מטאל למתחילים....

מטאל למתחילים....

שלום לכולם.... לא מזמן, התקיים כאן דיון על טוב,רע ואיך מטאל מתקשר לכל זה. הבטחתי לקספר שאכתוב נאום חוצב להבות/לבבות בנידון, אבל היות ודשתם בנושא די והותר, אני אסתפק בכמה משפטים ודוגמא. כמו בכל סוג מוזיקה גם במטאל יש הרבה זבל שלא שווה הרבה התייחסות. אבל כמו שלא פוסלים אף סגנון מוזיקה בגלל זבל, אין שום מקום לפסול מטאל. מרבית הטקסטים המיוחסים ללהקות מטאל הם מדהימים בעוצמתם וביופיים, אבל בגלל הצורה שבה בוחרות הלהקות לבטא את עצמן (גיטרות צורמות, תופים רצחניים ועיוותי קול) בדרך כלל אף אחד לא מגיע לשלב המילים וישר נרתע העולם שלנו הוא מעוות ויש בו הרבה סבל כללי, אבל גם הרבה סבל אישי שבא לידי ביטוי באובדן ובפחד. שום סגנון מוזיקלי לא יכול להתמודד עם הכאב הזה בלחנים מעודנים וקליטים. המטאל נותן אנרגיות אדירות לטקסטים חודרים. אנשים שחוו אובדן או זעם (ועדיין חווים) מוצאים מפלט בשירי מטאל. אני לא יכול להתחיל לתאר, איזו הרגשה מדהימה זו לפרוק את כל הכאב,העצבים והכעס דרך מוזיקה כזו, במקום לפרוק אותם על הסביבה. ורק בשביל הדוגמא, אני מביא כאן שיר של להקה מאוד כבדה בשם PANTERA . אתם תחליטו עד כמה הטקסט הוא עוצמתי, או שמא הם עובדי שטן. דרך אגב, השיר הוא על חבר טוב של הסולן שהפך לצמח בעקבות תאונת דרכים. Hollow What´s left inside him? Don´t he remember us? Can´t he believe me? We seemed like bothers Talked for hours last month About what we wanna be I sit now with his hand in mine But I know he can´t feel... No one knows What´s done is done It´s as if he were dead I´m close with his mother And she cries endlessly Lord how we miss him At least what´s remembered It´s so important to make best friends in life But it´s hard when my friend sits with blank expressions No one knows What´s done is done It´s as if he were dead He as hollow as I alone now He as hollow as I alone A shell of my friend Just flesh and bone There´s no soul He sees no love I shake my fists at skies above Mad at God He as hollow as I converse I wish he´d waken from this curse Hear my words before it´s through I want to come in after you My best friend He as hollow as I alone תודה רבה על זמנכם היקר, גורילה.
 

קספר

New member
צודק בהחלט

חלק ממה שרשמתי כאן הם שירים כנגד אלוהים כנגד השטן כנגד הממסד בגלל חוסר צדק. בגלל חבר שהלך בגלל הצבא שכל מה שראיתי שם זה רק שחור בעינים. מוזר שכל מה שאני יודע לעשות הכי טוב זה להתעסק בנשקים מכל מיני סוגים ומה הדרך הכי מהירה להרוג מחבל. שיר הוא אוסף של מילים עם רגש. זה לא סתם בריטני ספירס או סתם סיס פופ מיוזיק שכל מילה שמה לא קשורה לאלוהים. אלה מילים חזקות ולאוו דווקא מעידות על רצון כזה או אחר של אדם להרוס להשמיד או כמו שאנשים חושבים לעבוד את השטן המחורבן. אגב תודה על השיר אחי. וגם על מה שאמרת.
 
קספר ידידי....

מה קורה? בלי שאני מכיר אותך יותר מדי, הבנתי מהשירים שלך ומהתגובות שלך די הרבה דברים. היה לך שירות צבאי טראומטי, שאתה עדיין חי אותו.... איבדת חבר, אולי אתה מאשים את עצמך ואולי לא....אבל אולי אתה רדוף במחשבות שהיית יכול למנוע את זה.... אתה מרגיש מתוסכל מהמדינה שנטשה אותך אחרי כל מה שהקרבת.... חבל שאנשים כאן לא מסתכלים מבעד למילים ורואים את הכאב שאתה מנסה לשדר, ובמקום זה מאשימים אותך בכל מיני האשמות מגוכחות... אבל אחי, אני איתך לאורך כל הדרך. שיהיה לך רק טוב, גורילה.
 

קספר

New member
כן אתה צודק במידה מסוימת

אני עדיין חי את השירות. פיתחתי מן קיבעון לשירות עד כדי כך שאני לא מוצא את עצמי באזרחות. המדינה לא נטשה אותי היא נטשה גם את חלק מחברי. עדיין יש לי פחד מתמיד ממוות. וזה לא עוזב. אבל תודה לאל אני לא חושב על זה עוד. אני יודע שאם אותו חבר שאיבדתי היה אומר לי משהו אולי הוא היה חי. אם רק הוא היה מדבר. ואני יודע שהייתי יכול לעשות משהו. קצת מרגיש אשם. זה משהו מציק כזה. אבל אני מקווה שהזמן יעשה את שלו.
 
קספר...

קספר...אני יודעת מה אתה מרגיש...ואתה לא אשם.. ואל תיפחד מהמוות..אני תמיד פחדתי מהמוות עד שחוויתי משהו שגרם לי לחשוב אחרת לגמרי..אני קמה בבוקר עם חיוך ענקי וחושבת שהיום אני צריכה להספיק לעשות הכל ולהנות כמה שיותר כי אי אפשר לדעת עד מתי אני יחייה..אני חושבת על העכשיו..לא על מה שיבוא...פעם חשבתי רק על המחר..אבל אחרי מה שקרה אני חושבת רק על היום... ואל תשכח שלביאה מתההההההה עליךךךך!!!!!!!:) לביאה אה אה
 
שיו גורילה.....PANTERA

שיעעע..גורילה...השיר של פנטרה...מעלה לי זכרונות טובים ורעים...לפנטרה יש שירים מדהימים...אייייייייייייייין כמו פנטרה! שיעעעע בצעירותי הייתי הולכת עם שרשרת שלהם..מזה גדולה..ממש גורמט...טוב דיי אני ניכנסת לתקופה הכי חרא שהייתה לי בחיים....אני מסיימית ת´הודעה!!! ביי בייי לביאה הבלקרית לשעבר...חחחחחחח
( שיו זה דומה לי ..היום הייתי עם בנדנה...) טוב ביייייי
 
למעלה