מחשבות לשבת: נהגים לקטרים החשמליים לקו A1.

מצב
הנושא נעול.
מחשבות לשבת: נהגים לקטרים החשמליים לקו A1.

מחשבות לשבת: נהגים לקטרים החשמליים לקו A1.
נכון להיום פתיחת הקו צפויה לאפריל 2018, אבל מי יהיו הנהגים: ישראלים, אירופאים או......סינים?
הואיל והנושא לא קרוב לי, דפדפתי קצת באינטרנט -כדי ללמוד אותו ״על קצה המזלג״- ובגדול מצאתי את הנתונים הבאים:
1. נהג אוטובוס, נהג טריילר, נהג קטר דיזל וכ״ו ואפילו נהג רק״ל לא יכולים בפרק זמן קצר לעבור הסבה לנהיגת קטר חשמלי.
2. צריך כשנה כדי לקבל הסמכה(כחניך חיצוני או אפילו כבעל נסיון כל שהוא, נאמר במגרש עיתוק למשל).
3. בחו״ל צריך להיות לפחות בן 21(בארץ הגיל יהיה בטח יותר צעיר?).
4. צריך להיות בעל תעודת בגרות(בתחום טכני כל שהוא) או בוגר בי״ס מקצועי עם התמחות בחשמל ו/או אלקטרוניקה ו/או מכניקה וכ״ו.
5.צריך לעבור בדיקות בריאות ואישיות רבות(ארוך מדי לפרט!).
6.סטטיסטית בין 60 ל 70% מהחניכים לא מצליחים לעמוד בבחינות ונאלצים לעזוב את הקורסים!
7. השכר לנהג מתחיל במגרש עריכה או בשרות מקומי/פרברי הוא €2000 ולקראת סוף הקריירה ב TGV למשל כ-€4000.
8. ההכשרה היא בדרך כלל יעודית(ולכל החיים), קרי: הנהג המוביל את ה ICE באזל-קלן לא ינהג את ה TALYS פאריס-אמסטרדם או את ה EUROSTAR בריסל-לונדון וקרוב לודאי שגם בארץ מי שינהג את הדיזל של רכבת העמק לא ינהג את ה A1.
9.אפשר להניח שהחניכים הישראלים הראשונים יעברו קורסי הכשרה בחו״ל; השאלה העכשווית המסקרנת היא :איפה........באירופה או בסין?
10.לצעירים, היום בכיתה ט׳ האוהבים כבר רכבות יש לדעתי פתח טכני מענין ועתיד מקצועי מעולה במסגרת חזון הרכבות החשמליות ההולך להתגשם בקרוב.
 

GLSRA

Member
לא יודע איך רכבת ישראל מתכוונת לעשות אבל סביר להניח

מחשבות לשבת: נהגים לקטרים החשמליים לקו A1.
נכון להיום פתיחת הקו צפויה לאפריל 2018, אבל מי יהיו הנהגים: ישראלים, אירופאים או......סינים?
הואיל והנושא לא קרוב לי, דפדפתי קצת באינטרנט -כדי ללמוד אותו ״על קצה המזלג״- ובגדול מצאתי את הנתונים הבאים:
1. נהג אוטובוס, נהג טריילר, נהג קטר דיזל וכ״ו ואפילו נהג רק״ל לא יכולים בפרק זמן קצר לעבור הסבה לנהיגת קטר חשמלי.
2. צריך כשנה כדי לקבל הסמכה(כחניך חיצוני או אפילו כבעל נסיון כל שהוא, נאמר במגרש עיתוק למשל).
3. בחו״ל צריך להיות לפחות בן 21(בארץ הגיל יהיה בטח יותר צעיר?).
4. צריך להיות בעל תעודת בגרות(בתחום טכני כל שהוא) או בוגר בי״ס מקצועי עם התמחות בחשמל ו/או אלקטרוניקה ו/או מכניקה וכ״ו.
5.צריך לעבור בדיקות בריאות ואישיות רבות(ארוך מדי לפרט!).
6.סטטיסטית בין 60 ל 70% מהחניכים לא מצליחים לעמוד בבחינות ונאלצים לעזוב את הקורסים!
7. השכר לנהג מתחיל במגרש עריכה או בשרות מקומי/פרברי הוא €2000 ולקראת סוף הקריירה ב TGV למשל כ-€4000.
8. ההכשרה היא בדרך כלל יעודית(ולכל החיים), קרי: הנהג המוביל את ה ICE באזל-קלן לא ינהג את ה TALYS פאריס-אמסטרדם או את ה EUROSTAR בריסל-לונדון וקרוב לודאי שגם בארץ מי שינהג את הדיזל של רכבת העמק לא ינהג את ה A1.
9.אפשר להניח שהחניכים הישראלים הראשונים יעברו קורסי הכשרה בחו״ל; השאלה העכשווית המסקרנת היא :איפה........באירופה או בסין?
10.לצעירים, היום בכיתה ט׳ האוהבים כבר רכבות יש לדעתי פתח טכני מענין ועתיד מקצועי מעולה במסגרת חזון הרכבות החשמליות ההולך להתגשם בקרוב.
לא יודע איך רכבת ישראל מתכוונת לעשות אבל סביר להניח
שברגע שיבחר הספק וייחתם החוזה, יהיה פרק שלם בהסכם הרכש שיכלול הכשרה ולימוד של צוות מוביל של נהגים וותיקים מהנהגים הקיימים היום במערך הסדיר של ר"י.
לבטח לא יהיו חברה צעירים וחסרי ניסיון.
אני מדמיין צוות של כעשרה נהגי קטרי דיזל וותיקים שייסעו במשלחת (לאירופה או לסין כמובן) שיתלמדו ויתנסו על דגמים של הקטרים שיירכשו ע"י ר"י.
אני לא חושב שזו עומדת להיות אבן דרך בעייתית בפרויקט הזה אם כי יש בוודאי חשיבות בהכשרה מתאימה ומתוזמנת של נהגי קטרים חדשים ונוספים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה