מטרונית? = זילזולית!

מצב
הנושא נעול.

עדירמר

New member
מטרונית? = זילזולית!

מטרונית? = זילזולית!


יואב הוא סטודנט שמתגורר ברחוב איינשטיין. הוא חשב שהוא מכיר את התחבורה הציבורית באזור חיפה. השבוע הוא סיפר, כיצד הפכה הנסיעה לקרית חיים מביתו למסע ייסורים, צפיפות ואיחור סדרתי.

יואב מספר שעמד בתחנה ברחוב חורב בשעה 14:30. הוא היה בטוח ששעה וחצי זה מספיק זמן לפני תור בשעה 16:00 בקרית חיים.

מכיוון שקו 146 עובר פעם בשעה, לקח 24 למרכז חורב, בשעה 14:40.
הוא ירד מקו 24 בשעה 14:45 במרכז חורב שם כמו רבים, עמד והמתין לאוטובוס אל מרכזית המפרץ ומשם קו 3 במטרונית. כעבור 5 דקות עלה על קו 123 למרכזית המפרץ, כפי שציין השלט.

"השעה 15:10 והאוטובוס נוסע לנו לאט לאט בזיו, כי זמנם של הנוסעים ממש לא חשוב, עוצר דקה בכל תחנה..הנהג מפטפט עם נוסעים בעלייה.. רק בשעה 15:20 קו 123 סיים מסלול מייגע דרך יד לבנים".

יואב מספר שעמד בתחנת המטרונית במרכזית המפרץ בשעה 15:30. הוא היה בטוח שהמטרונית תגיע בתוך 6 דקות כמובטח, תיקח 20 דקות עד לקריית חיים, והוא יגיע בזמן. אלא שקו 3 בחר לא להגיע..
"עמדנו והסתכלנו בתסכול עצום - קו 1, קו 2, קו 1 שוב, שוב קו 2.. והרציף כל הזמן מתמלא, הבנתי שגם כשיגיע קו 3 הולך להיות צפוף מאד".

בשעה 15:45 אחרי 15 דקות המתנה הגיע קו 3 המיוחל. "כשעלינו לא היה מקום לעמוד, מילא לשבת" מספר יואב. אבל הוא לא יכל להרשות לעצמו להמתין עוד, ועלה "בסאונה, המיזוג בקושי פעל ואי אפשר לפתוח חלונות".
אלא שאם הוא חשב שפה מצפה נסיעה חלקה, הוא טעה. "בכל תחנה שמענו צפצוף של הדלתות שלא נסגרות. הנהג כרז לנו להתרחק מהדלת השלישית, הרביעית.. זה היה כמו נסיעה באזור הדמדומים. בפניה לקרית חיים עמד 3 דקות ברמזור. בתחנה ליד איזה גשר התעכבנו 4 דקות כי דלת לא נסגרה, פשוט עמדנו. ואז בלימה חזקה וזכיתי לפגוש את הכתף של אשה שעמדה לידי ועמדה להתעלף מהדוחק והתיישבה על הרצפה".
יואב מספר שהסתכל על השעון בלוח התצוגה:
"יצאנו ב15:47 ממרכזית המפרץ ובשעה 16:10 עוד היינו בגשר עם צפצופי הדלתות. לקרית חיים הגענו בשעה 16:18 כלומר הנסיעה ממרכזית המפרץ לקרית חיים לקחה 30 דקות.."

והסיכום שלו:
"יצאתי ב-14:30 מהבית!! ושעה וחצי גם לא הספיקו כדי להגיע מאזור מרכז חורב לקרית חיים!! זאת חרפה למי שתכנן פה את מסלולי התחבורה הציבורית, שאי אפשר להגיע בצורה מהירה למרכזית המפרץ וצריך לטייל דרך רוממה ונוה שאנן בקוים לשם, מה שראיתי במטרונית היה מחזה עצוב של זלזול בנוסעים ובזמן שלנו. גם איחרתי לתור, ובדרך בחזרה שוב שעה וחצי, פשוט לא הגיוני".
 
תעדכן את יואב שהתדירות של קו 146 היא פעם בחצי

מטרונית? = זילזולית!


יואב הוא סטודנט שמתגורר ברחוב איינשטיין. הוא חשב שהוא מכיר את התחבורה הציבורית באזור חיפה. השבוע הוא סיפר, כיצד הפכה הנסיעה לקרית חיים מביתו למסע ייסורים, צפיפות ואיחור סדרתי.

יואב מספר שעמד בתחנה ברחוב חורב בשעה 14:30. הוא היה בטוח ששעה וחצי זה מספיק זמן לפני תור בשעה 16:00 בקרית חיים.

מכיוון שקו 146 עובר פעם בשעה, לקח 24 למרכז חורב, בשעה 14:40.
הוא ירד מקו 24 בשעה 14:45 במרכז חורב שם כמו רבים, עמד והמתין לאוטובוס אל מרכזית המפרץ ומשם קו 3 במטרונית. כעבור 5 דקות עלה על קו 123 למרכזית המפרץ, כפי שציין השלט.

"השעה 15:10 והאוטובוס נוסע לנו לאט לאט בזיו, כי זמנם של הנוסעים ממש לא חשוב, עוצר דקה בכל תחנה..הנהג מפטפט עם נוסעים בעלייה.. רק בשעה 15:20 קו 123 סיים מסלול מייגע דרך יד לבנים".

יואב מספר שעמד בתחנת המטרונית במרכזית המפרץ בשעה 15:30. הוא היה בטוח שהמטרונית תגיע בתוך 6 דקות כמובטח, תיקח 20 דקות עד לקריית חיים, והוא יגיע בזמן. אלא שקו 3 בחר לא להגיע..
"עמדנו והסתכלנו בתסכול עצום - קו 1, קו 2, קו 1 שוב, שוב קו 2.. והרציף כל הזמן מתמלא, הבנתי שגם כשיגיע קו 3 הולך להיות צפוף מאד".

בשעה 15:45 אחרי 15 דקות המתנה הגיע קו 3 המיוחל. "כשעלינו לא היה מקום לעמוד, מילא לשבת" מספר יואב. אבל הוא לא יכל להרשות לעצמו להמתין עוד, ועלה "בסאונה, המיזוג בקושי פעל ואי אפשר לפתוח חלונות".
אלא שאם הוא חשב שפה מצפה נסיעה חלקה, הוא טעה. "בכל תחנה שמענו צפצוף של הדלתות שלא נסגרות. הנהג כרז לנו להתרחק מהדלת השלישית, הרביעית.. זה היה כמו נסיעה באזור הדמדומים. בפניה לקרית חיים עמד 3 דקות ברמזור. בתחנה ליד איזה גשר התעכבנו 4 דקות כי דלת לא נסגרה, פשוט עמדנו. ואז בלימה חזקה וזכיתי לפגוש את הכתף של אשה שעמדה לידי ועמדה להתעלף מהדוחק והתיישבה על הרצפה".
יואב מספר שהסתכל על השעון בלוח התצוגה:
"יצאנו ב15:47 ממרכזית המפרץ ובשעה 16:10 עוד היינו בגשר עם צפצופי הדלתות. לקרית חיים הגענו בשעה 16:18 כלומר הנסיעה ממרכזית המפרץ לקרית חיים לקחה 30 דקות.."

והסיכום שלו:
"יצאתי ב-14:30 מהבית!! ושעה וחצי גם לא הספיקו כדי להגיע מאזור מרכז חורב לקרית חיים!! זאת חרפה למי שתכנן פה את מסלולי התחבורה הציבורית, שאי אפשר להגיע בצורה מהירה למרכזית המפרץ וצריך לטייל דרך רוממה ונוה שאנן בקוים לשם, מה שראיתי במטרונית היה מחזה עצוב של זלזול בנוסעים ובזמן שלנו. גם איחרתי לתור, ובדרך בחזרה שוב שעה וחצי, פשוט לא הגיוני".
תעדכן את יואב שהתדירות של קו 146 היא פעם בחצי
שעה.
וקו 3 של המטרונית בעייתי כי בשעות העומס הוא נתקע בהדר.
היה נכון בשעות העומס ליצור לקו 3 חלופה שמרכזית המפרץ תהיה נקודת הקצה הדרומית שלה.
 

mister K

New member
מי שלא מכיר את מערכת התח"צ, שלא יתלונן!

מטרונית? = זילזולית!


יואב הוא סטודנט שמתגורר ברחוב איינשטיין. הוא חשב שהוא מכיר את התחבורה הציבורית באזור חיפה. השבוע הוא סיפר, כיצד הפכה הנסיעה לקרית חיים מביתו למסע ייסורים, צפיפות ואיחור סדרתי.

יואב מספר שעמד בתחנה ברחוב חורב בשעה 14:30. הוא היה בטוח ששעה וחצי זה מספיק זמן לפני תור בשעה 16:00 בקרית חיים.

מכיוון שקו 146 עובר פעם בשעה, לקח 24 למרכז חורב, בשעה 14:40.
הוא ירד מקו 24 בשעה 14:45 במרכז חורב שם כמו רבים, עמד והמתין לאוטובוס אל מרכזית המפרץ ומשם קו 3 במטרונית. כעבור 5 דקות עלה על קו 123 למרכזית המפרץ, כפי שציין השלט.

"השעה 15:10 והאוטובוס נוסע לנו לאט לאט בזיו, כי זמנם של הנוסעים ממש לא חשוב, עוצר דקה בכל תחנה..הנהג מפטפט עם נוסעים בעלייה.. רק בשעה 15:20 קו 123 סיים מסלול מייגע דרך יד לבנים".

יואב מספר שעמד בתחנת המטרונית במרכזית המפרץ בשעה 15:30. הוא היה בטוח שהמטרונית תגיע בתוך 6 דקות כמובטח, תיקח 20 דקות עד לקריית חיים, והוא יגיע בזמן. אלא שקו 3 בחר לא להגיע..
"עמדנו והסתכלנו בתסכול עצום - קו 1, קו 2, קו 1 שוב, שוב קו 2.. והרציף כל הזמן מתמלא, הבנתי שגם כשיגיע קו 3 הולך להיות צפוף מאד".

בשעה 15:45 אחרי 15 דקות המתנה הגיע קו 3 המיוחל. "כשעלינו לא היה מקום לעמוד, מילא לשבת" מספר יואב. אבל הוא לא יכל להרשות לעצמו להמתין עוד, ועלה "בסאונה, המיזוג בקושי פעל ואי אפשר לפתוח חלונות".
אלא שאם הוא חשב שפה מצפה נסיעה חלקה, הוא טעה. "בכל תחנה שמענו צפצוף של הדלתות שלא נסגרות. הנהג כרז לנו להתרחק מהדלת השלישית, הרביעית.. זה היה כמו נסיעה באזור הדמדומים. בפניה לקרית חיים עמד 3 דקות ברמזור. בתחנה ליד איזה גשר התעכבנו 4 דקות כי דלת לא נסגרה, פשוט עמדנו. ואז בלימה חזקה וזכיתי לפגוש את הכתף של אשה שעמדה לידי ועמדה להתעלף מהדוחק והתיישבה על הרצפה".
יואב מספר שהסתכל על השעון בלוח התצוגה:
"יצאנו ב15:47 ממרכזית המפרץ ובשעה 16:10 עוד היינו בגשר עם צפצופי הדלתות. לקרית חיים הגענו בשעה 16:18 כלומר הנסיעה ממרכזית המפרץ לקרית חיים לקחה 30 דקות.."

והסיכום שלו:
"יצאתי ב-14:30 מהבית!! ושעה וחצי גם לא הספיקו כדי להגיע מאזור מרכז חורב לקרית חיים!! זאת חרפה למי שתכנן פה את מסלולי התחבורה הציבורית, שאי אפשר להגיע בצורה מהירה למרכזית המפרץ וצריך לטייל דרך רוממה ונוה שאנן בקוים לשם, מה שראיתי במטרונית היה מחזה עצוב של זלזול בנוסעים ובזמן שלנו. גם איחרתי לתור, ובדרך בחזרה שוב שעה וחצי, פשוט לא הגיוני".
מי שלא מכיר את מערכת התח"צ, שלא יתלונן!
שתי הטעויות הקריטיות שלו:
1. קו 146 פועל פעם בחצי שעה ולא פעם בשעה ולכן הסיכוי שהתאים לו הרבה יותר גבוה ממה שחשב.
2. ממרכז חורב למרכזית המפרץ וגם לצומת קרית אתא, נוסעים אך ורק בקו 136 המהיר דרך המנהרות. לא ברור למה הוא בחר לנסוע דווקא בקו 123.

מי שאין לו מושג בתח"צ , שיבדוק את תדירות הקווים ואת מסלוליהם ושלא יתלונן אחר כך אם הוא בוחר בדרך איטית.
תמיד אפשר גם לשאול פה בשירשור ההכוונה.
 

down under

New member
מצאת עם מי לדבר

מי שלא מכיר את מערכת התח"צ, שלא יתלונן!
שתי הטעויות הקריטיות שלו:
1. קו 146 פועל פעם בחצי שעה ולא פעם בשעה ולכן הסיכוי שהתאים לו הרבה יותר גבוה ממה שחשב.
2. ממרכז חורב למרכזית המפרץ וגם לצומת קרית אתא, נוסעים אך ורק בקו 136 המהיר דרך המנהרות. לא ברור למה הוא בחר לנסוע דווקא בקו 123.

מי שאין לו מושג בתח"צ , שיבדוק את תדירות הקווים ואת מסלוליהם ושלא יתלונן אחר כך אם הוא בוחר בדרך איטית.
תמיד אפשר גם לשאול פה בשירשור ההכוונה.
מצאת עם מי לדבר
ראה רק שני הדפים הראשונים של הפורום על מנת להבין שעדיף כבר לדבר אל הלמפה או לבקש להיות בנו המאומץ של השופט וילהלם דמקרא פד"פ....

 

mister K

New member
מעדירמר כבר מזמן התייאשתי

מצאת עם מי לדבר
ראה רק שני הדפים הראשונים של הפורום על מנת להבין שעדיף כבר לדבר אל הלמפה או לבקש להיות בנו המאומץ של השופט וילהלם דמקרא פד"פ....

מעדירמר כבר מזמן התייאשתי
אבל טיפשות ובורות תח"צית של אנשים יכולה לשגע אותי, בייחוד אם הם עוד מתלוננים ובוכים אחר כך כמו היואב הזה (בהנחה שעדירמר לא המציא אותו).
מי נוסע ככה מהכרמל לקרית חיים?! מי שנוסע בדרך הזאת ועוד בשני הכיוונים פשוט צריך לשתוק אחר כך.
 

droriko

New member
אין מצב שהוא לא המציא אותו

מעדירמר כבר מזמן התייאשתי
אבל טיפשות ובורות תח"צית של אנשים יכולה לשגע אותי, בייחוד אם הם עוד מתלוננים ובוכים אחר כך כמו היואב הזה (בהנחה שעדירמר לא המציא אותו).
מי נוסע ככה מהכרמל לקרית חיים?! מי שנוסע בדרך הזאת ועוד בשני הכיוונים פשוט צריך לשתוק אחר כך.
אין מצב שהוא לא המציא אותו
קודם כל נראה לי הזוי ששני חברים יפגשו והראשון יפרט לשני את כל המסע הארוך שלו,כולל זמנים מדוייקים. דבר שני,נראה לי עוד יותר שהחבר השני זוכר את הסיפור פרט אחרי פרט.
 

droriko

New member
עוד יותר=עוד יותר הזוי

אין מצב שהוא לא המציא אותו
קודם כל נראה לי הזוי ששני חברים יפגשו והראשון יפרט לשני את כל המסע הארוך שלו,כולל זמנים מדוייקים. דבר שני,נראה לי עוד יותר שהחבר השני זוכר את הסיפור פרט אחרי פרט.
עוד יותר=עוד יותר הזוי
 

25306yosef

New member
ולמה בכלל צריך להכיר את המערכת ?

מי שלא מכיר את מערכת התח"צ, שלא יתלונן!
שתי הטעויות הקריטיות שלו:
1. קו 146 פועל פעם בחצי שעה ולא פעם בשעה ולכן הסיכוי שהתאים לו הרבה יותר גבוה ממה שחשב.
2. ממרכז חורב למרכזית המפרץ וגם לצומת קרית אתא, נוסעים אך ורק בקו 136 המהיר דרך המנהרות. לא ברור למה הוא בחר לנסוע דווקא בקו 123.

מי שאין לו מושג בתח"צ , שיבדוק את תדירות הקווים ואת מסלוליהם ושלא יתלונן אחר כך אם הוא בוחר בדרך איטית.
תמיד אפשר גם לשאול פה בשירשור ההכוונה.
ולמה בכלל צריך להכיר את המערכת ?
מערכת תח"צ יעילה באמת, היא כזו שאין צורך ללמוד אותה היטב בעל פה לפרטי פרטים.

אם הנוסע הפוטנציאלי צריך ללמוד בעל פה את כל המערכת לפרטי פרטים על מנת לנסוע נסיעה חד פעמית, אז זו לא תחבורה ציבורית יעילה.

אני בספק אם יש בחיפה (או בכל עיר אחרת) מישהו שמכיר היטב בעל פה את כל המערכת לפרטי פרטים. ואם יש מישהו כזה, אז מדובר בחובב נלהב של אוטובוסים בלבד ולא בדיוק בנוסע הפוטנציאלי.
 

mister K

New member
אין פה "פרטי פרטים". זה באמת ידע בסיסי.

ולמה בכלל צריך להכיר את המערכת ?
מערכת תח"צ יעילה באמת, היא כזו שאין צורך ללמוד אותה היטב בעל פה לפרטי פרטים.

אם הנוסע הפוטנציאלי צריך ללמוד בעל פה את כל המערכת לפרטי פרטים על מנת לנסוע נסיעה חד פעמית, אז זו לא תחבורה ציבורית יעילה.

אני בספק אם יש בחיפה (או בכל עיר אחרת) מישהו שמכיר היטב בעל פה את כל המערכת לפרטי פרטים. ואם יש מישהו כזה, אז מדובר בחובב נלהב של אוטובוסים בלבד ולא בדיוק בנוסע הפוטנציאלי.
אין פה "פרטי פרטים". זה באמת ידע בסיסי.
לא רק חובבים נלהבים של אוטובוסים יודעים שממרכז חורב למפרץ כבר לא נוסעים בקו 123 אלא בקו 136.
גם את התדירות של 146 אפשר לבדוק בקלות באתרי האינטרנט או באפליקציות הסלולריות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה