מחשב שמסרב לעבוד עם WIN.רק לינוקס!

s t a r k

New member
מחשב שמסרב לעבוד עם WIN.רק לינוקס!

המחשב שלנו, ישן- AMD DURON 800- אבל עדיין שלנו... התנהג כמקולקל במשך הרבה זמן- מסכים כחולים מגוונים תוך כדי העלאת ווינדוס, ולא עזרו פירמוטים, וגם הייתה סיבה מוצקה להאמין שעבר זמנו, הוא חטף מכת חשמל אדירה בנוסף לגילו המתקדם. פתאום נזכרתי בדיסק התנסות במערכת לינוקס שצרבתי ומעולם לא ניסתי. אז הכנסתי לכונן וראו זה פלא: המחשב עובד!! למישהו יש הסבר לתופעה? כלומר, להריץ מערכת הפעלה מכונן הדיסקים נראה לי פעולה הרבה יותר כבדה מאשר להעלות מההרדדרייב, ובכל זאת הוא עובד מצוין, הקול, האינטרנט, הכל פעיל. מוזר. חוץ מלנסות להבין מה קורה אני רוצה להתקין על ההרדדרייב לינוקס , כי להתחיל הכל מחדש כל פעם זה לא עסק. אם הוא רוצה לינוקס הוא יקבל לינוקס. אז איזו גרסה להתקין? ומאיפה?חיטטתי קצת במערכת וראיתי את השמות הבאים: kazit knoppix 4.2 konqueror 3.3 kde 3.3.0 מה הכי יתאים למחשב שלי? מהגרסאות החינמיות?
 

bar666xp

New member
לדעתי תתחיל באיזו הפצה הכי מתאימה לך כמשתמש..

אחרי זה בדוק איזו גירסה שלה לא תהיה כבדה מדי למחשב שלך {למרות שאני בספק שאפילו האחרונות יהיו כבדות מדי}. הינה לך TEST נחמד שעשוי לעזור לך להחליט.
 

s t a r k

New member
הבטתי באתר הפינגווין ולא רשום שם

אילו מערכות חינמיות. זה די חשוב לי.. הבנתי שלא כל הגירסאות הם חופשיות ויש שעולות כסף.
 

bar666xp

New member
אחת השאלות בTEST שבקישור..

היא אם המערכת חייבת להיות חינמית. בצע את TEST להזיק הוא לא יזיק רק יעזור לך לקבל כיוון כללי.
 

s t a r k

New member
טוב הוא נתן לי את SUSE חד משמעית

כי המחשב ישן- 6 ש'- ו32 ביט- AMD DURON.
 

s t a r k

New member
האם מישהו יודע איך בקזית צורבים ISO?

כדי לחסוך לי זמן חיפוש... :)
 

bar666xp

New member
אולי מומכי הפורום אבל לדעתי..

פשוט אתר את תוכנת הצריבה וסביר שיש אחת לפחות ""מותקנת"" מראש. ובדוק שם BURN ISO או BURN IMAGE או משהו בסיגנון הזה. אגב אני בדיוק מוריד את OPEZSUSA למחשב השולחני חח AMD ATHLON 1.8GHZ עם כ.מסך GFORCE 2 טוב שלפחות יש בו 2 כוננים אחד 60G ATA ואחד 250G SATA.
 

lior wohl

New member
suse דווקא ההפצה היותר כבדה ../images/Emo3.gif

לפני שהיה לי 512 מגה זכרון אז suse אפילו לא נתנה לי להפעיל את הלייב סידי.. ולפי הנסיון שלי- אם יש לך 256 זכרון או יותר אתה יכול להתקין כל הפצה ואתה לא צריך יותר מדיי לדאוג לנושא של ביצועים. על מחשב אפילו יותר חלש הפעלתי אובונטו רגיל ונוח בלי בעייה.
 

bar666xp

New member
SUSE או FREESUSE?

אאל"ט FREESUSE היא לא כזו כבדה בדרישות המשאבים... אפילו הLIVE CD שלה הוא איזה 650M כשרוב הפצות הGNUME כיום עומדות כבר על 700M+ אאל"ט. אגב הרבה אנשים נוטים לבלבל בניהן לפי מה שיצא לי לראות עד היום.
 

SML

New member
השערה

יש בעיה בכונן הקשיח. לכן מערכת שמנסה לעלות ממנו נתקעת, יוצרת BSOD וכו' - בעוד שמערכת העולה מכונן ה CD - תקינה. אין לכך קשר ללינוקס.
 

SML

New member
העברת את הכונן הקשיח למחשב אחר

הרצת עליו את אותה חלונות - ולא היו בעיות. זה מה שאתה אומר? ואיזה מעבד היה למחשב השני?
 

s t a r k

New member
בדיוק. מחשב באותה רמה עם מעט פחות מגה הרץ

למעבד ופחות זיכרון. נשארה תעלומה. זה הורג אותי!
 

SML

New member
ועל איזה משני המחשבים נערכה ההתקנה

המקורית של חלונות? אם היא נערכה על מחשב עם מעבד אינטל, היא לא תפעל באופן תקין על מעבד עם מעבד amd. אם הצ'יפסט המקורי היה sis ובמחשב הנוכחי הוא via - יהיו בעיות, וכו' וכו'. זו תכונה של הקרנל של חלונות ואופן השימוש בו.
 

s t a r k

New member
פעם פה ופעם שם

כי המחשב שלנו מאתחל עם מסכים כחולים גם תוך כדי ההתקנה, רק פעם אחת הצלחתי לגמור בו את ההתקנה וגם אז זה לא עבד. לגבי הניסוי עם המחשב האחר לא זוכרת אילו מההתקנות זו היתה. אבל כשהתקנתי בעזרת המחשב השני לא היו מסכים כחלים תוך כדי ההתקנה, מש"ל.
 

coredumb

New member
memory corruption?

תנסה להריץ memtest-x86 דרך אחד ה-LiveCD שיש לך. ייתכן שמדובר בבעיית זיכרון כלשהי שמתוך צירוף מקרים משפיעה (בצורה ניכרת לעין) על החלונות... סתם ירייה באפלה..
 

Garath

New member
נתקלתי בזה במספר מחשבים

המחשב הישן שלי עושה את אותה הצרה בדיוק - זה משהו שקשור לזיכרון של המחשב אחרי המון בדיקות מסתבר כי יש דמפים בזכרון שחלונות לא מצליח להתמודד איתן ואז המחשב קורס לינוקס מצליח משום מה להתעלם מהזיכרון הבעייתי - אני לא יודע למה או איך אבל זה המסקנה שאני הגעתי אליה אחרי הרבה זמן של בדיקות (יכול להיות שאני טועה אבל אין לי כבר כיוון) האמת שראיתי את זה לפחות ב3 מחשבים מעניין
 
למעלה