מטרופולין זכתה במכרז של השרון

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אם הבנתי נכון, אמורים להיות שתי חברות
אוטובוסים: חברת "מטרופולין" על קווי "דן" בשרון (47, 48, 149, 247 וככל הנראה גם 24, 24א, 1 רמת השרון, 147 ו-90) ולצדם קווים פנימיים של "אגד" וקווי תלמידים בערי השרון, קו 29 וקווים למושבים. קווי 5XX השונים בשרון (561 ו-571 על החלופות השונות), 501, 502, 504, 505, 521, 524, 525, 531, 532, 565, 566, 567, 568, 570, 572, 575 אמורים להישאר ב"אגד". לצדם ניתן לראות תחרות מצד "רכבת ישראל".
הוספות ותיקונים:
לקווי 5XX ניתן להוסיף את 551, 562 ו-564. אולי גם 620. אלה כאמור קווים, שאמורים להישאר ב"אגד". קווי "אגד" הפנימיים עוברים למפעיל חדש וקווי תלמידים, קווים 28 ו-29 (כפר סבא-הרצליה) וקווים ליישובים/מושבים: 4 - הוד השרון-אלישמע. 5 רעננה-בצרה-בני ציון-חרוצים. 12 - חלופת כפר סבא-הרצליה. 13 - כפר סבא-טירה-טייבה-קלנסווה. 17 - כפר סבא-בית ברל. 018 - כפר סבא-אייל-צור יגאל/כוכב יאיר-צור נתן-סלעית. 19 כפר סבא-צופית-בית ברל-שדה ורבורג. 20 - כפר סבא-נווה ימין-ירחיב-מתן-נירית 21 כפר סבא-צור יגאל/כוכב יאיר. 032 - רמת השרון-הרצליה-רעננה-מערב כפר סבא-בית ברל.
 

Mar Garina

New member
מסכים בהחלט.
דווקא עכשיו, בגלל הוצאת כל הקווים למכרז והפעלתם ע"י מפעיל אחד בלבד, תחוסל התחרות שקיימת היום בין אגד לדן בקווי השרון. אם כי מטרופולין היא האופציה הטובה ביותר שיכלה לזכות במכרז הזה, וזו בהחלט נחמה לתושבי השרון שהם לקחו את המכרז ולא חברה אחרת.
התחרות הזו לא הייתה משהו
הקווים לא חופפים, וכהרצלייני, וכמעט תמיד הבחירה היא ע"פ היעד ולא ע"פ החברה. אני מדבר על הקווים 501, 502 לעומת 47, 48, 247, 147.
 

אורי404

New member
התחרות הזו לא הייתה משהו
הקווים לא חופפים, וכהרצלייני, וכמעט תמיד הבחירה היא ע"פ היעד ולא ע"פ החברה. אני מדבר על הקווים 501, 502 לעומת 47, 48, 247, 147.
אם היו מפעילים קווים נוספים, ייתכן שזה היה
אחרת. למשל אם היו מפעילים את קו 521 למשך כל שעות היום. במידת מה כנראה גם הפעלת קו 532.
 

Rubim88

New member
מה הפריע במשרד התחבורה שיש תחרות בין שתי
חברות באזור השרון בקווים לת"א ? ומה עם ביטולח הסובסידיה שהבטיחו בקול מצהלות תרועה ? משרד האוצר ממשיך לשלם סובסידיה, לכאורה יותר נמוכה, בפועל אף אחד אינו יודע אם אכן יש ירידה ממשית בהיקף הסובסידיה
שכחת את סובסידת הרכישה של האוטובוסים..
שרק אגד ודן מקבלות..
 

mister K

New member
מטרופולין זכתה במכרז של השרון
דבר הזכייה ידוע כבר כמה ימים...
אם כי רק היום פורסמה ההודעה ב-TheMarker. לדעתי המכרז הזה הוא מבחן חשוב לקבוצת מטרופולין. מעניין לראות אם הם יצליחו להשתלט על אשכול הקווים הקשה הזה ולתת שירות טוב לפחות כמו שהם נותנים בבאר שבע והנגב, שם תפעול הקווים קל בהרבה. מעניין גם לראות כיצד הם יצליחו להתמודד עם הצעת הסובסידיה הנמוכה ואם זה באמת יהיה ההיקף שלה בפועל. בכל אופן, אני חושב שהבחירה במטרופולין היא הבחירה הטובה ביותר מכל החברות שהתמודדו על המכרז הזה. מדובר בחברה רצינית שכעת תהיה לה "דריסת רגל" גם באזור המרכז. עם מטרופולין בהחלט ניתן לצפות לשמירה על רמת שירות גבוהה והוספת קווים חדשים. מה שאי אפשר להגיד על חברות אחרות כמו קווים וסופרבוס, שכלל לא איכפת להן מהשירות לנוסעים (והפעם הן אפילו לא התמודדו). עד כמה שידוע לי, החברה אמורה להתחיל להפעיל את הקווים רק בינואר 2011.
 

dctgdctg

New member
דבר הזכייה ידוע כבר כמה ימים...
אם כי רק היום פורסמה ההודעה ב-TheMarker. לדעתי המכרז הזה הוא מבחן חשוב לקבוצת מטרופולין. מעניין לראות אם הם יצליחו להשתלט על אשכול הקווים הקשה הזה ולתת שירות טוב לפחות כמו שהם נותנים בבאר שבע והנגב, שם תפעול הקווים קל בהרבה. מעניין גם לראות כיצד הם יצליחו להתמודד עם הצעת הסובסידיה הנמוכה ואם זה באמת יהיה ההיקף שלה בפועל. בכל אופן, אני חושב שהבחירה במטרופולין היא הבחירה הטובה ביותר מכל החברות שהתמודדו על המכרז הזה. מדובר בחברה רצינית שכעת תהיה לה "דריסת רגל" גם באזור המרכז. עם מטרופולין בהחלט ניתן לצפות לשמירה על רמת שירות גבוהה והוספת קווים חדשים. מה שאי אפשר להגיד על חברות אחרות כמו קווים וסופרבוס, שכלל לא איכפת להן מהשירות לנוסעים (והפעם הן אפילו לא התמודדו). עד כמה שידוע לי, החברה אמורה להתחיל להפעיל את הקווים רק בינואר 2011.
יש למישהו מושג אילו דגמי אוטובוסים עירוניים
יופעלו באשכול זה? האם זה נכון שזו הפעם הראשונה בה מטרופולין מפעילה קווים עירוניים (בלי לספור את מטרודן). אני לא חושב שיש בקבוצה ייבואן אוטובוסים (כמו בקווים או באגד תעבורה) כך שזו לא שאלה טרוויאלית
 

mister K

New member
יש למישהו מושג אילו דגמי אוטובוסים עירוניים
יופעלו באשכול זה? האם זה נכון שזו הפעם הראשונה בה מטרופולין מפעילה קווים עירוניים (בלי לספור את מטרודן). אני לא חושב שיש בקבוצה ייבואן אוטובוסים (כמו בקווים או באגד תעבורה) כך שזו לא שאלה טרוויאלית
עוד מוקדם מאוד לדעת.
כיום מטרופולין מפעילים את שני הקווים העירוניים בערד בנוסף לקווים העירוניים בבאר שבע שמפעילה חברת הבת מטרודן. רוב הרכש שביצעה מטרופולין עד עתה הוא של דגמי וולבו, אם כי נרכשו גם אוטובוסים מתוצרת מאן. אני מקווה שהאוטובוסים שיופעלו היו מדגם מאן NL, שהוא לדעתי הדגם העירוני הטוב ביותר שנוסע כיום בארץ.
 
עוד מוקדם מאוד לדעת.
כיום מטרופולין מפעילים את שני הקווים העירוניים בערד בנוסף לקווים העירוניים בבאר שבע שמפעילה חברת הבת מטרודן. רוב הרכש שביצעה מטרופולין עד עתה הוא של דגמי וולבו, אם כי נרכשו גם אוטובוסים מתוצרת מאן. אני מקווה שהאוטובוסים שיופעלו היו מדגם מאן NL, שהוא לדעתי הדגם העירוני הטוב ביותר שנוסע כיום בארץ.
דגמים עירוניים בחברה כיום
B12BLE אחד, B7L אחד, NL חכור מאגד, שני מיניבוסים (M20, אם אינני טועה), ואליהם ניתן להוסיף את ה-SU הלבן. כמו כן בחנו לא מזמן דגם נוסף (נדמה לי שהיה מאן, אבל לא בטוח). להערכתי, לאור ההיסטוריה של צי הרכב בחברה, הרכבים שיופעלו יהיו שילוב של וולבו ומאן, שני היצרנים המועדפים עליה (סניף ב"ש/נגב הוא סניף של וולבואים, סניף ת"א כולל בעיקר מאנים). לא אתפלא אם מפרקיות (בהנחה שירכשו כאלה) יהיו תוצרת מאן, לאור העובדה שבארץ אין נסיון תחזוקתי למפרקיות וולבו (והדבר חשוב בעיקר לענייני חלפים). אגב, היום יצא לי לנסוע ב-ARAWAY של ויאוליה, עוד מועמד תיאורטי לפחות לקטגוריית הרכבים הפרבריים. התאכזבתי. המרכב רועד מאוד על הרכב, העיצוב הפנימי נראה מיושן ביחס לגיל הדגם, תאי המטען קטנים ובלתי נוחים לפתיחה, והעובדה שאינו נמוך רצפה או כניסה היא פשוט חסרון . אני ממש לא מתפלא שהוא היחיד מסוגו בארץ. לדעתי מי שמחפש רכב פרברי צריך להעדיף גרסאות ארוכות של נמוכי רצפה/כניסה שבהן זוג מושבים או רביעיה יוסרו לטובת מדפים למטען (כמו באוטובוסים תעופתיים).
 
דגמים עירוניים בחברה כיום
B12BLE אחד, B7L אחד, NL חכור מאגד, שני מיניבוסים (M20, אם אינני טועה), ואליהם ניתן להוסיף את ה-SU הלבן. כמו כן בחנו לא מזמן דגם נוסף (נדמה לי שהיה מאן, אבל לא בטוח). להערכתי, לאור ההיסטוריה של צי הרכב בחברה, הרכבים שיופעלו יהיו שילוב של וולבו ומאן, שני היצרנים המועדפים עליה (סניף ב"ש/נגב הוא סניף של וולבואים, סניף ת"א כולל בעיקר מאנים). לא אתפלא אם מפרקיות (בהנחה שירכשו כאלה) יהיו תוצרת מאן, לאור העובדה שבארץ אין נסיון תחזוקתי למפרקיות וולבו (והדבר חשוב בעיקר לענייני חלפים). אגב, היום יצא לי לנסוע ב-ARAWAY של ויאוליה, עוד מועמד תיאורטי לפחות לקטגוריית הרכבים הפרבריים. התאכזבתי. המרכב רועד מאוד על הרכב, העיצוב הפנימי נראה מיושן ביחס לגיל הדגם, תאי המטען קטנים ובלתי נוחים לפתיחה, והעובדה שאינו נמוך רצפה או כניסה היא פשוט חסרון . אני ממש לא מתפלא שהוא היחיד מסוגו בארץ. לדעתי מי שמחפש רכב פרברי צריך להעדיף גרסאות ארוכות של נמוכי רצפה/כניסה שבהן זוג מושבים או רביעיה יוסרו לטובת מדפים למטען (כמו באוטובוסים תעופתיים).
כדאי גם להזכיר את ה-NLים יורו 4 שיש לתור-בוס
החברה האם בנתב"ג. כמו כן, בנוגע לאיריסבוס - הרי שלוויאוליה יש כמה יחידות ולא רק אחת.
 

הרדוף3

New member
מטרופולין זכתה במכרז של השרון
רמת השירות אצל המפעילים הפרטיים ירדה לאשפתות
רמת השירות אצל המפעילים החדשים בתחבורה הציבורית הורידה את רמת השירות לאשפתות ומעודד נסיעה ברכב הפרטי. במקומות שבהם בוצעה הרפורמה בתחבורה הציבורית קיבלנו הרס מוחלט של התחבורה הציבורית. האינטרס הלאומי צריך להיות עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אך במדינת ישראל לצערי מעודדים את השימוש ברכב הפרטי ואלה הן התוצאות.
 

Rubim88

New member
רמת השירות אצל המפעילים הפרטיים ירדה לאשפתות
רמת השירות אצל המפעילים החדשים בתחבורה הציבורית הורידה את רמת השירות לאשפתות ומעודד נסיעה ברכב הפרטי. במקומות שבהם בוצעה הרפורמה בתחבורה הציבורית קיבלנו הרס מוחלט של התחבורה הציבורית. האינטרס הלאומי צריך להיות עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אך במדינת ישראל לצערי מעודדים את השימוש ברכב הפרטי ואלה הן התוצאות.
תמשיך לזרוק שטויות באוויר..
 

levikon

New member
רמת השירות אצל המפעילים הפרטיים ירדה לאשפתות
רמת השירות אצל המפעילים החדשים בתחבורה הציבורית הורידה את רמת השירות לאשפתות ומעודד נסיעה ברכב הפרטי. במקומות שבהם בוצעה הרפורמה בתחבורה הציבורית קיבלנו הרס מוחלט של התחבורה הציבורית. האינטרס הלאומי צריך להיות עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, אך במדינת ישראל לצערי מעודדים את השימוש ברכב הפרטי ואלה הן התוצאות.
לא נכנס לויכוח, אבל אסור להכליל.
מקומות שהתנסיתי בהם בנסיעה והשירות בהם טוב יותר ממה שהיה לפני הרפורמה: אשדוד - קונקס. עפולה - קווים. באר שבע - מטרודן. איזור הדרום - מטרופולין. שלא נדבר על מקומות בהם השירות לא הוטב אבל בהחלט גם לא הורע: אשדוד - אגד תעבורה. אשקלון - אגד תעבורה. וכ"ו...
 

אורי404

New member
נצל"ש-ויאוליה בלוד
מישהו יודע מתי תאריך התחלת הפעילות שלהם בקווים הפנימיים בעיר ובקווי לוד-תל אביב?
במלים אחרות "ויאוליה" אמורים להחליף את
"סופרבוס" באשכול רמלוד-שוהם? האם לקווים פנימיים לוד-רמלה ובפרבריים בין שתי הערים, בקווי רמלה-תל אביב + קו 461 וקווי שוהם (קווים לנתב"ג וקווי 50X לתל אביב)?
 

mister K

New member
במלים אחרות "ויאוליה" אמורים להחליף את
"סופרבוס" באשכול רמלוד-שוהם? האם לקווים פנימיים לוד-רמלה ובפרבריים בין שתי הערים, בקווי רמלה-תל אביב + קו 461 וקווי שוהם (קווים לנתב"ג וקווי 50X לתל אביב)?
הם לא עומדים להחליף את סופרבוס!
הם יפעילו את הקווים הבודדים שנותרו בימי אגד.
 

אורי404

New member
הם לא עומדים להחליף את סופרבוס!
הם יפעילו את הקווים הבודדים שנותרו בימי אגד.
רתם. לא ידעתי. שאלה:
חשבתי כי מדובר בסיום "סופרבוס" והחלפה שלהם. בכל מקרה האם מדובר בקווים 475, 460, 462 ו-464? האם מתוכננת מתכונת דומה של הפעלה או שינויים בזמני נסיעות ובקווים חדשים?
 

mister K

New member
רתם. לא ידעתי. שאלה:
חשבתי כי מדובר בסיום "סופרבוס" והחלפה שלהם. בכל מקרה האם מדובר בקווים 475, 460, 462 ו-464? האם מתוכננת מתכונת דומה של הפעלה או שינויים בזמני נסיעות ובקווים חדשים?
כן, מדובר על ארבעת הקווים האלה.
לגבי שינויים, אין לי שמץ של מושג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה