר שלהן, ולא קשר ביניהן, ולכן מה זה משנה שהסיבוב יכלול רק את הכיוון משכונה א' לשכונה ב' ולא משכונה ב' לשכונה א'. ברוך ה' שאצלנו באילת מקבלי ההחלטות הבינו את הטמטום והטפשות במסלול של מרכז>א>ב>מרכז , ושינו לפני כשנה-שנתיים את מסלולי הקוים הפנימיים באילת לאופן הגיוני ושפוי יותר.
סעיף 3 מעניין. תוכל לפרט ולהסביר?
 

harhanegev

New member
סעיף 3 מעניין. תוכל לפרט ולהסביר?
בבקשה:
אם קו רגיל, לא סיבובי, מחבר את מרכז העיר לשכונה א ולשכונה ב ולשכונה ג, מן הסתם המסלול יהיה ע"פ איזה שהוא קו מתאים גיאוגרפית, למשל מרכז העיר >>> שכונה א >>> שכונה ב >>> שכונה ג, ולהיפך בכיוון ההפוך. באופן כזה, יש חיבור גם בין מרכז העיר לשכונות וגם בין שכונה לשכונה. עד שבא איזה "מומחה" (כמו שקרה אצלנו באילת), מחליט שהדבר היחיד שצריך זה חיבור בין מרכז העיר לשכונות, וממציא קו סיבובי: מרכז העיר >>> שכונה א >>> שכונה ב >>> שכונה ג >>> מרכז העיר. לחברת האוטובוסים יש נוחות תפעולית רבה וחיסכון רב, אבל תושב שכונה אחת שרוצה לבקר את חברו בשכונה אחרת או לנסוע לבי"ס/חנות/חוג בשכונה אחרת, מקבל תחבורה ציבורית בכיוון אחד בלבד ונאלצים למצוא דרכים חלופיות בכיוון השני, כמו למשל מונית ספיישל יקרה / אבא תקפיץ אותי אמא תקפיצי אותי וכו'. אצלנו באילת לפני מספר שנים עשו את השיוני הנוראי הזה מרגיל לסיבובי באופן ששם פס על הצורך לנסוע משכונה לשכונה, וברוך ה' לפני שנה-שנתיים שינו את המצב כדי שיהיה שוב כמו פעם קשר בין השכונות בשני הכיוונים. אני לא אתפלא אם תהליכים דומים קרו ויקרו גם בערים אחרות.
 

lorley boy

New member
הנסיעה ברמלוד מעולם לא עלתה 5.50
הנסיעה שם הייתה בקוד 1, והמחיר לפני שסופרבוס נכנסו היה בסביבות ה-4 שקלים. אולי אפילו פחות מזה. כיום הנסיעה שם הייתה עולה 4.90 אם קוד המחיר של אגד היה נשאר. כמו שאמרתי, שינויים מינורים באגורות בודדות בלבד. אך רמת השירות ירדה לרמה של עולם שלישי.
גם בקווי ת"א-רמלה/לוד לשם השוואה:
נסיעה בקו 460 עולה 12.6 ואילו בקו 461 או קווי רמלה-ת"א 10.7. נסיעה מרמלה ללוד בקו 249 עולה 5.6 ואילו בקו 11/247 4.8. נסיעה מראשל"צ לרמלה בקו 433 עולה 10.6 ואילו ב247, 7 שקל ומשהו. עם זאת, רמת השירות ירודה מאוד ואין מה להשוות בין הקווים העירוניים בלוד שנשארו בידי אגד (1 ו-6) לבין הקווים שהועברו לידי סופרבוס או בין קו 460 ל461..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה