מחשבות על שליטה, מעורבות בתהליך, ושיתוף

londi81

New member
מחשבות על שליטה, מעורבות בתהליך, ושיתוף

אני פשוט חייבת להוציא החוצה את מה שעברתי ב48 שעות האחרונות - כי אני מרגישה שזה משגע לי את המוח...
אני מטופלת פריון מזה 6 חודשים - עשיתי 5 הזרעות (עם תרומת זרע), 3 טבעיות ו 2 עם גונאל, חידשתי פרופיל הורמונלי שהראה FSH לא מדהים של 11.5, הגשתי בקשה ל IVF דרך רופא הקופה אבל בפרטי, שלא אושרה, ובהכנעה זרמתי על הזרעה שישית ואחרונה לפני IVF.
הזרקתי גונאל 75 החל מיום 3 למחזור, אולטרסאונד זקיקים ביום 7, היה מבטיח והראה 6 זקיקיים בין 11 ל 15, ביום 9, היה זקיק 17, וכל השאר לא ממש גדלו. הרופא החליט שאני אעשה אולטרסאונד נוסף למחרת (יום חמישי) שנעשה על ידי טכנאית אחרת והראה שוב 6 זקיקים בין 11 ל 16... למרות זאת ולרמות רמות E2 נמוכות יחסית (1020), קיבלתי הוראה מהמרפאה להזריק אוביטרל ביום חמישי ולעשות הזרעה ביום שישי...
את ההיגיון לא ממש הבנתי, ואי אפשר היה לדבר עם הרופא "כי הוא כבר לא במרפאה", או לנסות להבין את ההיגיון. בנקודה הזו פשוט תקפה אותי תחושת חוסר אונים אמיתית - אני מנסה כל הזמן לאזן בין להיות מעורבת בתהליך ולהבין אותו ובין לשחרר ולתת לדברים לקרות. האחות הציעה שאני אעשה מעקב נוסף בשישי ואז אחליט אם לעשות הזרעה בשישי ללא אוביטרל או לדחות לראשון - שיחה קצרה עם בנק הזרע הבהירה לי שזה לא ממש אפשרי עם לוחות הזמנים שלהם - וכדאי שאני אחליט או שאני מסתכנת בבעיית הפשרה מחד או בזה שפשוט ייסגרו את הבנק לפני שאני אקבל תוצאות מנגד.
באינסטינקט - החלטתי לעשות את ההזרעה בראשון, רק בגלל שאני לא מצליחה להבין את ההיגיון של הזרעה בשישי, ואז לקחתי אויר - והבנתי שאולי זו לא סיבה מספיק טובה - כי אין לי באמת הכשרה לקבל החלטות כאלו, כי אולי אני צריכה לסמוך על הרופא, כי אולי ואולי ואולי... לקחתי (שוב) אויר, והחלטתי שאני זורמת על שישי - גם בלי להבין, כי לפעמים עושים דברים שלא מבינים. [כל התהליך הזה לקח בערך שלוש שעות מסויטות, בהן דיברתי עם כל אחות במרפאה - כי ההפניה לבנק הרע לא הייתה בתוקף, גילינו שהייתה איזו בעיה במשלוח של הזרעים לבנק הזרע, ואפילו זקלתי לשבריר שניה לשלם 700 שח למעקב זקיקים פרטי, עד שהבנתי שאני חייבת להרפות).
מהון להון, יצא שהזרקתי את האוביטרל קצת פחות מ-12 שעות לפני ההזרעה שהייתה אתמול בבוקר, בדיעבד ברור לי שזה היה מטופש וחסר היגיון. תמונת הזקיקים וההורמנים לא תאמה את התזמון המתאים, הזרע השטוף לא אמור להחזיק מעמד 24 שעות ברחם (לא שטוף- כן, אבל זרע שטוף טוב ל12-24 שעות בלבד). ולמעשה - עשיתי כנראה הזרעה על ריק.
לא אכפת לי מהכסף, או מבזבוז הזמן, אפילו לא מההורמנים שכבר נכנסו לגוף או מהציפיה אולי בכל זאת זה יצליח... אכפת לי שכל התהליך הזה הופך אותי לפסיכית בכל מה שנוגע לשליטה ומעורבות.
אני נעלבת שלא מתקשרים איתי או מסבירים לי או שאני לא מצליחה להבין את ההיגיון. אני מנסה לעשות לכל דבר תהליך רציונליזציה, גם אם הוא מומצא לחלוטין (הפעם למשל סיפרתי לעצמי שהזמן האידאלי הוא שבת בבוקר, ולכן ההיגיון הוא להזריק אוביטרל בחמישי ולהזריע בשישי כי זרע מחזיק מעמד יותר מביצית, אבל לא לקחתי בחשבון שזרע שטוף הוא פחות עמיד)...
ושמצד אחד, אני מתה להרפות ולתת לדברים לקרות מעצמם, ומצד שני, זה נראה לי כל כך מטומטם לעשות דברים רק כי הרופא אמר, כשהרופא בעצמו לא טורח לתקשר, להסביר, לתת היגיון בהחלטות שלו, ומצפה שאני אמלא הוראות - רק כי הוא הרופא...
בקיצור - אין לי ממש משהו קונקרטי להגיד, חוץ מזה שהלוואי וכל התהליך הזה היה מלווה בהרבה יורת תקשורת הדדית... אני מבינה שיש המון מטופלות ומעט רופאים.. בטח ברפואה הציבורית, הציפייה היא לתת מה שאפשר ולעבור הלאה - אבל אני משתגעת מזה, ולא בטוחה איך אני ממשיכה מכאן הלאה ל IVF. אם זו סיבה מספיק טובה - ללכת לטיפול בפרטי, כי שם אני יכולה לדרוש את זה בגלל שאני משלמת ממיטב כספי, או דווקא ללכת למסלול ציבורי, וללמוד לחיות עם חוסר שליטה, העדר תקשורת ומעורבות מוגבלת, גם במצבים שאני בטוחה שתקשורת ודיאלוג היו הופכים את התהליך לקונסטרוקטיבי הרבה יותר.
שיחררתי
תודה
 

שירלי 666

New member
כל כך מבינה...

גם אני בציבורי אומנם עם בן זוג אבל עדיין התהליך של ההזרעות וההורמונים עובד מוזר... עברתי עכשיו פעם שלישית (ומחכה לראות האם בהצלחה או לא...) אבל פעם ראשונה שהבטיחו לנו התרעה לפתע מהיום למחר הזרעה ללא כל הכנה (ומניעה מתאימה על מנת שיהיה יותר מה להשביח...) פעם שנייה כבר הפעלנו בבית קוד ״אין נגיעות״ לילה לפני הבדיקות דם לאחר שהזקיקים הגיעו ל15... אבל התהליך של גודל 15 ומעלה נמשך כשבוע!!! בסוף הסבב זכיתי לפגוש את הרופא וביקשתי הסברים למה הפעם התגובה היתה ארוכה יותר ולמה האורביטל הוזרק בשלב הזה ולא בשלב הזה... ובתכלס התשובה שלו היתה ״ביולוגיה של הגוף זה יכול להשתנות ממגוון סיבות״ באמת הרגשתי שזה מיותר היה להיפגש איתו... הדבר המרכזי שכיוון אליו זה ivf במרפאה הפרטית שלו. מה עכשיו? עכשיו ניסיתי לקרוא באינטרנט להפוך את עצמי למומחית... הפסקתי עם פפסי מקס לחלוטין והגוף שלי הגיב טוב להורמונים ויותר מהפעמים הראשונות... הזרקתי את האורביטרל לא בערב אלא בצהריים יום לפני ההזרעה... והרופא שביצע את ההזרעה אישר שכבר רואים ביוץ... אז מחזיקה אצבעות... מכל פעם לומדים משהו חדש...
 

londi81

New member
זה החלק שאני הכי שונאת - שאני מנסה לקבל החלטות בעצמי

כאילו שיש לי שליטה על התהליך...
מה לשתות, מה לאכול, איזו תנוחה כן לעשות או לא לעשות ביוגה, להזריק אוביטרל בשש או בתשע, וכאלה..
לי ברור שזה ניסיון מלאכותי להרגיש מעורבת, ושזה מיותר.. אבל שזה גם מצביע בדיוק על הקושי הפסיכולוגי שיש לי עם התהליך הזה
 

a morph

New member
תראי, גם בליווי של רופא פרטי יש אילוצי מערכת

מה שאני מבינה מהסיפור זה שכנראה שעל סמך תמונת ההורמונים+זקיקים הרופא החליט שלמשוך עד יום ראשון זה מסוכן, ומכיוון שאי אפשר לעשות הזרעה בשבת החליט ללכת על שישי, בשיטת "זרע מחכה לביצית".
לא שמעתי שזרע אחרי השבחה שורד פחות טוב ברחם, אז לא יכולה להגיב על זה, אבל עקרונית הזרעות לפני ביוץ הן לא דבר נדיר, וגם אם היה לך רופא פרטי, כל עוד הוא לא מבצע הזרעות בשבת (וטרם שמעתי על רופא שכן) - קורים מצבים שבהם צריך לקבל החלטות כאלה.
מה שכן, רופא פרטי לרוב יותר נגיש לשאלות (אם כי גם זה לא תמיד נכון).
אני באמת לא יודעת להגיד מה סיכויי ההזרעה הזאת, לטוב או לרע, כי תמונת הזקיקים לא לגמרי ברורה לי ויש מצב לטעות מדידה, אבל רק שתדעי שאסטרדיול 1,020 זה לא נמוך בכלל, זו רמה שמתאימה לרוב לזקיק בשל אחד וזה מצוין.
אני נקלטתי בהחזרה על ביוץ טבעי בסבב בו האסטרדיול שלי היה נמוך בצורה חריגה (יחסית לרגיל אצלי), בבדיקה האחרונה לפני שנאמר לי להזריק אוביטרל נמדד ערך 550 או משהו כזה, אבל הזקיק המוביל היה ענק, אמרו לי להזריק אוביטרל למחרת וזהו.
אמנם לא הייתי תלויה בזקיק הספציפי ההוא לצורך ההפריה כי זו הייתה החזרת עוברים, אבל רמות ההורמונים בהחלט איפשרו קליטה והחזקה של הריון.
 

londi81

New member
את צודקת, אבל זה לא מה שמפריע לי...

ההבדל בין שישי לראשון, ובין האם כן או לא ההזרעה תצליח על סמך הנתונים - ברור לי שהוא סטטיסטי. ואני גם מקבלת את זה שיש אילוצים, ושבת, וכן הלאה...
מה שמפריע לי זה התקשורת עם הרופא, מידת המעורבות שלי בתהליך, והיכולת שלי להיות משוכנעת בדיוק במה שכתבת שלפי הנתונים הרפואיים - שישי יהיה היום האופטימלי...
עכשיו - יכול להיות, שהציפיה שלי שזה יקרה היא הבעייתית, גם כי אני מניחה שמעורבות בתהליך היא דבר חשוב ומתבקש וגם כי היא בכלל מניחה שיש תכלית לרציונליזציה של תמונת הנתונים והבאתה למצב אופטימלי.
מה שאני מנסה להגיד שהקושי שלי הוא לא בעובדה שההזרעה התבצעה בתנאים ש*בעייני* הם לא אופטימליים, אלא בעובדה שאני חווה את התהליך הזה ככזה שמקטין את המעורבות שלי, את היכולת שלי להבין את הסיטואציה, את החבות שיש למערכת הרפואית לשתף אותי בו, וגורם לי להרגיש כמו גוף שאמור למלא הוראות (כי הם יודעים הכי טוב).
ולאדם הרציונלי, השכלתני, והחולה שליטה שאני - יש לזה השלכות מאוד בעייתיות על הגישה שלי לתהליך.. ובגלל זה אני מאוכזבת (מעצמי יותר מאשר מהרופא התכליתי שלי) ומהעובדה שמתהליך שאמור להיות מרגש וממלא כי וואלה אני הולכת להגשים חלום וללדת ילד/ה מתישהו, זה הפך להתהליך מתיש וגוזל אנרגיות...
(וואו כמה אני מדברת...) אני גם לא מצפה שזה ישתנה - רק רציתי להוציא את האנרגיות המבאסות הללו ממני...
 

יונית123

New member
אני כל כך מבינה אותך ומזדהה אבל...

גם אני עשיתי 5 הזרעות עם רופא מקופ"ח שדווקא היה זמין מבחינת התורים אבל ההנחיות שמגיעות דרך צד שלישי, האחיות בד"כ, הטריפו אותי כי אי אפשר היה לשאול אותן שאלות מעקב באופן ישיר כי הן לא ידעו לענות.
את ה IVF החלטתי לעשות בפרטי, וגיליתי לצערי הרב שגם פה התקשורת נעשית ב 99% מהמקרים עם המזכירות שלו, כך גם לגבי ההנחיות לגבי תרופות, מועדים של ביצוע בדיקות, מתי השאיבה, מתי ההחזרה וכו'. גם השיחה שמבחינתי היתה אמורה להיות קריטית, כמה עוברים להחזיר, נעשתה כשאני שכובה על המיטה לבושה בחלוק והוא מולי ומקדיש לי אולי 2 דקות לצורך קבלת החלטה מהותית שכזו, כאילו מדובר בהתלבטות איזה סנדביץ' לקנות לצהריים. והוא לא טרח להרחיב יותר מידי על הפלוסים והמינוסים הכרוכים בהחלטה זו.
לכן, אני ממש מבינה כמה זה מעצבן ומתסכל, גם כשאת משלמת כסף על רופא פרטי, את מקבלת שירות זמין ויעיל אבל לא ממנו, אלא מצוות העזר שמקיף אותו, שכמה מקצועי וטוב שיהיה, הוא לא הרופא שבו בחרת.
זהו, עכשיו פרקתי :)
 

boob7

New member
מזדהה עם התחושות שלך

למרות שיש לי חוויה טובה עם הרופא שלי עדיין הכתיבה שלך מעבירה את הבלבול ותחושת חוסר האונים שהתהליך הזה מעלה. יש המון חוסר וודאות גם כשהרופא מסביר....מאחלת לך שבסופו של תהליך תצאי מחוזקת ועם תינוק/ת בידיים!!!
 

יונית123

New member
תודה


 
אני אגיד לך מה אני חושבת ומה עשיתי

פרטי, פרטי ופרטי. נקודה. ואין מחיר לזה.

זה תהליך מאד מייגע נפשית. את מוצאת את עצמך מלאה הורמונים, עם בכי בגרון, מנסה להבין ואין עם מי לדבר. אותי זה יכול לשגע.
זכור לי יום אחד שלא קיבלתי את ההנחיה בזמן (עד שבע בערב) והתקשרתי למדיקל סנטר בהרצליה בבכי. לא הבינו למה.. אבל זו אני - חייבת להיות בשליטה וחייבת להבין.

זה נכון שבפרטי התקשורת היא דרך מזכירות אבל היא תקשורת הרבה יותר אופרטיבית. וגם עוזר שיש רק רופא אחד ששואב, מחזיר, נותן הוראות ותשובות. בכל מקרה תמיד חזרו אליי עם תשובה ויש לי גם את המספר האישי של הרופא שחוזר אליי בוואטסאפ אם צריך.
מאד נהניתי מהשירות האישי בפרטי. אבל זה תלוי אישיות, יש מי שיכול לעמוד בחוסר הוודאות הזה. אני ממש לא.
 
למעלה