מחשבות על התגובות להורדת שירים
רבותי, ארוך - אבל אשמח אם תקדישו זמן. נכון לעכשיו, הורדת שירים לא נתפסת בעיני הציבור הרחב כגניבה לכל דבר, ויש לכך סיבות שניתן להתווכח עליהן (אבל זה עניין להודעה אחרת). כדי לבסס את התפיסה שהורדת שירים היא אכן גניבה, לדעתי יש צורך בגישה שונה לחלוטין מזו הפושה כיום בפורום. כל פעם מחדש אני מאוכזבת ודי המומה מהתגובות להן זוכה, כמעט ללא יצא מן הכלל, כל מי שנכנס לכאן בבקשה למציאת שירים להורדה. מההתרשמות שלי, רוב מי ש"מעז" לחפש בפומבי שירים להורדה כאן, עושה את זה בשיא התמימות, ואין לו מושג מה לא בסדר. אז אולי זה מרגיז, ואולי זה לא מתאים לפורומינו המוסרי כל-כך, אבל התחושה שלי היא שנוצרה פה מבלי משים איזו מם תחרות משועשעת/זדונית של קליקה מתנשאת בשטנץ של תגובות ציניות, מזלזלות, קנטרניות, פוגעניות, מתקיפות, משתעשעות "על חשבון", מתעלמות, (או אחד מהנ"ל) ואם תשאלו אותי -נמוכות להחריד וגורמות לי להתבייש. שלא לדבר על ה"עליהום" המתלהם. לגיטימי להתעצבן, ותגובה רגשית ואימפולסיבית מדי פעם מקובלת עלי לחלוטין. אבל התגובות מתיימרות להיות חינוכיות. והאם זהו חינוך?? להלן כמה דוגמאות מהעמוד הנוכחי (ויש שפע גם בעמודים הקודמים): 347&msgid=11141363 target=_blank>1 347&msgid=11106285 target=_blank>2 3 בדרך כלל מדובר בחדשים למיניהם ו/או כאלה שקפצו לרגע, ביניהם כאלה שהיו יכולים "להתחנך" במהרה ולתרום רבות לפורום בהמשך. התגובות הנ"ל לדעתי לא משרתות שום מטרה מלבד מלגרום למותקפים להדיר את רגליהם לעולמים מהפורום. את השירים להורדה הם ימשיכו לחפש. נקודה נוספת היא שהרי לרבים מאיתנו, גם לחלק מבעלי התגובות שציינתי, יש אי-אלו קבצים לא חוקיים במחשב, גם עבריים, מה שהופך את הדבר לצבוע ומוגזם. הגיוני שבפורום לא יועברו קבצי שירים ולא יעסקו בנושא, אבל מי שמבקש או שואל, לדעתי ראוי לפחות לתשובה מנומסת, גם אם חולקת. מינימום של תקשורת בינאישית, בעיקר עם אורחים או חדשים, ובעיקר כשאנחנו לא רוצים להיות "כמותם" (ה"גנבים" הבלתי מוסריים האלה, ה"אספסוף" הזה). ולסיום, אני רוצה לתת דוגמא לתגובה ראויה, לעניין, נימוסית, וחינוכית: בשבוע הראשון להשתתפותי בפורום, הצעתי לאחד מיושבי הפורום (בפורום עצמו) לשלוח לו שיר במייל. הודעתי נמחקה (ועל זה ניתן להתווכח), וקיבלתי מסר אישי מאסתי בזו הלשון: "שלום רב, איננו מאפשרים לעסוק בפורום בהעברה של קבצי MP3, בצריבת דיסקים וכו´, גם מפני שהדבר אינו חוקי ולכן אסור על פי הוראות הנהלת תפוז, וגם מפני שהעיסוק בכך פוגע באופיו של הפורום. לפיכך נאלצנו למחוק את הודעתך. כמובן שנשמח לראותך שוב עמנו בפורום! אסתי. " אולי כדאי לשים בטאג-ליין הודעה ברורה בנושא ההורדות, שאליה תמיד יהיה אפשר להפנות בעת הצורך. בברכת סבלנות, סובלנות, ותקשורת טובה. גלי
רבותי, ארוך - אבל אשמח אם תקדישו זמן. נכון לעכשיו, הורדת שירים לא נתפסת בעיני הציבור הרחב כגניבה לכל דבר, ויש לכך סיבות שניתן להתווכח עליהן (אבל זה עניין להודעה אחרת). כדי לבסס את התפיסה שהורדת שירים היא אכן גניבה, לדעתי יש צורך בגישה שונה לחלוטין מזו הפושה כיום בפורום. כל פעם מחדש אני מאוכזבת ודי המומה מהתגובות להן זוכה, כמעט ללא יצא מן הכלל, כל מי שנכנס לכאן בבקשה למציאת שירים להורדה. מההתרשמות שלי, רוב מי ש"מעז" לחפש בפומבי שירים להורדה כאן, עושה את זה בשיא התמימות, ואין לו מושג מה לא בסדר. אז אולי זה מרגיז, ואולי זה לא מתאים לפורומינו המוסרי כל-כך, אבל התחושה שלי היא שנוצרה פה מבלי משים איזו מם תחרות משועשעת/זדונית של קליקה מתנשאת בשטנץ של תגובות ציניות, מזלזלות, קנטרניות, פוגעניות, מתקיפות, משתעשעות "על חשבון", מתעלמות, (או אחד מהנ"ל) ואם תשאלו אותי -נמוכות להחריד וגורמות לי להתבייש. שלא לדבר על ה"עליהום" המתלהם. לגיטימי להתעצבן, ותגובה רגשית ואימפולסיבית מדי פעם מקובלת עלי לחלוטין. אבל התגובות מתיימרות להיות חינוכיות. והאם זהו חינוך?? להלן כמה דוגמאות מהעמוד הנוכחי (ויש שפע גם בעמודים הקודמים): 347&msgid=11141363 target=_blank>1 347&msgid=11106285 target=_blank>2 3 בדרך כלל מדובר בחדשים למיניהם ו/או כאלה שקפצו לרגע, ביניהם כאלה שהיו יכולים "להתחנך" במהרה ולתרום רבות לפורום בהמשך. התגובות הנ"ל לדעתי לא משרתות שום מטרה מלבד מלגרום למותקפים להדיר את רגליהם לעולמים מהפורום. את השירים להורדה הם ימשיכו לחפש. נקודה נוספת היא שהרי לרבים מאיתנו, גם לחלק מבעלי התגובות שציינתי, יש אי-אלו קבצים לא חוקיים במחשב, גם עבריים, מה שהופך את הדבר לצבוע ומוגזם. הגיוני שבפורום לא יועברו קבצי שירים ולא יעסקו בנושא, אבל מי שמבקש או שואל, לדעתי ראוי לפחות לתשובה מנומסת, גם אם חולקת. מינימום של תקשורת בינאישית, בעיקר עם אורחים או חדשים, ובעיקר כשאנחנו לא רוצים להיות "כמותם" (ה"גנבים" הבלתי מוסריים האלה, ה"אספסוף" הזה). ולסיום, אני רוצה לתת דוגמא לתגובה ראויה, לעניין, נימוסית, וחינוכית: בשבוע הראשון להשתתפותי בפורום, הצעתי לאחד מיושבי הפורום (בפורום עצמו) לשלוח לו שיר במייל. הודעתי נמחקה (ועל זה ניתן להתווכח), וקיבלתי מסר אישי מאסתי בזו הלשון: "שלום רב, איננו מאפשרים לעסוק בפורום בהעברה של קבצי MP3, בצריבת דיסקים וכו´, גם מפני שהדבר אינו חוקי ולכן אסור על פי הוראות הנהלת תפוז, וגם מפני שהעיסוק בכך פוגע באופיו של הפורום. לפיכך נאלצנו למחוק את הודעתך. כמובן שנשמח לראותך שוב עמנו בפורום! אסתי. " אולי כדאי לשים בטאג-ליין הודעה ברורה בנושא ההורדות, שאליה תמיד יהיה אפשר להפנות בעת הצורך. בברכת סבלנות, סובלנות, ותקשורת טובה. גלי