מטיילים ומצילים את ארץ בראשית-הזמנה

avigan

New member
עובדי רותם באים להזדהות ולחגוג

להלן הודעה רשמית של רותם אמפרט פנינג "חיים עם הטבע" של רותם אמפרט מאות עובדי רותם אמפרט ישתלבו בהפנינג של החברה להגנת הטבע למרגלות הר-צין ביום א' 12/12/04 יתקיים אירוע באזור הר-צין שיזמו החברה להגנת הטבע וארגונים ירוקים נוספים תחת הכותרת "להציל את ארץ בראשית". בכוונת חברת רותם אמפרט, להשתלב בהפנינג עם עובדי החברה תחת הסיסמא - "רותם - חיים עם הסביבה". זאת כדי להראות כי קיום תעשייה ממנה מתפרנסות אלפי משפחות באזור הדרום, הוא אפשרי לצד שמירה על הסביבה. עובדי רותם אמפרט שגם הם תומכים בדו-קיום עם הטבע ובשמירה על ערכי סביבה, יקיימו דיאלוג ויבהירו בנועם את נקודת המבט שלהם כמי שסביבה זו היא עבורו מקור פרנסה. העובדים יקבלו בברכה את פניהם של משתתפי העצרת, יארחו אותם במאהל שיקימו, יפריחו עפיפונים ויזמינו אותם ליטול חלק בפעילויות שונות. רותם אמפרט מבצעת פעילות ירוקה לאורך שנים בשיתוף עם רשות שמורות הטבע. כך למשל ניתן לראות את פרוייקט שחרור הראם הלבן אל הטבע בו נטלה חלק החברה , שיתוף פעולה עם המכון הגיאולוגי לשימור המחשוף הייחודי המכונה "כנפי הצניחה" באתר הכרייה בבקעת צין, שימור מאובן ענק של מוזוזאורוס מהתקופה הפרה היסטורית שנחשף במהלך פעילות הכרייה של חברת רותם, ששוקם בדנמרק ומוצג כיום לקהל הרחב באוניברסיטת הנגב, וכן טיפוח הסדרה ותחזוקה של שבילי מטיילים ומסלולים למען הציבור הרחב באזורי הפעילות בהם פעלה החברה. חברת רותם אמפרט, מעסיקה מעל 1000 עובדים מאזור הדרום ומפרנסת עוד אלפי עובדים במעגלים המשניים. החברה עוסקת בייצור דשנים לחקלאות וכ- 95% מתוצרתה מיועדת לייצוא. החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם רשות שמורות הטבע והמשרד לאיכות הסביבה. אתרי הכרייה נקבעים בתאום עם גורמי התכנון והגורמים הירוקים ולגבי כל אחד מהם מכינים מראש תכנית שיקום והסדרה נופית . מתוך אחריות ועל פי המדיניות הסביבתית, השקיעה רותם בעשור האחרון מעל 40 מיליון דולר במערכות סביבתיות המותקנות ומופעלות במתקני היצור של החברה במטרה לעמוד בתקני איכות הסביבה. בשנת 2002 זכתה רותם אמפרט בפרס מיוחד של השר לאיכות הסביבה שניתן לה כהוקרה על פעילותה, מאמציה והישגיה במניעת מפגעים סביבתיים ובקידום השמירה על איכות הסביבה בישראל. רותם אמפרט תחנוך השבוע מכרה משוקם בסמיכות למכתש הקטן, ובו מסלול מטיילים, תחנות תצפית (מצפורים) ואזורי חנייה מוצלים ובהם שלטי הסבר על הסביבה ועל תופעות אקולוגיות ייחודיות באזור. האזור שבו נסללה הדרך הוא מכרה שסיים את פעילותו ושוקם על-פי תוכנית שנעשתה ע"י אדריכלי נוף ובשיתוף הרשויות המוסמכות. לפרטים נוספים: גילי ניצן, לניאדו תקשורת שיווקית,
 
אבי. מי היה השר לאיכ"ס ב-2002?

זה לא היה צחי הנגבי? אז אתה מתפאר בזה שאתם מקבלים ממנו פרס? הלך הגנב אצל השודד! אבי - העובדים שלכם ירוצו לכל מה שאתם תשלחו אותם! כמו העובדים של ערגד שהבאתם להפגים בי"ם! אבל הסיבה שהעובדים שלכם יעשו כל מה שתבקשו זה בגלל שהאעבתם אותם לפני ליל הסדר האחרון. אל תשכח את זה ואני לא אתן לאף אחד לשכוח את זה! רותם אמפרט, כחברה בינלאומית שהמטה שלה לא בארץ, מוציאה חלק גדול מהרווחים שלה לחו"ל. את משכורות הרעב אתם משאירים בנגב, את המשכורות הגבוהות מקבלים אנשים כמוך, תל אביבים, ואת הדוידנדים הגדולים אתם מוציאים לחו"ל. אז אל תספר על תרומתכם לסביבה. יפה שאתם מנסים להגיע לתקנים של משרד איכ"ס. אבל מתי נבדקתם לאחרונה, בדיקה אמיתית? האם יש לכם רשיון עסק חתום ע"י משרד הבריאות, האיכ"ס וכו'? תוכנית שיקום - אתם לא עושים טובה לאף אחד! החוק מחייב אתכם לעשות את זה, אל אל תנופף לי בזה שאתם שומרי חוק. זה טיעון רק במדינת עולם שלישי, כמו שאתם מתיחסים לנגב ולתושביו. ויחד עם זה - אם אתם באמת כל-כך הסדר, למה אתם מתעקשים לפתוח מכרה דוקא במקום שלגביו מנסה מדינת ישראל לקבל הכרה כאזור מורשת עולמית מאונסקו? לכו תפתחו בור 5 ק"מ משם! תעזבו את ארץ בראשית, היחידה שנותרה לנו, בסיס לתעשית התיירות של מושבי הערבה, עזבו אותה ולכו למקום אחר. זה כל מה שמבקשים מכם. על זה כל המאבק.
 

meir e

New member
מכרה משוקם......

הייתי שם בשבת - נראה כמו שדה ענק שעברה בו מחרשה ודיסקוס.... כל קשר בינו לבין מה שהיה שם לפני הכריה הינו מקרי בהחלט. השטח המדובר בו בבקעת נחל שרף הוא שטח של חמדאות (אבני צור על אדמה\סלע רך) אין דרך בעולם לשקם שטח שכזה! האזורים שנכרו הפכו לשוממים מכל צמח או חי אז אל תמכרו לנו סיפורי שיקום. הדרך שקימת שם לפני הכריה היתה שביל ברוכב של שלוש מטר בנוף פרעי יפהיפה, היום יש שם דרך ברוחב של 7 מטר בין משטחי סלעים גרוסים דק דק... השאירו בבקשה את בקעת שרף בתולית ללא אבנים גרוסות, דרכים, מצפורים ושלטים.
 

yossef100

New member
נזקים סביבתיים והמניפולציה של המפעל

להלן אפרט מקצת הנזקים כפי שהובאו אלינו ע"י תושבי הערבה לפני כן עידכון : המפעל החליט להשבית את פעילותו ביום ראשון בכדי שכל מי שמגיע להפניג ההזדהות והטיולים לא יחזה בעשן הפסולת המיתמר מראש הערובה של המפעל כמו כן מארגנים מנהלי המפעל את כל העובדים "להפגנה ספונטנית" של העובדים באזור הכינוס המרכזי בשדה הבולבוסים !!!!!! הם פועלים בעוד דרכים נלוזות כמו העברת הודעה למשטרה שמדובר בעצרת ללא רשיון , הפעלת אנשי יחסי ציבור מתחזים בפורמים השונים וכו וכו חשוב להדגיש !! אין אנו מנהלים בשלב זה מלחמה במפעל (למרות שככל שהכרתנו איתם ודרכי פעילותם מעמיקה יש לשקול זאת ברצינות) אלה במציאת שטח כרייה אלטרנטיבי (ויש כאלו ) כך שכל טיעוני הפרנסה וכו אינם רלוונטים !!!! כאמור להלן עמדת התושבים : על זיהום האויר עוד לפני הפגיעה בערכי טבע פליטת 24 טון אבק כימי ביום מארובת הבזק: חריגה של עד 80000% מהכמות המותרת על פי התקנים (ועל פי אמנה עליה חתום המפעל). אין בדיקות מאז שנת 2002, לא נלקחו לזיהוי כל החומרים הנמצאים בחומר הנפלט והשפעותיהם הבריאותיות על העובדים והתושבים. נשורת על כל הסביבה גורמת לנזק בריאותי לבני אדם, לעולם החי והצומח ולפגיעה אסטטית. בבדיקה מתאריך 18.4.02 נמצאו 122061 (mg/dscm) חלקיקים (על פי המותר 150). בעיות שפכי מים למרות הניסיון לאטום את בורות השפכים ישנן מס' בעיות אזוריות: המלחת מעיינות עין צין ועין עקרבים. חדירה למי תהום של מים המכילים ריכוזי מומסים וחומרים לא ידועים. סכנה לבאים במגע עם המים הסתרה - השטח ממנו המחצבה בשיא גודלה ודרך הגישה אליה, נצפות ממספר נקודות באגן החזותי בו היא מצוייה. בעיית תאום בין רשוית לפי המשרד לאיכות הסביבה המפעל הודיע על הפסקת עבודה, לכן לא נקנס על זיהום האוויר ולא ניתן למפעל רישיון עסק המחייב הוספת פילטר לארובה ועמידה בכל התקנים. במקביל הוגשו, על ידי המפעל, לועדות תכנון בקשות להרחבת אזורי הכרייה והיתרי עבודה ל- 10 שנים נוספות. בתסקיר השפעות סביבתיות שהוכן על ידי המפעל לועדת התכנון לא הייתה כל התייחסות לנושא זיהום האוויר של המפעל היום, והתייחסות שולית לנושא התיירות באזור. הרשות המקומית לא תבעה מהמפעל לפעול למניעת הזיהום מאחר שהניחה כי זהו תפקיד המשרד לאיכות הסביבה. נזקים ישירים על אוכלוסיית האזור נזק בריאותי כתוצאה מחשיפה לכמויות חריגות של פליטת הארובות. נזק לפרנסת התושבים העוסקים בתיירות ובחקלאות אורגנית וקונבנציונאלית נזקים לטווח הארוך נזק בלתי הפיך לצמיתות לאזור הכרייה מבחינה גיאומורפולוגית. פגיעה במותג "ערבה" במושגי איכות חיים, פרנסה והגדלת הקהילה. שינוי תוואי הקרקע ודרכי זרימת המים. פריצת דרכים חדשות. הפרת השקט המדברי
 
שווה להכנס לאתר של "לניאדו"

אבי גנאור עובד בחברת תקשורת ששמה לניאדו. הוא ניהל עבורם את הקמפיין מטעם ערדג. הם מציגים בגאווה את ההצלחה שלהם בהשארת הדגים במים. אז עכשו אתם מבינים עם מי יש לנו עסק!
 

meir e

New member
משה זה סימן טוב

חברת אמפרט בלחץ עוד מאמץ קטן ואנחנו מנצחים! כולם נקראים לדגל - מה קורה אם המיני מפגש של הפורום בעצרת? מי מגיע?
 
מאיר, אל תזלזל בגנאור! הוא מסוכן!

בשיפוט אוביקטייבי הוא עשה עבודה טובה במפרץ אילת. נכון, הוא היה "שליחו של השטן" אבל הצליח להרויח להם הרבה זמן! צריך לרדוף אותו לכל פורום שעוסק באיכות הסביבה ומה שמסביב. מצאתי אותו לפני כמה דקות באיכות הסביבה של נענע. ראיתי שכבר קרעו אותו באיכות הסביבה של ווינט. צריך לרדוף אותו לכל פינה כי הם מיחסים הרבה חשיבות למדיום של אינטרנט!
 

meir e

New member
אני לא מזלזל ואנחנו מחזירים

בינתיים זו רשימת האתרים שהגבנו nrg http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=31&item=498365 http://www.groopy.co.il/forummessage.aspx?messageid=19346 https://israel.indymedia.org/feature/rate/1279/index.php#1279 כאן פורום קק"ל http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-815-7715-9967928,00.html מי שנתקל בעוד מקומות נה להגיב ו\או לידע כאן! נדמה לי שבפורום זה הנושא לא צוין אז לידיעתכם! המפעל החליט להשבית את הפעילות ביום העצרת על מנת לצמצם את עשן הארובות שעלול לפגוע בתדמיתו ולגלות את האמת לבאי העצרת ובנוסף לשלוח את העובדים לעצרת נגדית - בנוסף המפעל משתמש בשיטות שונות לניסיונות לביטול העצרת!
 

yossef100

New member
יש מידע ל-nana באתר המאבק

יש מידע מפורט באתר המאבק שהקמנו www.jeeptrip.com/hazeva אם דרושים הבהרות נוספות ניתן ליצור קשר איתי [email protected] תודה
 

yossef100

New member
.

למעריב הצלחנו במסגרת טובה שביקשנו ממי שמנהל איתם מערכות יחסים מסחריות היום גם נשלחים 6000 מיילים לכל מי שחתם על העצומה עם הזמנה לבוא להפניג מטיילים ומצילים את ארץ בראשית YosseF
 

yossef100

New member
יחסי ציבור ועוד

אכן מעריב רץ קצפיין במדור תיירות במסגרת מערכת יחסי מסחר אחרת ביקשנו מהם והם מנענו בחיוב כמו כן נשלחים היום 6000 מיילים עם הזמנה להפניג "מטיילים ומצילים"
 

avigan

New member
בואו לא נלהיט יצרים

שימו לב, לצערי הרב מורגשת התלהטות בפורומים של איכות הסביבה על רקע האירוע המתוכנן ביום ראשון הקרוב בחצבה מערב ומידע שגוי שמופץ ברשת לפיו רותם אמפרט סוגרים את המפעל ביום ראשון ומורידים את כל העובדים להפגנה. ובכן האמת היא שהמפעל לא יסגר אבל לא מעט מהעובדים יגיעו לאירוע עם בני משפחותיהם על מנת להדגיש שגם להם חשובים ערכי הטבע שעליהם אתם מדברים ושגם הם עושים מאמצים כנים ואמיתיים לשמור על הסביבה ולפחות נוטלים עליה אחריות ופועלים כדי לשקמה בכל מקום שניתן. לא נחזור כאן על כל הסיסמאות שהופרחו ועל ההתעסקות בשם הבדוי שבו הצגתי את עצמי (ויסלחו לי גוג ומגוג, האיש הזקן וסאקרה שמככבים בפורומים ) אבל אני רוצה לנצל במה זו על מנת לקרוא לכם ולכל הגולשים להפסיק להפיץ ידיעות ברשת תחת הכותרת "מלחמה" ולקבל זה את זה בשטח בדרכי נועם ובסובלנות. על מנת להדגיש את כנותה של הודעה זו מצ"ב הודעה שפרסמנו היום לעיתונות ומלמדת על כנות מאמצנו ואתם רשאים לפרסמה - באירוע המתוכנן יטלו חלק אלפי בני אדם, מבוגרים נערים וילדים ודיבורים או קריאות בנוסח של "מלחמה" ו"עלהום" רק מלהיטים את היצרים. רדו מזה וקבלו זה את זה באהבה כי גם אם יש ביננו חילוקי דיעות עקרוניים ככל שיהיו הם לא מצדיקים את להט הדברים אבי גנאור מטעם רותם אמפרט!!!
 
למעלה