מטוס Tu-154M ביצע נחיתת אונס ברוסיה

davidfainshtein

Member
מנהל
מטוס Tu-154M ביצע נחיתת אונס ברוסיה

נכון, לא הכותרת הכי נדירה, אבל הפעם זה משך את תשומת ליבי: המטוס טס בקו יאקוטסק-מוסקבה. במהלך הטיסה כשלה מערכת החשמל של המטוס מה שהביא למחסור בדלק בשל קריסת המשאבות החשמליות השואבות דלק למנועים. הצוות החליט על נחיתת חירום בשדה התעופה הקרוב ביותר. השדה הקרוב ביותר היה שדה תעופה צבאי ישן ונטוש שאינו בשימוש כבר כ-10 שנים. בשדה מסלול בטון יחיד באורך 4429 רגל (1350 מ') - מסלול ממש לא מספיק לנחיתת מטוס נוסעים מקטגוריה זו. הצוות ביצע שני יעפים מעל המסלול וביצע את הנחיתה בגישה השלישית - גישה במהירות גבוהה מהרגיל בשל אי יכולת להוריד מדפים עקב אותה בעיית חשמל. המטוס "גמר" מסלול ועבר 200 מטרים נוספים לפני שנעצר בחורשה. לצוות ולנוסעים שלום, המטוס סבל מנזקים קלים בלבד, יתוקן ויוחזר לשירות. כבוד לטייסים שעשו עבודה נפלאה! השדה, אגב הוא Izhma - UUYV תמונות מהאירוע: http://fotki.yandex.ru/users/volodya-66/album/120267?p=0 ועוד פה: http://russos.livejournal.com/734241.html
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בעצם... איזה יוחזר לשירות...

הלך המטוס, קאפוט. 1300 מ' מסלול. גם אם יוציאו אותו מהיער, הוא לא ממריא משם בחיים.
 

ארזS

New member
דוד, אתה יודע למה אתה צודק ?

ואני מתכוון לתוכן התגובה שלך : בהחלט אחד האירועים התעופתיים אשר ייכנסו לדפי ההיסטוריה של התעופה. בהתחלה חשבתי מה לדעתך כל כך מיוחד במקרה הזה שהוא יכנס לדפי ההיסטוריה. במחשבה שניה, אם אני יורד לסוף דעתך [ואם לא, אנא תקן אותי וכתוב את מה שאתה חשבת], זה מקרה נדיר שבאירוע תאונתי שטופולב מעורב בו כל הנוסעים והצוות נשארו בחיים ללא פגע...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה לא קשור למטוס עצמו

אני אגיד לך את האמת, ה- Tu-154 הוא אחד המטוסים האמינים בהיסטוריה, כמה שזה יישמע לך מוזר. מבחינה טכנית ומבחינת מערכות בטיחות - הוא אמין מאוד ובטוח מאוד. יותר מכמה אחים מקבילים לו במערב. 99.9% מהתאונות מתרחשות עקב טעות אנוש ולא בגלל כשל מערכתי כזה או אחר, גם אם הוא מתרחש. ה-154 אמין בזכות פשטות מערכותיו. רוב המערכות שלו, כיאה למטוס בן תקופתו, הן אנלוגיות ופשוטות בהרבה מאלו הקיימות במטוסים מודרניים. וכידוע, ככל שעולה מורכבותה שלמערכת מסויימת, כך מתרבים גם הסיכויים שמשהו בה ישתבש. ה-154 מעט להתקלקל כי פשוט אין בו הרבה דברים שיכולים להתקלקל. הוא ייכנס לדפי ההיסטוריה לא בגלל סוג המטוס, אלא בזכות המקרה עצמו - מטוס נוסעים גדול נוחת במנחת קטן, נטוש ולא מתאים לסוג המטוס. נוחת ללא מערכת חשמל, ללא מערכת ניווט, ללא מדפים, גומר מסלול, חופר תעלה באורך 200מ' בביצה וכולם יוצאים מזה בשלום, כולל המטוס עצמו, שעתידו אומנם לוט, כרגע, בערפל.
 
למעלה