מטוס Tu-154M ביצע נחיתת אונס ברוסיה
נכון, לא הכותרת הכי נדירה, אבל הפעם זה משך את תשומת ליבי: המטוס טס בקו יאקוטסק-מוסקבה. במהלך הטיסה כשלה מערכת החשמל של המטוס מה שהביא למחסור בדלק בשל קריסת המשאבות החשמליות השואבות דלק למנועים. הצוות החליט על נחיתת חירום בשדה התעופה הקרוב ביותר. השדה הקרוב ביותר היה שדה תעופה צבאי ישן ונטוש שאינו בשימוש כבר כ-10 שנים. בשדה מסלול בטון יחיד באורך 4429 רגל (1350 מ') - מסלול ממש לא מספיק לנחיתת מטוס נוסעים מקטגוריה זו. הצוות ביצע שני יעפים מעל המסלול וביצע את הנחיתה בגישה השלישית - גישה במהירות גבוהה מהרגיל בשל אי יכולת להוריד מדפים עקב אותה בעיית חשמל. המטוס "גמר" מסלול ועבר 200 מטרים נוספים לפני שנעצר בחורשה. לצוות ולנוסעים שלום, המטוס סבל מנזקים קלים בלבד, יתוקן ויוחזר לשירות. כבוד לטייסים שעשו עבודה נפלאה! השדה, אגב הוא Izhma - UUYV תמונות מהאירוע: http://fotki.yandex.ru/users/volodya-66/album/120267?p=0 ועוד פה: http://russos.livejournal.com/734241.html
נכון, לא הכותרת הכי נדירה, אבל הפעם זה משך את תשומת ליבי: המטוס טס בקו יאקוטסק-מוסקבה. במהלך הטיסה כשלה מערכת החשמל של המטוס מה שהביא למחסור בדלק בשל קריסת המשאבות החשמליות השואבות דלק למנועים. הצוות החליט על נחיתת חירום בשדה התעופה הקרוב ביותר. השדה הקרוב ביותר היה שדה תעופה צבאי ישן ונטוש שאינו בשימוש כבר כ-10 שנים. בשדה מסלול בטון יחיד באורך 4429 רגל (1350 מ') - מסלול ממש לא מספיק לנחיתת מטוס נוסעים מקטגוריה זו. הצוות ביצע שני יעפים מעל המסלול וביצע את הנחיתה בגישה השלישית - גישה במהירות גבוהה מהרגיל בשל אי יכולת להוריד מדפים עקב אותה בעיית חשמל. המטוס "גמר" מסלול ועבר 200 מטרים נוספים לפני שנעצר בחורשה. לצוות ולנוסעים שלום, המטוס סבל מנזקים קלים בלבד, יתוקן ויוחזר לשירות. כבוד לטייסים שעשו עבודה נפלאה! השדה, אגב הוא Izhma - UUYV תמונות מהאירוע: http://fotki.yandex.ru/users/volodya-66/album/120267?p=0 ועוד פה: http://russos.livejournal.com/734241.html