מטענים וסוללות

gironi1

New member
מטענים וסוללות

קניתי את המטען החדש של סוללות GP שטוען סוללות בזמן של שעה. הקודמים טענו בזמן שבין 5 שעות ל-16 שעות, תלוי איזה דגם. מה שמעניין הוא שהמוכר אמר לי שככל שזמן הטעינה מהיר יותר, חיי הסוללה מתקצרים כי הטעינה פחות יסודית,ולכן אפילו עדיף לקנות את המטענים הישנים יותר. הוא נתן לי גם הסבר "חשמלי" שלא הבנתי אותו. מה באמת ההסבר לכך (במילים פשוטות ובלי הרבה אלקטרוניקה....או שכן)
 

Mapisto

New member
ממה שאני יודע

הבעיה קשורה להתנגדות הפנימית של הסוללה
 

lir O

New member
סוללה היא למעשה

תא אלקטרוכימי מעט מסובך כשאת משתמשת בסוללה את מפרקת חומר אחד ומרכיבה חומר אחר. כשאת "טוענת" את הסוללה את מאלצת את פעולה ההפוכה בעזרת כח חיצוני (מהמטען) בתוך הסוללה יש מחיצה שמפרידה בין החומרים. כשאת מטעינה את הסוללה את מפעילה עליה "כח" חשמלי חיצוני. על מנת לטעון את הסוללה מהר את צריכה יותר אנרגיה. האנרגיה הזאת פוגעת במחיצה, ולכן כשאת משתמשת ביותר אנרגיה את פוגעת במחיצה יותר, כלומר היא תיפגע לאחר מספר טעינות קטן יותר. המטענים הישנים משתמשים בפחות אנרגיה ולכן פוגעים פחות במחיצה.
 

Mapisto

New member
יותר הגיוני

אבל עכשיו נזכרתי מאיפה הבאתי את זה, זה הופיע באחת הבגרויות בפזיקה עובדה שהתנגדות הפנימית נפגמת. יש לזה הסבר, או שזה המצאה?
 

arielii

New member
איך סוללות מגיעות

למצב של התפוצצות? האם יכול להיות שטעינה יכולה לגרום לתגובה כימית מסוימת שתביא לכך או שהסיכוי קלוש ביותר?
 
למעלה