מטבעות

NastologicVib

New member
מטבעות

למבינים, רציתי לדעת... בימי האחרונים קיבלתי אוסף מטבעות מאבא שלי ורציתי לדעת... יש מטבע מתקופת בר כוכבא-כמה אלפי שנים אחורה... יש לו ערך?! כאילו אפשר לאמוד על כמה שהוא שווה?!
 
תשובה קלה לשאלה קלה,

אם מדובר במטבע שהוא בערך עגול, ומכל אחד משני הצדדים שלו מצוייר משהו, והוא באמת מתקופת בר כוכבא, אז יש לו ערך. כן. ואפשר בהחלט לאמוד מה ערכו. זו תשובה לגמרי מדוייקת למה ששאלת ("יש לו ערך?! כאילו אפשר לאמוד על כמה שהוא שווה?!"). ועכשיו למה שאולי התכוונת לשאול: מה ערכו? ובכן, על מנת לענות לשאלה הזו, תצטרך להראות לנו תמונות, אחרת אין לנו מושג קלוש על מה אתה מדבר, נכון?
 

cohen chaim1

New member
מרד בר כוכבא

החל בשנת 132 אחה"ס וארך כשלוש שנים, כך שאי אפשר לדבר על אלפי שנים אחורה אלא על 1875 שנים. יש לציין שמטבעות מזמן המרד הטבעו על גבי מטבעות רומיות. מטבעות אלו לא היו נפוצים בכל רחבי הארץ אלא באזור ירושלים ויהודה כך שהם נדירים יותר ממטבעות קדומים אחרים ומביניהם יש דגמים שהם נדירים מאד לכן מטבעות מרד בר כוכבא יקרים, מה גם שיש להם ביקוש רב בקרב אספנים.
 

pembencipolisi

New member
תמונת פרוטה של "בר כוכבא" , 132

לספירת הנוצרים. שמו האמתי היה , לפי תעודותיו "שמעון בן כוסבה" כפי שגלה יגאל ידין. ערך המטבע 350 $ .
 

NastologicVib

New member
שאלות נוספות-מטבעות

יש לי עוד שאלות לגבי המטבעות.. -יש לי מטבע של ארץ ישראל, שיש עליו אותיות בערבית משנת 1340, במצב מעולה רציתי לדעת אם זה נחשב נדיר?! -ויש לי מטבע של לירה רגילה, אבל שבטעות היא הוטבעה רק בצד אחד כשהצד השני נשאר חלק לגמרי... רציתי לדעת אם זה גם נחשב נדיר. (מצטער על חוסר בתמונות רק מחר המצלמה תחזור ואני יוכל להעלות תמונות) תודהה :)
 
תשובות שנת 1340 לספירת המוסלמים היא שנת 1920 לספירת הנוצרים. אני משער שהמטבע שלך הוא מצרי או טורקי, משום שאלו המטבעות שהיו נפוצים בארץ ישראל של אותה התקופה. רוב המטבעות האלו הם נפוצים למדי, אם כי תמיד יכולות להיות הפתעות. תראה תמונה ונדע. לגבי הלירה החד-צדדית: צריך לראות תמונה וגם לשקול אותה כדי לדעת אם מדובר בזיוף או בטעות אותנטית. במידה ומדובר בטעות אז יש לזה ערך. אם מעניין אותך לראות עוד סוגי טעויות במטבעות, אתה מוזמן לראות את האוסף שלי באתר: http://www.geocities.com/israelerrorcoins/index_h.html
 

cohen chaim1

New member
סבירות גבוהה

שהמטבע מצרי. המטבעות המצריים הילכו בא"י למן כיבוש הארץ ע"י האנגלים ועד 1927, השנה שבה נכנסו למחזור מטבעות המנדט. אין סיכוי שמטבע טורקי משנת 1920 תימצא בארץ, אלא באופן מקרי ביותר.
 
למעלה