מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית

מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית
[קצת שקט פה ביום האחרון, כנראה שכולם בשצ"ג (393) לקראת הסערה הצפויה]

בעקבות ההצהרות על כוונה להתחיל בגביית תשלום עבור הנסיעה במטרונית, התחלתי לעשות 'ניסויים' במכונות התשלום של המטרונית בימים האחרונים, והתוצאות עגומות.

בכל תחנת מטרונית ישנם 2 מכשירי תיקוף אוטומטים (ללא כפתורים, סטייל רק"ל, להלן 'מתקפים / מתקף'), 1 מכשיר לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות אשראי (בלבד) + תיקוף, ו־1 מכשיר לרכישת הסדר נסיעה באשראי או מזומן + תיקוף. הרעיון הוא שתיקוף 'טיפש' יתבצע בדרך כלל במתקפים, ורכישת כרטיסים ותיקוף מסובך יעשה ב־2 המכונות האחרות. מה הכוונה בתיקוף 'טיפש'? תיקוף 'טיפש הינו תיקוף המתבצע כאשר ישנו רק הסדר נסיעה אחד על הרב-קו, כך שאין כל אפשרות אחרת לתיקוף. אם חלילה יש יותר מאחד (ולמטרונית ישנם 4 קודי מחיר אפשריים: 1,2,4 ו־6), המתקף יסרב לבצע את תפקידו וישלח את הנוסע ל־2 המכונות החכמות יותר. לדוגמא, נוסע מהקריות שמחזיק 2 כרטיסיות ברב-קו (אחת לקריות ואחת לחיפה, קוד 1 ו־קוד 4) לא יוכל להשתמש במתקפים לעולם. איני יודע מה יעשה מתקף במקרה ובו קיים חופשי חודשי וגם כרטיסיה, האם יתעלם מהחופשי-חודשי בגלל הכרטיסיה? הרעיון הוא למנוע תיקוף מוטעה, אבל ניתן היה לעשות את המתקף טיפה יותר חכם, וליצור כפתור בורר שמאפשר לבחור מאיזו כרטיסיה לנקב, במקום לשלוח את הנוסע למכונות אחרות.

הבחירה באלגוריתם הקמצני שמסכים לתקף במתקף האוטומטי רק כאשר ישנו אמצעי תשלום אחד, יוצרת בעיה לבלי הרב-קו האישי, שכן כדי להשתמש בו צריך להחזיק כרטיסיה בודדת על כל רב-קו. כידוע רשמית גם אסור להחזיק יותר מרב-קו אישי אחד. בעלי הרב קו האנונימי יכולים להחזיק כמה כרטיסים שבא להם, לכן זה לא רלוונטי להם (אם יחליטו לחלק את הכרטיסיות בין כמה כרטיסים), בעלי ההנחות נדפקים.

בכל תחנת מטרונית ישנם 4 מכשירי תיקוף? אז זהו שלא. ישנם תחנות בהם חסרים מכשירי התיקוף האוטומטי (לדוגמא, בתחנה 'שולית' כמו צ.ק. אתא (מזרח). גם כאשר המכונות קיימות, עוד לא נתקלתי בתחנה שבה 2 מכשירי התיקוף החכמים עובדים. בדרך כלל רק אחד מצליח לקרוא את הרב-קו, והשני מתייחס לרב-קו כמו לסתם כרטיס מגנטי, כלומר מתעלם ממנו (או שסתם תקוע על רקע שולחן העבודה של Windows7, באג נפוץ למדי). מבחינת כרטיסיות, בניגוד לרק"ל הירושלמי שבה הייתה סאגה שלמה של החלפה מקוד 2 ל־62, בחיפה הבחירה הייתה להמשיך להשתמש בקודים הקיימים, חבל רק שהמכונות החכמות מתייחסות לכרטיסיות בקוד 1 ו־4 כאל 'חיצוני' (כמו כרטיסיה בין עירונית, לדוגמא), ולא כאמצעי תשלום. לנציגי ההסברה אין שום מושג לגבי זה, ובכלל רמתם המקצועית ירודה למדי.

נציגי ההסברה נשכרו לכשבועיים של דיילות (ב־29 ש"ח לשעה + עמלה לא ידועה למעביד), וכעת הם עומדים בקור ללא תועלת, ובמקום להסביר כיצד משלמים במטרונית, מזכירים לנוסעים שהנסיעה הינה ללא תשלום... זה בזבוז כספי ציבור מרתיח. היה ברור גם שבוע לפני שהמכונות לא תקינות, וישנם בעיות לא פתורות, ואין סיכוי שניתן יהיה להתחיל בתשלום במועד הנקוב. ההסברים הרשמיים בנושא התיקוף כלליים מדי ולא נוגעים בשאלות רבות. עד כה לא הבנתי: נוסע שמחליף מטרונית במטרונית, צריך לתקף שוב? האם המתקף האוטומטי יודע לזהות נסיעת מעבר גם כשיש כרטיסיה אחרת (כלומר, האם נסיעת מעבר בתוך פרק הזמן של ה־90 דקות, תתקבל על ידי המתקף האוטומטי, או שהוא ידחה אותה בגלל שהיא צמודה לכרטיסיה זרה?). להערכתי יהיו המון אי-הבנות ותקלות בגלל חוסר הרצינות שבה מתמודדים עם נושא התשלום, גם לדיילים אין שמץ מושג לגבי שאלות אלו.

4 חודשים מאז תחילת ההפעלה של המטרונית, ועדיין אין נתוני זמן אמת בשרת של משרד התחבורה! (וממנו לאפליקציות השונות) זה למרות שישנה מערכת פנימית שמשדרת זמני הגעה צפויים בתחנות, למה היא לא יכולה לשדר אותם גם לשרת של משרד התחבורה?

קצת רשמי תחבורה ציבורית אחרת: 'קווי החרדים' כבר מוכרים מאוד באוכלוסייה הכללית (הדתית והחילונית), וזוכים לשימוש רב על ידם, משיקולי נוחות ומחיר. במוצ"ש הזה יצאו 2 אוטובוסי 997 מק. אתא לירושלים, מלבד לפחות עוד 999 אחד + מספר לא ידוע של 996 מרכסים. מלבד נושא המחיר, לקווים אלו ישנם בישוב המוצא והיעד פיזור תחנות צפוף למדי. נח לנוסעים, מפריע לכל האחרים (חסימת תחנות, חסימת כבישים צרים, חסימת מת"צים).

ירושלים: המעכב הגדול ביותר של האוטובוסים במרכז העיר הוא הצורך בתשלום, בגלל עיכוב של אוטובוס אחד בתחנה, גם זה שאחריו נעצר, נחסמים כבישים ונחסמים מת"צים, ונוצר עיכוב מיותר. ההבדל בזמן עליית הנוסעים בין ירושלים למטרונית (שבה פשוט אין תשלום) ניכר מאוד לעין, קצר מאוד במטרונית, ארוך מאוד בירושלים. נושא יעילות התשלום בירושלים חייב להיות מוסדר באמצעים שונים: מכירת כרטיסיות והסדרי נסיעה מחוץ לאוטובוס (מכשירים אוטומטיים או בחנויות / קיוסקים / דוכני מפעל הפייס), אפשרות עלייה מדלתות אחוריות לבעלי הסדר נסיעה 'טיפש' (חופשי חודשי, נסיעת מעבר בתוקף), והפעלת כרטיסנים עם מכשירי תיקוף ידניים בתחנות עמוסות במיוחד. בינתיים לא נעשה עוד דבר בירושלים בכיוון, והדבר מוביל לחוסר יעילות משמעותי של תחבורת האוטובוסים במרכז העיר.

קו 100: הקו צובר לו נוסעים בקצב יפה, בשעות אחר הצהריים אוטובוס מירושלים היה מלא בכ־60-70% (=אין ספסל שלם פנוי). אבל לקו יש תחנה במבשרת, ובעליה למבשרת ישנו עיכוב מיותר בגלל רמזור קצר שגורר המתנה של מספר מחזורים עד שהאוטובוס מצליח לחצות את הצומת שמצפון לגשר הראל. אם מבשרת רוצה שיהיו תחנות בגשר הראל, כדאי שתדאג שלא לעכב לשווא את הנוסעים מירושלים.

רכבת ישראל: בניגוד לחברות האוטובוסים, הרכבת ממשיכה למכור כרטיסיות נייר. אומנם הקופאית מנסה לשווק את רעיון הטענת הכרטיסיה על הרב-קו, אבל אני מעדיף את כרטיסי הנייר משיקולי חשש לאובדן (את כרטיסיות הנייר ניתן לחלק לכמה קבוצות, בעוד ברב-קו הכל ביחד. לרב-קו אנונימי אין ביטוח במקרה אובדן, וזו גם טרחה ללכת להסדיר מול הרכבת את שחזור הכרטיסיה ברב-קו אישי), ועל מנת שניתן יהיה לדעת בכל זמן נתון כמה כרטיסיות נשארו, בלי צורך בקורא NFC. משום מה, כרטיסיות רכבת ישנות (במקרה שלי מ־2010) לא עוברות במתקף של הרכבת. רציתי להחליף אותם בקופה, אבל אין להם אפשרות כזו, והפתרון הוא - 'תפנה לפקח שיעביר אותך'. סביר יחסית בהתחשב בזה שכמעט בכל תחנה ישנו פקח ליד המתקפים.
 

alantan

New member
תודה על הדיווח המעניין

מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית
[קצת שקט פה ביום האחרון, כנראה שכולם בשצ"ג (393) לקראת הסערה הצפויה]

בעקבות ההצהרות על כוונה להתחיל בגביית תשלום עבור הנסיעה במטרונית, התחלתי לעשות 'ניסויים' במכונות התשלום של המטרונית בימים האחרונים, והתוצאות עגומות.

בכל תחנת מטרונית ישנם 2 מכשירי תיקוף אוטומטים (ללא כפתורים, סטייל רק"ל, להלן 'מתקפים / מתקף'), 1 מכשיר לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות אשראי (בלבד) + תיקוף, ו־1 מכשיר לרכישת הסדר נסיעה באשראי או מזומן + תיקוף. הרעיון הוא שתיקוף 'טיפש' יתבצע בדרך כלל במתקפים, ורכישת כרטיסים ותיקוף מסובך יעשה ב־2 המכונות האחרות. מה הכוונה בתיקוף 'טיפש'? תיקוף 'טיפש הינו תיקוף המתבצע כאשר ישנו רק הסדר נסיעה אחד על הרב-קו, כך שאין כל אפשרות אחרת לתיקוף. אם חלילה יש יותר מאחד (ולמטרונית ישנם 4 קודי מחיר אפשריים: 1,2,4 ו־6), המתקף יסרב לבצע את תפקידו וישלח את הנוסע ל־2 המכונות החכמות יותר. לדוגמא, נוסע מהקריות שמחזיק 2 כרטיסיות ברב-קו (אחת לקריות ואחת לחיפה, קוד 1 ו־קוד 4) לא יוכל להשתמש במתקפים לעולם. איני יודע מה יעשה מתקף במקרה ובו קיים חופשי חודשי וגם כרטיסיה, האם יתעלם מהחופשי-חודשי בגלל הכרטיסיה? הרעיון הוא למנוע תיקוף מוטעה, אבל ניתן היה לעשות את המתקף טיפה יותר חכם, וליצור כפתור בורר שמאפשר לבחור מאיזו כרטיסיה לנקב, במקום לשלוח את הנוסע למכונות אחרות.

הבחירה באלגוריתם הקמצני שמסכים לתקף במתקף האוטומטי רק כאשר ישנו אמצעי תשלום אחד, יוצרת בעיה לבלי הרב-קו האישי, שכן כדי להשתמש בו צריך להחזיק כרטיסיה בודדת על כל רב-קו. כידוע רשמית גם אסור להחזיק יותר מרב-קו אישי אחד. בעלי הרב קו האנונימי יכולים להחזיק כמה כרטיסים שבא להם, לכן זה לא רלוונטי להם (אם יחליטו לחלק את הכרטיסיות בין כמה כרטיסים), בעלי ההנחות נדפקים.

בכל תחנת מטרונית ישנם 4 מכשירי תיקוף? אז זהו שלא. ישנם תחנות בהם חסרים מכשירי התיקוף האוטומטי (לדוגמא, בתחנה 'שולית' כמו צ.ק. אתא (מזרח). גם כאשר המכונות קיימות, עוד לא נתקלתי בתחנה שבה 2 מכשירי התיקוף החכמים עובדים. בדרך כלל רק אחד מצליח לקרוא את הרב-קו, והשני מתייחס לרב-קו כמו לסתם כרטיס מגנטי, כלומר מתעלם ממנו (או שסתם תקוע על רקע שולחן העבודה של Windows7, באג נפוץ למדי). מבחינת כרטיסיות, בניגוד לרק"ל הירושלמי שבה הייתה סאגה שלמה של החלפה מקוד 2 ל־62, בחיפה הבחירה הייתה להמשיך להשתמש בקודים הקיימים, חבל רק שהמכונות החכמות מתייחסות לכרטיסיות בקוד 1 ו־4 כאל 'חיצוני' (כמו כרטיסיה בין עירונית, לדוגמא), ולא כאמצעי תשלום. לנציגי ההסברה אין שום מושג לגבי זה, ובכלל רמתם המקצועית ירודה למדי.

נציגי ההסברה נשכרו לכשבועיים של דיילות (ב־29 ש"ח לשעה + עמלה לא ידועה למעביד), וכעת הם עומדים בקור ללא תועלת, ובמקום להסביר כיצד משלמים במטרונית, מזכירים לנוסעים שהנסיעה הינה ללא תשלום... זה בזבוז כספי ציבור מרתיח. היה ברור גם שבוע לפני שהמכונות לא תקינות, וישנם בעיות לא פתורות, ואין סיכוי שניתן יהיה להתחיל בתשלום במועד הנקוב. ההסברים הרשמיים בנושא התיקוף כלליים מדי ולא נוגעים בשאלות רבות. עד כה לא הבנתי: נוסע שמחליף מטרונית במטרונית, צריך לתקף שוב? האם המתקף האוטומטי יודע לזהות נסיעת מעבר גם כשיש כרטיסיה אחרת (כלומר, האם נסיעת מעבר בתוך פרק הזמן של ה־90 דקות, תתקבל על ידי המתקף האוטומטי, או שהוא ידחה אותה בגלל שהיא צמודה לכרטיסיה זרה?). להערכתי יהיו המון אי-הבנות ותקלות בגלל חוסר הרצינות שבה מתמודדים עם נושא התשלום, גם לדיילים אין שמץ מושג לגבי שאלות אלו.

4 חודשים מאז תחילת ההפעלה של המטרונית, ועדיין אין נתוני זמן אמת בשרת של משרד התחבורה! (וממנו לאפליקציות השונות) זה למרות שישנה מערכת פנימית שמשדרת זמני הגעה צפויים בתחנות, למה היא לא יכולה לשדר אותם גם לשרת של משרד התחבורה?

קצת רשמי תחבורה ציבורית אחרת: 'קווי החרדים' כבר מוכרים מאוד באוכלוסייה הכללית (הדתית והחילונית), וזוכים לשימוש רב על ידם, משיקולי נוחות ומחיר. במוצ"ש הזה יצאו 2 אוטובוסי 997 מק. אתא לירושלים, מלבד לפחות עוד 999 אחד + מספר לא ידוע של 996 מרכסים. מלבד נושא המחיר, לקווים אלו ישנם בישוב המוצא והיעד פיזור תחנות צפוף למדי. נח לנוסעים, מפריע לכל האחרים (חסימת תחנות, חסימת כבישים צרים, חסימת מת"צים).

ירושלים: המעכב הגדול ביותר של האוטובוסים במרכז העיר הוא הצורך בתשלום, בגלל עיכוב של אוטובוס אחד בתחנה, גם זה שאחריו נעצר, נחסמים כבישים ונחסמים מת"צים, ונוצר עיכוב מיותר. ההבדל בזמן עליית הנוסעים בין ירושלים למטרונית (שבה פשוט אין תשלום) ניכר מאוד לעין, קצר מאוד במטרונית, ארוך מאוד בירושלים. נושא יעילות התשלום בירושלים חייב להיות מוסדר באמצעים שונים: מכירת כרטיסיות והסדרי נסיעה מחוץ לאוטובוס (מכשירים אוטומטיים או בחנויות / קיוסקים / דוכני מפעל הפייס), אפשרות עלייה מדלתות אחוריות לבעלי הסדר נסיעה 'טיפש' (חופשי חודשי, נסיעת מעבר בתוקף), והפעלת כרטיסנים עם מכשירי תיקוף ידניים בתחנות עמוסות במיוחד. בינתיים לא נעשה עוד דבר בירושלים בכיוון, והדבר מוביל לחוסר יעילות משמעותי של תחבורת האוטובוסים במרכז העיר.

קו 100: הקו צובר לו נוסעים בקצב יפה, בשעות אחר הצהריים אוטובוס מירושלים היה מלא בכ־60-70% (=אין ספסל שלם פנוי). אבל לקו יש תחנה במבשרת, ובעליה למבשרת ישנו עיכוב מיותר בגלל רמזור קצר שגורר המתנה של מספר מחזורים עד שהאוטובוס מצליח לחצות את הצומת שמצפון לגשר הראל. אם מבשרת רוצה שיהיו תחנות בגשר הראל, כדאי שתדאג שלא לעכב לשווא את הנוסעים מירושלים.

רכבת ישראל: בניגוד לחברות האוטובוסים, הרכבת ממשיכה למכור כרטיסיות נייר. אומנם הקופאית מנסה לשווק את רעיון הטענת הכרטיסיה על הרב-קו, אבל אני מעדיף את כרטיסי הנייר משיקולי חשש לאובדן (את כרטיסיות הנייר ניתן לחלק לכמה קבוצות, בעוד ברב-קו הכל ביחד. לרב-קו אנונימי אין ביטוח במקרה אובדן, וזו גם טרחה ללכת להסדיר מול הרכבת את שחזור הכרטיסיה ברב-קו אישי), ועל מנת שניתן יהיה לדעת בכל זמן נתון כמה כרטיסיות נשארו, בלי צורך בקורא NFC. משום מה, כרטיסיות רכבת ישנות (במקרה שלי מ־2010) לא עוברות במתקף של הרכבת. רציתי להחליף אותם בקופה, אבל אין להם אפשרות כזו, והפתרון הוא - 'תפנה לפקח שיעביר אותך'. סביר יחסית בהתחשב בזה שכמעט בכל תחנה ישנו פקח ליד המתקפים.
תודה על הדיווח המעניין
מי הוא הדין והדיין לגבי המטרונית? חברת יפה נוף? עיריית חיפה? משרד התחבורה?
נראה שאין שום גורם שמוכן להודות ברמת הפישולים הגבוהה שיש שם...
 

25306yosef

New member
צריך עורך דין עתיר ניסיון

תודה על הדיווח המעניין
מי הוא הדין והדיין לגבי המטרונית? חברת יפה נוף? עיריית חיפה? משרד התחבורה?
נראה שאין שום גורם שמוכן להודות ברמת הפישולים הגבוהה שיש שם...
צריך עורך דין עתיר ניסיון
וגם מישהו שיהיה מוכן לשלם לו על כך עבור הגשת תביעות.

לא נראה לי שיש בקרב משתמשי התח"צ מישהו כזה. לכן ככל הנראה הכאוס הזה יימשך. משתמשי התח"צ הם כאמור לקוחות שבויים שמשתמשים בה בלית ברירה מכיוון שידם אינה משגת להחזיק רכב פרטי ובוודאי שלא לשלם לעורכי דין.

אבל יש בישראל עמותה רשומה אחת לפחות, טוב היה אם היו חושבים בעמותה הזו ללכת לכיוון של הגשת בקשות לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע (וגם לצורך איסוף ראיות), ובהמשך גם ללכת לכיוון של תביעות ובגצים כמו האזרח סיני ליבל.

העמותה נרשמה ברשם העמותות בתאריך 21/12/2011, כך שבקרוב תוכל גם לקבל אישור ניהול תקין, דבר שיקל מאוד על פעילותה וגם יאפשר לה גיוס תרומות מתורמים.
 

25306yosef

New member
וכמה בדיוק כסף זה עולה לנו:

צריך עורך דין עתיר ניסיון
וגם מישהו שיהיה מוכן לשלם לו על כך עבור הגשת תביעות.

לא נראה לי שיש בקרב משתמשי התח"צ מישהו כזה. לכן ככל הנראה הכאוס הזה יימשך. משתמשי התח"צ הם כאמור לקוחות שבויים שמשתמשים בה בלית ברירה מכיוון שידם אינה משגת להחזיק רכב פרטי ובוודאי שלא לשלם לעורכי דין.

אבל יש בישראל עמותה רשומה אחת לפחות, טוב היה אם היו חושבים בעמותה הזו ללכת לכיוון של הגשת בקשות לקבלת מידע במסגרת חוק חופש המידע (וגם לצורך איסוף ראיות), ובהמשך גם ללכת לכיוון של תביעות ובגצים כמו האזרח סיני ליבל.

העמותה נרשמה ברשם העמותות בתאריך 21/12/2011, כך שבקרוב תוכל גם לקבל אישור ניהול תקין, דבר שיקל מאוד על פעילותה וגם יאפשר לה גיוס תרומות מתורמים.
וכמה בדיוק כסף זה עולה לנו:
על מנת לקבל מידע ממשרד התחבורה, יש להגיש בקשה מסודרת בהתאם לחוק חופש המידע אל הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה ולשלם את האגרות הבאות:

1. אגרת בקשה לקבלת מידע על סך של 101 ש"ח. זוהי אגרת חובה לצורך תחילת הטיפול בבקשה. סכום זה לא יוחזר לעולם!

2. סכום בסיסי לקבלת התחייבות לשאת באגרות טיפול והפקה - 270 ש"ח.

אגרת טיפול מחושבת על פי שעות העבודה בפועל (כולל איתור מידע מיון וטיפול): 54 ש"ח עבור כל שעת עבודה לצורך הפקת המידע החל מהשעה השלישית.

אגרה עבור הפקת המידע המבוקש. לכל עמוד צילום - 1.37 ש"ח (פרינט על נייר), לדיסק מחשב - 5.42 ש"ח.

חוק חופש המידע מאפשר לרשות ציבורית (משרד התחבורה) שלא למסור את המידע המבוקש במקרים רבים ביותר כמו מידע על דיונים פנימיים, סוד מסחרי או עסקי, מידע על תוכנית הנמצאת בשלבי התהוות, מידע שלצורך הפקתו נדרשת הקצאת משאבים בלתי סבירה, ועוד... ועוד...

במקרה של סירוב הרשות הציבורית למסור את המידע המבוקש, יש להעביר את הטיפול אל עורכי הדין (הפרטיים של מבקש המידע ועל חשבונו כמובן) ובתי המשפט.

להלן פירוט אגרות בתי המשפט (אין לי בכלל חשק להיכנס לפירוט שלהן):

http://elyon1.court.gov.il/heb/agrot/mishpat.htm

למיטב ידיעתי אין מידע זמין במרשתת על עלויות עורכי הדין.

אז מה בכלל הפלא שכך נראית בישראל התחבורה הציבורית ??? ומה הפלא שעובדי המשרד מתייחסים למידע שיש להעמידו לרשות הציבור וללא כל תמורה כאל רכושם הפרטי ושומרים אותו בסודי סודות ?

משתמשי התח"צ בישראל אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכומים הנ"ל. אלה שכן יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכומים הנ"ל, אין להם כל עניין במידע על תח"צ.
 

alantan

New member
זו באמת עשיית צחוק מ"חופש המידע"

וכמה בדיוק כסף זה עולה לנו:
על מנת לקבל מידע ממשרד התחבורה, יש להגיש בקשה מסודרת בהתאם לחוק חופש המידע אל הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה ולשלם את האגרות הבאות:

1. אגרת בקשה לקבלת מידע על סך של 101 ש"ח. זוהי אגרת חובה לצורך תחילת הטיפול בבקשה. סכום זה לא יוחזר לעולם!

2. סכום בסיסי לקבלת התחייבות לשאת באגרות טיפול והפקה - 270 ש"ח.

אגרת טיפול מחושבת על פי שעות העבודה בפועל (כולל איתור מידע מיון וטיפול): 54 ש"ח עבור כל שעת עבודה לצורך הפקת המידע החל מהשעה השלישית.

אגרה עבור הפקת המידע המבוקש. לכל עמוד צילום - 1.37 ש"ח (פרינט על נייר), לדיסק מחשב - 5.42 ש"ח.

חוק חופש המידע מאפשר לרשות ציבורית (משרד התחבורה) שלא למסור את המידע המבוקש במקרים רבים ביותר כמו מידע על דיונים פנימיים, סוד מסחרי או עסקי, מידע על תוכנית הנמצאת בשלבי התהוות, מידע שלצורך הפקתו נדרשת הקצאת משאבים בלתי סבירה, ועוד... ועוד...

במקרה של סירוב הרשות הציבורית למסור את המידע המבוקש, יש להעביר את הטיפול אל עורכי הדין (הפרטיים של מבקש המידע ועל חשבונו כמובן) ובתי המשפט.

להלן פירוט אגרות בתי המשפט (אין לי בכלל חשק להיכנס לפירוט שלהן):

http://elyon1.court.gov.il/heb/agrot/mishpat.htm

למיטב ידיעתי אין מידע זמין במרשתת על עלויות עורכי הדין.

אז מה בכלל הפלא שכך נראית בישראל התחבורה הציבורית ??? ומה הפלא שעובדי המשרד מתייחסים למידע שיש להעמידו לרשות הציבור וללא כל תמורה כאל רכושם הפרטי ושומרים אותו בסודי סודות ?

משתמשי התח"צ בישראל אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכומים הנ"ל. אלה שכן יכולים להרשות לעצמם לשלם את הסכומים הנ"ל, אין להם כל עניין במידע על תח"צ.
זו באמת עשיית צחוק מ"חופש המידע"
 

25306yosef

New member
זאת ועוד...

זו באמת עשיית צחוק מ"חופש המידע"
זאת ועוד...
חוק הארכיונים מטיל על כל החומרים של משרדי הממשלה חיסיון של 30 שנה לפחות, כאשר במקרים מסויימים ניתן להאריך את החיסיון בשנים נוספות, או חלילה להשמיד את החומר במקרה והוחלט שחשיפת המידע "עלולה לגרום נזק..." (שימו לב למרכאות).

כך שלמרות שחוק חופש המידע הוא למעשה צחוק על האזרח משלם המיסים ואין פה חופש מידע כלל, חוק הארכיונים מנגד מנטרל את חוק חופש המידע והופך אותו לאות מתה.
 

טשאפק 2

New member
מנכ"ל יפה נוף התפטר לפני כמה חודשים

תודה על הדיווח המעניין
מי הוא הדין והדיין לגבי המטרונית? חברת יפה נוף? עיריית חיפה? משרד התחבורה?
נראה שאין שום גורם שמוכן להודות ברמת הפישולים הגבוהה שיש שם...
מנכ"ל יפה נוף התפטר לפני כמה חודשים
לאחר ששימש בתפקיד משך כשנתיים מתוך שמונה שנות קיומו של הפרויקט.

כך שיש מטרה נוחה להפיל עליה את כל הפאשלות שהיו ושיהיו עד 2015 ככה.

למיטב ידיעתי טרם מונה לו מחליף.
 
שלושה מנכ"לים התפטרו במהלך הפרויקט

מנכ"ל יפה נוף התפטר לפני כמה חודשים
לאחר ששימש בתפקיד משך כשנתיים מתוך שמונה שנות קיומו של הפרויקט.

כך שיש מטרה נוחה להפיל עליה את כל הפאשלות שהיו ושיהיו עד 2015 ככה.

למיטב ידיעתי טרם מונה לו מחליף.
שלושה מנכ"לים התפטרו במהלך הפרויקט
אעפ"י שרק במקרה האחרון היה מדובר בהתפטרות מיידית ודרמטית.
 

alantan

New member
כמה נוח...

מנכ"ל יפה נוף התפטר לפני כמה חודשים
לאחר ששימש בתפקיד משך כשנתיים מתוך שמונה שנות קיומו של הפרויקט.

כך שיש מטרה נוחה להפיל עליה את כל הפאשלות שהיו ושיהיו עד 2015 ככה.

למיטב ידיעתי טרם מונה לו מחליף.
כמה נוח...
 

alantan

New member
הכוונה כמובן לאלה שמעליו שיש להם עכשיו

מבטיח לך שלו זה לא היה נוח...
הכוונה כמובן לאלה שמעליו שיש להם עכשיו
כארט בלאנש...
 

טשאפק 2

New member
נחמד לשמוע על קו 100

מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית
[קצת שקט פה ביום האחרון, כנראה שכולם בשצ"ג (393) לקראת הסערה הצפויה]

בעקבות ההצהרות על כוונה להתחיל בגביית תשלום עבור הנסיעה במטרונית, התחלתי לעשות 'ניסויים' במכונות התשלום של המטרונית בימים האחרונים, והתוצאות עגומות.

בכל תחנת מטרונית ישנם 2 מכשירי תיקוף אוטומטים (ללא כפתורים, סטייל רק"ל, להלן 'מתקפים / מתקף'), 1 מכשיר לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות אשראי (בלבד) + תיקוף, ו־1 מכשיר לרכישת הסדר נסיעה באשראי או מזומן + תיקוף. הרעיון הוא שתיקוף 'טיפש' יתבצע בדרך כלל במתקפים, ורכישת כרטיסים ותיקוף מסובך יעשה ב־2 המכונות האחרות. מה הכוונה בתיקוף 'טיפש'? תיקוף 'טיפש הינו תיקוף המתבצע כאשר ישנו רק הסדר נסיעה אחד על הרב-קו, כך שאין כל אפשרות אחרת לתיקוף. אם חלילה יש יותר מאחד (ולמטרונית ישנם 4 קודי מחיר אפשריים: 1,2,4 ו־6), המתקף יסרב לבצע את תפקידו וישלח את הנוסע ל־2 המכונות החכמות יותר. לדוגמא, נוסע מהקריות שמחזיק 2 כרטיסיות ברב-קו (אחת לקריות ואחת לחיפה, קוד 1 ו־קוד 4) לא יוכל להשתמש במתקפים לעולם. איני יודע מה יעשה מתקף במקרה ובו קיים חופשי חודשי וגם כרטיסיה, האם יתעלם מהחופשי-חודשי בגלל הכרטיסיה? הרעיון הוא למנוע תיקוף מוטעה, אבל ניתן היה לעשות את המתקף טיפה יותר חכם, וליצור כפתור בורר שמאפשר לבחור מאיזו כרטיסיה לנקב, במקום לשלוח את הנוסע למכונות אחרות.

הבחירה באלגוריתם הקמצני שמסכים לתקף במתקף האוטומטי רק כאשר ישנו אמצעי תשלום אחד, יוצרת בעיה לבלי הרב-קו האישי, שכן כדי להשתמש בו צריך להחזיק כרטיסיה בודדת על כל רב-קו. כידוע רשמית גם אסור להחזיק יותר מרב-קו אישי אחד. בעלי הרב קו האנונימי יכולים להחזיק כמה כרטיסים שבא להם, לכן זה לא רלוונטי להם (אם יחליטו לחלק את הכרטיסיות בין כמה כרטיסים), בעלי ההנחות נדפקים.

בכל תחנת מטרונית ישנם 4 מכשירי תיקוף? אז זהו שלא. ישנם תחנות בהם חסרים מכשירי התיקוף האוטומטי (לדוגמא, בתחנה 'שולית' כמו צ.ק. אתא (מזרח). גם כאשר המכונות קיימות, עוד לא נתקלתי בתחנה שבה 2 מכשירי התיקוף החכמים עובדים. בדרך כלל רק אחד מצליח לקרוא את הרב-קו, והשני מתייחס לרב-קו כמו לסתם כרטיס מגנטי, כלומר מתעלם ממנו (או שסתם תקוע על רקע שולחן העבודה של Windows7, באג נפוץ למדי). מבחינת כרטיסיות, בניגוד לרק"ל הירושלמי שבה הייתה סאגה שלמה של החלפה מקוד 2 ל־62, בחיפה הבחירה הייתה להמשיך להשתמש בקודים הקיימים, חבל רק שהמכונות החכמות מתייחסות לכרטיסיות בקוד 1 ו־4 כאל 'חיצוני' (כמו כרטיסיה בין עירונית, לדוגמא), ולא כאמצעי תשלום. לנציגי ההסברה אין שום מושג לגבי זה, ובכלל רמתם המקצועית ירודה למדי.

נציגי ההסברה נשכרו לכשבועיים של דיילות (ב־29 ש"ח לשעה + עמלה לא ידועה למעביד), וכעת הם עומדים בקור ללא תועלת, ובמקום להסביר כיצד משלמים במטרונית, מזכירים לנוסעים שהנסיעה הינה ללא תשלום... זה בזבוז כספי ציבור מרתיח. היה ברור גם שבוע לפני שהמכונות לא תקינות, וישנם בעיות לא פתורות, ואין סיכוי שניתן יהיה להתחיל בתשלום במועד הנקוב. ההסברים הרשמיים בנושא התיקוף כלליים מדי ולא נוגעים בשאלות רבות. עד כה לא הבנתי: נוסע שמחליף מטרונית במטרונית, צריך לתקף שוב? האם המתקף האוטומטי יודע לזהות נסיעת מעבר גם כשיש כרטיסיה אחרת (כלומר, האם נסיעת מעבר בתוך פרק הזמן של ה־90 דקות, תתקבל על ידי המתקף האוטומטי, או שהוא ידחה אותה בגלל שהיא צמודה לכרטיסיה זרה?). להערכתי יהיו המון אי-הבנות ותקלות בגלל חוסר הרצינות שבה מתמודדים עם נושא התשלום, גם לדיילים אין שמץ מושג לגבי שאלות אלו.

4 חודשים מאז תחילת ההפעלה של המטרונית, ועדיין אין נתוני זמן אמת בשרת של משרד התחבורה! (וממנו לאפליקציות השונות) זה למרות שישנה מערכת פנימית שמשדרת זמני הגעה צפויים בתחנות, למה היא לא יכולה לשדר אותם גם לשרת של משרד התחבורה?

קצת רשמי תחבורה ציבורית אחרת: 'קווי החרדים' כבר מוכרים מאוד באוכלוסייה הכללית (הדתית והחילונית), וזוכים לשימוש רב על ידם, משיקולי נוחות ומחיר. במוצ"ש הזה יצאו 2 אוטובוסי 997 מק. אתא לירושלים, מלבד לפחות עוד 999 אחד + מספר לא ידוע של 996 מרכסים. מלבד נושא המחיר, לקווים אלו ישנם בישוב המוצא והיעד פיזור תחנות צפוף למדי. נח לנוסעים, מפריע לכל האחרים (חסימת תחנות, חסימת כבישים צרים, חסימת מת"צים).

ירושלים: המעכב הגדול ביותר של האוטובוסים במרכז העיר הוא הצורך בתשלום, בגלל עיכוב של אוטובוס אחד בתחנה, גם זה שאחריו נעצר, נחסמים כבישים ונחסמים מת"צים, ונוצר עיכוב מיותר. ההבדל בזמן עליית הנוסעים בין ירושלים למטרונית (שבה פשוט אין תשלום) ניכר מאוד לעין, קצר מאוד במטרונית, ארוך מאוד בירושלים. נושא יעילות התשלום בירושלים חייב להיות מוסדר באמצעים שונים: מכירת כרטיסיות והסדרי נסיעה מחוץ לאוטובוס (מכשירים אוטומטיים או בחנויות / קיוסקים / דוכני מפעל הפייס), אפשרות עלייה מדלתות אחוריות לבעלי הסדר נסיעה 'טיפש' (חופשי חודשי, נסיעת מעבר בתוקף), והפעלת כרטיסנים עם מכשירי תיקוף ידניים בתחנות עמוסות במיוחד. בינתיים לא נעשה עוד דבר בירושלים בכיוון, והדבר מוביל לחוסר יעילות משמעותי של תחבורת האוטובוסים במרכז העיר.

קו 100: הקו צובר לו נוסעים בקצב יפה, בשעות אחר הצהריים אוטובוס מירושלים היה מלא בכ־60-70% (=אין ספסל שלם פנוי). אבל לקו יש תחנה במבשרת, ובעליה למבשרת ישנו עיכוב מיותר בגלל רמזור קצר שגורר המתנה של מספר מחזורים עד שהאוטובוס מצליח לחצות את הצומת שמצפון לגשר הראל. אם מבשרת רוצה שיהיו תחנות בגשר הראל, כדאי שתדאג שלא לעכב לשווא את הנוסעים מירושלים.

רכבת ישראל: בניגוד לחברות האוטובוסים, הרכבת ממשיכה למכור כרטיסיות נייר. אומנם הקופאית מנסה לשווק את רעיון הטענת הכרטיסיה על הרב-קו, אבל אני מעדיף את כרטיסי הנייר משיקולי חשש לאובדן (את כרטיסיות הנייר ניתן לחלק לכמה קבוצות, בעוד ברב-קו הכל ביחד. לרב-קו אנונימי אין ביטוח במקרה אובדן, וזו גם טרחה ללכת להסדיר מול הרכבת את שחזור הכרטיסיה ברב-קו אישי), ועל מנת שניתן יהיה לדעת בכל זמן נתון כמה כרטיסיות נשארו, בלי צורך בקורא NFC. משום מה, כרטיסיות רכבת ישנות (במקרה שלי מ־2010) לא עוברות במתקף של הרכבת. רציתי להחליף אותם בקופה, אבל אין להם אפשרות כזו, והפתרון הוא - 'תפנה לפקח שיעביר אותך'. סביר יחסית בהתחשב בזה שכמעט בכל תחנה ישנו פקח ליד המתקפים.
נחמד לשמוע על קו 100
בתקופה הראשונית להפעלתו היה נוסע ריק כמעט לגמרי. כמה אנשים ששאלתי, שהקו רלוונטי עבורם, לא שמעו עליו כלל גם כעבור כמה חודשים.
 
קו 100 צובר יותר ויותר נוסעים

נחמד לשמוע על קו 100
בתקופה הראשונית להפעלתו היה נוסע ריק כמעט לגמרי. כמה אנשים ששאלתי, שהקו רלוונטי עבורם, לא שמעו עליו כלל גם כעבור כמה חודשים.
קו 100 צובר יותר ויותר נוסעים
האוטובוסים של השעה 08:00 בבוקר תמיד מלאים.

בימי ראשון הרבה נוסעים שתכננו לנסוע בשעה 08:00 נאלצים לחכות לאוטובוס הבא של 08:30
בגלל שאחרת יצטרכו לעמוד כל הדרך לירושלים באוטובוס של 08:00
וזאת - לאחר שבין השעות 07:00 ל 08:00 יש אוטובוס כל רבע שעה בערך , ועדיין אין מקום לכולם.
 

olli3

New member
מנהל
בקווים ישירים אסור להעלות נוסעים בעמידה.

קו 100 צובר יותר ויותר נוסעים
האוטובוסים של השעה 08:00 בבוקר תמיד מלאים.

בימי ראשון הרבה נוסעים שתכננו לנסוע בשעה 08:00 נאלצים לחכות לאוטובוס הבא של 08:30
בגלל שאחרת יצטרכו לעמוד כל הדרך לירושלים באוטובוס של 08:00
וזאת - לאחר שבין השעות 07:00 ל 08:00 יש אוטובוס כל רבע שעה בערך , ועדיין אין מקום לכולם.
בקווים ישירים אסור להעלות נוסעים בעמידה.
הייתה פסיקת בג"צ בנושא הזה.
 

נתנאל531

Well-known member
עוד משהו לגבי המתקפים הטפשים

מטרונית ועוד כמה רשמי תחבורה ציבורית
[קצת שקט פה ביום האחרון, כנראה שכולם בשצ"ג (393) לקראת הסערה הצפויה]

בעקבות ההצהרות על כוונה להתחיל בגביית תשלום עבור הנסיעה במטרונית, התחלתי לעשות 'ניסויים' במכונות התשלום של המטרונית בימים האחרונים, והתוצאות עגומות.

בכל תחנת מטרונית ישנם 2 מכשירי תיקוף אוטומטים (ללא כפתורים, סטייל רק"ל, להלן 'מתקפים / מתקף'), 1 מכשיר לרכישת הסדרי נסיעה באמצעות אשראי (בלבד) + תיקוף, ו־1 מכשיר לרכישת הסדר נסיעה באשראי או מזומן + תיקוף. הרעיון הוא שתיקוף 'טיפש' יתבצע בדרך כלל במתקפים, ורכישת כרטיסים ותיקוף מסובך יעשה ב־2 המכונות האחרות. מה הכוונה בתיקוף 'טיפש'? תיקוף 'טיפש הינו תיקוף המתבצע כאשר ישנו רק הסדר נסיעה אחד על הרב-קו, כך שאין כל אפשרות אחרת לתיקוף. אם חלילה יש יותר מאחד (ולמטרונית ישנם 4 קודי מחיר אפשריים: 1,2,4 ו־6), המתקף יסרב לבצע את תפקידו וישלח את הנוסע ל־2 המכונות החכמות יותר. לדוגמא, נוסע מהקריות שמחזיק 2 כרטיסיות ברב-קו (אחת לקריות ואחת לחיפה, קוד 1 ו־קוד 4) לא יוכל להשתמש במתקפים לעולם. איני יודע מה יעשה מתקף במקרה ובו קיים חופשי חודשי וגם כרטיסיה, האם יתעלם מהחופשי-חודשי בגלל הכרטיסיה? הרעיון הוא למנוע תיקוף מוטעה, אבל ניתן היה לעשות את המתקף טיפה יותר חכם, וליצור כפתור בורר שמאפשר לבחור מאיזו כרטיסיה לנקב, במקום לשלוח את הנוסע למכונות אחרות.

הבחירה באלגוריתם הקמצני שמסכים לתקף במתקף האוטומטי רק כאשר ישנו אמצעי תשלום אחד, יוצרת בעיה לבלי הרב-קו האישי, שכן כדי להשתמש בו צריך להחזיק כרטיסיה בודדת על כל רב-קו. כידוע רשמית גם אסור להחזיק יותר מרב-קו אישי אחד. בעלי הרב קו האנונימי יכולים להחזיק כמה כרטיסים שבא להם, לכן זה לא רלוונטי להם (אם יחליטו לחלק את הכרטיסיות בין כמה כרטיסים), בעלי ההנחות נדפקים.

בכל תחנת מטרונית ישנם 4 מכשירי תיקוף? אז זהו שלא. ישנם תחנות בהם חסרים מכשירי התיקוף האוטומטי (לדוגמא, בתחנה 'שולית' כמו צ.ק. אתא (מזרח). גם כאשר המכונות קיימות, עוד לא נתקלתי בתחנה שבה 2 מכשירי התיקוף החכמים עובדים. בדרך כלל רק אחד מצליח לקרוא את הרב-קו, והשני מתייחס לרב-קו כמו לסתם כרטיס מגנטי, כלומר מתעלם ממנו (או שסתם תקוע על רקע שולחן העבודה של Windows7, באג נפוץ למדי). מבחינת כרטיסיות, בניגוד לרק"ל הירושלמי שבה הייתה סאגה שלמה של החלפה מקוד 2 ל־62, בחיפה הבחירה הייתה להמשיך להשתמש בקודים הקיימים, חבל רק שהמכונות החכמות מתייחסות לכרטיסיות בקוד 1 ו־4 כאל 'חיצוני' (כמו כרטיסיה בין עירונית, לדוגמא), ולא כאמצעי תשלום. לנציגי ההסברה אין שום מושג לגבי זה, ובכלל רמתם המקצועית ירודה למדי.

נציגי ההסברה נשכרו לכשבועיים של דיילות (ב־29 ש"ח לשעה + עמלה לא ידועה למעביד), וכעת הם עומדים בקור ללא תועלת, ובמקום להסביר כיצד משלמים במטרונית, מזכירים לנוסעים שהנסיעה הינה ללא תשלום... זה בזבוז כספי ציבור מרתיח. היה ברור גם שבוע לפני שהמכונות לא תקינות, וישנם בעיות לא פתורות, ואין סיכוי שניתן יהיה להתחיל בתשלום במועד הנקוב. ההסברים הרשמיים בנושא התיקוף כלליים מדי ולא נוגעים בשאלות רבות. עד כה לא הבנתי: נוסע שמחליף מטרונית במטרונית, צריך לתקף שוב? האם המתקף האוטומטי יודע לזהות נסיעת מעבר גם כשיש כרטיסיה אחרת (כלומר, האם נסיעת מעבר בתוך פרק הזמן של ה־90 דקות, תתקבל על ידי המתקף האוטומטי, או שהוא ידחה אותה בגלל שהיא צמודה לכרטיסיה זרה?). להערכתי יהיו המון אי-הבנות ותקלות בגלל חוסר הרצינות שבה מתמודדים עם נושא התשלום, גם לדיילים אין שמץ מושג לגבי שאלות אלו.

4 חודשים מאז תחילת ההפעלה של המטרונית, ועדיין אין נתוני זמן אמת בשרת של משרד התחבורה! (וממנו לאפליקציות השונות) זה למרות שישנה מערכת פנימית שמשדרת זמני הגעה צפויים בתחנות, למה היא לא יכולה לשדר אותם גם לשרת של משרד התחבורה?

קצת רשמי תחבורה ציבורית אחרת: 'קווי החרדים' כבר מוכרים מאוד באוכלוסייה הכללית (הדתית והחילונית), וזוכים לשימוש רב על ידם, משיקולי נוחות ומחיר. במוצ"ש הזה יצאו 2 אוטובוסי 997 מק. אתא לירושלים, מלבד לפחות עוד 999 אחד + מספר לא ידוע של 996 מרכסים. מלבד נושא המחיר, לקווים אלו ישנם בישוב המוצא והיעד פיזור תחנות צפוף למדי. נח לנוסעים, מפריע לכל האחרים (חסימת תחנות, חסימת כבישים צרים, חסימת מת"צים).

ירושלים: המעכב הגדול ביותר של האוטובוסים במרכז העיר הוא הצורך בתשלום, בגלל עיכוב של אוטובוס אחד בתחנה, גם זה שאחריו נעצר, נחסמים כבישים ונחסמים מת"צים, ונוצר עיכוב מיותר. ההבדל בזמן עליית הנוסעים בין ירושלים למטרונית (שבה פשוט אין תשלום) ניכר מאוד לעין, קצר מאוד במטרונית, ארוך מאוד בירושלים. נושא יעילות התשלום בירושלים חייב להיות מוסדר באמצעים שונים: מכירת כרטיסיות והסדרי נסיעה מחוץ לאוטובוס (מכשירים אוטומטיים או בחנויות / קיוסקים / דוכני מפעל הפייס), אפשרות עלייה מדלתות אחוריות לבעלי הסדר נסיעה 'טיפש' (חופשי חודשי, נסיעת מעבר בתוקף), והפעלת כרטיסנים עם מכשירי תיקוף ידניים בתחנות עמוסות במיוחד. בינתיים לא נעשה עוד דבר בירושלים בכיוון, והדבר מוביל לחוסר יעילות משמעותי של תחבורת האוטובוסים במרכז העיר.

קו 100: הקו צובר לו נוסעים בקצב יפה, בשעות אחר הצהריים אוטובוס מירושלים היה מלא בכ־60-70% (=אין ספסל שלם פנוי). אבל לקו יש תחנה במבשרת, ובעליה למבשרת ישנו עיכוב מיותר בגלל רמזור קצר שגורר המתנה של מספר מחזורים עד שהאוטובוס מצליח לחצות את הצומת שמצפון לגשר הראל. אם מבשרת רוצה שיהיו תחנות בגשר הראל, כדאי שתדאג שלא לעכב לשווא את הנוסעים מירושלים.

רכבת ישראל: בניגוד לחברות האוטובוסים, הרכבת ממשיכה למכור כרטיסיות נייר. אומנם הקופאית מנסה לשווק את רעיון הטענת הכרטיסיה על הרב-קו, אבל אני מעדיף את כרטיסי הנייר משיקולי חשש לאובדן (את כרטיסיות הנייר ניתן לחלק לכמה קבוצות, בעוד ברב-קו הכל ביחד. לרב-קו אנונימי אין ביטוח במקרה אובדן, וזו גם טרחה ללכת להסדיר מול הרכבת את שחזור הכרטיסיה ברב-קו אישי), ועל מנת שניתן יהיה לדעת בכל זמן נתון כמה כרטיסיות נשארו, בלי צורך בקורא NFC. משום מה, כרטיסיות רכבת ישנות (במקרה שלי מ־2010) לא עוברות במתקף של הרכבת. רציתי להחליף אותם בקופה, אבל אין להם אפשרות כזו, והפתרון הוא - 'תפנה לפקח שיעביר אותך'. סביר יחסית בהתחשב בזה שכמעט בכל תחנה ישנו פקח ליד המתקפים.
עוד משהו לגבי המתקפים הטפשים
בישראל ישנם 3 שפות רשמיות, ובהתאם במטרונית ישנו כיתוב וכריזה תלת-שפתי (כריזה חיצונית, הפנימית הושתקה מהחזרה המשולשת על כל שם תחנה, כאשר שם התחנה זהה בכל השפות). גם במכונות החכמות ישנה אפשרות להחליף שפה. אבל במתקפים הטיפשים, השפה עוברת אוטומטית כל כמה שניות. לדוגמא, כאשר מצמידים למתקף הטיפש רב-קו שאינו עומד בקריקטריונים שלו (הסדר תשלום רלוונטי אחד), מקבל צפצוף, אור אדום וכיתוב שגיאה באחת מ־3 השפות, תלוי במחזוריות האקראית.

הבעיה היא שגם כאשר ישנו תיקוף מוצלח (עשיתי אחד כזה בטעות שבוע שעבר), הכיתוב 'נסיעה בקוד 2 - 90 דקות למעבר' יכול להופיע בעברית, אנגלית או ערבית... אומנם נדלק גם אור ירוק, אבל נוסעים שמבינים רק שפה אחת, ומקבלים פלט באחת משתי השפות האחרות, לא יבינו מה שהמתקף רוצה מהם. נסיון להעביר את הכרטיס שוב במקרה זה יתקל בהודעת שגיאה (הכרטיס כבר הועבר), שגם היא יכולה להיות בשפה לא מוכרת.

גם במקרה הזה, כפתור פשוט של בורר שפות היה יכול להקל מאוד, אבל אם אין שכל - אין דאגות.
 

amitk83

New member
מה זאת אומרת השתיקו את הכריזה הפנימית?

עוד משהו לגבי המתקפים הטפשים
בישראל ישנם 3 שפות רשמיות, ובהתאם במטרונית ישנו כיתוב וכריזה תלת-שפתי (כריזה חיצונית, הפנימית הושתקה מהחזרה המשולשת על כל שם תחנה, כאשר שם התחנה זהה בכל השפות). גם במכונות החכמות ישנה אפשרות להחליף שפה. אבל במתקפים הטיפשים, השפה עוברת אוטומטית כל כמה שניות. לדוגמא, כאשר מצמידים למתקף הטיפש רב-קו שאינו עומד בקריקטריונים שלו (הסדר תשלום רלוונטי אחד), מקבל צפצוף, אור אדום וכיתוב שגיאה באחת מ־3 השפות, תלוי במחזוריות האקראית.

הבעיה היא שגם כאשר ישנו תיקוף מוצלח (עשיתי אחד כזה בטעות שבוע שעבר), הכיתוב 'נסיעה בקוד 2 - 90 דקות למעבר' יכול להופיע בעברית, אנגלית או ערבית... אומנם נדלק גם אור ירוק, אבל נוסעים שמבינים רק שפה אחת, ומקבלים פלט באחת משתי השפות האחרות, לא יבינו מה שהמתקף רוצה מהם. נסיון להעביר את הכרטיס שוב במקרה זה יתקל בהודעת שגיאה (הכרטיס כבר הועבר), שגם היא יכולה להיות בשפה לא מוכרת.

גם במקרה הזה, כפתור פשוט של בורר שפות היה יכול להקל מאוד, אבל אם אין שכל - אין דאגות.
מה זאת אומרת השתיקו את הכריזה הפנימית?
מתי בדיוק השתיקו את הכריזה הפנימית בטמטומית?

בהחלט רעיון חכם שיהיה בורר שפות או להעלות את פרקי הזמן ולהשאיר רק בעברית ואנגלית כי זו שפה שכולם מכירים.
 

נתנאל531

Well-known member
בשבועות האחרונים

מה זאת אומרת השתיקו את הכריזה הפנימית?
מתי בדיוק השתיקו את הכריזה הפנימית בטמטומית?

בהחלט רעיון חכם שיהיה בורר שפות או להעלות את פרקי הזמן ולהשאיר רק בעברית ואנגלית כי זו שפה שכולם מכירים.
בשבועות האחרונים
גם הפסיקו את החזרה התלת-שפתית על כל 'התחנה הבאה:' ו'תחנת:', והסתפקו בעברית בלבד (היות ושמות התחנות בכל מקרה הינם כמעט תמיד אותו דבר), ונדמה לי שגם החלישו מעט את הווליום.
 

amitk83

New member
לא הבנתי

בשבועות האחרונים
גם הפסיקו את החזרה התלת-שפתית על כל 'התחנה הבאה:' ו'תחנת:', והסתפקו בעברית בלבד (היות ושמות התחנות בכל מקרה הינם כמעט תמיד אותו דבר), ונדמה לי שגם החלישו מעט את הווליום.
לא הבנתי
הם הפסיקו את ההקראה של התחנות בתוך האוטובוס והנמיכו את הכריזה החיצונית של הגעת המטרונית ?

ברמת העיקרון אסור להם לעשות את זה
 

נתנאל531

Well-known member
אין שינוי בכריזה החיצונית

לא הבנתי
הם הפסיקו את ההקראה של התחנות בתוך האוטובוס והנמיכו את הכריזה החיצונית של הגעת המטרונית ?

ברמת העיקרון אסור להם לעשות את זה
אין שינוי בכריזה החיצונית
בכריזה הפנימית ישנה כעת עברית בלבד, למעט תחנות בהם יש הבדל בשמות התחנות בין השפות.
 

Bongulim

New member
בישראל ישנם 3 שפות רשמיות WAT??

עוד משהו לגבי המתקפים הטפשים
בישראל ישנם 3 שפות רשמיות, ובהתאם במטרונית ישנו כיתוב וכריזה תלת-שפתי (כריזה חיצונית, הפנימית הושתקה מהחזרה המשולשת על כל שם תחנה, כאשר שם התחנה זהה בכל השפות). גם במכונות החכמות ישנה אפשרות להחליף שפה. אבל במתקפים הטיפשים, השפה עוברת אוטומטית כל כמה שניות. לדוגמא, כאשר מצמידים למתקף הטיפש רב-קו שאינו עומד בקריקטריונים שלו (הסדר תשלום רלוונטי אחד), מקבל צפצוף, אור אדום וכיתוב שגיאה באחת מ־3 השפות, תלוי במחזוריות האקראית.

הבעיה היא שגם כאשר ישנו תיקוף מוצלח (עשיתי אחד כזה בטעות שבוע שעבר), הכיתוב 'נסיעה בקוד 2 - 90 דקות למעבר' יכול להופיע בעברית, אנגלית או ערבית... אומנם נדלק גם אור ירוק, אבל נוסעים שמבינים רק שפה אחת, ומקבלים פלט באחת משתי השפות האחרות, לא יבינו מה שהמתקף רוצה מהם. נסיון להעביר את הכרטיס שוב במקרה זה יתקל בהודעת שגיאה (הכרטיס כבר הועבר), שגם היא יכולה להיות בשפה לא מוכרת.

גם במקרה הזה, כפתור פשוט של בורר שפות היה יכול להקל מאוד, אבל אם אין שכל - אין דאגות.
בישראל ישנם 3 שפות רשמיות WAT??
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה