מחשבות על זריקתו של סר באריסטן ממשמר המלך

נטאשKה

New member
מחשבות על זריקתו של סר באריסטן ממשמר המלך

חיפשתי משהו בספר השני ונתקלתי בקטע שלא זכרתי שבו מצויין במפורש שוואריז אחראי על הרעיון הגאוני של להעיף את סר באריסטן מפיקוד ובכלל ממשמר השבעה של ג'ופרי.

מכיוון שברור שזה רעיון גרוע מאוד מה לדעתכם הסיבה שוואריז הציע אותו? סתם כדי לתרום לכאוס? כי הוא "ריחם" על הממלכה שצריכה לסבול את ג'ופרי וחשב שטומן יהיה עדיף? לא נראה לי, וואריז סופר פרקטי, אז אולי כי היה לו ברור שכשילדון קטן בשלטון וסרסיי המטומטמת היא העוצרת זה יחיש את נפילת בית לאניסטר?

יחד עם זאת, מי הוא צפה שיבוא באותו זמן במקום בית לאניסטר? הרי הוא לא רצה שיתבסס בווסטרוז שלטון חדש ויציב שיקשה יותר על דאני להכנס ולכבוש לעצמה את הממלכה.

והאם לדעתכם הוא צפה, חשב או אולי אפילו עודד והטמיע את הרעיון של ללכת לדאני בראשו של סר באריסטן?

תמיד היה נראה לי קצת מוזר שאחרי שהעיפו אותו מהמשמר באריסטן האמיץ פתאום "נזכר" בנאמנותו העזה לבית טארגריין והתבייש בכך ששירת את בית בארתיאון ואחריו את שלטון הלאניסטרים, שלטון "החמס". האם יתכן שהוא פשוט לא מספר את זה לדאני וזה יתגלה בהמשך?

יכול להיות שוואריז פשוט רצה לסדר לה מפקד אגדי למשמר המלכה?
 

Zarniwoop

New member
יש ציטוט?

כי אני לא זוכר.

אבל יכול להיות שהוא ארגן לשלוח אותו לדאני כמו שהם סידרו לה את ג'ורה.
 

נטאשKה

New member
אמצא אותו שוב אח"כ

בכל מקרה אני זוכרת שנתקלתי בזה פעמיים, הפעם הראשונה לא בטוחה באיזה הקשר ובפעם השנייה כשטיריון מגיע כימין המלך למעלה מלך הוא אומר לסרסיי "אני מבין שעלינו להודות לליטל פינגר על ג'אנוס סלינט ולוואריז על הדחתו של סר באריסטן" וסרסיי מאשרת שזה נכון.
 

Indego

New member
אם אני לא טועה ז'ורה מגלה לה...

כבר אז שסר באריסטאן היה מפקד משמר המלך של רוברט.

במקביל מתגלה לה הבגידה של ז'ורה, אז היא מחליטה בסופו של דבר לסלוח לסר באריסטאן, ולפהוך אותו למפקד משמר המלכה.

ואת סר ז'ורה היא שלחה לדרכו בבושת פנים.
 

Zarniwoop

New member
הכוונה

שהיא תגלה שהוא נשלח אליה ע"י וואריס ולא מרעיון מקורי שלו.

היא כעסה עליו כשהיא גילתה שהוא שיקר לגבי זהותו ולא בגלל העובדה שהוא שירת את רוברט.
 

Indego

New member
מאיפה אנחנו יודעים שהוא נשלח ע"י וואריז?

אנחנו רק יודעים שבאריסטאן לא קיבל בעין יפה את ההחלטה של ג'ופרי, אז הוא הקניט אותו בפניי כל אביריו, ונטש את מעלה מלך.
ג'ופרי שהתעצבן, ציווה לתפוס אותו, וכתוצאה מכך באריסטאן גם שחט את 2 הלוחמים שניסו את מזלם בפקודת המלך.

זה הגיוני שבאריסטאן יחצה את הים הצר, בווסטרוז לא היה לו מה לחפש, הכל היה מוצף בכנופיות.
 

נטאשKה

New member
אנחנו לא יודעים שהוא נשלח

אבל אנחנו יודעים בוודאות שזה היה רעיון של וואריז להעיף אותו מהמשמר ואז עולה השאלה, למה? למה זה משרת את וואריז להעיף אותו מהמשמר?
 

Indego

New member
אוליי כי הוא אחד האבירים החזקים בממלכה...

על אף גילו המופלג, הוא היה בין הטובים שהחזיקו בחרב איי פעם, והוא הוכיח את זה במירין כאשר הוא קטל (דיי בקלות) את שומר הראש של זו לוראק.

סר באריסטאן סלמי, הוא אביר אגדי, ולדעתי שיא התהילה שלו עוד לפניו.

וואריז ידע שסלמי לא יישאר בווסטרוז, אז הוא הסיק שרוב הסיכויים שהוא יחפש מלכה חדשה שתקבל את שירותו - ומי תתאים יותר מדאיינריז?
 
שוב אני נאלץ לחלוק עליך

סר באריסטאן סלמי הוא ללא ספק אביר מצויין ולוחם גדול גדול. לומר שהוא מהטובים שהחזיקו בחרב אי פעם, זו גוזמא.
אנחנו מודדים אותו בתקופה שבה היה מפקד של משמר מלך עלוב מאוד. הוא והקוטל מלך הם האחרונים שנשארו מהשבעה של אאריז שהייתה באמת משמר מלך מובחר. לקוטל מלך יש את קופת השרצים שנובעת מהכינוי שלו, כך שאת כל התהילה מקבל סר באריסטאן סלמי.
אבל השמות הגדולים באמת הם ארתור דיין, אאימון אביר הדרקון, סיימיאון עיני כוכבים, פלוריאן השוטה וכו'.

באריסטאן נלחם בשומר הראש של זו לוראק כשהוא מכוסה כמעט כולו בשריון כבד. גם כן חוכמה גדולה.
אז אני לא מבטל את הכשרון של באריסטאן. אבל היית צריך להביא בתור דוגמא את המקרה שבו הוא גבר על ממזרו של הטיטאן באמצעות מטה חובלים בלבד.

אבל שיא התהילה שלו מאחוריו. הוא אולי בכושר נהדר לגילו. אבל זה "לגילו". בן אדם בן שישים וחמש אף פעם לא בשיאו כלוחם.
 

CallMeCavanaugh

New member
בקשר לשיריון הכבד

כבר ראינו בעבר קרב בין אביר עוטה שיריון כבד מול לוחם לא ממוגן. השיריון לא בדיוק נתן לאביר יתרון, אם אתה זוכר.
 
תלוי מול מי. מכיל ספויילר.

שני הקרבות שראינו בעבר של אבירים משוריינים מול לוחמים בלא שריון, היו של אנשי ווסטרוז. הצד שלחם בלא שריון וניצל כל נקודת תורפה שקיימת בו, עשה את זה בגלל שהיה לו נסיון רב בסגנון הלחימה של האבירים, הוא מכיר היטב את השריון, יודע איך מרגישים כשלובשים אותו, איפה נקודות התורפה שלו, איפה אפשר להכניס להב בין החיבורים ובאיזה נסיבות וכו'.

אקח כדוגמא את המקרה שבו דאינריז שלחה עשרים אנשים דרך הביוב של מירין כדי להרוס את העיר מבפנים, היות והעיר בצורה ומוקפת בחומות גבוהות. היא הצליחה.
תיאון גרייג'וי כבש את ווינטרפל בעזרת עשרים איש.
זה אומר שאין לחומות יתרון כי כל אחד יכול להגיע לכל עיר ולהכנס דרך הביוב שלה?

לא. זה מקרים בודדים של אנשים שידעו במה מדובר וניצלו את החולשות. אבל באריסטאן התמודד מול לוחם בורות שלא הכיר שריון ומעולם לא לחם באדם עוטה שריון. הוא לא יודע מה עושים במקרה כזה חוץ מלנסות להגיע את הראש שלו או לנסות לנפץ את השריון על היד שלו במהלומות של האראח, דבר חסר תועלת כי האראח לא בנוי לזה.

לכן אני חושב שדווקא הקרב הזה לא מפגין את היכולת של באריסטאן כמו ההתמודדות שלו מול ממזרו של הטיטאן.
 

R o t e m O p

New member
כשבאריסטן מגיע אל דאני לראשונה

בתקופה שהוא עוד התחזה ללבן-זקן הוא אומר לה שהוא ובאלווס נשלחו אליה ע"י איליריו על מנת להחזיר אותה לפנתוס.
הקשר בין איליריו לואריז כבר בוסס, ולכן לא בלתי הגיוני ואפילו נדרש להסיק שואריז הוא החוליה שמקשרת (אם לא המוח מאחורי המהלך) שבין באריסטן לאיליריו ומשם הדרך אל דאני קצרה.
 
זה רק בקשר לסוף. ספויילר.

אפשר להבין שלאחר שהכל קרה, וואריז אולי התערב ודאג שיגיע אל דאני. אבל לטעון שמלכתחילה גרם לקפריזה הזו של ג'ופרי, זה עדיין לא מבוסס.
באותה מידה אפשר לומר שוואריז גרם לסרסיי להאשים את טיריון כדי שיוכל לשלוח אותו אל דאני.
 

נטאשKה

New member
הנקודה שלי היא שזה כן מבוסס

כשטיריון מגיע למעלה מלך לראשונה כימין הוא חוקר על כך את סרסיי והיא מודה שזה היה רעיון של ואריז. במפורש מודה. לא מדובר בגחמה של ג'ופרי. בכלל לא.
 

נטאשKה

New member
בדיוק! זה רק גורם לי לתהות יותר

כמה מ"הכל", כלומר מהתמונה הגדולה, מתוכנן וע"י מי. המניעים של ואריז ואיליריו ומהות הקשר בינהם (מעבר להיותם קושרי קשר משותפים וידידים וותיקים) עדיין לא התגלו באמת. זה הופך אותם לבין הדמויות המרתקות בסיפור ברמת המניע.
 
באותה מידה הוא התבייש על השירות של אאריז.

מכיל ספויילר.

בריקוד עם דרקונים סר באריסטאן אומר שרוברט היה אביר טוב ומלך רע. הוא אומר שהמלכים האחרונים ששירת היו מלכים גרועים, אבל נדמה לי שאיפשהו הוא מזכיר שרוברט היה טוב מאאריז. אם כי בזה אני לא בטוח. אבל ברור לי שהוא לפחות הציב את אאריז באותה שורה עם רוברט. הוא מספר איך חרה לו כשאאריז התעלל במלכתו (שלא הייתה מרשעת כמו סרסיי)
 
סר באריסטן הוא סמל

ההשערות לגבי באיזה מלך הוא ייבחר לתמוך ליוו את העזיבה שלו, כי הוא סוג של אגדה חיה. הוא קרוב למה שאנו היינו מכנים סופרסטאר. כל ילד חולם להיות אביר, ושמע על אבירים מפורסמים - מההיסטוריה ומההווה. כל עוד הוא המשיך לשרת את ג'ופרי, זה חיזק את הלאניסטרים. ואריז לא רצה בזה. אם נוסיף לכך את הידוע לנו על כך שאיליריו שלח את באריסטן לדאני, ביודענו על הקשר בין ואריז לאיליריו, ונניח שאחרי ההדחה המשפילה ואריז דאג לפנות לבאריסטן ולהציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה (לחזור ולשרת את הטראגריינים!), אפשר להניח שהוא תכנן את ההדחה *כדי* לפנות אליו אחריה.

כל מלך שמר לו מקום במשמר המלך, וכל מלך חשש שהוא ייצטרף לאחד מהמלכים האחרים. בלי קשר לשאלה כמה מיומן האיש בהווה, הוא היה מיומן מאוד בעבר, ובהווה הוא סמל מהלך על שתיים.
 
למעלה