מטבע 10 אג', עדיין מחזירים כעודף?? חשבו שוב...

מצב
הנושא נעול.

Shark Alarm

New member
מטבע 10 אג', עדיין מחזירים כעודף?? חשבו שוב...

מטבע 10 אג', עדיין מחזירים כעודף?? חשבו שוב...
לילה טוב לכולם,
אני חשבתי הרבה אם לרשום את הפוסט הזה או לא, אבל החלטתי לבסוף שכן.
נסעתי היום עם קו 66, האחרון שיצא מרמת גן לכיוון תל אביב (23:45+-). נכנסתי לאוטובוס, הגשתי לנהג מטבע של 10 ש"ח, וקיבלתי עודף של 3 ש"ח. בזמן שקיבלתי את העודף, הנהג מילמל איזה משהו, ועכשיו בשחזור המקרה- הוא ככל הנראה אמר שאין לו 10 אג'. הסתכלתי על הקבלה, וראיתי שעלות הנסיעה היא 6.90 ש"ח.


למיטב ידיעתי (ויש לי קצת ידע), מטבע 10 אג' עדיין משמש הילך חוקי במדינת ישראל.

התפלאתי שלא קיבלתי את העודף המדויק מהנהג. והאמת, המטבע הזה, 10 האגורות, לא יעשו אותי עשיר, ואיך אומרים? "שיהיה לו לתרופות".. אני רוצה לדעת אם זה דפוס קבוע של נהגים להרוויח על הנוסעים האחרונים 10 אג' לנוסע שמשלם על נסיעה ללא רב קו (מניח ומאמין שלא). אני עוד רוצה לדעת אם אותו נהג (או כל אחד אחר) היה מסיע אותי אם היו חסרים לי 10 אג' לנסיעה.

נהג לא אמור לצאת לנסיעה גם אם היא האחרונה שלו, עם מספיק עודף להחזיר לנוסעיו...??

סתם תסכול של לפני שינה..
ד"א הקבלה מהמודול של הנהג, נמצאת אצלי אם אני לא טועה.

**שוב, לא קטנוני על אותם 10 אג', אלא על הקונספט והמקרה ההפוך שלא היה מתקבל**


לילה טוב
 

olli3

New member
מנהל
נתקלתי בנהגים שויתרו על 10 אגורות ואף על 20 אגורות.

מטבע 10 אג', עדיין מחזירים כעודף?? חשבו שוב...
לילה טוב לכולם,
אני חשבתי הרבה אם לרשום את הפוסט הזה או לא, אבל החלטתי לבסוף שכן.
נסעתי היום עם קו 66, האחרון שיצא מרמת גן לכיוון תל אביב (23:45+-). נכנסתי לאוטובוס, הגשתי לנהג מטבע של 10 ש"ח, וקיבלתי עודף של 3 ש"ח. בזמן שקיבלתי את העודף, הנהג מילמל איזה משהו, ועכשיו בשחזור המקרה- הוא ככל הנראה אמר שאין לו 10 אג'. הסתכלתי על הקבלה, וראיתי שעלות הנסיעה היא 6.90 ש"ח.


למיטב ידיעתי (ויש לי קצת ידע), מטבע 10 אג' עדיין משמש הילך חוקי במדינת ישראל.

התפלאתי שלא קיבלתי את העודף המדויק מהנהג. והאמת, המטבע הזה, 10 האגורות, לא יעשו אותי עשיר, ואיך אומרים? "שיהיה לו לתרופות".. אני רוצה לדעת אם זה דפוס קבוע של נהגים להרוויח על הנוסעים האחרונים 10 אג' לנוסע שמשלם על נסיעה ללא רב קו (מניח ומאמין שלא). אני עוד רוצה לדעת אם אותו נהג (או כל אחד אחר) היה מסיע אותי אם היו חסרים לי 10 אג' לנסיעה.

נהג לא אמור לצאת לנסיעה גם אם היא האחרונה שלו, עם מספיק עודף להחזיר לנוסעיו...??

סתם תסכול של לפני שינה..
ד"א הקבלה מהמודול של הנהג, נמצאת אצלי אם אני לא טועה.

**שוב, לא קטנוני על אותם 10 אג', אלא על הקונספט והמקרה ההפוך שלא היה מתקבל**


לילה טוב
נתקלתי בנהגים שויתרו על 10 אגורות ואף על 20 אגורות.
כך שמקרה הפוך גם קיים.
&nbsp
אני לא יודע מה הוא מלמל, כך שאין לי מה להגיד על המקרה שחווית. אבל זה לא דפוס שכזה, ממש לא. מקפידים להחזיר את העודף במלואו בכל החברות, לא מעגלים.
 

amirv

New member
ואפילו בנהגים שוויתרו על יותר

נתקלתי בנהגים שויתרו על 10 אגורות ואף על 20 אגורות.
כך שמקרה הפוך גם קיים.
&nbsp
אני לא יודע מה הוא מלמל, כך שאין לי מה להגיד על המקרה שחווית. אבל זה לא דפוס שכזה, ממש לא. מקפידים להחזיר את העודף במלואו בכל החברות, לא מעגלים.
ואפילו בנהגים שוויתרו על יותר
 

Ccyclist

Member
כבר 23 שנה שאין בישראל מזומן מדוייק.

מטבע 10 אג', עדיין מחזירים כעודף?? חשבו שוב...
לילה טוב לכולם,
אני חשבתי הרבה אם לרשום את הפוסט הזה או לא, אבל החלטתי לבסוף שכן.
נסעתי היום עם קו 66, האחרון שיצא מרמת גן לכיוון תל אביב (23:45+-). נכנסתי לאוטובוס, הגשתי לנהג מטבע של 10 ש"ח, וקיבלתי עודף של 3 ש"ח. בזמן שקיבלתי את העודף, הנהג מילמל איזה משהו, ועכשיו בשחזור המקרה- הוא ככל הנראה אמר שאין לו 10 אג'. הסתכלתי על הקבלה, וראיתי שעלות הנסיעה היא 6.90 ש"ח.


למיטב ידיעתי (ויש לי קצת ידע), מטבע 10 אג' עדיין משמש הילך חוקי במדינת ישראל.

התפלאתי שלא קיבלתי את העודף המדויק מהנהג. והאמת, המטבע הזה, 10 האגורות, לא יעשו אותי עשיר, ואיך אומרים? "שיהיה לו לתרופות".. אני רוצה לדעת אם זה דפוס קבוע של נהגים להרוויח על הנוסעים האחרונים 10 אג' לנוסע שמשלם על נסיעה ללא רב קו (מניח ומאמין שלא). אני עוד רוצה לדעת אם אותו נהג (או כל אחד אחר) היה מסיע אותי אם היו חסרים לי 10 אג' לנסיעה.

נהג לא אמור לצאת לנסיעה גם אם היא האחרונה שלו, עם מספיק עודף להחזיר לנוסעיו...??

סתם תסכול של לפני שינה..
ד"א הקבלה מהמודול של הנהג, נמצאת אצלי אם אני לא טועה.

**שוב, לא קטנוני על אותם 10 אג', אלא על הקונספט והמקרה ההפוך שלא היה מתקבל**


לילה טוב
כבר 23 שנה שאין בישראל מזומן מדוייק.
יתכן שהעיקרון אפילו וותיק יותר - המעבר מהלירה לשקל הישן, ההיפר אינפלציה בשנות ה80, אבל אני יודע בוודאות שב1991 ביטלו את מטבע האגורה ומאז למעשה אין בישראל מזומן מדוייק אלא מזומן מעוגל כאשר עיגול העודף ניתן לפי נדיבות רוחו של נותן העודף, הקירבה לסכומי התשלום הקרובים ביותר, והמטבעות העומדים לרשות נותן העודף. ב2008 ביטלו את מטבע 5 האגורות והעיקרון המשיך.
&nbsp
בבריטניה ואירופה יש מזומן מדוייק, ולמען האמת זה יכול להעיק (גם אם בתאוריה הציבור מרוויח מכך). אם הקונה לא מסדר ביד כמה מטבעות פני או סנט מנחושת שכבר הפכה לחומה כדי לתת אותם למוכר יצטברו אצלו בבית הררים של מטבעות שאי אפשר להשתמש בהם במצטבר, והדרך היחידה להפוך אותן לכסף היא ללכת לבנק - שיחליף לפאונד ( כ ₪6 ) או יורו ( כ ₪5 ) וזה סיבוך שלא שווה את המאמץ.
&nbsp
בבריטניה אני נוהג לשלשל את מטבעות הנחושת ישירות לקופסאות תרומות, בספרד אין כאלו אז יש לי איזה מיכל עם מטבעות יורו-סנט קטנטנים ומתוקים. אי אפשר להשתמש במטבעות כאלו במכונות (בספרד יש מכונות שמקבלות 5 סנט לחנייה, בעוד בבריטניה המטבע הנמוך ביותר במקרים אלו הוא 10p) למוכר בחנות מותר לסרב לקבל יותר מ 5 עד 10 מטבעות כאלו (למרות שמדובר בהליך חוקי החוק קובע גבול עליון לשימוש במטבעות בערך נמוך), ואפילו אם יתברר ששוכבים אצלי ₪30 בערך במטבעות נחושת - זה לא בדיוק מזומן שאני יכול להשתמש בו, אבל - אם התאגידים בארץ מרוויחים ₪30 על כל אזרח מדובר במצטבר בכסף שהולך מהציבור לחברות הגדולות במשק בגלל היעדר מזומן מדוייק.
 
הליך העיגול מקובע בחוק

כבר 23 שנה שאין בישראל מזומן מדוייק.
יתכן שהעיקרון אפילו וותיק יותר - המעבר מהלירה לשקל הישן, ההיפר אינפלציה בשנות ה80, אבל אני יודע בוודאות שב1991 ביטלו את מטבע האגורה ומאז למעשה אין בישראל מזומן מדוייק אלא מזומן מעוגל כאשר עיגול העודף ניתן לפי נדיבות רוחו של נותן העודף, הקירבה לסכומי התשלום הקרובים ביותר, והמטבעות העומדים לרשות נותן העודף. ב2008 ביטלו את מטבע 5 האגורות והעיקרון המשיך.
&nbsp
בבריטניה ואירופה יש מזומן מדוייק, ולמען האמת זה יכול להעיק (גם אם בתאוריה הציבור מרוויח מכך). אם הקונה לא מסדר ביד כמה מטבעות פני או סנט מנחושת שכבר הפכה לחומה כדי לתת אותם למוכר יצטברו אצלו בבית הררים של מטבעות שאי אפשר להשתמש בהם במצטבר, והדרך היחידה להפוך אותן לכסף היא ללכת לבנק - שיחליף לפאונד ( כ ₪6 ) או יורו ( כ ₪5 ) וזה סיבוך שלא שווה את המאמץ.
&nbsp
בבריטניה אני נוהג לשלשל את מטבעות הנחושת ישירות לקופסאות תרומות, בספרד אין כאלו אז יש לי איזה מיכל עם מטבעות יורו-סנט קטנטנים ומתוקים. אי אפשר להשתמש במטבעות כאלו במכונות (בספרד יש מכונות שמקבלות 5 סנט לחנייה, בעוד בבריטניה המטבע הנמוך ביותר במקרים אלו הוא 10p) למוכר בחנות מותר לסרב לקבל יותר מ 5 עד 10 מטבעות כאלו (למרות שמדובר בהליך חוקי החוק קובע גבול עליון לשימוש במטבעות בערך נמוך), ואפילו אם יתברר ששוכבים אצלי ₪30 בערך במטבעות נחושת - זה לא בדיוק מזומן שאני יכול להשתמש בו, אבל - אם התאגידים בארץ מרוויחים ₪30 על כל אזרח מדובר במצטבר בכסף שהולך מהציבור לחברות הגדולות במשק בגלל היעדר מזומן מדוייק.
הליך העיגול מקובע בחוק
זה לא שכל אחד בוחר לעגל כרצונו.
עד 4 אגורות מעוגל כפלי מטה, 5 ומעלה אגורות מעוגל כפלי מעלה.
&nbsp
במקרה שמדובר כאן זה בכלל לא קשור לעיגול, זה אין לנהג עודף
 

Ccyclist

Member
אבל הציבור רגיל לעיקרון אי הדיוק.

הליך העיגול מקובע בחוק
זה לא שכל אחד בוחר לעגל כרצונו.
עד 4 אגורות מעוגל כפלי מטה, 5 ומעלה אגורות מעוגל כפלי מעלה.
&nbsp
במקרה שמדובר כאן זה בכלל לא קשור לעיגול, זה אין לנהג עודף
אבל הציבור רגיל לעיקרון אי הדיוק.
ולכן לוותר על סכום פעוט כזה שממילא אי אפשר לעשות איתור דבר זה לא כמו במצב בו יש כסף מדויק ותמיד מקבלים בחזרה עודף מדויק. הציו"ר רגיל שיש גמישות.
 

Ccyclist

Member
ציבור. "מתקן איות" ארור.

אבל הציבור רגיל לעיקרון אי הדיוק.
ולכן לוותר על סכום פעוט כזה שממילא אי אפשר לעשות איתור דבר זה לא כמו במצב בו יש כסף מדויק ותמיד מקבלים בחזרה עודף מדויק. הציו"ר רגיל שיש גמישות.
ציבור. "מתקן איות" ארור.
 

cwen

New member
אין דבר כזה. מחזירים עודף.

אבל הציבור רגיל לעיקרון אי הדיוק.
ולכן לוותר על סכום פעוט כזה שממילא אי אפשר לעשות איתור דבר זה לא כמו במצב בו יש כסף מדויק ותמיד מקבלים בחזרה עודף מדויק. הציו"ר רגיל שיש גמישות.
אין דבר כזה. מחזירים עודף.
והמחירים בתחבורה הציבורית לא מצריכים שום עיגול. כנראה לנהג פשוט אזלו המטבעות של 10 אגורות. טכנית הוא אמור היה להחזיר מטבע של חצי שקל או שקל במקרה כזה, אבל אז זה היה יורד לו מהכיס. לא יודעת מה הפתרון למצב כזה.
 

ארזS

New member
ברור שמחזירים.

אין דבר כזה. מחזירים עודף.
והמחירים בתחבורה הציבורית לא מצריכים שום עיגול. כנראה לנהג פשוט אזלו המטבעות של 10 אגורות. טכנית הוא אמור היה להחזיר מטבע של חצי שקל או שקל במקרה כזה, אבל אז זה היה יורד לו מהכיס. לא יודעת מה הפתרון למצב כזה.
ברור שמחזירים.
טכנית הנהג היה יכול להגיד בקול רם "סליחה, אזלו לי המטבעות של 10 אגורות, אתן אח''כ תרומה. זה בסדר מבחינתך?"
אבל פותח השרשור כתה ששמע את הנההג ממלמל משהו, והוא לא טרח לשאול את הנהג "סליחה, מה אמרת?"
ורק אח''כ כששיחזר לעצמו את המקרה הוא הבין שהנהג כנראה אמר שאזלו לו המטבעות, אבל איך אומרים?: "שיהיה לו לתרופות"...
גועל נפש של שרשור ושל נושא לדון בו.
 

ארזS

New member
הציבור לא רגיל לשום דבר ולא צריך להתרגל לשום דבר.

אבל הציבור רגיל לעיקרון אי הדיוק.
ולכן לוותר על סכום פעוט כזה שממילא אי אפשר לעשות איתור דבר זה לא כמו במצב בו יש כסף מדויק ותמיד מקבלים בחזרה עודף מדויק. הציו"ר רגיל שיש גמישות.
הציבור לא רגיל לשום דבר ולא צריך להתרגל לשום דבר.
קרה מקרה שלנהג לא נשארו 10 אג'. ביג דיל !
לבוא ולעשות כזה סיפור פה מ10 אגורות זה מגוחך.
&nbsp
 

Ccyclist

Member
באנגליה ירדפו אחרי הלקוח אם הוא לא לקח פני אחד ( 6 א"ג )

הציבור לא רגיל לשום דבר ולא צריך להתרגל לשום דבר.
קרה מקרה שלנהג לא נשארו 10 אג'. ביג דיל !
לבוא ולעשות כזה סיפור פה מ10 אגורות זה מגוחך.
&nbsp
באנגליה ירדפו אחרי הלקוח אם הוא לא לקח פני אחד ( 6 א"ג )
כבר קרה לי לא פעם במכולות קטנות שאם לא הושטתי את ידי לקבל את הפני (באנגליה נותנים כסף ביד, אף פעם לא על משטח) והלכתי ליציאה המוכר רדף אחרי עם המטבע שרק אקח את העודף המדוייק הלא-נחוץ הזה.
&nbsp
ברור לי שאין סיבה להתרגז על p1.66 (פני ושני שליש), אני רק מחדד את ההבדל בין כסף מדוייק להיעדר כסף מדוייק. נשבע לך שלקח לי קצת זמן להתרגל לכסף מדוייק ולא לצבור הררי מטבעות נחושת.
 

ארזS

New member
אני מאמין לך, ותרשה לי במקביל לספר לך

באנגליה ירדפו אחרי הלקוח אם הוא לא לקח פני אחד ( 6 א"ג )
כבר קרה לי לא פעם במכולות קטנות שאם לא הושטתי את ידי לקבל את הפני (באנגליה נותנים כסף ביד, אף פעם לא על משטח) והלכתי ליציאה המוכר רדף אחרי עם המטבע שרק אקח את העודף המדוייק הלא-נחוץ הזה.
&nbsp
ברור לי שאין סיבה להתרגז על p1.66 (פני ושני שליש), אני רק מחדד את ההבדל בין כסף מדוייק להיעדר כסף מדוייק. נשבע לך שלקח לי קצת זמן להתרגל לכסף מדוייק ולא לצבור הררי מטבעות נחושת.
אני מאמין לך, ותרשה לי במקביל לספר לך
שב20 שנה ויותר שבהן עבדתי כנהג אוטובוס ציבורי, קרה הרבה יותר מפעם אחת שנוסעים עלו האחד אחרי השני, והושיטו לי שטרות של 100 ואפילו של 200 ש''ח, [אני מדבר על תקופת טרום עידן הרב קו], והם אפילו ראו בעיניים ושמעו באזניים את ה"דיון" שהיה ביני לבין הנוסעים שעלו לפניהם, ואני הייתי מוכר בין החבר'ה כאחד שסוחב מלוא התיק מטבעות [זאת אחת הסיבות שהלך לי הגב] - הכל על מנת להמנע מתקריות לא נעימות שבהן יחסר לי עודף.

וכן, גם לי קרה יותר מפעם אחת שאזל העודף, למשל כאשר מחיר נסיעה עלה 3.10 ש''ח , ובכוונה לקחתי מקרה קיצון שבו נגיד אפילו בטרם יצא לאויר העולם המטבע של 10 ש''ח הנוסעים היו מושיטים במקרה הטוב מטבע של 5 ש''ח, והנהגים היו צריכים להחזיר לנוסעים ב"מקרה הטוב" 1.90 ש''ח.
ושלא תתפסו אותי במילה או בסכום, זה היה לצורך הדוגמא, והיו לא מעט מחירים עם 10 אג' ועם 20 אג'.

עכשיו תנסו לחשוב כמה עודף נהג צריך להחזיק בתחילת משמרת כדי לרצות את ציבור הנוסעים שאומרים שלא מעניין אותם, ואפילו לא חושבים לתת סכום מדוייק לנהג.

ואתם יודעים כמה פעמים נוסעים ממורמרים עלו לאוטובוס עם שקיות מלאות במטבעות של 5 אג' ואפילו של 1 אג' - העיקר להתנקם בנהגים ?
[כשהביאו שקיות של 10 אג' דווקא הייתי מבסוט
]

בקיצור, מה שאני בא להגיד זה שכל אחד צריך לראות את שני הצדדים ולא רק את הצד שלו עצמו.
 

Subi777

New member
זה לא מגוחך.

הציבור לא רגיל לשום דבר ולא צריך להתרגל לשום דבר.
קרה מקרה שלנהג לא נשארו 10 אג'. ביג דיל !
לבוא ולעשות כזה סיפור פה מ10 אגורות זה מגוחך.
&nbsp
זה לא מגוחך.
אם זה נעשה בצורה שיטתית ולאורך שנים מדובר בסכומי עתק.
יש חברות תעופה למשל שחסכו מליונים מעצם זה שהוציאו זית אחד מהארוחות טיסה.
 

ארזS

New member
צורה שיטתית? לאורך שנים?

זה לא מגוחך.
אם זה נעשה בצורה שיטתית ולאורך שנים מדובר בסכומי עתק.
יש חברות תעופה למשל שחסכו מליונים מעצם זה שהוציאו זית אחד מהארוחות טיסה.
צורה שיטתית? לאורך שנים?
ההשוואה שעשית מגוחכת.
כי מה שכתבת על החסכון בזית הוא נכון.
אבל אף נהג [נהג ! לא חברה אלא נהג !!! הכסף הוא של הנהג !!!] לא נהיה עשיר מכמה מטבעות של 10 אגורות...
 

Subi777

New member
תופתע לדעת..

צורה שיטתית? לאורך שנים?
ההשוואה שעשית מגוחכת.
כי מה שכתבת על החסכון בזית הוא נכון.
אבל אף נהג [נהג ! לא חברה אלא נהג !!! הכסף הוא של הנהג !!!] לא נהיה עשיר מכמה מטבעות של 10 אגורות...
תופתע לדעת..
כנגד בנקים למשל הוגשו כבר תביעות יצוגיות על גביית עמלה של כמה אגורות מעבר למה שצריך.
מדובר בסכומי עתק.
&nbsp
אתה טוען שזה מגוחך, אני טוען שאיאפשר לשלול את זה על הסף. וגם אם זה לא נעשה בכוונה, יש כאן ציבור נפגעים לא קטן... ואם מאורעות נקודתיים קורים יותר מידי אז כבר איאפשר לקרוא להם מאורעות נקודתיים.
 

ארזS

New member
לא קשור.

תופתע לדעת..
כנגד בנקים למשל הוגשו כבר תביעות יצוגיות על גביית עמלה של כמה אגורות מעבר למה שצריך.
מדובר בסכומי עתק.
&nbsp
אתה טוען שזה מגוחך, אני טוען שאיאפשר לשלול את זה על הסף. וגם אם זה לא נעשה בכוונה, יש כאן ציבור נפגעים לא קטן... ואם מאורעות נקודתיים קורים יותר מידי אז כבר איאפשר לקרוא להם מאורעות נקודתיים.
לא קשור.
יא חביבי, ואתה באמת חביבי, איתך תמיד נעים לי לנהל דיונים, אבל תסלח לי שאגיד לך שאתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר.
אל תיפגע.
רק תקרא בעיון ובנחת את התגובות שלי ותנסה להבין את הדברים.
 

Subi777

New member
אני מבין את הדברים ואני מבין גם את העמדה שלך.

לא קשור.
יא חביבי, ואתה באמת חביבי, איתך תמיד נעים לי לנהל דיונים, אבל תסלח לי שאגיד לך שאתה פשוט לא מבין על מה אתה מדבר.
אל תיפגע.
רק תקרא בעיון ובנחת את התגובות שלי ותנסה להבין את הדברים.
אני מבין את הדברים ואני מבין גם את העמדה שלך.
מצד אחד אתה כבול בידי רצון הנוסע ומצד שני בידי הנהלים של החברה בה אתה עובד.
&nbsp
ברור לי לגמרי שבמקרה הזה הנהג הוא הקורבן. יחד עם זאת, לנהגים יש אופציה למחות על תנאי העסקתם.
שים לב למשל שבתחום המסעדנות ובכלל בחנויות - בעל חנות לא יכול לקנוס עובד על חוסרים בקופה. זה אסור בתכלית האיסור.
רק אם יוכיח שהעובד גנב ובאישור בית הדין לעבודה אפשר לקנוס את העובד.
&nbsp
אז אולי אתה וחבריך הנהגים צריכים לעמוד על הזכויות שלכם. אתם לא יכולים להקריב את הנוסע ולהגיד 'אנחנו גם קורבנות'.
 

ארזS

New member
גם התגובה הזאת מוכיחה שחסר לך המון ידע בתחום.

אני מבין את הדברים ואני מבין גם את העמדה שלך.
מצד אחד אתה כבול בידי רצון הנוסע ומצד שני בידי הנהלים של החברה בה אתה עובד.
&nbsp
ברור לי לגמרי שבמקרה הזה הנהג הוא הקורבן. יחד עם זאת, לנהגים יש אופציה למחות על תנאי העסקתם.
שים לב למשל שבתחום המסעדנות ובכלל בחנויות - בעל חנות לא יכול לקנוס עובד על חוסרים בקופה. זה אסור בתכלית האיסור.
רק אם יוכיח שהעובד גנב ובאישור בית הדין לעבודה אפשר לקנוס את העובד.
&nbsp
אז אולי אתה וחבריך הנהגים צריכים לעמוד על הזכויות שלכם. אתם לא יכולים להקריב את הנוסע ולהגיד 'אנחנו גם קורבנות'.
גם התגובה הזאת מוכיחה שחסר לך המון ידע בתחום.
ולצערי אין לי זמן להתחיל להסביר הכל מ-א'.
&nbsp
רק דוגמא אחת קצרה כי באמת שמיציתי.
החברה לא קונסת על חוסרים של כסף אצל הנהג, כי זה לא מעניין אותה בכלל. כל עניין הכסף הוא אישי של הנהג.
וגם "לעמוד על הזכויות"... מול מי ? מולך שעלית לאוטובוס עם שטר של 200 ש''ח ואתה דורש ממני עודף?
&nbsp
הבעייה בכל הנושא הזה היא אחת:
שהמדינה לא מחייבת את הנוסעים לשלם לנהגים סכום מדוייק, ואם אין לך סכום מדוייק תלך ותקושש אותו בטרם תעלה לאוטובוס.
&nbsp
מה היו עושים כל הנוסעים אם היה חוק כזה ?

אבל בישראל כמו בישראל, משרת הציבור הוא הדרעק של כולם.
&nbsp
&nbsp
 

Subi777

New member
אני לא צריך לדעת איך זה עובד היום.

גם התגובה הזאת מוכיחה שחסר לך המון ידע בתחום.
ולצערי אין לי זמן להתחיל להסביר הכל מ-א'.
&nbsp
רק דוגמא אחת קצרה כי באמת שמיציתי.
החברה לא קונסת על חוסרים של כסף אצל הנהג, כי זה לא מעניין אותה בכלל. כל עניין הכסף הוא אישי של הנהג.
וגם "לעמוד על הזכויות"... מול מי ? מולך שעלית לאוטובוס עם שטר של 200 ש''ח ואתה דורש ממני עודף?
&nbsp
הבעייה בכל הנושא הזה היא אחת:
שהמדינה לא מחייבת את הנוסעים לשלם לנהגים סכום מדוייק, ואם אין לך סכום מדוייק תלך ותקושש אותו בטרם תעלה לאוטובוס.
&nbsp
מה היו עושים כל הנוסעים אם היה חוק כזה ?

אבל בישראל כמו בישראל, משרת הציבור הוא הדרעק של כולם.
&nbsp
&nbsp
אני לא צריך לדעת איך זה עובד היום.
אני צריך לדעת איך זה אמור לעבוד.
&nbsp
וזה אמור לעבוד בצורה שבה הנוסע מקבל בדיוק את העודף לו הוא זכאי.
&nbsp
כמו שאמרתי, אם אתם כנהגים מרגישים שאתם נתקעים בין הפטיש לסדן, יש לכם ועד - תנצלו אותו.
&nbsp
&nbsp
החוק שאתה מציע לעולם לא יעבור כי אף פוליטיקאי לא יבצע התאבדות פוליטית כזאת. מנגד, חוק המחייב את חברות התחבורה הציבורית לעשות X Y Z הוא יותר מסביר.
&nbsp
העובדה שאתה למעשה גם מפנה אשמה כלפי הנוסעים ולא כלפי המעסיק שלך מדגימה כמה אתה מרגיש חלש ביחס למעסיק.
&nbsp
חוץ מזה, העולם צועד לכיוון של הגבלת שימוש במזומן... כך שאני באמת לא מבין מה כל כך קשה לאפשר לנוסע לקבל זיכוי לכרטיס הרב קו שלו או לכרטיס האשראי שלו.
&nbsp
&nbsp
 

ארזS

New member
לא ככה...

אני לא צריך לדעת איך זה עובד היום.
אני צריך לדעת איך זה אמור לעבוד.
&nbsp
וזה אמור לעבוד בצורה שבה הנוסע מקבל בדיוק את העודף לו הוא זכאי.
&nbsp
כמו שאמרתי, אם אתם כנהגים מרגישים שאתם נתקעים בין הפטיש לסדן, יש לכם ועד - תנצלו אותו.
&nbsp
&nbsp
החוק שאתה מציע לעולם לא יעבור כי אף פוליטיקאי לא יבצע התאבדות פוליטית כזאת. מנגד, חוק המחייב את חברות התחבורה הציבורית לעשות X Y Z הוא יותר מסביר.
&nbsp
העובדה שאתה למעשה גם מפנה אשמה כלפי הנוסעים ולא כלפי המעסיק שלך מדגימה כמה אתה מרגיש חלש ביחס למעסיק.
&nbsp
חוץ מזה, העולם צועד לכיוון של הגבלת שימוש במזומן... כך שאני באמת לא מבין מה כל כך קשה לאפשר לנוסע לקבל זיכוי לכרטיס הרב קו שלו או לכרטיס האשראי שלו.
&nbsp
&nbsp
לא ככה...
אם כבר אז כבר...
זה אמור לעבוד בצורה שבה הנוסע חייב להביא לאוטובוס סכום כסף מדוייק עבור הנסיעה ולשים בקופה בלי כל מגע עם הנהג.
או לקנות כרטיס [למי שאין רב קו] מחוץ לאוטובוס ולתקף את הכרטיס באוטובוס. [כמו ברכבת הקלה בירושלים, וכמו במדינות נאורות, אם אתם כל כך רוצים לערוך השוואות...].
וכנראה שבאמת לא קראת את כל הדברים שכתבתי.
כי אני כבר כמה שנים טובות לא נהג, אחרי מעל 20 שנה בג'וב כפוי הטובה הזה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה