מחשבות פרישה והחלטה שהיא לא החלטה.

Rinushkaa

New member
יניר, עשית קופי פייסט?

כי אתה חוזר על עצמך כמו מנטרה. אני מכירה את השטויות האלה, אני יודעת שהצבא מטומטמם, אני יודעת כמה אנשים נדפקים ואני יודעת שאני עלולה ליפול לסטטיסטיקה הזאת. אבל בלי הסיכון הזה איך היו נראים החיים שלי? (לא ממש כמו ההקצנה שלך, אבל - פורשת בגיל 19 וחשוב לי קצונה אז אני משרתת בכל מקרה שלוש שנים, עובדת חצי שנה ונוסעת לחול לשנה. עובדת עוד קצת ובגיל 24 חוזרת לסיים את התואר, יוצאת בגיל 25 לשוק העבודה. מה הרווחתי, שנה? שנתיים? (וזה עוד בתנאי שאני לא מתחילה ללמוד משהו אחר... בצבא לא הרווחתי שנתיים כלום, טיילתי שנה ורק בזבזתי כסף, מול שלוש שנים של לעבוד חינם - לא שמיים וארץ. לי מוצעת גם האפשרות לעשות תוך כדי השנים האלו תואר שני. נכון שהחופש שלי נשלל אבל אני כן מאמינה שאני אקבל משהו מההקרבה הזאת. אם מעולם לא הייתי הולכת לעתודה, הייתי מרוויחה עוד שנה - אבל זה לא המקרה כאן, נכון? אנחנו כבר לא דנים כאן האם ללכת לעתודה מלכתחילה (שם התשובה שלי כרגע היא 99% לא) אלא האם לעזוב אותה באמצע. כך שכל הסיפור שלך על הטמבל שצריך שנתיים להשלמות וחוזר דולפין לא רלוונטי. (אגב, גם אם הוא היה, לא כך הייתי מספרת אותו.. אני קצת פחות קיצונית ממך ודי רציונלית למען האמת)
 

ianiri

New member
?

קופי פייסט למה ? לחוברת העתודה ? בסך הכל השתעשעתי קצת על חשבון גרג, שלדעתי הבין אותי בדיוק
. אם יש משהו שכן אפשר להבין ממה שכתבתי זה שהחישובים האלה טיפשיים מאוד. זה הכל. לא חייבים לחפש משמעויות נסתרות בכל מקום.
 

Rinushkaa

New member
ברור שהם טיפשיים

לכן אני לא מבינה את כל הציניות הזאת שלך...
 

ianiri

New member
אני חושב שלא הבנת

בעיקר מכיוון שזה כוון לגרג ולא לך. טעיתי בשירשור ? אני די בטוח ששירשרתי להודעה שלו. שימי לב שלך לא כתבתי, בעיקר מכיוון שאין לי ממש מושג איך השיבוצים של כלכלנים. זו ההחלטה/חוסר החלטה שלך, תעשי חיים.
 

Rinushkaa

New member
צודק, לא כיוונתי ישירות אליי...

אבל אתה כן מתסיס את גרג - הוא גם ככה ממורמר מהמיקום שלו כרגע, הוא בטח לא צריך לשמוע שוב כמה הבחירה שלו הייתה דפוקה.אני למען האמת חושבת שתעשייה וניהול דווקא מצליחים לא רע בעתודה.חברה של חברה חתמה אפילו שנתיים נוספות וכשכבר אמרו לה די, משכו אותה החוצה לאיזו משרה חלומית. לאח של חבר הציעו תוך כדי השירות משרה של איזה יועץ כלכלי בECI. בשני המקרים משכורות, רכב, פלאפון....שמעתי על מספיק מקרים אחרים.שיהיה בהצלחה בכל אופן.
 

Rinushkaa

New member
לא כיוונת*

משום מה כל הרווחים ואיזה כמה אנטרים נעלמו מההודעה. תנסו לחיות עם זה...
 

ianiri

New member
נראה שאין ברירה

אלא לשלוח את ה - humble servants לחינוך מחדש
. הייתי מוותר לך, אבל יש בעיה:
I can't afford to make exceptions. I mean once word leaks out that a pirate has gone soft, people begin to disobey you and it's nothing but work, work, work all the time.​
נו טוב, אולי אחד מהמאורות הגדולים שעדיין בשירות ישאיל לנו כומתה למסע.
 

Rinushkaa

New member
איזו ראייה שטחית...

תפקידי הכלכלנים ממש לא מתחלקים לשניים. למען האמת - אין דבר כזה "תפקיד של כלכלן". מה שטוב במקצוע שלי הוא הרוחב והמגוון של אפשרויות התעסוקה שלו. הדבר הטבעי הוא להגיד שוק ההון - אותי למשל, קרנות פנסיה ממש לא מרתקות. מעבר לתעשייה - שגם שם זה דווקא לא כזה רע, יש כמו שאמרת את המגזר הציבורי, תפקידים ניהוליים בכל החברות במשק, בנקאות... מי שהולך ללמוד כלכלה לא עושה את זה בשביל להתעסק בהכרח עם גרפים או מניות כל החיים, בשביל זה מספיק לקחת כמה קורסים ולהתחיל לעבוד, התואר בכלכלה הוא האחרון שמכוון ליכולות כלשהן בשוק הזה. אני בכל אופן מכוונת לדרגים ניהוליים יותר אם לא אפילו לתפקד כעצמאית. התואר שלי בכלכלה הוא כלי לצרכי איתות ותו לא. הקשרים הם המפקדים שלך שמכירים לא מעט בכירים במשק, הקשרים הם החברים שמשרתים איתך והולכים לתפוס אח"כ תפקידים לא רעים מסביב. והבונוס הוא שיש מספיק מקומות שמחפשים את העתודאים האלה אפילו תוך כדי השירות... ניהול תקציב של כמה מליוני דולרים זה לא משחק ילדים כשזה בתוך הרזומה שלך, גם לא ניהול עסקאות רכש של ח"א ובטח לא תכנון תקציבי של יוע"כל או מ"ומ בחו"ל. גם מחקר כלכלי מודיעיני כול להיוביל לסדרה של אפשרויות תעסוקה מענייניות במוסד והרשימה ממשיכה. אתה בא עם גישה יותר גרועה משל ינירי - למה אתה לא פורש כל עוד אתה יכול??? חצוף... דיי להיות כלכך ממורמר מהחיים שלך! זה עצוב! לגבי תעשייה וניהול - כל מי ששמעתי שסיים עתודה עם התואר והנסיון שם - נמשכו לתפקידים נחשקים ביותר אבל אני אבחר שלא ארחיב בנושא הזה.
 
וואלה?

א.להגיד שאין דבר כזה תפקיד של כלכלן משול ללומר שאין דבר כזה "תפקיד של רופא". ב. בנקאות שייכת לשוק ההון. ג. אופי התפקיד של כלכלן במגזר הציבורי דומה למדי לאופי התפקיד של כלכלן בארגון תעשייתי. ד. מה זה "תפקידים ניהוליים"? סמנכ"ל כספים? ה. לא ברור לי מדוע הקשרים של העתודאים עדיפים על קשרים של אנשים שבחרו במסלול האזרחי הרגיל. הצבא הוא כמו תמנון ששולח את זרועותיו למקומות הכי שווים במשק? ו. מחקר? כלכלי? בצבא? לא יודע,המילים הללו לא מתחברות לי מבחינה לוגית. ז. למה? אני דווקא מאוד אשמח אם תפרטי על אותם ג'ובים מ-א-מ-מ-י-ם שרק מחכים לי בתור תעו"ניק בוגר מסלול עתודה.
 

motior

Member
"הצבא הוא כמו תמנון"

לשם שינוי אהבתי את ההשוואה שלך... כן. הצבא הוא כמו תמנון ששולח את זרועותיו לכל מקום במשק (כולל "הכי שווים"). אם אתה משרת בצבא ביחידה מקצועית אתה מכיר 1) אנשים שמשרתים איתך, משתחררים ומתברגים בחברות אזרחיות 2) אנשי מילואים של היחידה שעובדים באזרחות במקצוע בחברות שונות 3) "יועצים" אזרחיים שעובדים באופן חלקי עם היחידה ובנוסף עם גופים אחרים יצירת קשרים עם האנשים הנ"ל מביאה אותך לקשרים טובים בהרבה מאלה של "אנשים שבחרו במסלול האזרחי הרגיל", כי הם בד"כ יחשפו להרבה פחות חברות וגופים. עוד יתרון בצבא הוא שלכולם ברור שתעזוב בשלב כלשהו - לכן יש לגיטמציה לכל האזרחים שמסתובבים ביחידה "לצוד" אותך - דבר שנחשב ללא-אתי באזרחות.
 

Rinushkaa

New member
תיקון קליל

הכל שאלה של תזמון - אני בגיל 26 יצא לשוק עם משקל וקשרים. חברים שלי יוצאים לשוק בגיל 25-27 בלי כלום ביד.גם אם *לטענתך* המשקל שלי הוא כלום - הוא בטח שווה יותר מהכלום של המקבילים אליי...
 
עצוב לי לראות את זה

איך שאני רואה את זה , אני מסיים תואר עם ממוצע 75-80 .. זה באסה מוות לא למצוא עבודה אחרי שקרעת את התחת 4 שנים בטכניון .. ושם עוד מדברת בחורה עם ממוצע 85 .. נשמע לי מאוד לא מעודד .. השאלה עד כמה זה קורה , הריי לא הגיוני שכולם מחפשים אנשים עם נסיון , כי אז לא ברור מאיפה כל החדשים מגיעים ..
 

Rinushkaa

New member
מה הקשר לשואה?

אל תשכח שאני מראשוני המתנגדים למסלול.... אל תנסה לשכנע את המשוכנע. אם תקרא שוב מה שכתבתי אמרתי שהמטרה הגדולה כבר נקבעה מראש, אתה יכול לבחור איך להגיע לסוף- ממורמר או מאושר. השואה הוציאה מאנשים כלכך הרבה רוע וכלכך הרבה עצב ועדיין יכולת לראות יהודים ברחוב עומדים ומספרים בדיחות. בכל אופן, זאת דוגמא לא נעימה, גם אם לדעתי היא אפילו לא סותרת את מה שאני אומרת. הנקודה היא שעל כל דבר אפשר לבחור איך להסתכל. את הפקדון אני ארוויח בסוף בכל מקרה ובמקרה שלי הוא גם לא כלכך גבוה.. במקום לעבוד 3-4 פעמים בשבוע בלי להתאמץ, יכולתי גם לא. את טופס קו"ח שלי ככלכלנית כן כל אחד ואחד מחבריי היו מתים לקבל בגיל ובשלב שבו הם נמצאים כרגע או אפילו בעוד שנה... ושומרת בקניון - וואלה... לא נראה לי. אגב, אתה עתודאי?
 
יש לי שאלה חשובה

מה עושים בדרום אמריקה ? בשיא הרצינות , אם לא אכפת לך ,מה עשית שם 3 חודש ?
 

Rinushkaa

New member
הוכחתי את הטענה שלי

בורות היא מתנה.... מה עושים? מטיילים, לומדים על תרבויות חדשות, מבלים ומכירים אנשים מכל העולם (למרות שאיכשהו תמיד הכי כיף עם ישראלים) גם אני חשבתי ש3 חודשים זה הרבה. אתה יכול שלא להאמין, אבל לא הספקתי לראות כלום! וראיתי ועשיתי המון...
 
למעלה